Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mistlicht is voor in de mist, niet voor als t regent daarvoor zijn er ruitenwissers

Liever een mistlicht dan geen lichten hoor :D

Ik stoor mij daar niet aan, steek toch iedereen voorbij

Geplaatst:

Wat is er eigenlijk zo erg aan mistlichten?

Geplaatst:

Mistlicht is voor in de mist, niet voor als t regent daarvoor zijn er ruitenwissers

Ik heb toch al een aantal keer gehad op de E17, tussen Gent en Antwerpen, dat je  gewoon niks zag door zware regen. En dan waren de meeste gelukkig zo verstandig om hun mistlichten aan te steken, want de gewone lichten waren niet voldoende.

Geplaatst:

²

In de file, of als ik ergens aan een rood licht sta, zet ik ze wel (tijdelijk) uit.

Erger me veel meer aan slecht afgestelde lichten, die verblinden je pas echt.

Geplaatst:

Akkoord hoor, maar je kan een instructeur moeilijk verwijten dat hij aanleert wat er in de wet staat :)

Geplaatst:

daarnet meer mensen zonder licht gezien dan wat anders. zelfs BMWE46, maar hij stond wel stil en zat ook niet in zijn auto :D

Geplaatst:

Het felle licht is storend op dezelfde manier als het vervelend is als iemand in het donker plots met een zaklamp in je ogen schijnt. Het zorgt er ook voor dat je andere zaken minder goed ziet omdat 1) je aandacht afgeleid wordt en 2) omdat je nachtzicht er door vermindert.

Geplaatst:

voorste mistlichten zijn zo erg niet(indien correct afgesteld) maar wel Johnny achtig

achterste zijn gewoonweg irritant, mogen ook enkel gebruikt worden bij een zicht minder dan 100meter

probleem is dat de meesten hunne bril nie aandoen om te rijden(zicht is meestal meer dan 100meter)

Geplaatst:

Inderdaad, het zijn ook vooral de achterste die mij storen als ze onjuist gebruikt worden.

Geplaatst:

Bij felle regen, akkoord. Felle regen bij mij is als de helft van de mensen met de vier pinkers naar de pechstrook sturen omdat ze niks meer kunnen zien. Felle regen is niet als het een beetje regent. Ik denk dat ik vanop mijn moto heel goed kan zien hoeveel het regent :)

Vandaag weer iets schoon gezien. Ik heb in België 2km snelweg gevonden met maar 1 rijvak in elke richting! De A601 had 2 rijvakken, maar ze vonden het rechter rijvak niet nuttig meer dus ligt er een dikke volle streep en mag je enkel nog over het linkervak rijden. En dus het rechtervak en pechstrook als 1 grote pechstrook beschouwen. Ben je vrij bescheten als je achter een vrachtwagen, of nog erger een kwezel aan 80 toe komt.

Geplaatst:

Ik heb daar dus niks last van..

Geplaatst:

Het felle licht is storend op dezelfde manier als het vervelend is als iemand in het donker plots met een zaklamp in je ogen schijnt. Het zorgt er ook voor dat je andere zaken minder goed ziet omdat 1) je aandacht afgeleid wordt en 2) omdat je nachtzicht er door vermindert.

Dat is, in lichtere mate toch dan die zaklamp, vooral het geval als je aan een rood licht staat te wachten waarbij het regent en achter iemand staat met z'n achtermistlichten op.

Het stoort mij vooral dat 99% van de bestuurders niet weet wanneer je zo'n mistlichten moet gebruiken.

Het zicht vandaag in Brussel was tussen de 300 en 400m. In theorie zouden achtermistlichten niet gebruikt moeten worden. Echter, ik was toch blij om iemand met mistlichten voor mij te hebben op een stuk onverlichte autostrade.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Op de R0 was het vandaag een serieus feestje qua mistlichten, met zeker 500m zichtbaarheid (en rond half vijf, dus zeker niet donker).

Geplaatst:

0:30 ... wat is daar het probleem?

Euh een pickup + aanhangwagen die voorbij gaan terwijl ik al vond dat de filmer vlot ging.

Geplaatst:

Euh een pickup + aanhangwagen die voorbij gaan terwijl ik al vond dat de filmer vlot ging.

Volgens de logica: iedereen die trager rijdt dan ik is een idioot en iedereen die sneller rijdt een halve gare?

Gast caoimhin
Geplaatst:

Volgde er iets verder geen bocht? Dus op het moment dat die met zijn aanhangwagen aanzet kan ie niet weten of er iemand afkomt of niet.

Geplaatst:

Volgens de logica: iedereen die trager rijdt dan ik is een idioot en iedereen die sneller rijdt een halve gare?

In die situatie leek me dat nu toch niet echt gepast? Toch al zeker niet met een remorque? :lol:

Geplaatst:

Lijkt me gewoon een lang recht stuk hoor. 't Is een vlotte inhaalactie, en ongetwijfeld zal het boven de vmax zitten, daar niet van, maar om dat nu specifiek in het filmpje te laten zien.

Geplaatst:

Sowieso... De cameraman rijdt al vlot door want hij loopt snel in op een voorligger, dan nog een auto die voorbij gaat, en dan nog een pickup + aanhangwagen. En die gaat net voorbij waar een T-kruispunt is. Nu weet ik wel dat die uit die zijstraat voorrang moeten geven, maar ik heb al genoeg ervaring opgedaan om daar niet zomaar vanuit te gaan. Bon, inhalende pickup + aanhangwagen plus snelheid plus iemand die niet goed oplet is een vree graaf accident.

Geplaatst:

Sowieso... De cameraman rijdt al vlot door want hij loopt snel in op een voorligger

Als je goed kijkt zie je dat die voorligger net de baan op draait vanop de parking van De Naldi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid