janvkn 5.568 Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Wat linksplakken betreft, ik had zo zaterdag een Engelsman die dik honderd meter voor zijn voorligger en met amper snelheidsverschil ineens naar links kwam. Ik kwam er zelf met een redelijke snelheid aan (because M3), dus ik ben gewoon in één beweging naar rechts gegaan en zo hup er voorbij. Kreeg ik me daar toch een phare concert Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Niet dat ik de steen nu terug wil gooien naar jou, maar doe je er in zo'n situatie niet beter aan om te remmen in plaats van gas bij te geven? Het gaat allemaal vrij snel he. Je zit ter hoogte van de achterbumper en hij begint zijn maneuver, dan moet jij reageren maar je rijdt een stuk sneller dus je schuift nog op tot naast hem tegen dat je effectief wat doet (reactietijd en het snelheidsverschil was geen 5 km/h). Ik zat op dat moment wel in de powerband van mijn kar, want had ik daar op dat moment in 6e aan 2000rpm gezeten was het een ander verhaal geweest ja. Efkes 2 vitessen terug en dan op de gas daar was geen tijd voor. Als je kiest voor de rem impliceert dat trouwens dat je alles vollen bak moet dichtsmijten en dan moet je je ook eerst vergewissen of er niemand achter je rijdt het ogenblik dat je daar voor kiest. Enfin, veel tijd om na te denken heb je op dat moment niet. Gewoon toeteren en niks doen had in elk geval weinig uitgehaald. Quote
Ceke 2.731 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 vandaag bijna botsing met gefrustreerde kango rijder. Bleef links rijden, ik in z'n gat plakken op den duur, hij schuift op naar recht, ik begin gas te geven, als hij half over de lijn is stapt ie op z'n rem. (y) Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Het gaat allemaal vrij snel he. Je zit ter hoogte van de achterbumper en hij begint zijn maneuver, dan moet jij reageren maar je rijdt een stuk sneller dus je schuift nog op tot naast hem tegen dat je effectief wat doet (reactietijd en het snelheidsverschil was geen 5 km/h). Ik zat op dat moment wel in de powerband van mijn kar, want had ik daar op dat moment in 6e aan 2000rpm gezeten was het een ander verhaal geweest ja. Efkes 2 vitessen terug en dan op de gas daar was geen tijd voor. Als je kiest voor de rem impliceert dat trouwens dat je alles vollen bak moet dichtsmijten en dan moet je je ook eerst vergewissen of er niemand achter je rijdt het ogenblik dat je daar voor kiest. Enfin, veel tijd om na te denken heb je op dat moment niet. Gewoon toeteren en niks doen had in elk geval weinig uitgehaald. Hangt natuurlijk ook af van het initiële snelheidsverschil. Als je al 30km/h sneller rijdt dan die andere kan je inderdaad beter wat gas bijgeven. Ik vind het trouwens altijd wel straf hoe halsstarrig zo'n mensen vaak naar links blijven komen, ook al zit je daarnaast te claxonneren gelijk zot. Wat gaat er dan om in hun hoofd? Ik zou het graag eens weten. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Wat gaat er dan om in hun hoofd? Niks. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Met de moto is dat nog leuker, want daar kan je effectief blijven gaan hoewel ze blijven komen, en dan van je neus maken. Vorige week was het die Duitser die bleef komen maar ik was met de auto. Dan zit je plots met 3 auto's naast mekaar en dat vond het vrouwtje van die Duitser dan toch niet zo hip. Maar het is vooral nonchalance van diegene die naar links komt... Ik heb er soms die op het linkervak rijden en mij in de spiegel zien, en dan in het midden van de twee rijstroken gaan rijden omdat ze denken dat dat voor een motorrijder breed genoeg is. Dat is inderdaad breed genoeg, maar iemand die niet aan het opletten is, heeft ook twee rijstroken nodig dus hoe kan ik als motorrijder herkennen dat het veilig is om in te halen, of niet? Zeker omdat die tweevakrijders als het terug krapper wordt ook vrolijk terug naar het linkervak uitwijken zonder te pinken... Je moet maar rieken wat ze gaan doen. Een keertje in een file zo eens in mijn ogen bijna aangereden geweest. Ik ga verhaal halen en die typ zegt "jama ik had u wel gezien"... Maar hoe kan ik als motorrijder herkennen dat je mij ziet, als je nergens je pinkers gebruikt en zomaar van rijvak wisselt? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Dat vraag ik me dikwijls af: is het als motorrijder duidelijk dat de autochauffeur in zijn zijspiegel naar jou kijkt? Ik probeer dat altijd redelijk duidelijk te doen, zodat die weet dat ik hem gezien heb, ipv gewoon met m'n ogen naar de spiegel te draaien. Maar geen idee of dat opgemerkt wordt. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Niet dat ik de steen nu terug wil gooien naar jou, maar doe je er in zo'n situatie niet beter aan om te remmen in plaats van gas bij te geven? omdat sommigen wakker schieten, op hun rem stampen en blijven naar links gaan. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Tegenover moto's ben ik altijd zeer hoffelijk, als het treintje rijden is op het linkervak tik ik eens aan m'n linkerpinker terwijl ik opschuif. idem Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Ik erger me aan moto's die voor m'n neus plaatsnemen als de lichten op rood staan. Geen probleem als ze 1ms na groen wegknallen, maar in alle andere gevallen zeer irritant. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Klopt. Heb daar ook veel last van gehad, vooral met motoscooters. Voorkruipen en dan in mijne weg rijden Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Om maar te zwijgen over fietsers... ! Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Dat vraag ik me dikwijls af: is het als motorrijder duidelijk dat de autochauffeur in zijn zijspiegel naar jou kijkt? Ik probeer dat altijd redelijk duidelijk te doen, zodat die weet dat ik hem gezien heb, ipv gewoon met m'n ogen naar de spiegel te draaien. Maar geen idee of dat opgemerkt wordt. Eerlijk gezegd reken ik daar niet op... Mensen kunnen dwars door je heen kijken, en de ene keer dat een madam mij een ander rijvak opduwde met haar monovolume zei ze letterlijk "ik had u wel gezien"... Liever zoals Alexanderr pinkertje op of gewoon uiterst links/rechts rijden. Als ik met de auto ben rij ik ook uiterst links of rechts (afhankelijk van het rijvak) en probeer niet te veel van rijvak te wisselen, behalve waar nodig... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Veel mensen rijden ook even uiterst links om rond de auto voor hun te kijken, aangezien ze met hun stomme kop nog niet doorhebben dat ze in een file staan. Dus als motorrijder zou ik ook een pinkertje prefereren als teken. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Uiterst links of rechts doe ik zo goed als altijd, maar soms merk ik dat men niet altijd voorbij gaat. Pinkertje al een paar keer geprobeerd, maar 't hielp niet of ik kreeg geen merci. Pas op, ik spreek van slechts 2 a 5 pct van de gevallen hoor. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 In uwe asbak misschien?en dan parkeer je op een parking, doe je je deur open en stap je met je schoen in een hoop sigarettenpeuken, omdat iemand zijn asbak geledigd heeft. D-E-G-O-U-T-A-NT!!! Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Uiterst links of rechts doe ik zo goed als altijd, maar soms merk ik dat men niet altijd voorbij gaat. Pinkertje al een paar keer geprobeerd, maar 't hielp niet of ik kreeg geen merci. Pas op, ik spreek van slechts 2 a 5 pct van de gevallen hoor. Dat hangt ook vaak af van de afstand van jezelf met je voorligger. Als jij op je voorligger zit te bumperen, en ik niet direct een plan heb om je voorligger in te halen, ga ik ook niet jou inhalen om dan nog voor je in te gaan rijden. En er zijn ook een hele hoop motorrijders die natuurlijk niet zo een helden zijn. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Wat ik echt begin te haten, is het volgende. Ik rij altijd uiterst rechts, dus ook als er een gat van pakweg 150 meter is tussen twee vrachtwagens rechts. Met een snelheidsverschil van 30 per uur duurt je dat toch nog zo'n 20s om te dichten. Maar dan heb je van die pipo's die, tegen de tijd dat je bijna bij de tweede vrachtwagen bent, vlak links achter je zitten. En het snelheidsverschil is zo klein dat je op de rem moet gaan staan. Ofwel ga je voorbij, en zorg je dat ik achter je kan invoegen, ofwel ga je me niet voorbij, maar dan hou je ofwel voldoende afstand, ofwel rij je zoals ik uiterst rechts. Op den duur zou je zelf een linkse plakker worden... Vandaag weer tot vervelens toe aan de hand gehad. En je pinker opzetten helpt dus niet hé (in de veronderstelling dat de achterligger nog een vak kan opschuiven)... Veel Hollanders op de baan ook tegenwoordig, dat was een andere ergernis vandaag. Niet dat ze gemiddeld gezien slechter rijden, maar die nummerplaten staan me gewoon niet aan. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Vandaag weer tot vervelens toe aan de hand gehad. En je pinker opzetten helpt dus niet hé (in de veronderstelling dat de achterligger nog een vak kan opschuiven)... Veel Hollanders op de baan ook tegenwoordig, dat was een andere ergernis vandaag. Niet dat ze gemiddeld gezien slechter rijden, maar die nummerplaten staan me gewoon niet aan. Als je rechts rijdt en een vrachtwagen nadert, hou je toch gewoon het middenvak wat in het oog? Je kan dan al goed inschatten of er zo'n debiel afkomt die niet reageert op je pinker en er nog op tijd voorkruipen Tot grote ergernis van de middenvakrijder, die hoogstwaarschijnlijk niet weet wat hij misdoet Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Heb ik ook eens gehad ... heel vreemd. Zelfs aan 90km/h bleef die achter me plakken. Echt freaky. heb ik hier een paar maand ook eens geschreven. ik versnel tot 180, die volgt en komt weer voor mij hangen, ik vertraag tot 80 en die blijft ook vertragen. echt bizar, was content dat ik toen men afrit kon nemen zonder pinken en net op het laatste moment. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Als je rechts rijdt en een vrachtwagen nadert, hou je toch gewoon het middenvak wat in het oog? Je kan dan al goed inschatten of er zo'n debiel afkomt die niet reageert op je pinker en er nog op tijd voorkruipen Tot grote ergernis van de middenvakrijder, die hoogstwaarschijnlijk niet weet wat hij misdoet Mja, dan heeft het ook geen nut om zo te rijden, als je halfweg het gat terug schuift. Dan rij je zelf als een kieken. Vandaag trouwens op een rustig stuk (2 vakken) heel de tijd zo gereden, er heeft gedurende minstens 20 km een Tsjech links achter me gehangen, kwam geen meter korter. Op de terugweg nog zo'n kuiken. Onvoorstelbaar. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Vandaag ook weer. Ik rijd rechts, en er is nog redelijk wat ruimte voor mij vooraleer er een vrachtwagen is. Komt iemand op het middenvak afgereden, geen probleem er is nog voldoende afstand tot de vrachtwagen. Eens die trut naast mij hangt begint die dezelfde snelheid als mij te rijden. Waarom denk je dan .. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Of aan de trajectcontrole. Ik rijd nog voor de trajectcontrole links omdat het middenvak te druk bezet is. Voor mij rijden er nog wat auto's aan dezelfde snelheid als mij (125 op CC). Komt een Mercedes wat in mijn kont boren, terwijl het duidelijk is dat ik niet sneller kan en ook niet naar rechts. Soit, iets verder kan ik opschuiven en ga ik naar rechts. Iets later op de trajectcontrole kom ik dezelfde Mercedes tegen aan 110 (een gok) en op het linker rijvak, terwijl het middenvak helemaal leeg is Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.