Tomski 5.334 Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 CAPITALS, WTF MAN... bwa, ik rij wel es graag door Brussel Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Ergernis van de dag: m'n vrouw die belt dat ze in paniek is omdat er iemand in een rode Ford Focus constant heeft zitten pharen & toeteren naar haar. Ze reed naar Delhaize. Kerel had blijkbaar daar nog een grotere uitdaging gezien en begon dan ruzie te maken tegen een oud madammeke waarop m'n vrouw is weggereden. Spijtig dat ik op zo'n moment niet mee in de wagen zit . Heb haar gezegd dat ze in 't vervolg best naar politiekantoor rijdt Quote
ex-Mooseman 14.608 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 MISTLICHTEN, WTF MAN! MENSEN ZONDER VERKEERSINZICHT, WTF MAN! DE NIEUWE VOLVO'S MET DRL EN EEN PAK MENSEN DIE HUN LICHTEN DAARDOOR NIET/VERGETEN AAN TE STEKEN, JE ZIET ER GEEN FUCK VAN IN HET DONKER ALS DAT VOOR JE RIJDT, WTF MAN! Ik kan mijn lichten zelfs niet afzetten... Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Knalharde ophanging werkt wel goed heb ik gemerkt. Mensen snappen niet waar dat onstabiel lichtgeflikker vandaan komt en gaan dan maar aan de kant. Volgens mij zijn die gewoon van het principe: ik neem de gemakkelijkste weg, en da's over de hoofdweg. Fuck everyone else. Ik zou me dus echt ambetant voelen als ik met mijn strontkar zo'n 50 auto's achter mij op hun zenuwen zit te werken. Zeker wanneer je niet kan of mag voorbijsteken, typisch België want in NL of DE hebben ze speciale borden die je wel een traktor laten voorbijsteken bij inhaalverbod. Ga dan gewoon even opzij staan of wat meer rechts rijden als het kan, en laat een deel auto's door. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Verkavelingswegen gebruiken die speciaal voor hen zijn aangelegd? How maar, wij zullen wel over de hoofdwegen bollen met rode mazout! Daar krijg ik nu eens echt het schijt van. Ik zou me ook schamen om zoveel mensen op te houden, maar blijkbaar heeft de doorsnee boer daar geen last van. Quote
Phil 12.508 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Mij vandaag geërgerd aan een V50 die tegen 40 per uur de bocht van de oprit van de autostrade nam (terwijl je die makkelijk aan 60/70 kan nemen, ook al regent het) en eens hij op de autostrade er volle gas van door ging. En daarna nog zo'n geval maar dan achter mij, een gefrustreerde in een 4x4 die in een bochtje niet mee kon maar op het stuk rechte weg na de bocht bijna in m'n gat reed. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Sorry, maar ik neem de oprit van de autosnelweg als het nat ligt zoals vandaag ook traag. Ik zie 't nut niet in van die 3s tijdswinst door op de limiet door te gaan of ik heb Arthur op de achterbank en hou m'n wagen en m'n zoontje liever heel. Edith zegt dat het hier om een oprit met een bocht van 180° gaat. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Mij vandaag geërgerd aan een V50 die tegen 40 per uur de bocht van de oprit van de autostrade nam (terwijl je die makkelijk aan 60/70 kan nemen, ook al regent het) en eens hij op de autostrade er volle gas van door ging. En daarna nog zo'n geval maar dan achter mij, een gefrustreerde in een 4x4 die in een bochtje niet mee kon maar op het stuk rechte weg na de bocht bijna in m'n gat reed. Je reed met een Aixam ? Quote
Phil 12.508 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Je reed met een Aixam ? Golf 1.6 TDI. Ik kon die V50 perfect bijhouden na de bocht. Bij dat tweede geval reed ik na de bocht mooi 60 waar ik 50 mocht en kwam die 4x4 eraan gevlamd. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Middenvakplakkers laat op de avond op de E40. Ik ging er om te koeioneren naast een paar hangen. De eerste was al prijs: madam die facebook aan het checken was.... Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 De Beelbroekstraat in Oostakker.Vroeger een gezellige landelijke kasseibaan, nu een koele nieuwe-woonwijk asfaltvlakte met verkeersplateau's waar je aan nog geen 20kmh op moet rijden en van frustratie een burnout will doen tussen twee drempels. Blijkbaar ook een artikeltje over in het Nieuwsblad. http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120907_00287494 Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 De Beelbroekstraat in Oostakker. Vroeger een gezellige landelijke kasseibaan, nu een koele nieuwe-woonwijk asfaltvlakte met verkeersplateau's waar je aan nog geen 20kmh op moet rijden en van frustratie een burnout will doen tussen twee drempels. Blijkbaar ook een artikeltje over in het Nieuwsblad. http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120907_00287494 Tis altijd hetzelfde, ofwel is een weg slecht en maken ze er fietspad van/uitgezonderd plaatselijk verkeer, ofwel "herstellen" ze het en leggen ze er drempels neer. Drempels zorgen voor extra slijtage aan de auto, geluidshinder voor omwonenden, extra onderhoudskosten aan de weg én frustratie bij weggebruikers die daardoor tussenin inderdaad toch te snel rijden. Gewoon een vlakke weg zonder bulten en putten en als er met regelmaat te snel gereden wordt of een school in de buurt ligt of wat dan ook dat ze er dan een flitspaal zetten geen enkel probleem mee. Maar overal maken ze de wegen smaller, en zetten ze onnozele bloembakken en maken ze van die drempels terwijl dat echt weinig effect heeft. Om nog maar te zwijgen over het nut van voorrang van rechts op sommige punten... Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Oh en het verbruik van de auto's gaat omhoog doordat ze moeten remmen en weer optrekken, dit zou groen niet mogen goedkeuren ! Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Vanavond geërgerd aan de staat van de autosnelweg in combinatie met hevige regen en geen verlichting. Plots rijd je door gigantische plassen, of zie je auto's voor u allerlei toeren uithalen als de bestuurder plots zo'n plas ziet. En dan hebben ze duidelijk niet in hun spiegels gekeken voor ze zich op een ander rijvak gooien .. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik erger er mij elke keer aan. Als ik de vroege doe om 8u zit in natuurlijk in de file op de E19 Mechelen-Noord tot Brussel. Ik neem de afrit Vilvoorde, de laatste afrit op de E19 voor dat deze mergt met de Brusselse Ring. De afrit begint vrij vroeg en loopt voor 300m naast de snelweg. Vervolgens buigt er een stuk af om de dwarse steenweg rechts op te kunnen gaan. Voor zij die links op moeten, zij moeten de afrit blijven volgen rechtdoor, onder de dwarse steenweg rijden (nog steeds parallel met de E19, maar op dit punt wel gescheiden) om daarna een 270° bocht te nemen. Echter, daar waar je rechts de bocht volgt voor die 270° bocht, kan je ook nog steeds rechtdoor rijden, terug de E19 op, doordat er nog een oprit is van die dwarse steenweg, tussen die 2 afritten. Resultaat: quasi heel de rechter rijstrook van de E19 pakt de afrit aangezien het vast staat op de autostrade, blijft er parallel mee rijden om 500m er terug op te kunnen. Waar ze niet aan denken is dat mensen zoals ik bv. de 2e afrit nodig heb, maar mee in de file sta aan te schuiven op de afrit, omdat 95% van die valsspelers nog moet ritsen met die ene oprit waar ik van sprak. Enfin, zij die er komen zullen wel weten wat ik bedoel. Er-ger-lijk!! 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ken dat punt, ik doe dat zelf ook soms omdat je dan achteraf op het meest rechtse rijstrook al rijdt, terwijl je anders moet staan aanschuiven achter mensen die eerst rechts rijden om dan toch nog in te voegen om de binnenring te nemen. En die houden dan het verkeer op voor de buitenring. Maar ik begrijp je frustratie .. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ja 't is echt irritant. Ik denk dat ik er over 't laatst 6min over heb gedaan, van het begin van de afrit tot de 2e rechtse bocht. Wat is dat, 600m? Weinig begrip voor. Het is een afrit. 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Begrijp ik. Maar dan sta je daar als goedzak rechts (dus niet op de afrit) en zie je alles via de afrit passeren en sta jij zelf dan stil omdat er zijn die pas op het laatste naar de binnenring willen. Daar begint eigenlijk het probleem, en de rest schuift op. Nu moet ik wel zeggen dat de keren dat ik het gedaan heb ik nooit heb moeten stilstaan op de afrit, als ik zie dat het daar al zo druk is neem ik die niet. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Er zijn er niet veel die de afrit nemen om verderop helemaal naar links te moeten richting Zaventem. Da's echt maar een erg kleine minderheid. Gefrustreerd geraak je toch door de file. Dus is het een kwestie van die anderen jou te zien voorbij rijden, terwijl ze in fout zijn. Beetje vergelijkbaar met 500m voor een gewone afrit in de file te staan, en quasi iedereen van achter die de afrit moet hebben, jou via de pechstrook inhaalt. Dan volg je toch ook niet? Soit. Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ahhh, maar een pechstrook is een pechstrook en een parallele weg is een parallele weg. Er is geen enkele manier om mensen die die parallele weg volgen aan te spreken op hun gedrag, want ze zijn wettelijk in orde. Dat komt ervan als je je infrastructuur zo aanlegt. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik vind dat toch niet hetzelfde hoor Steve. En er zijn er idd niet zo veel die eerst de afrit nemen om dan nog helemaal links te gaan, maar wel veel die eerst rechts rijden en daar de boel ophouden om dan ergens links in te voegen. En om dat te vermijden rijden er veel via de afrit. Maar ik zeg het, ik doe dat soms ook, maar enkel als het vlot gaat op de afrit. Er zal daar dus niemand moeten wachten omwille van mij. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ahhh, maar een pechstrook is een pechstrook en een parallele weg is een parallele weg. Er is geen enkele manier om mensen die die parallele weg volgen aan te spreken op hun gedrag, want ze zijn wettelijk in orde. Dat komt ervan als je je infrastructuur zo aanlegt. Hier hebt ge 'm. Hij gaat zijn gedacht ook eens zeggen. Waar kom jij nu mee af. Je weet even goed dat dat zever is. Wettelijk of niet. Aanspreken of niet, die mensen horen daar niet. Iédereen die die truc toepast weet dat hij daar eigenlijk niet hoort en onnodige file aanmaakt voor zij die echt de afrit nodig hebben. 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Hij heeft toch gewoon gelijk? Horen ze daar niet? Eigenlijk niet. Doen ze iets verkeerd? Neen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.