Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En wat betreft die oprit in Geel-Oost... Daar heb je duidelijk een volle lijn overschreden, Bompa.

Dan ook nog dat uitwijkmanoever voor die lul in die bus... Eigenlijk verrassend agressieve stoten. In dat opzicht rijdt Bompa agressiever dan mij...

Geplaatst:

Afsnijden was geen VVR, verkeersbord duidt dat mooi aan.

Neen, dat bord staat aan de straat ervoor.

Geplaatst:

@@Bompa

Oprit: vind ik ook wat asociaal

Kerstboom: ik zou je er niet tussen laten

Laatste: mag perfect

Waarom zou je me er niet tussen laten? Want .... zie volgende:

Aan alle mensen die claxonneren als je langs rechts voorbijkomt heb ik deze boodschap:

Als ik de mogelijkheid heb om je, zonder gevaar en overdreven snelheid, langs rechts voorbij te steken ben jij evengoed in fout want dan hoor je niet op dat linker rijvak.

Da's ook mijn standpunt. Het heeft echt geen zin om links te blijven hangen. Waarom hangen ze links? Omdat ze bang zijn om er niet meer tussen te geraken. Maar als je iets of wat rondom je kijkt, moet dat lukken zonder remmen.

Fout!

Aan de rijrichting waar Bompa vandaan komt is het vanaf daar een volle lijn dus daar mag ie die volle lijn niet meer over! Het zijn de tegenliggers die aan hun zijde van de rijbaan een onderbroken lijn hebben en dat dus zo mogen interpreteren, maar voor diegene uit de rijrichting zoals Bompa is dat een volle lijn en een volle lijn moet je eigenlijk aanzien als een massief betonnen muur.

Ja hallooo! Dat je niet over die witte lijn mag dat is nogal wiedes, wat er ook aan de andere kant ervan staat. Maar ik was voorbijgestoken aan de enkele streeplijn, en moest terugkeren op het stuk met de volle lijn. Dat was eigenlijk mijn vraag.

En wat betreft die oprit in Geel-Oost... Daar heb je duidelijk een volle lijn overschreden, Bompa.

Dan ook nog dat uitwijkmanoever voor die lul in die bus... Eigenlijk verrassend agressieve stoten. In dat opzicht rijdt Bompa agressiever dan mij...

Inderdaad, over de volle lijn ... die 3 meter verder een streeplijn wordt. Maar je hebt gelijk, dat kan gelden als een zware overtreding. Is zoals uitbollen in de bebouwde kom en voorbij het bord nog 60 rijden.

En als je goed kijkt, zie je dat ik steeds er even achter blijf (lees: zichtbaar in de spiegels), en ik geef de kans om toch nog naar rechts te gaan, zodat we alsnog kunnen wisselen, maar als het niet gebeurt, geef ik gas.

Neen, dat bord staat aan de straat ervoor.

Verdorie, niet op gelet op dit filmpje.

Geplaatst:

gisteren bijna prijs gehad. Kwam op de Duitse buitenring van Bruxellheim afgesjeest toen opeens een negerin besloot van tegen 80 per uur de derde band te nemen.

lang leve mijn remmen, maar denk dat ze niet lang meer gaan leven na gisteren.

Gast caoimhin
Geplaatst:

De laatste tijd is het elke morgen 1 grote ergernis. Miljaar, wat is dat altijd op de baan jong. Ik doe er bijna dubbel zo lang over van Mechelen naar Zellik vergeleken met een jaar geleden.

Geplaatst:

Ja hallooo! Dat je niet over die witte lijn mag dat is nogal wiedes, wat er ook aan de andere kant ervan staat. Maar ik was voorbijgestoken aan de enkele streeplijn, en moest terugkeren op het stuk met de volle lijn. Dat was eigenlijk mijn vraag.

.

In de meeste landen wordt dat wel véél beter aangegeven dan in België. Als er een doorgetrokken lijn 'op komst' is dan staan er doorgaans pijlen dat je terug moet naar je eigen vak en volgt daarna pas de doorgetrokken lijn.

Geplaatst:

72.4. Wanneer een doorlopende en een onderbroken streep naast elkaar getrokken zijn, moet de bestuurder alleen rekening houden met de streep die zich aan zijn kant bevindt.

De bestuurders die deze strepen overschreden hebben om in te halen mogen ze evenwel opnieuw overschrijden om hun normale plaats op de rijbaan te hernemen.

mark25.jpg

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/258-art72

Geplaatst:

Gisteren bijna een frontale botsing gehad.

Rond Kasterlee is men aan het werken, en een paar weken lang was de Noordlaan (een 1x1 weg) afgesloten in één richting en kon je dus veilig inhalen op het andere vak zonder tegenliggers. Sinds een week of drie is die baan echter terug open voor de twee richtingen, maar sommige mensen hebben blijkbaar de memo niet gehad.

Ik kom dus nietsvermoedend uit de andere richting gereden, wanneer ik achter de bocht ineens een tegenligger tegenkom op mijn rijvak die bezig is een treintje auto's in te halen  :shock: Ik moest echt alles dichtgooien of 't was prijs geweest, hij kon zich op 't nippertje nog terug naar rechts gooien.

Herkenbaar...Ik kom dan van Turnhout af en gebruikte dat 2de vak dan ook om in te halen.

Totdat ik op een dag merkte dat er tegenliggers waren :lol:

Geplaatst:

Herkenbaar...Ik kom dan van Turnhout af en gebruikte dat 2de vak dan ook om in te halen.

Totdat ik op een dag merkte dat er tegenliggers waren :lol:

Dat was ook grappig de eerste dag dat die werken begonnen en de rijrichting dicht was. Er waren er een hoop die vanuit Lichtaart komend tóch de borden voorbij gereden waren (richting Turnhout), om dan aan de rotonde vast te komen staan. Daar stonden dan flikken om ze op te schrijven. Nadien moesten ze ook nog eens rechtsomkeer maken en een half uur aanschuiven in de file tot terug aan de lichten. :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Staan hier wel een paar straffe stoten op bepaalde filmpjes.

@@Bompa

Die passat die je langs rechts voorbij ging (over de verdrijvingsvlakken). Voor hetzelfde geldt ging die vent naar rechts gaan om uit de weg te gaan voor jou.

@@Philken

Die Kia voorbijsteken terwijl hij amper over de helft van zijn rijstrook is.

Geplaatst:

Bompa, ik ben fan van uw rijstijl! Beetje die van mij eigenlijk.

IK WIL MEER FILMPJES!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Staan hier wel een paar straffe stoten op bepaalde filmpjes.

@@Bompa

Die passat die je langs rechts voorbij ging (over de verdrijvingsvlakken). Voor hetzelfde geldt ging die vent naar rechts gaan om uit de weg te gaan voor jou.

Ik had nog een vrij fietspad, een pinker naar rechts en een claxon + rem in de aanslag. Maar mij ga je echt geen schuldgevoel doen krijgen omwille van zo een grove fout van een ander, tenzij je liever zag dat ik vol in zijn kofferklep reed.

Want, hoewel ik het zag gebeuren, ging ik er tot op het laatste moment van uit dat die niet ging doorrijden.

Bompa, ik ben fan van uw rijstijl! Beetje die van mij eigenlijk.

IK WIL MEER FILMPJES!

:lol:

Wij hebben al eens een tijd samen gereden he, ik zag dat toen ook al dat we nog goed zouden overeenkomen op dat vlak.

Geplaatst:

Ik vind het een verwarrende tekst. Ik denk dat ze bedoelen dat je moet kijken naar de lijn die aan jouw kant van de rijbaan is, en eens je de stippellijn passeert en je vervolgens aan jouw kant de volle lijn hebt, mag je die volle lijn negeren. Maar wat met als je een onderbroken lijn passeert, en als je terug invoegt aan jouw kant een onderbroken lijn hebt en een volle lijn aan de andere kant...

Ik ga eens navraag doen.

Geplaatst:

aan iedereen in Oostende : mijn baas is zijn dochter vergeten op school. Ze staat al 1/2u te wachten. Hij biedt nu alvast zijn excuses aan voor zijn rijgedrag.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Indien knappe dochter laat je de volgende keer gewoon het adres na.

Geplaatst:

Vandaag weer een topper gezien op vlak van ritsen. Een of andere held die de wereld wou verbeteren door uit de linkse rij te schieten om dan parallel te rijden met zijn rij zodat niemand kon "voorsteken". Van zo'n mensen krij ik het vliegend schijt! Gelukkig was er nog de busstrook :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Indien knappe dochter laat je de volgende keer gewoon het adres na.

wat denk je nu zelf, aangezien de dochter 1/2u op papa heeft gewacht. Kind is 6jaar.

Geplaatst:

Ik zorg er dan voor dat ik niet te dicht op die vrachtwagen zit, zodat niemand mij dat kan lappen en ik zelf in het gaatje kan.

Dan kan die achter je nog net iets eerder opschuiven hé...

Geplaatst:

Fout!

Aan de rijrichting waar Bompa vandaan komt is het vanaf daar een volle lijn dus daar mag ie die volle lijn niet meer over! Het zijn de tegenliggers die aan hun zijde van de rijbaan een onderbroken lijn hebben en dat dus zo mogen interpreteren, maar voor diegene uit de rijrichting zoals Bompa is dat een volle lijn en een volle lijn moet je eigenlijk aanzien als een massief betonnen muur.

Volgens mij is zo'n dubbele lijn (onderbroken + vol) het equivalent van hetgeen je in Frankrijk ziet (onderbroken met pijlen).

Je mag er wel nog over als de onderbroken lijn aan jouw kant zit.

Als je dus een enkele onderbroken lijn hebt, begint voorbij te steken, en er komt een volle lijn bij aan de kant van je oorspronkelijke rijrichting, dan moet je terug naar rechts.

Zo heb ik het toch geleerd, denk ik.

Geplaatst:

denken denken, zeker weten! Dubbele lijn, waarvan een zijde streeplijn: zoals wooter zegt, een volle lijn ga je nooit over als die aan jouw kant zit.

Maar mijn vraag was eigenlijk onafhankelijk van een dubbele lijn. Mag je beginnen voorbijsteken op de streeplijn, wetende dat je zal moeten terugkeren over een ondertussen begonnen enkele doorlopende lijn.

Wooter zal navraag doen, alvast bedankt.

Geplaatst:

Tenzij je een glazen bol hebt kan je enkel de enkele onderbroken lijn zien, dus moet het wel toegelaten zijn om die dubbele terug over te steken.

Of is dat hoe spookrijden tot stand komt? 'Verdorie, ik mag niet meer terug!' :D

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid