Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eigenlijk wel erg ... dan zit ik al twee en half uur per dag op de baan, met de nodige ergernissen, kom ik 's avonds thuis, zit ik nog filmpjes te kijken met verkeersellende :lol:

Geplaatst:

ofwel redelijk veel waardoor er teveel mensen onverzekerd rond rijden

ofwel niet veel, maar dan vrees ik dat er nog altijd teveel mensen onverzekerd rond rijden

Gast caoimhin
Geplaatst:

Te veel. En er zitten er in die filmpjes weer een aantal bij die zich voor een auto gooien om zo geld van de verzekering te trekken :lolz:

Geplaatst:

Doorspoelen naar minuut 8!

Zo nen held als op 1:00 heb ik ook al eens in mijn flank gehad  <_<

Gelukkig geen schade. 

Geplaatst:

Nee, maar het lijkt me erg ongeloofwaardig dat 20% van de mensen dat op dezelfde dag aan de hand heeft.

Om hier even op terug te komen ... lijkt me een geval van cognitive bias: de auto's die je ziet rijden zonder licht vallen je veel harder op dan al de auto's waarvan de lichten wel goed werken. 

20% is met een schepje zout te nemen. 2% zal er al dichter bij zijn. Vanmorgen heb ik er even op gelet, per auto met een kapot licht kwam ik er 50-100 tegen waar niks mis mee was.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

let er ook eens op hoeveel hun mistlichten vooraan opzetten.

Geplaatst:

let er ook eens op hoeveel hun mistlichten vooraan opzetten.

Gisteravond op de E40 twee dames op het middenvak met alle lampen aan :D

Geplaatst:

Wat ze ook zouden moeten verbieden is auto's waarvan de binnenverlichting aan gaat zonder dat de buitenverlichting brandt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoe rij jij dan op de autosnelweg als je lichten niet werken?

Geplaatst:

Wat ze ook zouden moeten verbieden is auto's waarvan de binnenverlichting aan gaat zonder dat de buitenverlichting brandt.

die heb ik niet  :huh:

dus op klaarlichte dag en de koplampen zijn uit zou je leeslampje binnen niet mogen aangaan?

Geplaatst:

die heb ik niet  :huh:

dus op klaarlichte dag en de koplampen zijn uit zou je leeslampje binnen niet mogen aangaan?

Nee nee, ik heb het over dashboardverlichting die altijd brandt in sommige auto's. Dat zorgt ervoor dat mensen vergeten hun lichten aan te zetten als het donker wordt.

In een andere auto merk je dan: ah tiens, 't wordt precies donker want ik zie mijn wijzerkes niet meer.

Geplaatst:

Per dag kom ik zeker ene tegen die zonder licht rond rijdt, net omdat zijn interieurverlichting brandt.

Geplaatst:

Het lijken me ook vooral de vorte kutmerken te zijn die dat als "feature" hebben.

Geplaatst:

Nee nee, ik heb het over dashboardverlichting die altijd brandt in sommige auto's. Dat zorgt ervoor dat mensen vergeten hun lichten aan te zetten als het donker wordt.

In een andere auto merk je dan: ah tiens, 't wordt precies donker want ik zie mijn wijzerkes niet meer.

in de ford is dat zo. Ambetant. Ik ben al een paar keer door mijn medeweggebruikers erop attent gemaakt dat mijn lichten niet aan stonden.

Geplaatst:

Zit daar geen lichtsensor in? Zelfs bij BMW is dat standaard...

Geplaatst:

Zit daar geen lichtsensor in? Zelfs bij BMW is dat standaard...

Nee, da's niet standaard. Zit wel in het comfort pack dat nagenoeg elke BMW heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid