Beau 3.909 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 "Siri, stuur dat ik hem eens goed bij zijn kraag zal pakken op de volgende parking." *beep* *beep* "Ik zal u eens goed pakken op de volgende parking" Geen wonder dat die mens is verder gereden, die zag zijn rondel al open liggen. Zijn rondel al open liggen. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Op de motorfiets heb ik al heel wat minder last van verkeersidioten, maar ik moet toegeven dat als ik last heb, dat het is omdat ik normaal rij... Als ik als een zot doorheen elk gat schiet dan kom ik nergens problemen tegen, maar blijkbaar als ik in een goeie bui ben en netjes wacht tot men het linkervak vrij maakt, dan kom ik soms toch ene tegen die het niet nalaat om een motard te treiteren. De laatste keer dat zo ene iets lapte had ik het niet eens gezien want ik reed voorop en de automobilist liet mij doorrijden en coupeerde zichzelf dan vlak voor mijn broer die vrolijk op de E314 een noodstop mocht doen. Had mijn broer daar radiocontact gehad of had ik het gezien, dan had die mens ook een straf verhaal gehad, want zo een stunts waar je doelmatig motorrijders wilt gaan aanrijden, daar gaat mijn bloed van koken. Is toch logisch ook? Hoe reageer jij als er iemand je doelmatig van de baan wilt rijden? Ga je na het trekken van 10 meter remspoor op het linkervak direct wat uitblazen aan 70 per uur op het rechtervak? Nee, in die eerste seconde ben je in staat om te moorden. 10 seconden later relativeer je dat al, maar als je op die ene eerste seconde een gewapend wapen in je handen hebt, schiet iedereen om te doden. Vreemd. Nog nooit heb ik een remtest gekregen als ik met de moto op pad was. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Nog nooit heb ik een remtest gekregen als ik met de moto op pad was. En hoeveel kilometer doe jij zo per week op de motorfiets? Ik kan me de vorige remtest wel niet herinneren... Dus het kan zijn dat het mijn eerste was... Zeg mannen, kust mijn kloten eh... Als ik rechts voorbij ga ben ik een onverantwoorde motorfietser, en als ik links hou en wacht tot de linksplakker plaats maakt ben ik een onverantwoorde motorfietser. Ge moet weten wat ge wilt eh... Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 En hoeveel kilometer doe jij zo per week op de motorfiets? Ik kan me de vorige remtest wel niet herinneren... Dus het kan zijn dat het mijn eerste was... Zeg mannen, kust mijn kloten eh... Als ik rechts voorbij ga ben ik een onverantwoorde motorfietser, en als ik links hou en wacht tot de linksplakker plaats maakt ben ik een onverantwoorde motorfietser. Ge moet weten wat ge wilt eh... Het kan ook te maken hebben met het feit dat ik in die situaties al lang rechts voorbij gegaan zou zijn :-) (ben geen heilige) Tegenwoordig doe ik weinig kilometers in de week. Maar ik heb ook een heel jaar woon-werk gedaan met de moto. Dat was ongeveer 60.000km dat jaar. Met veel files/druk verkeer. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 "Siri, stuur dat ik hem eens goed bij zijn kraag zal pakken op de volgende parking." *beep* *beep* "Ik zal u eens goed pakken op de volgende parking" Geen wonder dat die mens is verder gereden, die zag zijn rondel al open liggen. Zeg mannen, kust mijn kloten eh... Weer een outing. Straks wordt het hier autoqueers.be. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Mijn collega's zeggen dat ik niet geweldig of abnormaal rijd, alleen mooi gelijkmatig en vlot. En de ene collega die veel meerijdt met me ziet ook dat ik ongeveer 1 a 2x per week lichtgeflikker krijg. Terwijl ik dat vroeger met m'n vorige veel minder had. Dus: conclusie is dat als je ongeveer de 120 rijdt, meer conflict is, maar dat hoe de wagen er uit ziet ook van belang is. M'n vorige was een echte bompakar. Deze is ietske sportiever aangekleed en de collega's denken dat het vooral de donkere ruiten zijn die een bepaald beeld scheppen.... Ze zouden kunnen gelijk hebben. Welke auto is een enorm verschil. M'n vrouw kan dat nu beamen, terwijl ze altijd dacht dat het enkel aan mij lag. 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Welke auto is een enorm verschil. M'n vrouw kan dat nu beamen, terwijl ze altijd dacht dat het enkel aan mij lag. Nen SUV lokt al agressie uit, en dan zeker als het nen SUV is "die niemand kan betalen", want er zal nog wel een verschil zijn tussen de Dacia SUV en de Porsche SUV Ik heb trouwens ook de indruk dat sommige mensen moedwillig voor je blijven rijden links tot een paar honderd meter voor een flitspaal (op de E40 richting Gent al een paar keer meegemaakt tov de aansluiting met de R4) om dan aan 120 aan de kant te gaan. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Met de BMW zie ik zwaaiende vuisten, met de Cayenne de middelvinger, met de A3 van de baan gereden en met de camionetten opgehouden. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Bij mij verschieten ze dikwijls en gaan ze rap aan de kant Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Bij mij verschieten ze dikwijls en gaan ze rap aan de kant In hun spiegel zien ze gewoon een rode gloed, en denken ze aan een zwaailicht. Dus gaan ze uit de weg. 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 In hun spiegel zien ze gewoon een rode gloed, en denken ze aan een zwaailicht. Dus gaan ze uit de weg. TCT komt zo snel aangevlogen dat zijn rood haar door de blauwverschuiving blauw ziet voor zijn voorliggers. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 TCT komt zo snel aangevlogen dat zijn rood haar door de blauwverschuiving blauw ziet voor zijn voorliggers. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Zo snel? Heeft ie dan een andere auto gekocht? Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Zo snel? Heeft ie dan een andere auto gekocht? Mijn Signum is gwn een anticipeerracemachine... 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Met de BMW zie ik zwaaiende vuisten, met de Cayenne de middelvinger, met de A3 van de baan gereden en met de camionetten opgehouden. dan zal het wel aan uw coupe liggen. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Ik heb trouwens ook de indruk dat sommige mensen moedwillig voor je blijven rijden links tot een paar honderd meter voor een flitspaal (op de E40 richting Gent al een paar keer meegemaakt tov de aansluiting met de R4) om dan aan 120 aan de kant te gaan. De mentaliteit van de Belgische chauffeur is 1 van de slechtste die ik in Europa al ben tegengekomen. Ronduit degoutant. 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Sorry, ik bedoel wereldwijd natuurlijk Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Hoe heb je hem dan "gevraagd" of hij niet even verder op de parking in Everberg wou komen uitleggen waarom je zo zot was? Volgens mij wordt deze vraag subtiel genegeerd....wonder why 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 't Is erg. Het valt vooral op in het buitenland, als je 'n Belg tegenkomt. Links plakken, nog snel ruimte op linker rijstrook inpikken voordat ze ingehaald worden, niet laten ritsen, kontkleven, ... Al kunnen de Duitsers ook een pakske linkskleven en voor zich uit staren... Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Mijn ervaring op de E40 is dat Nederlanders daar een van de beste chauffeurs zijn. Rechts houden, pinken en niet onmiddellijk uitkomen, afstand houden, ... Duiters scoren heel slecht. Links plakken, je van de baan willen duwen, zeker niet pinken, ... En de Belgen : als het niet regent, sneeuwt, mistig is (of mistig vermelden op de radio) en geen vakantie/weekend is, valt het nog goed mee. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Nederlanders ook hoor. Die vinden vooral dat: 'die op de linkerbaan' maar even moet remmen, want 'ik' wil nu die vrachtwagen inhalen en de linkerbaan is 'ook van mij'. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 Die vinden vooral dat: 'die op de linkerbaan' maar even moet remmen, want 'ik' wil nu die vrachtwagen inhalen en de linkerbaan is 'ook van mij'. Precies dat bedoelde ik. En: "Je mag toch niet sneller dan <maximum snelheid>, dus je blijft maar even achter mij hangen" Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Die vinden vooral dat: 'die op de linkerbaan' maar even moet remmen, want 'ik' wil nu die vrachtwagen inhalen en de linkerbaan is 'ook van mij'. Zondag nog meegemaakt, toen ik naar Landgraaf reed. Nog maar net over de grens of er was er al ene die zo redeneerde Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.