Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bompa, ik denk dat de enige reden is dat je zo een stunts meemaakt, is omdat je net rond die snelheidslimiet rijdt. Als ik +40 rij, kom ik zo een zever nooit tegen. Rij ik daarentegen op mijn gemak vMax, dan is het continu volk dat net onder de vMax rijdt en in elke bocht moet bijremmen, terwijl ik bij vMax +40 die tisten al lang voorbij zou zijn.

Geplaatst:

Dus je bent niet alleen een middenvakrijder, maar je scheurt ook aan hoge snelheid door wegenwerken?

Dat vind ik dus grappig... Bij vaste werken is dat steevast een snelheidslimiet die 50km/u onder de normale limiet ligt, maar bij mobiele werven staat er nooit een snelheidslimiet :D.

Geplaatst:

mijn linkerflank was heel populair vandaag. Tot 3x toe een pipo die de linkerkant wou verbouwen. En telkens hetzelfde. Ze rijden links en halen mij in, plots is er iets waarvoor ze zouden moeten remmen, maar ze komen gewoon naar rechts, zonder pinken, zonder kijken. Super!

De achterlijk waarmee ze dan kijken als je claxoneert is ook groot. Precies alsof ik uit de lucht kom gevallen.

Geplaatst:

Deze morgen bijna een Audi A57 cabrio gemaakt...

Kerel zit voor me met zijn A5 cabrio en rijdt goed door en ik zit erachter. Ik zou daar nog sneller gaan dus ik volg hem redelijk kort.

Plots zijweg met voorrang van rechts waar ene uitkomt, maar die kerel stopte gewoon. Iedereen stopt daar bijna want je kan moeilijk zonder rekening houden met verkeer uit de andere richting daaruit draaien (voor de kenners in de buurt Koutermolenstraat in Kortemark).

Kerel voor me woont iets verder in de straat en kent dat daar dus goed en gooit toch alles toe... Ik heb me er nog mooi naast kunnen zetten. Heeft daar dan halve minuut gestaan en toch doorgereden terwijl de andere nog altijd stond te wachten om op te draaien....

Bijna voor niks allebei serieus schade...

Geplaatst:

Wat een eikel zeg, stoppen voor een straat met voorrang van rechts!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En niet alleen dat, maar ook nog VVR, waar een voorrangsgerechtigde uit komt!

Geplaatst:

Ja, ik kan het ook niet direct volgen, Naish.

Geplaatst:

Die kerel in die straat stond stil hééé mensen... Die ging duideljik zijn voorrang niet pakken en heeft hem zelfs nadat wij daar een tijd stonden te wachten om hem door te laten hem nog niet gepakt.

Nu ja, was meneer die met madam haar kar onderweg was en mij wat wou ambeteren denk ik. Aan volgende kruispunt viel hij nog stil ook...

Moraalridders :roll:

Geplaatst:

Welk verschil maakt dat? Of iemand nu stil staat of niet, je moet voorrang verlenen.

Geplaatst:

Die kerel in die straat stond stil hééé mensen... Die ging duideljik zijn voorrang niet pakken en heeft hem zelfs nadat wij daar een tijd stonden te wachten om hem door te laten hem nog niet gepakt.

Nu ja, was meneer die met madam haar kar onderweg was en mij wat wou ambeteren denk ik. Aan volgende kruispunt viel hij nog stil ook...

Moraalridders :roll:

stilstaande auto's die hun voorrang afgeven, en dan toch besluiten door te rijden zijn in hun recht. Ik zou ook gestopt zijn, onlangs breed moeten uitwijken voor zo ene die dan toch maar besloot van hem te pakken.

Geplaatst:

Welk verschil maakt dat? Of iemand nu stil staat of niet, je moet voorrang verlenen.

Driften mag ook niet...

En het is zelfs slecht voor je diff.

Echt moraalridders is nog een understatement...

stilstaande auto's die hun voorrang afgeven, en dan toch besluiten door te rijden zijn in hun recht. Ik zou ook gestopt zijn, onlangs breed moeten uitwijken voor zo ene die dan toch maar besloot van hem te pakken.

Weet ik wel, maar als diene mens daar staat te kijken en volgens mij teken deed dat we door mogen...

Geplaatst:

Driften mag ook niet...

En het is zelfs slecht voor je diff.

Echt moraalridders is nog een understatement...

Jij bent zo'n zalige kerel als het op de bal spelen aankomt :inlove:

Krijg je geen gelijk, word je precies direct persoonlijk.

De situatie die jij beschrijft, is toch duidelijk: Er moet voorrang gegeven worden. Of de persoon die voorrang heeft al dan niet stilstaat, hij heeft nog steeds voorrang. Als jij daar voorbij rijdt omdat hij toch stilstaat, en hij knalt dan vol in jouw flank, ben jij in fout. Ik kan je voorligger dan ook wel begrijpen in zijn redeneren.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

en daarbij moet jij voor alles kunnen stoppen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En daarnaast: je moet ook afstand houden, dan kom je niet in de problemen als je voorligger alles dichtgooit.

Edit: wat @@Tomski zegt dus

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

en daarbij moet jij voor alles kunnen stoppen

Voor alle voorzienbare hindernissen.

Geplaatst:

Voor alle voorzienbare hindernissen.

Zoals een auto die stopt om voorrang te verlenen?

Geplaatst:

nee, gij verdraagt gewoon geen kritiek als ge in fout zijt :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Weet ik wel, maar als diene mens daar staat te kijken en volgens mij teken deed dat we door mogen...

Probeer je er nu maar uit te lullen ja :D

Feit is dat die kerel voor je niks te verwijten valt. Ik zou net hetzelfde gedaan hebben. Ik rijd enkel door als zo iemand naar links moet afdraaien en er komen auto's van de andere kant, en dan nog is het oppassen.

Geplaatst:

Kerel zit voor me met zijn A5 cabrio en rijdt goed door en ik zit erachter. Ik zou daar nog sneller gaan dus ik volg hem redelijk kort.

Kan je me die ook even uitleggen? Wat is daar het praktisch nut van?

Geplaatst:

Heb ik ergens gezegd dat ik niet in fout ben...

Ik erger mij gewoon daaraan...

Niets zegt dat ik niet in fout ben! Dat staat als een paal boven water en dat zeg ik zelf in de post ook.

Maar nee, plots zijn alle engeltjes hier moraalriders die het nog eens moeten bevestigen... Daar erger ik mij aan en daarop speel ik dan...

Ik was fout, die voor mij ook want als hij dan toch voorrang wil verlenen moest hij vertraagd hebben voor het kruispunt zodat hij kon kijken of er iemand kwam en dan doorrijden. Niet als een gek te snel door die bocht gaan en bij het zien van de auto alles dichtgooien.

Geplaatst:

Kan je me die ook even uitleggen? Wat is daar het praktisch nut van?

Nee ik kan dat niet uitleggen... Wat ik bedoel staat er en moet er aan alles een praktisch nut zijn?

Geplaatst:

Dat heeft niks met engeltjes of moraalridders te maken, ik snap niet dat je je kan ergeren als je zelf in fout bent. Een fout maken kan gebeuren, maar own up to it en leg de schuld niet bij een ander.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid