Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee dat is geen common sense. Common sense is rijden waar je hoort te rijden.

Die auto's rijden toch op de rijbaan? Als ze daar niet mogen rijden, moeten ze er een bord zetten.

Mijn ouders wonen in een buurt waar het erg rustig wonen is. Sinds het verkeer zo druk is geworden sneed tot voor kort 70% van de wagens door die wijk af om een eventuele file verderop te ontwijken.

Dat is geen common sense, wetende dat daar zo'n 50 kinderen wonen onder 10 jaar, die 's avonds in de zomer op straat spelen.

Die auto's rijden toch op de rijbaan? Als ze daar niet mogen rijden, moeten ze er een bord zetten.
Geplaatst:

Guess what, dat bord is er gekomen. Heeft het iets uitgehaald, ja. Heeft het veel uitgehaald, neen. Ze blijven er door rijden.

Ik amuseer me wel door het te doen stoppen en te vragen of ze plaatselijk verkeer zijn. :D

Geplaatst:

Ik amuseer me wel door het te doen stoppen en te vragen of ze plaatselijk verkeer zijn. :D

Ow boy :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Even :fp: als jij die de afrit neemt. Niemand doet iets fout, he Jan.

Geplaatst:

Even :fp: als jij die de afrit neemt. Niemand doet iets fout, he Jan.

Euh, daar valt over te discussiëren... Ik denk niet dat jij politie bevoegdheid hebt om auto's tegen te houden he?

Geplaatst:

Een geit die met haar achterste (+ voorste) mistlichten aan reed van Antwerpen tot een stuk achter Beringen (daarna heb ik ze niet meer gezien), ondanks meerdere lichtsignalen van mij. Geen flauw benul van waarmee ze bezig was, het regende zelfs niet.

De kerstboom op het linkervak van de E313, en auto's op dat vak die je minstens een keer of 10 voorbij komen gejojood.

En pipo's die niet eens kunnen wachten tot er streepjes staan om in te voegen.

Tot zover. Ik zou haast vergeten dat ik 2,5u heb gedaan over 130 km... :fp:

Geplaatst:

Ik schaar me achter de ethische denkwijze van STA911 in bovenstaande discussie.

Principes gaan, in sommige gevallen, bij mij voor op of iets al dan niet wettelijk is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Euh, daar valt over te discussiëren... Ik denk niet dat jij politie bevoegdheid hebt om auto's tegen te houden he?

Ik hou ze vrijwillig tegen. Uiteraard kan ik ze niet verplichten te stoppen. 

Geplaatst:

Ik schaar me achter de ethische denkwijze van STA911 in bovenstaande discussie.

Principes gaan, in sommige gevallen, bij mij voor op of iets al dan niet wettelijk is.

Halleluja. Waarvoor dank JanC. Etische denkwijze, daar had ik nog niet aan gedacht om het aan de man proberen te brengen.

Geplaatst:

Door naast de baan wat te staan zwaaien of wat? Of stap je echt op de rijbaan om ze tegen te houden?

Geplaatst:

Nee, vaak is dat als er door beiden gestopt moet worden. Bv aan een kruispunt, of als ik met de fiets ben, of bij een smalle doorgang waar beiden traag door moeten.

Geplaatst:

Halleluja. Waarvoor dank JanC. Etische denkwijze, daar had ik nog niet aan gedacht om het aan de man proberen te brengen.

Ethisch is dat helemaal niet zo rechttoe rechtaan hoor. Jij verliest misschien 5 minuten door de actie van die afritrijder, maar langs de andere kant verliest die afritrijder zelf 5 minuten of meer als hij die actie niét doet. Wie zegt er dat jouw 5 minuten belangrijker zijn dan die van die andere mens?

Je zegt ook enkele keren dat iemand daar niet hoort te zijn. Waar trek je dan de lijn? Moet je dan altijd van A naar B rijden via de meest voor de hand liggende hoofdweg? Toen ik nog in Brussel werkte had ik zo verschillende shortcuts en slimmigheidjes die ik op mijn dagelijkse route gebruikte om knelpunten te omzeilen. Ik kwam dan ook op heel veel plaatsen en kleine straatjes "waar ik niet hoorde te zijn", maar aan het einde van de dag was ik wel 20 minuten vroeger thuis.

Waar ik dan de lijn trek is de wegcode: ik doe geen illegale maneuvers en ik gebruik geen wegen waar ik niet mag rijden omwille van een verbodsbord.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat ik wel 'es doe, is teken doen dat ze kalmer moeten rijden, als er hier weer een pipo tegen 80-90 door de straat raast.

Op een kalme baan rij je voor mijn part zo snel als je wil, maar niet in een woonwijk.

Maar natuurlijk wordt daar zelden gevolg aan gegeven...

Zo, laat de commentaar maar komen, ik heb m'n rode vuilzak al aan!

Geplaatst:

Op een kalme baan rij je voor mijn part zo snel als je wil, maar niet in een woonwijk.

Nog zo iets (en da's nu niet op jou gericht @@JanC ), mensen die zich ergeren aan verkeer in een "woonwijk" waar "kinderen spelen". Ik kan me voorstellen dat verkeer door je straat vervelend is, maar langs hoofdwegen wonen óók mensen en kinderen. Is het dan erger om mensen te storen die meer betaald hebben om in een rustige straat te wonen dan om mensen te storen die het met een huis langs een drukke invalsweg moeten stellen?

Geplaatst:

Wat ik wel 'es doe, is teken doen dat ze kalmer moeten rijden, als er hier weer een pipo tegen 80-90 door de straat raast.

Ah hier nog ene met radar-ogen.

Geplaatst:

Tuurlijk dadde, anders zouden ze niet in die straat zijn zekers :D

Geplaatst:

ethische denkwijze

De ethische denkwijze is nu dat STA911 meer recht heeft op dat stuk asfalt dan anderen?

Ben er zelfs zeker van dat er borden staan op dat stukje asfalt dat aangeeft dat als je rechtdoor rijdt, je in Brussel uit komt. Tis dus zelfs niet dat die mensen mis zijn...

Op een straat met "plaatselijk verkeer" is er natuurlijk regelgeving, maar als je daarop gaat controleren gaat dat snel een vergiftigd geschenk worden, waar 80% van de buren die net in een nabijgelegen straat wonen prijs hebben. Meer nog, de lokale besturen zijn zo een amateurs dat sommige woonwijken en straten zelfs onbereikbaar zijn voor de inwoners, door de toepassing van Plaatselijk Verkeer in de omliggende straten.

Maar gene paniek mensen, gewoon zorgen dat je altijd een blad papier in de auto hebt liggen. Als je wordt tegengehouden, gewoon zeggen dat je even verder in die straat iets in de brievenbus gaat stoppen. Bijna waterdicht, want het betekent dat men je enkel kan betrappen op deze inbreuk als men je de straat ziet inrijden en volgt tot je de straat terug uit rijdt...

Gast caoimhin
Geplaatst:

Iemand een adresje waar ik mijn deel van de E19 kan kopen?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Iemand een adresje waar ik mijn deel van de E19 kan kopen?

Jama wacht even, STA911 woont en werkt in de buurt maar gebruikt de snelweg om op zijn werk te geraken? Wat dan met mensen die van Antwerpen en verder komen? Ik vind dat die moreel meer recht hebben op de E19 dan lokaal verkeer zoals STA hoor  :ninja:

Geplaatst:

De ethische denkwijze is nu dat STA911 meer recht heeft op dat stuk asfalt dan anderen?

Ben er zelfs zeker van dat er borden staan op dat stukje asfalt dat aangeeft dat als je rechtdoor rijdt, je in Brussel uit komt. Tis dus zelfs niet dat die mensen mis zijn...

Op een straat met "plaatselijk verkeer" is er natuurlijk regelgeving, maar als je daarop gaat controleren gaat dat snel een vergiftigd geschenk worden, waar 80% van de buren die net in een nabijgelegen straat wonen prijs hebben. Meer nog, de lokale besturen zijn zo een amateurs dat sommige woonwijken en straten zelfs onbereikbaar zijn voor de inwoners, door de toepassing van Plaatselijk Verkeer in de omliggende straten.

Maar gene paniek mensen, gewoon zorgen dat je altijd een blad papier in de auto hebt liggen. Als je wordt tegengehouden, gewoon zeggen dat je even verder in die straat iets in de brievenbus gaat stoppen. Bijna waterdicht, want het betekent dat men je enkel kan betrappen op deze inbreuk als men je de straat ziet inrijden en volgt tot je de straat terug uit rijdt...

Al een geluk dat ik op tijd kan relativeren want jongens toch wat een luller ben jij zeg! :lolz:

Uiteraard staan er op dat stuk borden. De mensen die van de oprit komen zien graag naar waar ze moeten. Nogal wiedes.

En uw truc is niet waterdicht. De kans op een valabel antwoord als er gevraagd wordt: in welke straat moet u zijn, is bijzonder klein. 

't Zijn net die mensen die eens moeten leren wat plaatselijk verkeer inhoudt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De kans op een valabel antwoord als er gevraagd wordt: in welke straat moet u zijn, is bijzonder klein.

Je moet niet een straatnaam weten om een brief bij een kennis te deponeren :). Mijn vrouw navigeert op bakkers, broodautomaten, watertorens, café's en andere kenmerken. Aan de afrit naar rechts, rechtdoor bij de volgende lichten, aan de watertoren op de heuvel rechts afslaan en voorbij de kerk tegenover het tuincentrum. Het huis met de dubbele garage.
Geplaatst:

Jama wacht even, STA911 woont en werkt in de buurt maar gebruikt de snelweg om op zijn werk te geraken? Wat dan met mensen die van Antwerpen en verder komen? Ik vind dat die moreel meer recht hebben op de E19 dan lokaal verkeer zoals STA hoor  :ninja:

Rewind. Ik werk in de buurt. Ik woon niet in de buurt.

Maar 't is goed. Als de tervuursesteenweg terug open is zal ik langs daar gaan. Dan zie ik geen wouter jan en kevin meer en kunnen de schapen verder volgen.  :up:

Geplaatst:

Je moet niet een straatnaam weten om een brief bij een kennis te deponeren :). Mijn vrouw navigeert op bakkers, broodautomaten, watertorens, café's en andere kenmerken. Aan de afrit naar rechts, rechtdoor bij de volgende lichten, aan de watertoren op de heuvel rechts afslaan en voorbij de kerk tegenover het tuincentrum. Het huis met de dubbele garage.

Dat maakt het alleen nog onrealistischer :lolz:. Heb ik al 2x meegemaakt. 1x een straatnaam en 1x zo'n uitleg.

Beiden zijn omgekeerd. :D

Geplaatst:

Antwoord je ook nog op mijn post @@STA911? Ik had nog graag geweten waarom je vindt dat jouw 5 minuten belangrijker zijn dan die van iemand anders, en waar je de lijn dan trekt over wat toegelaten is en wat niet? :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid