Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mij ook niet eigenlijk.

Geplaatst:

Idem, nog nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan.

Toch maar mee oppassen hoor @@Denniske

Geplaatst:

Is ook fout van mij, maar ik werd zo kwaad van die chauffeur die maar niet wou tegeven...

Geplaatst:

Je opnaaien helpt al zeker niet!

Geplaatst:

Het is enkel om aan te tonen dat langs rechts niet altijd beter is.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Men kan zien dat het zomer is aan de kust, ongelooflijk dat er hier niet nog meer ongevallen gebeuren.  Ik rij deze middag richting een kruispunt, één fietser staat mooi te wachten terwijl het voor hen rood is, waarop een andere fietser het wel nodig vindt om door het rood te rijden.  Mijn vrouw had hem niet gezien, gelukkig had ik hem in mijn ooghoek opgemerkt, nog net alle remmen kunnen dicht gooien en met piepende banden tot stilstand gekomen.  Die pipo trekte het zich nog niet teveel aan, dus maar even met mijn toeter mijn ongenoeg laten blijken, deed nog wat arroganter door zijn duim omhoog te steken.  Ik had beter doorgereden :angry:

Ik wil een toeristenruimer. Het werkt zoals een sneeuwruimer, maar dan op toeristen.

Heel praktisch nu aan de kust. Kan je al die achterlijke toeristen die zebrapad of voetpad niet snappen, aan de kanten schuiven.

Geplaatst:

Ik wil een toeristenruimer. Het werkt zoals een sneeuwruimer, maar dan op toeristen.

Heel praktisch nu aan de kust. Kan je al die achterlijke toeristen die zebrapad of voetpad niet snappen, aan de kanten schuiven.

Ach bekijk het zo: jij hebt er 2 maanden last van, en je zit de rest van het jaar gerust. Hier in het binnenland zitten we 10 maanden met die in de weg rijders/lopers/fietsers.

Geplaatst:

Ach bekijk het zo: jij hebt er 2 maanden last van, en je zit de rest van het jaar gerust. Hier in het binnenland zitten we 10 maanden met die in de weg rijders/lopers/fietsers.

Dat is waar. Maar het is gigantisch druk.

Geplaatst:

Gewoon even voor rijden en gas lossen. Tot aan 70. Als hij voorbij wil, ook voorbij laten steken, en dan weer gas geven. En eventueel weer wat gas lossen en in de weg rijden. Alleen als je tijd zat hebt en alleen in de auto zit. Maar als je tijd zat hebt, moet je je eigenlijk niet ergeren aan het niet voorbij kunnen, dus finaal negeren.

:D

Als er bij mij dat een doet ga ik gewoon naar rechts.

Geplaatst:

Wel langzaam en aangegeven. Maar wat win je nu met opzettelijk iemand te gaan kloten?

Geplaatst:

Niks, vroeger nog gedaan als "tegenreactie", maar het haalt allemaal niks uit, integendeel.

Geplaatst:

Vroeger in je jonge tijd dan? Want nu zie ik u dat toch niet doen. Iemand die veel op de baan is...

Geplaatst:

Klopt; eerste jaartjes autorijden.

Nu moet het vooral plezant blijven voor mezelf en waar het kan ook voor de mensen rondom mij.

Geplaatst:

Er hadden vanmorgen weer eens twee uilen tegen mekaar gepeerd in Antwerpen (ze zullen hun droog rijbewijs hebben vergeten in te ruilen), dus stuurde de GPS me maar langs (onder meer) Hove en Edegem.

Dan denk ik eerlijk gezegd dat ik nog liever had blijven aanschuiven.

Je mag daar, school of niet, dus maar overal 30. Tot overmaat van ramp had ik voor me iemand rijden die daar 25 van maakte, en op de zeldzame stukken waar je 50 mocht reed ze 40. :fp:

En neen, voorbij steken was geen optie. Om gek van te worden.

Geplaatst:

Mensen die geen gevolg geven aan ambulances die met toeters en bellen door willen. Ik ga het fietspad (dat op die moment vrij is) op met de wagen zodat die mensen kunnen passeren, blijft die oetlul voor me vollenbak in't midden rijden... Tot ze der eens zelf moeten inliggen dan zal't nie rap genoeg kunnen gaan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

:up: aan de trees die vanmorgen naast mij stond aan het licht en met haar achterlijke E220 cdi cabrio dacht sneller te zijn dan een 1.1 Colt. Even later moest ik links invoegen en hing nog altijd 2/3 voor, maar mij ertussen laten? Ho maar. Dan gooi ik mij er voor he. En dan klagen en tekens doen :facepalm:

Ofwel:

1. Je sleurt het spel open en ziet dat je maar voor een 1.1 Coltje bent met je roetstoof.

2. Je laat mij gewoon invoegen

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik zie zoals iedereen regelmatig stomme, zotte en gevaarlijke toestanden op de weg, soms onbedoeld, soms bedoeld.

Gisteren ben ik de gevaarlijkste zot van het laatste jaar tegengekomen op de E40.

19:30 's avonds, op de E40 richting Calais, voorbij Oostende. Dat stuk van de autosnelweg bestaat uit slechts twee rijvakken, dus af en toe moet je treintje vormen op het linker vak. 

https://maps.google.be/maps?q=e40&ll=51.144787,2.888031&spn=0.079585,0.196552&hnear=E40,+Middelkerke,+West-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=13&layer=c&cbll=51.144936,2.887616&panoid=RdsG12ZVaAEXMLm-8E4KqQ&cbp=12,266.62,,0,5.19

Ik rij rond de 120. (+/- 50km/h).

Op een gegeven ogenblik nader ik een BMW 525d (E60), die aan een normale snelheid een aantal auto's inhaalt. Ik laat me uitbollen en hou wat afstand. De BMW maakt niet echt aanstalten om op te schuiven of te versnellen... 5 seconden... 10 seconden... 15 seconden, tot hij mij plots lijkt te zien (of doet alsof hij mij plots ziet) en volgas geeft. Ik had blijkbaar 'iets' in hem wakker gemaakt. Mij geen probleem, of hij nu schuift of doorrijdt, mij gelijk. Ik ga dus gezwind mee. En wijle weg!

Na een seconde of 20 volgas, terwijl ik zonder volgas mee ga, beslist die man om zachtjes te gaan vertragen. Zonder remmen ... 150, 140, 130, 120, we schuiven een aantal andere auto's voorbij, 110, we rijden iets trager dan het andere verkeer, meneer doet z'n knipperlicht naar rechts aan, en ik zie hem in z'n zijspiegel kijken.

Op dat moment ongeveer, denk ik: 'wat voor een rare klojo is me dat, wat is die hier nu eigenlijk aan het doen?'. Hij schuift met knipperlicht aan op naar rechts, en wanneer hij ongeveer halverwege de twee vakken is, gaat hij vol in de ankers. Maar dan ook vol. Gelukkig voelde ik al iets komen, en hoefde ik maar een lichte correctie naar links te geven om hem voorbij te schieten.

Dat was het probleem niet. Het probleem was dat die poepgaai zodanig naar mij aan het kijken was om getimed een ongelofelijk gevaarlijk kloot-een-ander-manoeuvre uit te voeren, dat hij zich niet bewust was van de auto's die we net waren voorbij gereden. Hij heeft z'n auto dus vol in de remmen naar rechts gesmeten vlak voor de twee wagens die daar reden. De eerste is over de pechstrook met twee wielen door het gras gereden, de tweede heeft hem naar links gegooid. Ik dacht echt dat die allemaal de weide zouden invliegen.

Bon, ik zie dat er geen gevolgen zijn, en plank dus verder. Meneer komt -nog steeds aan het knipperen naar rechts- terug vol achter me aan, maar gezien zijn lagere snelheid, ontstaat er al snel een groot gat, waarna hij het opgeeft, en terug aan rechts gaat rijden en wegzakt.

What. The. Fuck. Wat bezielt een man van 50+ in een volwassen-mensen-BMW, om 19:30 's avonds op een quasi verlaten E40, om op die manier een zot accident te willen veroorzaken? Omdat ik sneller aankwam? Ik reed dan nog niet eens dicht achter hem aan.

Geflipte zot.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Gek gek gek ... tegenwoordig kom je echt meer en meer van die dingen tegen, ik begrijp het niet meer.

En hoe meer ik het over me heen laat gaan en hoe neutraler ik me gedraag, hoe meer je het tegenkomt precies.

Geplaatst:

Ie zal gedacht hebben: "k ga die brokke blageur ne kji lign één in z'n Cayenne" :D

Er rijdt wat rond de dag van vandaag...niet normaal. Leven & laten leven en blij zijn dat er geen brokken van gekomen zijn.

Geplaatst:

Gek gek gek ... tegenwoordig kom je echt meer en meer van die dingen tegen, ik begrijp het niet meer.

En hoe meer ik het over me heen laat gaan en hoe neutraler ik me gedraag, hoe meer je het tegenkomt precies.

Inderdaad. Meestal ben ik niet verrast door de reacties van mede weggebruikers, omdat ik weet dat ik wel eens de verkeersregels en sociale regels tart.
Maar nog vaker krijg ik shit out of the blue.

Een GoPro in 't zicht zetten kan ook helpen :)

Heb daar effectief al aan gedacht. Tegenwoordig maak ik zoveel mee, dat het op een dag verkeerd afloopt, en je geen verhaal hebt. Dan denk ik aan oude knarren aan zee die van achter geparkeerde auto's springen en dan nog het lef hebben van hun kloten te maken nadat jij een noodstop hebt gedaan.

Geplaatst:

Echt, heb een paar dagen rondgereden en rondgelopen aan de kust... :fp: :fp: :fp:

Geplaatst:

Inderdaad. Meestal ben ik niet verrast door de reacties van mede weggebruikers, omdat ik weet dat ik wel eens de verkeersregels en sociale regels tart.
Maar nog vaker krijg ik shit out of the blue.

Heb daar effectief al aan gedacht. Tegenwoordig maak ik zoveel mee, dat het op een dag verkeerd afloopt, en je geen verhaal hebt. Dan denk ik aan oude knarren aan zee die van achter geparkeerde auto's springen en dan nog het lef hebben van hun kloten te maken nadat jij een noodstop hebt gedaan.

Indd!

Enige probleem is dat je 't dagelijks moet opladen. Als je niks hebt meegemaakt, heb je in 5s de SD-kaart geleegd en kan je terug op weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid