PJH 21.018 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Zucht, ik kom toe op kantoor deze morgen en begin te werken. 15 min later stuikt mijn collega toe. Eerste wat hij zegt "en, waar heb je tegen gereden?", terwijl dat mijn directe baas naast mij zat 'k heb het al mogen gaan uitleggen :/ Straks wat protvocht op zijn muis smeren 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Je voet in zijn deur zetten en morgen hetzelfde vragen. Mijn ergernis vandaag: 10 minuten verloren aan een kruispunt omdat de 20 auto's voor mij blijkbaar niet weten hoe ze dit bord moeten interpreteren Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 ze wisten niet dat ze voorrang moesten geven en reden gewoon door waardoor jij niet moest stoppen? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Neen Tomski, ze namen hun voorrang niet. Het is een sluipweg die iedereen gebruikt om iets verder de autosnelweg op te gaan, en ze moesten dus allemaal naar rechts. En toch lieten ze alle wagens van links telkens voor. Mss uit schuldgevoel dat ze een sluipweg gebruikten, wie weet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Zucht, ik kom toe op kantoor deze morgen en begin te werken. 15 min later stuikt mijn collega toe. Eerste wat hij zegt "en, waar heb je tegen gereden?", terwijl dat mijn directe baas naast mij zat 'k heb het al mogen gaan uitleggen :/ Straks wat protvocht op zijn muis smeren Super collega's jij Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Neen Tomski, ze namen hun voorrang niet. Het is een sluipweg die iedereen gebruikt om iets verder de autosnelweg op te gaan, en ze moesten dus allemaal naar rechts. En toch lieten ze alle wagens van links telkens voor. Mss uit schuldgevoel dat ze een sluipweg gebruikten, wie weet. Als het zodanig druk is dat je de anderen, die voorrang geven, 5 of 10 minuten zou laten stilstaan omdat je een constant rijtje hebt van voorrangnemenden (snap je ), dan moet je beginnen "ritsen". Vind je niet? Je kan toch moeilijk verwachten dat die anderen daar minuten lang staan? Hoffelijkheid of gezond verstand moet dan de bovenhand nemen? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik begrijp niet waar je naartoe wil. Het komt er op neer dat de straat waar ik in stond uitkomt op een andere straat waar constant gerij is (maar zeker geen stilstaand verkeer). Zij verlenen geen voorrang of ze vertragen wel en zien dat de andere partij toch geen aanstalten neemt om te vertrekken dus rijden ze zelf door. Moest het nu in beide straten stilstaand verkeer zijn, dan begrijp ik wel waar je naartoe wil. Dan kan je idd "ritsen". Maar nu moeten ze gewoon hun voorrang nemen, ze hebben er verdorie recht op! Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik begrijp niet waar je naartoe wil. Het komt er op neer dat de straat waar ik in stond uitkomt op een andere straat waar constant gerij is (maar zeker geen stilstaand verkeer). Zij verlenen geen voorrang of ze vertragen wel en zien dat de andere partij toch geen aanstalten neemt om te vertrekken dus rijden ze zelf door. Moest het nu in beide straten stilstaand verkeer zijn, dan begrijp ik wel waar je naartoe wil. Dan kan je idd "ritsen". Maar nu moeten ze gewoon hun voorrang nemen, ze hebben er verdorie recht op! Ja, dat bedoel ik. Nuja, als je met 100 auto's na elkaar voorrang blijft nemen zal je ook stilstaand verkeer creëren hé . Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 sluipweg : ik denk niet dat er daar een constante stroom van auto's uit kom gereden. Meestal zo groepjes van 4 à 5. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik kwam uit de sluipweg hé, samen met die nest voor mij. En we waren met zo veel omdat we net voor een gesloten overweg hadden gestaan. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik vraag me af waarom vaste afwijkende snelheden maar aan één kant van de snelweg staan aangegeven (rechts), terwijl dat bij werfzones precies meestal aan weerskanten is? Quote
Philken 154 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ik vraag me af waarom vaste afwijkende snelheden maar aan één kant van de snelweg staan aangegeven (rechts), terwijl dat bij werfzones precies meestal aan weerskanten is? De linkse zijn een herhaling van de rechtse, moest er enkel eentje links staan, dan is dit niet geldig Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ja, 't is dat ook wat ik bedoel: dubbel is beter dan enkel rechts. Ik begon erover na te denken omdat ik ergens geflitst ben, daar gaat het van 120 naar 70 maar er staan enkel rechts borden. Dat mag dan nog rechtsgeldig zijn, het lijkt me best mogelijk dat je ze allebei mist bij druk vrachtverkeer, vandaar... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2013 Mja, en toch word je geacht alle borden aan de rechterkant gezien te hebben. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Ik erger mij zelden of nooit in het verkeer, maar waar ik me telkens compleet KAPOT aan kan ergeren is dat 90% van de bestuurders niet stopt bij een zebrapad. Gisterenavond een paar minuten met mijn zoontje aan de hand bij een zebrapad gestaan, en niemand die stopte. Je kan nog met je armen staan zwaaien zo veel je wil, het heeft geen nut. 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Ik snap dat je dat niet doet met je zoontje, maar gewoon 'lef' tonen en beginnen oversteken werkt nog het beste in dit apenland. Ik probeer het altijd te doen, als er niemand te kort op me hangt, want niemand verwacht blijkbaar nog dat er iemand zoiets doet. Laatst in Antwerpen ook nog even bang gehad toen ik een paar kinderen liet oversteken die van school kwamen. Was een weg met twee rijvakken in één richting, zebrapad zonder stoplichten. En ik zag die op het linkerrijvak in m'n spiegel aarzelen om ook te stoppen. Hij had het gelukkig toch op tijd door... Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Daarentegen... Enkele dagen terug begint zo een terreinwagen van Fluxys voor me te remmen op een vierbaansweg met middenberm met een limiet van 70 ter hoogte van een oversteekplaats voor fietsers... Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Dan gebruik ik m'n gezond verstand. Als ik weet dat er regelmatig gaten vallen, zodat die mensen kunnen oversteken, dan zal ik ook niet volledig stoppen. Als het zo'n weg is waar je uren kan staan, dan zal ik eerst kijken of ik anderen niet te veel hinder, en dan al van veraf teken doen met de lichten of zo. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Hij en ik waren de enigen op de baan. Logisch dat ik hem voorbij reed... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 Vanmorgen op de E313: ik vond al dat het verkeer op de linkerrijstrook ambetant en zenuwachtig aanvoelde, tot ik eens voorbij mijn voorganger keek (zo'n Lexus SUV dus niet zo makkelijk om daar langs te kijken), en ik zag dat hij het gewoon zelf was die constant zonder reden de rem aan het aantikken was. Dan liet hij weer een gat vallen van een paar honderd meter, en reed het treintje voor ons weg, en dan reed hij het weer dicht om vervolgens weer op de rem te gaan staan ... Echt pokke irritant. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Vanmorgen op de E313: ik vond al dat het verkeer op de linkerrijstrook ambetant en zenuwachtig aanvoelde, tot ik eens voorbij mijn voorganger keek (zo'n Lexus SUV dus niet zo makkelijk om daar langs te kijken), en ik zag dat hij het gewoon zelf was die constant zonder reden de rem aan het aantikken was. Dan liet hij weer een gat vallen van een paar honderd meter, en reed het treintje voor ons weg, en dan reed hij het weer dicht om vervolgens weer op de rem te gaan staan ... Echt pokke irritant. En vanuit de moto kan je dan heel snel zien waarom iemand zo rijdt. Waarschijnlijk aan het facebooken of SMSen met zijn aanhoudster. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 En vanuit de moto kan je dan heel snel zien waarom iemand zo rijdt. Waarschijnlijk aan het facebooken of SMSen met zijn aanhoudster. 't Was een oude pee, ik denk dat hij gewoon niet beter wist. Ik heb er van Geel-Oost tot Zolder achter gehangen en toen ben ik er uiteindelijk voorbij geraakt. Dat was nog niet zo simpel ook, want hij gaf wel telkens gas tot 160 (mijn limiet) als de baan vrij kwam, en rechts had ik ook nergens plaats. Nadien heeft hij nog een tijdje achter mij gereden, en toen zag ik in mijn spiegel ook telkens mooi de snuit naar beneden duiken als hij remde en dan zakte hij weer af om nadien weer dichter bij te komen. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Gisteren nog achter een wagen gereden waar het remlicht constant van brandde. Is al niet veel beter dan die van vorige week, waar de remlichten helemaal niet brandden Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 In België kan je idd best investeren in aandelen van remfabrikanten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.