GTX 4.954 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Dat gaat nog es verkeerd aflopen hoor, let daar wat mee op Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Dat gaat nog es verkeerd aflopen hoor, let daar wat mee op Dan hebben we hier nog eens iets interessants te lezen Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 t was lang geleden maar k had weer ene vandaag, met ne Superb. Taffelen achter ne camion aan 90 per uur op het 1e vak, en net als ik bijna aan zijn kar ben zet meneer zijne pinker op, draait naar links, kijkt in zijne spiegel, ziet mij afkomen, snokt zijn stuur naar rechts, laat mij door, gaat dan toch naar links en trakteert bij op een hoop geflikker met zijn pharen Op zo een moment wil je echt wel eens kunnen vragen aan die vent : "waarom???" Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Het helpt als ge uzelf gewoon niet láát irriteren daardoor. Gewoon, mindset. Klik. Negeren. Maakt ne mens een pak kalmer, eigenlijk. 2 Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Wooosaaaah!! En dan wat aan uw oren trekken 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 't Was lang geleden bij mij. Maar hier en daar nog een zwak momentje. Gaat er wel uit hoor. Dankzij tips van GTX bijvoorbeeld 1 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Wooosaaaah!! En dan wat aan uw oren trekken Quote
utah 552 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Vandaag oprit E40 in Aalst richting Brussel: wil invoegen en Mercedes camionette met vreemde nr platen op, beslist dat ik er niet tussen mag. Uiteindelijk streep gas bijgegeven en er dan tussen gesqueezed. Vond Pjotr het persé nodig om met zijn grootlichten te flikkeren dat ik hem heb gehinderd. Maar wat Pjotr niet zag is dat er links van hem een vrachtwagen hing van de firma "Van Heyse" of zo iets. Pjotr wil naar links, maar de ietwat grotere wagen als de zijne laat met een bulderende claxon horen dat dit niet kan. Pjotr ter hoogte van Erembodegem dus bijna "den dekor" in van het verschieten... Eind goed, al goed. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Hoe ervaren jullie het rijgedrag van "anderen" op stukken waar trajectcontrole is? Mij lijkt 't dat men dan plots heel tolerant is, makkelijk naar rechts gaat, niet hindert, enzovoort. Enige ambetante klootzakken blijven die camionettes die links blijven plakken (die hadden ze tot 105 of maximum 110 moeten beperken, met die nieuwe Europese regel). 't Is ambetant dat je niet sneller mag, maar los daarvan is dat wel rustig en aangenaam rijden. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Uhu mij valt dat ook op, ik doe dagelijks die van Gentbrugge maar iedereen gaat sneller naar recht als zij 90 op de teller rijden en iemand anders 90 op GPS. Ofwel denken ze van: "Hah, diene weet niet dat het trajectcontrole is. Snel aan de kant gaan, dan heeft hem een boete!" 1 Quote
fonny 275 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Hoe ervaren jullie het rijgedrag van "anderen" op stukken waar trajectcontrole is? Mij lijkt 't dat men dan plots heel tolerant is, makkelijk naar rechts gaat, niet hindert, enzovoort. Enige ambetante klootzakken blijven die camionettes die links blijven plakken (die hadden ze tot 105 of maximum 110 moeten beperken, met die nieuwe Europese regel). 't Is ambetant dat je niet sneller mag, maar los daarvan is dat wel rustig en aangenaam rijden. Ook al gemerkt bij trajectcontrole dat iedereen uit de weg gaat en toleranter is. Die camionet dat links plakt ligt aan de bestuurder niet de camionet, begrens dat ding en die lul hangt nog links hoor. Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Uhu mij valt dat ook op, ik doe dagelijks die van Gentbrugge maar iedereen gaat sneller naar recht als zij 90 op de teller rijden en iemand anders 90 op GPS. Ofwel denken ze van: "Hah, diene weet niet dat het trajectcontrole is. Snel aan de kant gaan, dan heeft hem een boete!" Ik denk dat er effectief mensen zijn die dergelijke dingen denken. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Hmmm .... het is inderdaad rustiger, aangenamer. Maar ik merk dat - waar vroeger op gewone stukken het tweede vak het probleem was en de laatste jaren naast het tweede vooral het derde vak - het tweede vak toch nog een probleem blijft. Vrachtwagens steken dagelijks aan 90 km/u mensen op het tweede voorbij die 90 op teller proberen te rijden (en dan nog niet eens de snelheid constant kunnen houden). Is dit een ergernis? Nee, op het derde kan je meestal er naast gaan hangen op cc als ze versnellen of voorbijgaan op cc als ze vertragen. Enkele keren per maand kom je er wel tegen die aan 85 op het derde hangen. Maar dat is evenmin een ergernis, op die paar km verschil zal het niet komen. Toleranter dus. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Ja hoor Dat staat iedereen hier wel te wachten, geloof me. En ook ik dacht dat het nooit ging gebeuren, maar da's het leuke aan ouder worden. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Ik ervaar het ook. Ik rijd natuurlijk weinig, nog, en kom dus geen dagelijks druk verkeer tegen waaraan ik me zou kunnen ergeren. Maar de km die ik nog rijd heb ik eigenlijk zo goed als nooit nog last van andermans stom/irritant/... gedrag. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Hoe ervaren jullie het rijgedrag van "anderen" op stukken waar trajectcontrole is? Mij lijkt 't dat men dan plots heel tolerant is, makkelijk naar rechts gaat, niet hindert, enzovoort. Enige ambetante klootzakken blijven die camionettes die links blijven plakken (die hadden ze tot 105 of maximum 110 moeten beperken, met die nieuwe Europese regel). 't Is ambetant dat je niet sneller mag, maar los daarvan is dat wel rustig en aangenaam rijden. Ik vind dat erg amerikaans aandoen, kleine snelheidsverschillen en eerder rechts voorbijgaan dan naar rechts uitwijken, alles heel zacht en soepel. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 In Nederland zijn ze onderzoek aan het doen naar rechts inhalen. Quote
Jupke 11.095 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Ik ervaar het ook. Ik rijd natuurlijk weinig, nog, en kom dus geen dagelijks druk verkeer tegen waaraan ik me zou kunnen ergeren. Maar de km die ik nog rijd heb ik eigenlijk zo goed als nooit nog last van andermans stom/irritant/... gedrag. Idem, maar doe ook erg weinig kilometers. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 In Nederland zijn ze onderzoek aan het doen naar rechts inhalen. 't Vreemd is: als ge rechts inhaalt waar er geen trajectcontrole is, heb je vet kans op een licht- en klankconcert vanwege misnoegde linksfuckers. Als ge rechts inhaalt op 'n stuk waar trajectcontrole is, dan wordt dat precies getolereerd. Quote
Matti_DG 6 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 't Vreemd is: als ge rechts inhaalt waar er geen trajectcontrole is, heb je vet kans op een licht- en klankconcert vanwege misnoegde linksfuckers. Als ge rechts inhaalt op 'n stuk waar trajectcontrole is, dan wordt dat precies getolereerd. Klopt volledig! Dit heb ik ook al ondervonden. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 't Vreemd is: als ge rechts inhaalt waar er geen trajectcontrole is, heb je vet kans op een licht- en klankconcert vanwege misnoegde linksfuckers. Als ge rechts inhaalt op 'n stuk waar trajectcontrole is, dan wordt dat precies getolereerd. Tuurlijk, omdat iedereen aan het gsm'en / lezen / scheren / radioprullen / navichecken is. En omdat iedereen Schadenfreude-gewijs maar wat blij is dat je inhaalt, met kans dat je sneller rijdt dan toegelaten waardoor je een boete riskeert ---> mens happy. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 De ware aard van de mens komt naar boven achter het stuur. En bij voetbal. 2 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Tuurlijk, omdat iedereen aan het gsm'en / lezen / scheren / radioprullen / navichecken is. En omdat iedereen Schadenfreude-gewijs maar wat blij is dat je inhaalt, met kans dat je sneller rijdt dan toegelaten waardoor je een boete riskeert ---> mens happy. Scheren in de auto Ooooh, ik hoop dat chiptuners snel die Stauassistent van de facelift '5 kunnen kraken, zodat die blijft werken ook voorbij de 40 per uur. 8) Kan je dan gewoon op de achterbank gaan zitten, ofzo. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 De ware aard van de mens komt naar boven achter het stuur. En bij voetbal. En als hij zat is. En als hij moe is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.