Gert-Jan 416 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Gisteren nog iemand zien rijden met enkel de standlichten op en dan wel mistlichten vooraan aan, waarschijnlijk omdat ze niet genoeg zag Sommige mensen begrijpen het verschil van de 2 lichtstanden niet denk ik Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 een klassieker is ook dat de voorlichten omhoog schijnen en dat ze dan de mistlichten aanzetten om toch iets te zien. Dubbel plezier! Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Probleem met die achterste mistlichten is dat men ze meestal pas opzet bij echt dichte mist maar na een paar kilometer is men het vergeten en blijven ze opstaan, ook als het zicht beter is. Zelfde met de achterste ruitenwisser die bij velen blijft gaan als het al lang droog is. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 je theorie klopt niet helemaal. Vandaag zat ik vast achter een auto en toen het begon te regenen ging die achtermistlicht branden en dan de ruitewisser. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 je theorie klopt niet helemaal. Vandaag zat ik vast achter een auto en toen het begon te regenen ging die achtermistlicht branden en dan de ruitewisser. Ik beken, ik ga dat als excuus gebruiken als ze mij tegenhouden met mijn sjonnie-E36 met standlichten en mistlichten aan. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 terwijl je ermee aan het driften was? werkt die uitleg? 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Die ruitenwisser snap ik dikwijls niet. Ik ben daar bang van, dat zijn mensen die duidelijk niet in de achteruitkijkspiegel kijken. Ergernis: dochter reed met de fiets naast haar vriendin. Er komt een auto af, en deze wordt voorbijgestoken. Bebouwde kom, kort stukje weg tussen twee kruistpunten. Auto die voorbijgestoken wordt claxonneert wegens het ongelooflijk waaghalsgedrag. Die voorbijstekende auto komt naast m'n dochter en haar vriendin, zij worden opzij gedwongen, haken in mekaar en dochter valt. Gelukkig was die zot al voorbij en had die auto achter hen, die voorbijgestoken werd, dat in de gaten en stopte onmiddellijk. Uit voorzichtigheid en om hulp te bieden. Al bij al waq het alleen maar een schaafwonde, maar dit kon de gazet gehaald hebben. Ik was er niet goed van toen ze het vertelde. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ergernis: dochter reed met de fiets naast haar vriendin. Er komt een auto af, en deze wordt voorbijgestoken. Bebouwde kom, kort stukje weg tussen twee kruistpunten. Auto die voorbijgestoken wordt claxonneert wegens het ongelooflijk waaghalsgedrag. Die voorbijstekende auto komt naast m'n dochter en haar vriendin, zij worden opzij gedwongen, haken in mekaar en dochter valt. Er rijden echt waanzinnigen rond. Op de fiets kan je elke dag gemakkelijk 2x sterven. Je moet vaak mee beginnen denken in de bestuurders hun plaats. Ik heb veel respect voor de fietsers op de weg. Buiten de fanatiekelingen die speciaal op mijn ruit komen tikken "om een babbeltje te doen over voorrang" Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Zelf ook al een paar keer iets gelijkaardigs meegemaakt! Wel meestal waar er fietspad is maar dan nog, ik haal niet in als er fietsers zijn aan de andere kant van de weg, worst case scenario gruwelt mij Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 terwijl je ermee aan het driften was? werkt die uitleg? Aangepast! Ik weet het dus nog niet. Quote
Joske 922 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ik kan niet wachten tot ik een 208 zonder dimlicht tegenkom omdat het dashboard licht geeft Die hebben ook de optie "automatische verlichting". Standaard vanaf het 2de uitrustingsniveau als ik mij nie vergis. Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Die ruitenwisser snap ik dikwijls niet. Ik ben daar bang van, dat zijn mensen die duidelijk niet in de achteruitkijkspiegel kijken. Ergernis: dochter reed met de fiets naast haar vriendin. Er komt een auto af, en deze wordt voorbijgestoken. Bebouwde kom, kort stukje weg tussen twee kruistpunten. Auto die voorbijgestoken wordt claxonneert wegens het ongelooflijk waaghalsgedrag. Die voorbijstekende auto komt naast m'n dochter en haar vriendin, zij worden opzij gedwongen, haken in mekaar en dochter valt. Gelukkig was die zot al voorbij en had die auto achter hen, die voorbijgestoken werd, dat in de gaten en stopte onmiddellijk. Uit voorzichtigheid en om hulp te bieden. Al bij al waq het alleen maar een schaafwonde, maar dit kon de gazet gehaald hebben. Ik was er niet goed van toen ze het vertelde. In m'n schoolperiode net hetzelfde meegemaakt in de Zwevezelestraat... Al heeft madam mij geschaafd met haar auto (en ik een kras getrokken met m'n remhendel). Niet eens gestopt ofzo, gas geven en maken dat je weg bent... Man man, laatste tijd is't weer erg hier in T... Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 2u45 gedaan over 130 km vanmorgen. Morgen een paar schellen kaas rond m'n stuur draaien... Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Maar da's eigenlijk geen verrassing meer. De kerel in z'n Avantime aan 70 op het rechtervak, met al z'n mistlichten aan (niet donker, geen regen noch mist) en druk telefonerend, was dat wel. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ik stel voor dat we een hulpgroep oprichten voor gefrustreerde autoliefhebbers. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 In m'n schoolperiode net hetzelfde meegemaakt in de Zwevezelestraat... Al heeft madam mij geschaafd met haar auto (en ik een kras getrokken met m'n remhendel). Niet eens gestopt ofzo, gas geven en maken dat je weg bent... Man man, laatste tijd is't weer erg hier in T... Da's een hele ramp. En m'n drie kinderen moeten daar elke dag door. Maar daar is het grootste probleem auto's die fietsers voorbijsteken terwijl er een tegenligger afkomt. En de voorrangen van rechts. Ik stel voor dat we een hulpgroep oprichten voor gefrustreerde autoliefhebbers. frustratie =/= ergernis Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Mijn woorden over de defecte dimlichten/standlichten waren nog niet koud of ik kom gisterennacht een peugeot 106 tegen waarvan aan de linkerkant zijn dimlicht en mistlicht branden en aan de rechterkant NIETS! Wat een kalf Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Geplaatst: 20 november 2013 Deze week hebben ze op een baantje waar ik dagelijks langs kom een betonplaat vervangen. Beton moet even uitharden, dus één rijstrook is al enkele dagen versperd. Allemaal niet erg, maar de signalisatie daar is weer een typisch Belgisch hoogstandje. Als je uit de richting komt waarbij de versperring zich op jouw rijstrook bevindt, dan staat er een B21: Dat is op zich al tegenintuïtief maar daar komt dan nog eens bij dat het bord op zijn kop staat, dus met de rode pijl aan de rechterkant Als je uit de richting komt waarbij de rijstrook vrij is, dan staat er een B19: Ook dat bord staat op zijn kop, dus met de zwarte pijl rechts. Ik heb dus geen flauw idee wat daar de bedoeling is, en wie er effectief voorrang heeft. Ik zou denken dat borden die op zijn kop staan ongeldig zijn, en dat je dus voorrang hebt als je uit de richting komt waarbij de rijstrook niet versperd is, maar er moet er maar eens een uit de andere richting komen die het anders interpreteert. Oh ja, en vorige week, toen ze nog aan het werken waren, stonden de borden omgekeerd, maar ook op zijn kop. Iemand heeft dus wellicht gezegd: hey, die borden staan verkeerd .... en dan hebben ze die gewoon gewisseld 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik ben zo eens ook bij werken uitgekomen. Gestopt, en aan die foreman gezegd dat de signalisatie niet klopte. Die kreeg je niet uitgelegd dat dat bord ondersteboven hing, hoewel de stickers achterop van Janssens ondersteboven hingen. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Was een foto-vraag tijdens mijn theorie examen. Die borden waren besneeuwd, hoe weet je wie voorrang heeft? Ik wist het direct maar ik denk dat er veel zijn die daar ff tijd voor nodig hebben. Quote
Philken 154 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Was een foto-vraag tijdens mijn theorie examen. Die borden waren besneeuwd, hoe weet je wie voorrang heeft? Ik wist het direct maar ik denk dat er veel zijn die daar ff tijd voor nodig hebben. door de vorm van de borden rond= ge/ve-rbods...(is al 26 jaar geleden dat ik nog mijn examen gedaan heb maar ik ben redelijk zeker) Quote
Joske 922 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik ben zo eens ook bij werken uitgekomen. Gestopt, en aan die foreman gezegd dat de signalisatie niet klopte. Die kreeg je niet uitgelegd dat dat bord ondersteboven hing, hoewel de stickers achterop van Janssens ondersteboven hingen. Ge moet es naar de E313 rijden. In Vliermaalroot (in die draaikes) zijn ze ook aan t werken. Daar staat aan elke kant B19. En aan ene kant staat het zelfs links. En iets daarvoor aan andere werken stond een bord C43 met max 50. (in een zone 50) Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Er wordt ook naar goeddunken gewisseld tussen borden aan weerskanten, of enkel rechts. Vooral wat betreft snelheid op snelwegen. Bij werven quasi altijd aan weerskanten. In de bochten rondom Antwerpen af en toe aan weerskanten, en af en toe enkel rechts. Dat laatste misschien niet geheel toevallig waar er flitspalen staan... Consequentie zou zo'n ongelooflijke verbetering zijn. Ook qua wegbeeld, in principe zou je moeten 'aanvoelen' hoe snel je mag zonder dat er borden voor nodig zijn... Quote
Yaqub 450 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Idioten die in de file op de E17 richting Antwerpen al van Haasdonk op de pechstrook beginnen rijden en dan via het tankstation terug op de E17 komen. Alles zit muurvast, maar na het tankstation is de file natuurlijk over. Door wat zou dat komen? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Nog nooit opgevallen eigenlijk! Maar het is wel ambetant dat er zoveel denken dat de rechterrijstrook énkel voor Brussel is, en de middenste voor Luik. Ik dacht dat op het begin ook, afgaande op de borden. Als alles vast staat voor de tunnel ga ik er al 'es af in Kruibeke, zo via Zwijndrecht tot net ervoor, valt goed mee qua drukte. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.