janvkn 5.568 Geplaatst: 8 november 2013 Auteur Geplaatst: 8 november 2013 Ik erger er mij elke keer aan. Als ik de vroege doe om 8u zit in natuurlijk in de file op de E19 Mechelen-Noord tot Brussel. Ik neem de afrit Vilvoorde, de laatste afrit op de E19 voor dat deze mergt met de Brusselse Ring. De afrit begint vrij vroeg en loopt voor 300m naast de snelweg. Vervolgens buigt er een stuk af om de dwarse steenweg rechts op te kunnen gaan. Voor zij die links op moeten, zij moeten de afrit blijven volgen rechtdoor, onder de dwarse steenweg rijden (nog steeds parallel met de E19, maar op dit punt wel gescheiden) om daarna een 270° bocht te nemen. Echter, daar waar je rechts de bocht volgt voor die 270° bocht, kan je ook nog steeds rechtdoor rijden, terug de E19 op, doordat er nog een oprit is van die dwarse steenweg, tussen die 2 afritten. Resultaat: quasi heel de rechter rijstrook van de E19 pakt de afrit aangezien het vast staat op de autostrade, blijft er parallel mee rijden om 500m er terug op te kunnen. Waar ze niet aan denken is dat mensen zoals ik bv. de 2e afrit nodig heb, maar mee in de file sta aan te schuiven op de afrit, omdat 95% van die valsspelers nog moet ritsen met die ene oprit waar ik van sprak. Enfin, zij die er komen zullen wel weten wat ik bedoel. Er-ger-lijk!! Ik deed dat ook toen ik daar dagelijks langs moest en ik voel me er niet schuldig over. Ik mag er rijden, ik win er tijd mee, dus ik zie niet in wat het probleem is. En wees nu eerlijk, hoeveel verlies jij daar op dat stukje? Een minuutje? Ik heb er bijna nooit file gezien tot aan de tweede afrit, want als dat het geval is, dan is de shortcut ook niet meer efficient en rijden de mensen niet langs daar. Daarbij, als al dat volk op de E19 bleef, zou jij voordien ook langer op de E19 staan aanschuiven. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 8 november 2013 Auteur Geplaatst: 8 november 2013 Hier hebt ge 'm. Hij gaat zijn gedacht ook eens zeggen. Waar kom jij nu mee af. Je weet even goed dat dat zever is. Wettelijk of niet. Aanspreken of niet, die mensen horen daar niet. Iédereen die die truc toepast weet dat hij daar eigenlijk niet hoort en onnodige file aanmaakt voor zij die echt de afrit nodig hebben. Dus file waar jij last van hebt = onnodig, en die file waar die anderen last van hebben is wel nodig dan of wat? Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 die mensen horen daar niet. Dat is hetzelfde excuus bij sluipwegen, boerenbaantjes, parkings, ... Zolang daar geen bord staat dat dat niet verbied, mag dat. Ik wil ook heel graag ne privéweg, maar de buren vinden dat niet geweldig, en die van Schalkhoven zouden dat ook niet leuk vinden moesten ze plots moeten omrijden omdat bibi graag op een privéweg woont. Die ook nog eens betaald en onderhouden wordt door de gemeenschap. Laat staan wat de mensen op de N-weg ervan zouden vinden moesten alle tractoren langs daar moeten omrijden... Versta me niet verkeerd, ik begrijp je irritatie, maar er is zeker daar geen enkele manier om dergelijk gedrag te verbieden. Anders had men dat klaverblad anders moeten aanleggen naar voorbeeld van bv het klaverblad in Lummen wat geen klaverblad meer is maar een collectie van flyovers en flyunders. Daar kan je dat wel vermijden. Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik ben ook een afritpakker en zou dat daar dus ook doen... Het mag, het kan, het is sneller,... 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik doe dat niet meer sinds ik een motorfiets heb Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik ben ook een afritpakker en zou dat daar dus ook doen... Het mag, het kan, het is sneller,... En je rijdt Audi, dan verwachten ze dat van je! Quote
Naish 9.569 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Inderdaad en ik ben een goeie chauffeur en volg dus de voorschriften waardoor ik de oprit tot op het einde gebruik en dus helemaal op het laatste invoeg Quote
Yaqub 450 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Mij vandaag geërgerd aan een V50 die tegen 40 per uur de bocht van de oprit van de autostrade nam (terwijl je die makkelijk aan 60/70 kan nemen, ook al regent het) en eens hij op de autostrade er volle gas van door ging. En daarna nog zo'n geval maar dan achter mij, een gefrustreerde in een 4x4 die in een bochtje niet mee kon maar op het stuk rechte weg na de bocht bijna in m'n gat reed. De G-klasse is zo traag dat ik maar tegen 70 de autostrade oprij, echt lachen Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 8 november 2013 Auteur Geplaatst: 8 november 2013 Ik reed daarstraks achter een auto op een drukke baan, we komen een klein beetje mist tegen en *ploink* die achterste mistlamp aan. Dacht die dat ik hem ineens niet meer zag of zo? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Je had er moeten tegen rijden Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik reed daarstraks achter een auto op een drukke baan, we komen een klein beetje mist tegen en *ploink* die achterste mistlamp aan. Dacht die dat ik hem ineens niet meer zag of zo? ik heb deze ochtend 20km achter zo een mistlichtaap gereden. Ik heb mijn phaars opgezet. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik reed daarstraks achter een auto op een drukke baan, we komen een klein beetje mist tegen en *ploink* die achterste mistlamp aan. Dacht die dat ik hem ineens niet meer zag of zo? a wild fogcar appears Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik reed daarstraks achter een auto op een drukke baan, we komen een klein beetje mist tegen en *ploink* die achterste mistlamp aan. Dacht die dat ik hem ineens niet meer zag of zo? Je grootlichten aansteken, zo weet hij dat je hem ziet! Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Middenvakplakkers laat op de avond op de E40. Ik ging er om te koeioneren naast een paar hangen. De eerste was al prijs: madam die facebook aan het checken was.... Ik schrik ervan hoeveel mensen online zitten op de autostrade. Je ziet het licht van het scherm weerkaatsen op hun gezicht. Zo vraag je toch om ongelukken? In Nederland zag ik dat precies een pak minder. ik heb deze ochtend 20km achter zo een mistlichtaap gereden. Ik heb mijn phaars opgezet. Leuk he. Ik ben er zo ook een pak tegengekomen. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik schrik ervan hoeveel mensen online zitten op de autostrade. Je ziet het licht van het scherm weerkaatsen op hun gezicht. Zo vraag je toch om ongelukken? In Nederland zag ik dat precies een pak minder. Leuk he. Ik ben er zo ook een pak tegengekomen. Van die mensen met een gigascherm als navigatie en dat niet op nachtstand zetten. Hun auto lijkt op een rijdende kerststal : de ezel aan het stuur en de os zit er meestal naast. 4 Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Deze morgen rij ik de E40 weer op, en in de verte een bestelwagen op het middenvak. Ik ga ernaast rijden. Nokia 3310 in de hand. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Deze morgen rij ik de E40 weer op, en in de verte een bestelwagen op het middenvak. Ik ga ernaast rijden. Nokia 3310 in de hand. Oef. Ik heb een Lumia 920. 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik schrik ervan hoeveel mensen online zitten op de autostrade. Je ziet het licht van het scherm weerkaatsen op hun gezicht. Heb mezelf daar ook al op betrapt Meestal als ik ergens moet zijn en gauw berichten moet antwoorden. Met een iPhone is dat sowieso al bijna niet te doen want daar kunt ge niet blind mee typen. Nu, een onverantwoord chauffeur ben ik nu ook niet. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Heb mezelf daar ook al op betrapt Meestal als ik ergens moet zijn en gauw berichten moet antwoorden. Met een iPhone is dat sowieso al bijna niet te doen want daar kunt ge niet blind mee typen. Nu, een onverantwoord chauffeur ben ik nu ook niet. belt dan (handsfree) of zet je aan de kant. typen terwijl je naar je scherm kijkt, dat houdt in dat er minstens 1 hand van het stuur is, dat de aandacht naar het typen gaat en dat je ogen niet op de baan zijn. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ho boy, wat een zinloze discussie. Alle gekheid op een stokje... Hij heeft toch gewoon gelijk? Horen ze daar niet? Eigenlijk niet. Doen ze iets verkeerd? Neen. Ik ben blij dat je het zelf zegt. Ze horen er gewoon niet. Einde discussie. En vandaar ook mijn frustratie. Ik deed dat ook toen ik daar dagelijks langs moest en ik voel me er niet schuldig over. Ik mag er rijden, ik win er tijd mee, dus ik zie niet in wat het probleem is. En wees nu eerlijk, hoeveel verlies jij daar op dat stukje? Een minuutje? Ik heb er bijna nooit file gezien tot aan de tweede afrit, want als dat het geval is, dan is de shortcut ook niet meer efficient en rijden de mensen niet langs daar. Daarbij, als al dat volk op de E19 bleef, zou jij voordien ook langer op de E19 staan aanschuiven. Je ziet niet in wat het probleem is? Jammer. Een minuutje? Als het een minuutje zou zijn zou ik me er niet aan ergeren nee. Maar 6min doen over dat stukje vind ik er over, wetende dat mijn traject pakweg 24min duurt. Dat is 25%, best veel imo. Die 40 wagens van de afrit zouden anders ook op de autostrade staan ja, verspreid over 3 baanvakken. Peanuts. Dus file waar jij last van hebt = onnodig, en die file waar die anderen last van hebben is wel nodig dan of wat? Dat is hetzelfde excuus bij sluipwegen, boerenbaantjes, parkings, ... Zolang daar geen bord staat dat dat niet verbied, mag dat. Ik wil ook heel graag ne privéweg, maar de buren vinden dat niet geweldig, en die van Schalkhoven zouden dat ook niet leuk vinden moesten ze plots moeten omrijden omdat bibi graag op een privéweg woont. Die ook nog eens betaald en onderhouden wordt door de gemeenschap. Laat staan wat de mensen op de N-weg ervan zouden vinden moesten alle tractoren langs daar moeten omrijden... Versta me niet verkeerd, ik begrijp je irritatie, maar er is zeker daar geen enkele manier om dergelijk gedrag te verbieden. Anders had men dat klaverblad anders moeten aanleggen naar voorbeeld van bv het klaverblad in Lummen wat geen klaverblad meer is maar een collectie van flyovers en flyunders. Daar kan je dat wel vermijden. Volledig mee akkoord, dat is hetzelfde probleem. Het werd al aangekaart in Volt. Het hoort niet, maar iedereen schuilt zich achter het feit: er staat geen bord dus ik doe toch niets verkeerd. In se niet nee, maar 't hoort niet. Ik zeg verder niet dat het verboden moet worden, maar ik vind common sense gebruiken een aan te raden iets in zo'n geval. En dat is imo niet een afrit nemen als je er zo anderen voor vast zet. Ik ben ook een afritpakker en zou dat daar dus ook doen... Het mag, het kan, het is sneller,... Daar verschiet ik niet van. Ben jij ook zo'n parkingpoeper. Parking op en af? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 8 november 2013 Auteur Geplaatst: 8 november 2013 Je mag zeggen wat je wil, ik blijf daar toch lekker rijden 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Volledig mee akkoord, dat is hetzelfde probleem. Het werd al aangekaart in Volt. Het hoort niet, maar iedereen schuilt zich achter het feit: er staat geen bord dus ik doe toch niets verkeerd. In se niet nee, maar 't hoort niet. Ik zeg verder niet dat het verboden moet worden, maar ik vind common sense gebruiken een aan te raden iets in zo'n geval. En dat is imo niet een afrit nemen als je er zo anderen voor vast zet. Common sense is dat als jij het niet misbruikt en profijt uit haalt, anderen het wel doen. Quote
STA911 5.734 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Nee dat is geen common sense. Common sense is rijden waar je hoort te rijden. Mijn ouders wonen in een buurt waar het erg rustig wonen is. Sinds het verkeer zo druk is geworden sneed tot voor kort 70% van de wagens door die wijk af om een eventuele file verderop te ontwijken. Dat is geen common sense, wetende dat daar zo'n 50 kinderen wonen onder 10 jaar, die 's avonds in de zomer op straat spelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.