tuscani 11.796 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 allen aan 105 à 110 op 't linkerrijvak, die BMW bbreak voor mij remt dan te pas en te onpas, daarom ook laat ik die zwarte Vito ertussen(ook omdat achter mij er nog een 5tal auto's reden) en dan als de vrachtwagen terug mooi naar rechts gaat.... http://www.youtube.com/watch?v=9DjnpUHAz3k&feature=youtu.be waarom ga je op het einde naar het derde vak? er reed niemand voor u en de wagen op het rechtervak pinkt precies niet. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Op de linker rijstrook zie je zelden iets anders. En vaak net omdat iedereen wilt aangeven dat men sneller is en wilt inhalen, maar de voorligger niet af geeft. En de echte oorzaak zit vanvoor, en er vlak achter iemand die net iets meer afstand houdt zodat de eerste niet helemaal door heeft dat ie het boeltje ophoudt. Je moet tegenwoordig echt al bumperkleven alvorens een linksplakker door heeft dat ie moet oprotten. En dan vaak nog met allerlei gebaren erbij... Plus, als je voldoende afstand houdt komt er meestal iemand anders in je ruimte gereden 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Mensen die dwangmatig niet willen ritsen omdat ge "voorkruipt". Op zo'n momenten wil ik uitstappen en vriendelijk gaan vragen of ze het systeem van ritsen wel of niet snappen 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 "GE MOET MAAR AANSCHUIVEN EN WACHTEN GELIJK IEDEREEN", krijg je dan te horen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 Gisteren bijna een frontale botsing gehad.Rond Kasterlee is men aan het werken, en een paar weken lang was de Noordlaan (een 1x1 weg) afgesloten in één richting en kon je dus veilig inhalen op het andere vak zonder tegenliggers. Sinds een week of drie is die baan echter terug open voor de twee richtingen, maar sommige mensen hebben blijkbaar de memo niet gehad.Ik kom dus nietsvermoedend uit de andere richting gereden, wanneer ik achter de bocht ineens een tegenligger tegenkom op mijn rijvak die bezig is een treintje auto's in te halen Ik moest echt alles dichtgooien of 't was prijs geweest, hij kon zich op 't nippertje nog terug naar rechts gooien. 1 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Driftje gezet? Dat durft daar al wel eens te gebeuren, maar enkel als er geen auto's in de buurt zijn. Dus deze ochtend niet, neen. De volgende rotonde... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Vandaag in opdracht van mijn baas (lees: hij neemt de boetes voor zich) nog eens dringend alles laten vallen bij ene klant en full speed naar andere klant, wegens omstandigheden die er nu niet toe doen. Dus, aan 160/165 waar mogelijk doorsjeezen (niet sneller, want was over de middag en woensdag, dus niet zo veilig en bovendien wou ik het rijbewijsveilig houden want een ander rijbewijs kan m'n baas niet geven). Nu, in dergelijk geval (komt zo eens om de 1 a 2j voor) blijf ik uiteraard zo voorzichtig mogelijk, in Ranst bv heb ik de flow gevolgd, en in bebouwde kommen rijd ik nooit rapper dan 60, meestal gewoon aan 50 mee met de hoop en doe ik geen gekke maneuvers. Alles valt te relativeren, ook de dringende opdracht. Een papaloos gezin, of een papa die anderen in gevaar brengt valt niet te relativeren. Wat je dan, over een afstand van zo een 100km, allemaal niet tegenkomt :fp: Mensen zijn echt zo onverdraagzaam. Ze gaan met opzet in de weg gaan rijden als ze zien dat je gehaast bent. Dat sterkt me des te meer om steeds plaats te maken voor een snelle vogel; je weet nooit waarom die gehaast is. Maar ja, de gepensioneerde meerderheid op de weg kan dat niet vatten. Straks een filmpje ofzo van de strafste stoten. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Hmmm ... had niet veel zin om de klassiekers te posten en te editen. Dan maar enkele andere: Deze zag ik aankomen, hij mij vermoedelijk ook, maar wegens uitwijkmogelijkheid heb ik geen gram remkracht gebruikt. Net ervoor zie je een pipo op een bakfiets zwalpen, die is achter mij op die baan gegaan, waar enkele vrachtwagens achter mij kwamen donderen aan 70/u. Niet echt een ergernis van de MB, want ik had getwijfeld hetzelfde te doen maar voor mij was het te laat Ik vond dat cool Hieronder wél een klassieker van deze ochtend.... kerstboom op het linkervak! En je moet dan weten dat die Passat achteraan mij voorbij kwam gevlogen, en ineens remde voor de voorliggers. En uiteindelijk was ik de eerste. Maar! We zijn ook vriendelijk, zeker voor een Brusselse schone! Ze stak haar hand op (zie je aan de schaduw net voor ze in beeld komt) en zei "merci". Ik heb hetzelfde scenario van een neger die voor mij kwam fietsen op een minifiets, ook in Brussel, en zei ook merci maar dat vond ik minder spannend om te posten dus al gewist Iemand die weet of volgende mag: voorbijsteken op de stippellijn en terugkeren op het vak met doorlopende lijn en links streeplijn? (en nog een seintje van de vrachtwagen op de koop toe) Quote
Philken 154 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=P6R_ywOKPIA&feature=youtu.be Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Tuurlijk mag dat laatste Bompa... Uw actie bij die oprit vind ik asocialer, eerlijk gezegd. Ik krijg er zelf ook het schijt van als ik samen met iemand anders (achter mij) achter pakweg een vrachtwagen vast zit, en die persoon bij het eerste gaatje vindt dat hij voorrang heeft op mij, ook al zijn daar geen regels voor. Dit vond ik vergelijkbaar... Quote
Philken 154 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=GQdUmkAj9lY&feature=youtu.be Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Tuurlijk mag dat laatste Bompa... Uw actie bij die oprit vind ik asocialer, eerlijk gezegd. Ik krijg er zelf ook het schijt van als ik samen met iemand anders (achter mij) achter pakweg een vrachtwagen vast zit, en die persoon bij het eerste gaatje vindt dat hij voorrang heeft op mij, ook al zijn daar geen regels voor. Dit vond ik vergelijkbaar... Mijn _actie_ was niet echt een probleem toch? Mijn intentie dat is iets anders Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Precies "Blik op de weg" hier Maar ik hou wel van die filmkes! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Ik ook En pas op he, in een zjendarmenV70 gemaakt, mét moestasje aan 't stuur Quote
Philken 154 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 hier nog een filmke van gisteren: situatie: ik rij cruise control 122 op gps: http://www.youtube.com/watch?v=vl-ulmT-sdY&feature=youtu.be Kiakalf komt naar links(volste recht & hij gebruikt zijn richtingaanwijzer) en rijdt dan aan de volle 100 naast camion, ik kom dichter omdat ik mijn cc gewoon afzet en laat uitbollen en dan vertraagt hij zodat hij de camion bijna niet voorbij gaat, gaat dan lichtjes naar rechts(hij zal waarschijnlijk gedacht hebben tis een bmw, dus ik ga voor de zekerheid rechts ook toedoen) misschien niet mijn schoonste actie maar 't gevolg was wel dat die 4 auto's achter mij da kalf ook voorbij konden vooraleer hij de 2e camion kon inhalen 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Philken, was die afsnijden niet VVR? En die nipt, dat ben jij toch die stilstaande voertuigen passeert? Die laatste... Kiakalf had in zijn spiegels moeten kijken en zien dat er sneller verkeer af kwam. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Philken, was die afsnijden niet VVR? En die nipt, dat ben jij toch die stilstaande voertuigen passeert? Die laatste... Kiakalf had in zijn spiegels moeten kijken en zien dat er sneller verkeer af kwam. Afsnijden was geen VVR, verkeersbord duidt dat mooi aan. Nipt versta ik ook niet goed. Quote
Gast Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Hmmm ... had niet veel zin om de klassiekers te posten en te editen. Dan maar enkele andere: Deze zag ik aankomen, hij mij vermoedelijk ook, maar wegens uitwijkmogelijkheid heb ik geen gram remkracht gebruikt. Net ervoor zie je een pipo op een bakfiets zwalpen, die is achter mij op die baan gegaan, waar enkele vrachtwagens achter mij kwamen donderen aan 70/u. Niet echt een ergernis van de MB, want ik had getwijfeld hetzelfde te doen maar voor mij was het te laat Ik vond dat cool Hieronder wél een klassieker van deze ochtend.... kerstboom op het linkervak! En je moet dan weten dat die Passat achteraan mij voorbij kwam gevlogen, en ineens remde voor de voorliggers. En uiteindelijk was ik de eerste. Maar! We zijn ook vriendelijk, zeker voor een Brusselse schone! Ze stak haar hand op (zie je aan de schaduw net voor ze in beeld komt) en zei "merci". Ik heb hetzelfde scenario van een neger die voor mij kwam fietsen op een minifiets, ook in Brussel, en zei ook merci maar dat vond ik minder spannend om te posten dus al gewist Iemand die weet of volgende mag: voorbijsteken op de stippellijn en terugkeren op het vak met doorlopende lijn en links streeplijn? (en nog een seintje van de vrachtwagen op de koop toe) jij hebt nog wel een mooie rijstijl vind ik beetje zoals die van mij (daarom dat ik hem mooi vind zeker), maar dan beter, ik ben nog wat onervaren Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Dankje Ik probeer het proper en soepel te houden. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 @@Bompa Oprit: vind ik ook wat asociaal Kerstboom: ik zou je er niet tussen laten Laatste: mag perfect Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Aan alle mensen die claxonneren als je langs rechts voorbijkomt heb ik deze boodschap: Als ik de mogelijkheid heb om je, zonder gevaar en overdreven snelheid, langs rechts voorbij te steken ben jij evengoed in fout want dan hoor je niet op dat linker rijvak. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Tuurlijk mag dat laatste Bompa... Uw actie bij die oprit vind ik asocialer, eerlijk gezegd. Ik krijg er zelf ook het schijt van als ik samen met iemand anders (achter mij) achter pakweg een vrachtwagen vast zit, en die persoon bij het eerste gaatje vindt dat hij voorrang heeft op mij, ook al zijn daar geen regels voor. Dit vond ik vergelijkbaar... Ik zorg er dan voor dat ik niet te dicht op die vrachtwagen zit, zodat niemand mij dat kan lappen en ik zelf in het gaatje kan. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Laatste: mag perfect Fout! Aan de rijrichting waar Bompa vandaan komt is het vanaf daar een volle lijn dus daar mag ie die volle lijn niet meer over! Het zijn de tegenliggers die aan hun zijde van de rijbaan een onderbroken lijn hebben en dat dus zo mogen interpreteren, maar voor diegene uit de rijrichting zoals Bompa is dat een volle lijn en een volle lijn moet je eigenlijk aanzien als een massief betonnen muur. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.