Bompa 17.784 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik ontken dat toch niet? Ik ben al lang content dat ik niet constant de (Vlaamse) baan op moet voor mijn werk. Nee, da's juist. Ik ben content dat ik dat wel mag doen, want ik leef me nog steeds uit; zelfs in de files vind ik het niet zo erg. Maar stoten als voorgaande doen me toch fronsen. ... Zeer regelmatig zie je zelfs mensen op het linkervak die ook nog eens uiterst links gaan rijden en soms zelfs ook naar links gaan pinken om ruimte te maken... schuldig Jongens, ik ging er met een MAN TGM 240 over zonder problemen... Iets wat ik ook niet snap, ze rijden dan allemaal dicht op elkaar. Als ik er niet over kan of zou gaan, laat ik ruimte zodat die achter mij mij kan inhalen zonder problemen en die dan daarna die voor mij over kan. klopt, en probeer je er dan eens tussen te wringen, zijn ze ineens allemaal jaloers en krijg je gegarandeerd boel. Wat ik ook niet begrijp want niemand verplicht hen erachter te blijven. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Wel, ik erger mij soms toch ook een pak aan motards. Sommigen denken dat ze overal door kunnen, zigzaggen aan 120km/u door een file die 100 km/u rijdt. Of als ik eigenlijk aan 100 km/u al te dicht op mijn voorligger ligt te rijden, dat er dan nog een motard tussen komt gestoken... Ik vind dat gevaarlijk. En dat ze over pechstroken of gearceerde plaatsen mogen rijden om zo helemaal de file op te kruipen wordt maatschappelijk aanvaard. Ik vind dat niet juist. Echt é. Maar auto's kunnen er ook wat van. Vertraagd verkeer richting de verkeerslichten. Je kan er rechtdoor, links- en rechtsaf. De rijbaan voor de lichten heeft in het midden een rijstrook met verdrijvingsvakken, af en toe is deze voorzien van een vak om af te slaan naar een zijstraat inclusief pijlen. We naderen de lichten. Opeens schiet er ene uit de rij om over een lengte van +-800m de sliert wagens in te halen langs links over de verdrijvingsvakken, sorteringsvakken, ... om zich daarna terug helemaal naar rechts tussen de sliert door te gooien om op het kruispunt rechts af te slaan. Had 'm te laat zien afkomen maar van zo'n asociaal gedrag kan ik kotsen. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn met zo'n vuile Benz naast hem: 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Motards die aan de verkeerslichten overal tussenkruipen om als eerste te staan voor't rood licht. Om dan aan een slakkentempo op te trekken en 10 km/u onder de snelheidslimiet te blijven GODVERNONDEMILJAARDEDJU 8 Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Motards die aan de verkeerslichten overal tussenkruipen om als eerste te staan voor't rood licht. Om dan aan een slakkentempo op te trekken en 10 km/u onder de snelheidslimiet te blijven GODVERNONDEMILJAARDEDJU Minder hatelijk maar wel des te belachelijker: keihard vertrekken en dan 10 km/u te traag rijden Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Motards die aan de verkeerslichten overal tussenkruipen om als eerste te staan voor't rood licht. Om dan aan een slakkentempo op te trekken en 10 km/u onder de snelheidslimiet te blijven GODVERNONDEMILJAARDEDJU Kleine nuance, het is vooral om niet als laatste te staan aan te schuiven. Je bent als motard nu eenmaal veiliger tussen twee auto's voor aan de rij dan stilstaand achteraan de rij.. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Motards die aan de verkeerslichten overal tussenkruipen om als eerste te staan voor't rood licht. Om dan aan een slakkentempo op te trekken en 10 km/u onder de snelheidslimiet te blijven GODVERNONDEMILJAARDEDJU Liefst van die moto-scooter-boys. Heb dat al vaak voorgehad dat ze dan in mijn weg rijden als het licht op groen springt 1 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Nu geef je mooi aan waarom ik niet graag in groep rij Ten eerste omdat vaak de groep niet door rijdt. Ten tweede omdat als de groep doorrijdt, er altijd ene averechts gaat rijden. Groepen zijn gevaarlijk. Snellere groep kiezen, snelste voorraan zetten, langzaamste achteraan en max 6 man. Dan krijg je een lint, en neemt het gevaar af (op voorwaarde dat je wacht bij kruispunten/afslagen en niet ten koste van alles de snelste te volgen) Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 En deze laatste tijd is mijn oog gevallen op hoeveel bestuurders er aan het sms'en zijn tijdens het rijden. Ik pleit schuldig, ik durf al eens een sms te beantwoorden al rijdend. Maar meer dan 1 nooit. Ik heb zo eens achter een 5GT gehangen op't middenbaanvak, zwalpend over de baan tegen 110km/u terwijl iedereen 130 reed. Er langs gaan rijden gedurende anderhalve minuut zonder dat ze ook maar iets doorhad. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 En deze laatste tijd is mijn oog gevallen op hoeveel bestuurders er aan het sms'en zijn tijdens het rijden. Ik pleit schuldig, ik durf al eens een sms te beantwoorden al rijdend. Maar meer dan 1 nooit. Ik heb zo eens achter een 5GT gehangen op't middenbaanvak, zwalpend over de baan tegen 110km/u terwijl iedereen 130 reed. Er langs gaan rijden gedurende anderhalve minuut zonder dat ze ook maar iets doorhad. Dus je doet het ook Een klant van mij zat regelmatig op zijn iPad achter het stuur Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Een klant van mij zat regelmatig op zijn iPad achter het stuur Ook eens tegengekomen op de autosnelweg, kerel was op z'n stuur aan het leunen met z'n ellebogen en was naar een filmpje aan het kijken op z'n tablet, wtf! Was ook continu van links en rechts aan het slingeren op z'n rijvak. Heb toen een mailtje gestuurd naar het bedrijf en ook vriendelijk antwoord gehad Beste, Bedankt om dit te melden, Ik vind dit inderdaad ook niet kunnen, Ik spreek mijn chauffeur er morgen over aan, Alvast bedankt, Mvg, 3 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Liefst van die moto-scooter-boys. Heb dat al vaak voorgehad dat ze dan in mijn weg rijden als het licht op groen springt Echt! ik ben meestal onderweg met een Vito. Als je dan in de weg rijdt met een moto/scooter is dat gewoon omdat je pokketraag bent . @ msxx: Kan ik begrijpen hoor, al beschik je met de gemiddelde moto over meer dan voldoende vermogen om binnen de 0.5 sec de hele rij auto's achter te laten. Ze moeten niet dragracen maar zich toch vlot in't verkeer begeven. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 't Is terug erg. Mensen die 60 rijden in de bebouwde kom en wat verder 60 op een 70/90 weg. Daar zit je dan. Ik jaag mij daar zo hard in op hé! one speed fits all Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 november 2013 Auteur Geplaatst: 1 november 2013 Het was te zien dat het vandaag Allerheiligen is. Daarnet op amper 3km 3 wagens tegen gekomen die minder dan 50 reden waar je 70 mag. De nummerplaat met vijf karakters verklaarde veel 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Maar als we ooit in Kampenhout zullen wonen, dan is het werk zo'n 2km rijden. En dan ga ik toch eens nadenken over welk vervoermiddel ik zal gebruiken. Wat dacht je van te voet? 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik zou, als liefhebber zijnde, een 335d willen aanraden. 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik ontken dat toch niet? Ik ben al lang content dat ik niet constant de (Vlaamse) baan op moet voor mijn werk. Idem, was er gisteren nog over aan het denken. Ik erger mij al dood met de moto, terwijl je daarmee vlotter overal mee doorgeraakt, met de auto zou ik zot worden. Respect voor diegene hier die dat elke dag doen. Het tragische is dat je als motard op heel wat snelwegen wel degelijk vrij veilig aan 120 doorheen het verkeer kan laveren... Ik maak er me op de E40 ook schuldig aan, omdat de rijvakken breed genoeg zijn... Zeer regelmatig zie je zelfs mensen op het linkervak die ook nog eens uiterst links gaan rijden en soms zelfs ook naar links gaan pinken om ruimte te maken... Ik ben er mee akkoord dat het gevaarlijk is als ik jou voorbij rij en dan in de toch al korte veilgheidsafstand ga blijven hangen, maar als ik ook je voorligger voorbij kan in 1 beweging zal ik niet twijfelen. Het probleem is ook dat je vanuit je auto niet hetzelfde verkeersbeeld kan zien als vanuit de motorfiets. Vanuit een motorfiets zit je veel hoger, kan je eenvoudig het hele verkeer over meerdere rijstroken zien voor de komende kilometer, dus anticiperen is heel wat eenvoudiger dan vanuit een auto... Ik rij in regel nooit over pechstroken en gearceerde vakken, maar durf soms wel eens een witte lijn te volgen omdat een voorligger in zijn auto het hele rijvak bezet en ik absoluut het nut er niet van inzie dat ik met mijn motorfiets braaf mee aanschuif, hoewel ik maar een metertje van dat rijvak nodig heb...Maatschappelijk aanvaard of niet... Als je elke motorrijder zou dwingen om netjes zoals een auto te rijden, zou elke motorrijder er ook wel voor zorgen om voor jou de baan op te gaan met een auto (want de motorfiets verliest dan heel wat van zijn voordelen) en dan sta je nog langer in de file. Als 10 van de huidige automobilisten zijn auto zou thuis laten en met een scooter of motorfiets naar het werk zou rijden, zouden zelfs alle files verdwijnen...Waarom koop je zelf geen scooter of motorfiets? :)Qua gevaar is het eigenlijk simpel... De autosnelweg is het veiligste type van rijbaan voor een motorrijder, en als je gaat tellen hoeveel ongevallen en doden er vallen door bovenstaande stunts, en dat vergelijkt met het aantal motards, valt het qua risicoanalyse erg goed uit om toch aan 120 doorheen verkeer dat 100 rijdt te slalommen. Mooi samengevat schuldig Bompa Motards die aan de verkeerslichten overal tussenkruipen om als eerste te staan voor't rood licht. Om dan aan een slakkentempo op te trekken en 10 km/u onder de snelheidslimiet te blijven GODVERNONDEMILJAARDEDJU Minder hatelijk maar wel des te belachelijker: keihard vertrekken en dan 10 km/u te traag rijden Ik doe dat ook altijd, maar trek wel altijd op zodat de auto's na 200m een straat achter zijn, daarna rij ik gewoon de limiet op gps, als er dan na een tijd een auto sneller wil, moet hij maar voorbij. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik ga ook altijd indien mogelijk vooraan staan, maar dat is omdat de eerste toch nooit kan volgen. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Overlaatst nog naast een WRX Sti gestaan die er vol voor ging, en als ik dat zelfs niet in de weg rijd, zal ik er niet veel in de weg rijden Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Als er dan toch eens ene is die kan volgen, dan rij je ofwel op een baan met 2 of meer rijstroken waar ze kunnen inhalen, of rij je tot de volgende trage chauffeur en kan ie daar niet voorbij terwijl jij de moto wel kan... Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Idem, was er gisteren nog over aan het denken. Ik erger mij al dood met de moto, terwijl je daarmee vlotter overal mee doorgeraakt, met de auto zou ik zot worden. Respect voor diegene hier die dat elke dag doen. Mooi samengevat Bompa Ik doe dat ook altijd, maar trek wel altijd op zodat de auto's na 200m een straat achter zijn, daarna rij ik gewoon de limiet op gps, als er dan na een tijd een auto sneller wil, moet hij maar voorbij. Kan ik perfect mee leven hoor, als je vlugger wilt moet je maar inhalen als automobilist. Maar dat getreuzel aan de lichten, o zo hatelijk Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Dus je doet het ook Dat had mijn bomma van 90 jaar ook kunnen samenvatten. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Kan ik perfect mee leven hoor, als je vlugger wilt moet je maar inhalen als automobilist. Maar dat getreuzel aan de lichten, o zo hatelijk Kan ik begrijpen, heb ooit met een 125cc een tijd gereden, en das sneller dan de meeste automobilisten die normaal optrekken, maar als ze wat sportief optrokken, reed je in de weg Ik ging daarmee meestal dan ook niet volledig vooraan staan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.