Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Trust me, zo waren er veel. En ik maakte me identiek dezelfde bedenking. "we gaan een dagje naar de zee. Joepie!". 

Niet alleen sta je daar 5 uur, maar naar de zee kan je ondertussen ook vergeten want tegen dat je er bent is het 17h.

Nu al bij al viel het nog goed mee, ik had de indruk dat de ouders dat nog goed aanpakten. Heb daar niet echt crisis-scenes gezien ofzo (en ik heb genoeg tijd gehad om rond te wandelen :D). Je kan alleen maar hopen dat je genoeg eten en drinken bij hebt voor die klein mannen.

Wat zot is is dat mijn collega (we waren op weg naar een meeting) geen 10 minuten voor mij daar gepasseerd is en in een serieuze accordeonfile was terecht gekomen (van 80 naar stilstand, terug naar 80 etc. Gevaarlijke boel dus). Dat heeft dus niks gescheeld of die stond er ofwel ook in of ze dat mee in de carambolage. 

En 2 dagen geleden hier in de buurt op de snelweg (gelukkig in de andere richting) nog een vrachtwagen zien liggen dwars over de baan. Die was geladen met zand (enfin, toen niet meer ...). Zal ook effe geduurd hebben.

Geplaatst:

Of stel je voor dat je eigenlijk had moeten tanken maar dacht: "ach, ik geraak nog net thuis". Ik heb zo al spannende momenten gekend.

Verandert toch niks? Je gaat toch geen 5 uur lang de motor laten draaien? :D

Geplaatst:

Gewoon stapvoets verkeer is moordend voor je verbruik (net zoals die accordeontoestanden). Als je echt uren stilstaat dan leg je de motor af uiteraard.  Nuja, met een BMW i3 heb je dat probleem uiteraard niet.

Geplaatst:

Als het 30° is wel... Firmaslet :inlove:

Toch voor een uurtje alleszins om dan te beseffen dat je beter onder een boom gaat zitten.

Geplaatst:

Hoeveel verbruik je zo stationair?

Geplaatst:

Ik lees 1 liter per uur.

Ik zou 'm dus wel laten draaien, zelfs al is 't voor 5u. Zeker mocht Arthur mee geweest zijn.

Geplaatst:

Als de mijne 5' stationair staat te draaien schiet de temperatuur de hoogte in. En nog wat later begint ie te schokken.

Plezant als ge daar op den Brusselse ring staat.

Geplaatst:

Ik lees 1 liter per uur.

Ik zou 'm dus wel laten draaien, zelfs al is 't voor 5u. Zeker mocht Arthur mee geweest zijn.

t was geen 30 graden buiten he.

Geplaatst:

Ik snap niet dat ze mensen 5 uur laten staan. In andere landen begint de politie de file van achter op te lossen door deel autobaan af te zetten en mensen te laten draaien naar de 1ste afrit / omlegging.

Geplaatst:

Gisteren nog ne plezante tegengekomen. Ik reed met de 520d van mijn schoonvader met remorque er achter tegen 130 op teller. Hij (een Vito) kwam sneller aan, dus ik laat hem mooi voorbij en ga naar het rechtse vak. In de verte zie ik al 2 auto's die op de oprit zitten en willen gaan invoegen. De Vito nadert ook wat auto's maar die zijn nog een stukje verder. Meneer vertraagt al (daarvoor kon pushen dan weer wel), en ik zit dus "gevangen". Voor hem was nog meer dan genoeg plaats, dus ik ga op het gas om terug links voor hem in te voegen.

Dat kon hij opeens dan toch weer niet verkroppen en geeft ook gas. Ik was wel sneller, maar met remorque was ik toch wat langer om te kunnen invoegen voor zijn neus :D Op een gegeven moment hing hij nog steeds in de helft van de remorque, en kon ik niet anders meer dan volledig invoegen, dus afkappen is dan de boodschap. Neus van de Vito ging mooi naar beneden en uiteraard volgde er getoeter :facepalm:

Geplaatst:

Dan ben je toch in de eerste plaats zelf in fout hoor ...

Geplaatst:

130 met een aanhanger? Strak plan zo ik zo zeggen.

Geplaatst:

Ik had vorige maand een idioot die begon te pharen toen 'k 150 reed op het linkervak. Kwam genaderd aan dik 160. Kindje achter (niet vastgemaakt) en een remorque aan 't trekken. Slim. Als hij 's kort moet remmen ligt ie op z'n kop

Geplaatst:

Daarnaast ook:

Versnellen terwijl je ingehaald wordt

Invoegen zonder voorrang te verlenen

Zoals ik het lees was naar links uitwijken ook helemaal niet nodig. De auto's op de oprit moeten voorrang verlenen, dus daar hoef je geen plaats voor te maken.

Geplaatst:

Zoals ik het lees was naar links uitwijken ook helemaal niet nodig. De auto's op de oprit moeten voorrang verlenen, dus daar hoef je geen plaats voor te maken.

tot die mannen naar links komen met het idee "hij zal wel opschuiven"

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik snap niet dat ze mensen 5 uur laten staan. In andere landen begint de politie de file van achter op te lossen door deel autobaan af te zetten en mensen te laten draaien naar de 1ste afrit / omlegging.

Versta echt compleet niet waarom ze zoiets niet gedaan hebben.

Geplaatst:

tot die mannen naar links komen met het idee "hij zal wel opschuiven"

Dan mag je eens claxonneren. Als je niet naar links kan, dan kan je niet naar links he.

Geplaatst:

Dan ben je toch in de eerste plaats zelf in fout hoor ...

Waarom wil hij me dan, al dan niet opzettelijk, doen remmen? Met een beetje inzicht had hij mij 1. ofwel voor gelaten, of 2. niet vertraagd op 300m van de auto voor hem, en zo wat naast mij blijven plakken.

En met een beetje empatisch vermogen weet je ook dat diegene die invoegen eens rap zullen zijn met mij eerst door te laten.

Daarbij komt nog eens dat ik niet graag rem, voor niemand.

Ding bougeert niks. En hij was trouwens leeg fyi. Met een volle kar zou ik al wat oppassen.

Geplaatst:

Vorige zomer heb ik drie uur stil gestaan op de E19 richting Breda vlak na de afrit Brecht. Was de voorlaatste auto in de rij, de rest mocht van de politie achteruit rijden om zo de afrit te nemen voordat ze alles hebben afgesloten en de omleiding hadden ingelegd.

Paar keer aan de agenten gaan vragen of ik er alstublieft ook uit mocht, maar moest blijven staan.

Het ongeval was slechts een driehonderdtal meter verder gebeurd, begrijp niet waarom ze dan niet eerst iedereen die vast staat laten vertrekken om vervolgens de omleiding in te leggen.

Geplaatst:

Waarom wil hij me dan, al dan niet opzettelijk, doen remmen? Met een beetje inzicht had hij mij 1. ofwel voor gelaten, of 2. niet vertraagd op 300m van de auto voor hem, en zo wat naast mij blijven plakken.

En met een beetje empatisch vermogen weet je ook dat diegene die invoegen eens rap zullen zijn met mij eerst door te laten.

Kan allemaal best zijn, maar jij maakt de situatie gevaarlijk door voorrang af te dwingen die je niet hebt. Voor hetzelfde geld is die andere een even grote dwarskop, of zit hij gewoon te slapen, en dan is 't koekenbak en staat janvkn achteraan de file zich af te vragen hoe die idioten in godsnaam erin geslaagd zijn om op mekaar te botsen.

Daarbij komt nog eens dat ik niet graag rem, voor niemand.

Mja ....

Geplaatst:

vandaag op een 70km weg: madam in een P307 aan 35 per uur, steekt pinker aan naar rechts en remt, ik ga naar links, zij ineens ook, ik rem en blijf erachter, wa verder madam steekt pinker uit naar links, vertraagt weer, ik ga naar rechts, rij zelfs al een gedeelte over fietspad, komt ze weer naar rechts,ik gooi alles toe om er niet tegen te zitten en blijf erachter, ik zie in de verte dat er een vluchtheuvel is in't midden(was zo een baan met 3vakken waarvan't middelste gearceerd was)maar nog lengte genoeg om er voorbij te gaan(met de firmaslet) dus er voorbij, begint ze daar te pharen omdat ik ze voorbijgestoken was en begint te achtervolgen e zelfs te bumperkleven, wa verder isset licht rood en ik stop,zij ook(ze kon niet anders),en stapt madam toch wel uit zekers in een colère, gelukkig stapte de chauffeur achter haar ook uit(hij reed al achter mij toen ze zo aan't sukkelen was...)

klopt ze op mijn ruit, ik draai mijn dashcam en wijs ernaar

ze heeft dan nog haar zaligheid gekregen van die vent achter mij...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

WTF.

Dashcambeelden?

nee kaartje is te licht, ik wou 't op mijn pc zetten maar alles is al gewist,ik ga echt eens moeten kijken hoe ik  kan 'saven' met de dashcam(heb de handleiding ergens gelegd maar kweeniemeerwaar :()

of ik ga een zwaarder kaartje moeten kopen

Geplaatst:

nee kaartje is te licht, ik wou 't op mijn pc zetten maar alles is al gewist,ik ga echt eens moeten kijken hoe ik  kan 'saven' met de dashcam(heb de handleiding ergens gelegd maar kweeniemeerwaar :()

of ik ga een zwaarder kaartje moeten kopen

:facepalm:

Geplaatst:

:facepalm:

komt ervan als je een dashcam hebt van 22€....(en je dan 't kaartje uit je kodak haalt omdat je da eerst eens wil uittesten,na 8 maanden rij je dan nog met dazelfde kaartje rond & vindt de dochter 't kaartje van de kodak nergens terug :roll: )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid