Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Dit weekend viel me iets op...

Heel het weekend wegkapitein gespeeld voor 1000km Kom Op Tegen Kanker. Elke dag 4 pelotons die 250km reden, vanuit Mechelen naar Kalmthout, Roeselare, Deinze en Bilzen. Met behulp van politie met de motorfiets, gekleed in fluorooie vesten en fluorooie helm op een witte politiemotor met blauwe flitsers.

1 constante de 4 dagen: alle verkeer stopte netjes op aangeven van de politie, behalve oudere mensen, bij voorkeur met een nummerplaat met maar 5 karakters... Echt constant problemen daarmee, en doorrijden en niet willen stoppen. Net alsof ze allemaal ergens dringend naartoe moesten...

Geplaatst:

Het verkeer in België is gewoon een ramp. Net terug van de USA en daar 3.700km gereden.

Ok de snelheidslimieten liggen lager maar de meeste rijden toch vlotjes 10-20mph te snel en in Florida zelfs +30mph.

Maar minder agressie, je mag daar rechts inhalen en dat is een zegen. En als ze rechts rijden gaan ze niet 500m voor hun tegenligger al naar links komen om je te pesten.

Geplaatst:

Dit weekend viel me iets op...

Heel het weekend wegkapitein gespeeld voor 1000km Kom Op Tegen Kanker. Elke dag 4 pelotons die 250km reden, vanuit Mechelen naar Kalmthout, Roeselare, Deinze en Bilzen. Met behulp van politie met de motorfiets, gekleed in fluorooie vesten en fluorooie helm op een witte politiemotor met blauwe flitsers.

1 constante de 4 dagen: alle verkeer stopte netjes op aangeven van de politie, behalve oudere mensen, bij voorkeur met een nummerplaat met maar 5 karakters... Echt constant problemen daarmee, en doorrijden en niet willen stoppen. Net alsof ze allemaal ergens dringend naartoe moesten...

Het zijn de ouderen die telkens op het parkoer terecht komen tijdens een wedstrijd. Als toeschouwer me al enkele keren gemoeid, jongens toch..

Geplaatst:

Ik kom net dit tegen voor de deur:

ArEijtf.jpg

0YrlJ4d.jpg

Kerel ligt gewoon te maffen in zijn vrachtwagen en neemt even alle parkeerplaats in beslag. Het is hier bebouwde kom, dus dat is in principe niet toegestaan ... stel je voor dat ze dat allemaal beginnen doen.

Geplaatst:

Heb hier in de buurt ook zo'n trucker die zijn tanker hier in de straat parkeert soms. Ongelofelijk.

Geplaatst:

Kerel moet mss zijn pauze nemen...

Een weekend lang pauze is wel lang he.

Geplaatst:

48u is soms verplicht ja. Iedere week zelfs. Nu, ik mag volgend weekend bij jou logeren. Maar ik ben met de vrachtwagen op stap. Waar kan ik hem legaal parkeren?

Geplaatst:

48u is soms verplicht ja. Iedere week zelfs. Nu, ik mag volgend weekend bij jou logeren. Maar ik ben met de vrachtwagen op stap. Waar kan ik hem legaal parkeren?

Zijn daar geen parkings voor voorzien ?
Geplaatst:

Niet in mijn straat in ieder geval. Je parkeert hem maar aan een expresweg ergens en ik kom je oppikken. :D

Geplaatst:

Staan allemaal vol, veel te weinig parkings ;)

Geplaatst:

Ik woon op paar km van een industriepark. Mag ik daar mijn vrachtwagen kwijt? Neen. En hier mag ik hem ook nergens zetten. Er is wel een straat voorzien waar je je vrachtwagen kan parkeren. 3 a 4 geraken er wel. Dat is dan de parking voor gullegem en wevelgem.

Heb hem ooit eens net voor het bord gezet waar het bord staat dst je er mag parkeren met de vrachtwagen, dit om 22u 's nachts. De volgende dag om 7u vertrok ik. Er staat 1 huis. Jawel hoor, deur nog niet op slot en al geklaag. Ik had nog 7min rijtijd over. Begin maar te zoeken naar een plekje...

Om eerlijk te zijn versta ik al die onverdraagzaamheid niet. Die vrachtwagen op die foto, stoort dat nu werkelijk iemand? Staat niet voor een huis, netjes geparkeerd. Parkeerplaats vrij achter hem...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Niet in mijn straat in ieder geval. Je parkeert hem maar aan een expresweg ergens en ik kom je oppikken. :D

Denk dat gent Brugge de dichtstbijzijnde parking is. Die op de autosnelweg wel te verstaan. Hoewel er aan de NMBS wss ook wel geparkeerd kan worden.

Ofwel in de afrikalaan. Toch al even rijden e. Dus toch normaal dat die vent hem af en toe meeneemt? Want daar in de buurt van de afrikalaan zou ik hem al niet zetten. Zeker niet als die geladen is.

Geplaatst:

...

Om eerlijk te zijn versta ik al die onverdraagzaamheid niet. Die vrachtwagen op die foto, stoort dat nu werkelijk iemand? Staat niet voor een huis, netjes geparkeerd. Parkeerplaats vrij achter hem...

Die ene, deze ene keer niet. Maar als ze het dan binnenkort allemaal beginnen doen, of als er elke dag een staat waardoor je zelf geen parkeerplaats meer hebt dan wordt het toch wat anders vind ik. Normaal staan er op die plek 3-4 auto's van mensen die hier in de blok wonen.

Hij staat trouwens wel voor een huis (appartementsgebouw), maar daar sta ik met mijn rug naar.

Soit, het blijft verboden binnen de bbk dus hij hoort er niet te staan.

Geplaatst:

Rob je moet beseffen dat mijn buurt er één is waar we zonder camions al genoeg last hebben om als BEWONER een plaatsje te vinden. Frustratie is gewoon groot als er hier een gigantische tanker ik weet niet hoeveel parkeerplaatsen inneemt.

Geplaatst:

Neenee, kom je camion hier gewoon niet parkeren. :P

Gast wooter
Geplaatst:

Soit, het blijft verboden binnen de bbk dus hij hoort er niet te staan.

27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.

Als ie er dus maar 7 uur en 59 minuten blijft staan, mag die daar staan.

Heel dat gezever met parkeerplaatsen heeft me overigens besloten om nooit meer in een stad te gaan wonen. Al die zever...

Geplaatst:

Als ie er dus maar 7 uur en 59 minuten blijft staan, mag die daar staan.

Heel dat gezever met parkeerplaatsen heeft me overigens besloten om nooit meer in een stad te gaan wonen. Al die zever...

Hij stond er vanmorgen om half acht nog altijd, dus jah :D

Geplaatst:

Iedereen wil altijd vers eten in de supermarkt en hun salon of TV moet direct geleverd worden maar constant kakken op de vrachtwagens.

Guess what folks, it doensn't work like that!

En neen ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar ik heb respect voor hun werk want ik zou het niet willen doen ;)

België is om zeep en overal verdwijnt er parking dus ik zou ook nooit ergens gaan wonen waar ik geen oprit of garage heb.

Net de reden waarom centrum Brugge voor mij direct een no-go was.

• Vind ik leuk 2
Gast wooter
Geplaatst:

I'm with dragonfly. Geen camions, geen stock in winkels en geen pakketjes voor uw voordeur.

Nu is mijn voordeel natuurlijk wel dat ik ben gaan wonen waar er geen camion past voor mijn voordeur tussen de twee opritten, en camioneurs maar een bocht moeten pakken om buiten de bebouwde kom te parkeren.

Geplaatst:

Ik heb oprecht respect voor vrachtwagenchauffeurs. Het is enkel jammer dat er cowboys - en die zitten er tussen - zijn die de algemene indruk verlagen. 

Geplaatst:

Iedereen wil altijd vers eten in de supermarkt en hun salon of TV moet direct geleverd worden maar constant kakken op de vrachtwagens.

Guess what folks, it doensn't work like that!

En neen ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar ik heb respect voor hun werk want ik zou het niet willen doen ;)

België is om zeep en overal verdwijnt er parking dus ik zou ook nooit ergens gaan wonen waar ik geen oprit of garage heb.

Net de reden waarom centrum Brugge voor mij direct een no-go was.

Niks tegen vrachtwagens, maar ze dienen zich ook aan de regels te houden. Er zal niet minder vers eten in de supermarkt liggen als hij zich zoals alle andere truckers op een normale parking zet (en die zijn er wel degelijk).

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Al eens een normale parking gezien? Die dingen staan overvol tegenwoordig. En hoe moet die trucker, als hij thuis slaapt, naar zijn truck geraken? Met de auto?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid