Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als 't file is, ga ik er tegenwoordig af aan de parking Kruibeke, rij langs de pompen

en parkeer mij met zicht op de E17 en lees mijn gazet, desnoods bel ik mijn klant op dat ik wa later zal zijn

maakt deel uit van mijn 'kalmer leven'

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Nog nooit opgevallen eigenlijk! Maar het is wel ambetant dat er zoveel denken dat de rechterrijstrook énkel voor Brussel is, en de middenste voor Luik.

Ik dacht dat op het begin ook, afgaande op de borden.

Als alles vast staat voor de tunnel ga ik er al 'es af in Kruibeke, zo via Zwijndrecht tot net ervoor, valt goed mee qua drukte.

Ja, in Kruibeke er af rijden en dan via Zwijndrecht langs die rechterrijstrook rijden is op zich niets ergs, 't is gewoon het feit dat mensen het tankstation als shortcut gebruiken en zo extra file creëren door in te voegen daarna. 

Geplaatst:

Dit gefrustreerde topic beginnen lezen maar gestopt aan P15 om hier iets te typen. Vooral het rechts voorbijsteken viel op. :)

Maar zonet viel de eerste sneeuw van het seizoen en daarmee ook de jaarlijkse frustratie van sukkelaars die instant 30 gaan rijden als er wat wit uit de sneeuw valt. De sneeuw smolt mooi en zelfs op zomerbanden was er nog geen probleem met de grip.

Blijft aub thuis, neem de bus of een taxi als je schrik hebt. Schrik die voort komt uit het feit dat ge uw voertuig niet aanvoelt, beheerst...

Persoonlijk doe ik enkel plaatselijke verplaatsingen en erger ik mij het meest aan mensen die als een slak voor mij de weg op komen en niet willen optrekken. Vlot optrekken lijkt in mijn ogen nog viezer dan te snel rijden en inhalen.

Ik zou soms graag dikke rubber bumpers hebben om ze vooruit te stompen en duidelijk te maken dat ze mij hinderen. Pas op, gij zijt dan de gek als je ze binnen de 50m al inhaalt omdat je anders zwaar moet afremmen. Gewoon egoïstisch afdraaien zonder rekening te houden met wie achterop komt, die zal wel remmen.

Voila, het is er uit...

Geplaatst:

Da's een hele ramp. En m'n drie kinderen moeten daar elke dag door. Maar daar is het grootste probleem auto's die fietsers voorbijsteken terwijl er een tegenligger afkomt. En de voorrangen van rechts.

frustratie =/= ergernis ;)

Idd, is echt een gevaarlijke straat voor fietsende kinderen.. (fietsers in het algemeen zelfs). Merendeel haalt in wanneer het overduidelijk NIET kan...

Geplaatst:

Ik rijd op het linkervak, 130 op teller, niemand achter mij, rechts een BMW die met constante snelheid achter een vrachtwagen rijdt.

Ik ben bijna bij hem, pinkertje gaat aan, hij komt een halve meter naar links en bedenkt zich vervolgens. Even gas gelost.

Wanneer de afstand nog eens gehalveerd is, komt hij plotseling volledig naar mijn rijvak.

Alles moeten dichtsmijten en 'm op een lichtconcert getrakteerd. Maar ja, wat haalt het uit?

Geplaatst:

Rechts een busvak, links een autovak. Voor mij een A4 Avant. We mogen 70 en we naderen op 250 m een verkeerslicht. A4 rijdt 65 en laat zich uitbollen naar 60, 55, 50,... 45 tegen dat we nog 150 meter weg zijn van 't verkeerslicht. Ben er dan maar even rechts voorbijgegaan en 't licht sprong vervolgens op groen. Geen lichtconcert gekregen, denk dat 'ie niet eens door had dat er iemand achter hem/haar reed.

Geplaatst:

Het nieuwe rijden, hé.  Gisteren nog gepromoot in KijkUit.  Laten uitbollen, want dan staat je momentaan verbruik op 'twee ronde nullen'... 

Geplaatst:

Rechts een busvak, links een autovak. Voor mij een A4 Avant. We mogen 70 en we naderen op 250 m een verkeerslicht. A4 rijdt 65 en laat zich uitbollen naar 60, 55, 50,... 45 tegen dat we nog 150 meter weg zijn van 't verkeerslicht. 

Waarom klinkt dat als de Bredabaan in Brasschaat aan het kruispunt met de Voshollei?  :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Rechts een busvak, links een autovak. Voor mij een A4 Avant. We mogen 70 en we naderen op 250 m een verkeerslicht. A4 rijdt 65 en laat zich uitbollen naar 60, 55, 50,... 45 tegen dat we nog 150 meter weg zijn van 't verkeerslicht. Ben er dan maar even rechts voorbijgegaan en 't licht sprong vervolgens op groen. Geen lichtconcert gekregen, denk dat 'ie niet eens door had dat er iemand achter hem/haar reed.

Ik doe dat ook... Wel remmen op de motor en geen 150 meter maar toch. 

Geplaatst:

Ik rem ook op de motor, maar niet op een volledig asociale manier.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Gisteren mijn dashcam ontvangen, benieuwd welke mooie beelden dat gaat opleveren! :-)

Geplaatst:

Klinkt als een typisch gevalletje Bredabaan. Wat ze daar allemaal hebben uitgestoken snap ik toch niet ze.

Geplaatst:

Gisteren mijn dashcam ontvangen, benieuwd welke mooie beelden dat gaat opleveren! :-)

Welkeen heb je gekocht?

Ik ging vanmorgen anders ook mooie beelden gehad hebben van één die express aan 110 voor m'n neus kwam rijden en dan 200m nodig had om naar het rechter vak te gaan

Geplaatst:

Het traag aanschuiven aan de stoplichten om dan bij oranje nog net erdoor te rijden en uw achterligger voor het rood te zetten. Volgende keer klop ik er op !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het traag aanschuiven aan de stoplichten om dan bij oranje nog net erdoor te rijden en uw achterligger voor het rood te zetten. Volgende keer klop ik er op !

Zo heb ik onlangs nog een oude taart met haar Jag XK onderdoor voorbijgestoken bij het afdraaien op't kruispunt. Hong er al de hele tijd achter, ze sloot niet aan en als ze dan uiteindelijk tegen 20 km/u door een donkeroranje gaat bollen... DAN GA IK MEE  :P

Geplaatst:

Hong er al de hele tijd achter

Hong er achter

Hong

ಠ_ಠ

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

dagelijkse kost in Brussel alsook kruispunten blokkeren. 't staat al vol, dan rijden ze door het rood om dan gewoon alles vast te zetten :facepalm:

Geplaatst:

Klinkt als een typisch gevalletje Bredabaan. Wat ze daar allemaal hebben uitgestoken snap ik toch niet ze.

er gong een tram koken die.ondertussen weer niet gaat komen, alle geluk! mAar de bredabaan is al finaal naar de kloten natuurlijk...
Geplaatst:

er ging een tram kokmen die.ondertussen weer niet gaat komen, alle geluk! mAar de bredabaan is al finaal naar de kloten natuurlijk...
Geplaatst:

er ging een tram komen die.ondertussen weer niet gaat komen, alle geluk! mAar de bredabaan is al finaal naar de kloten natuurlijk...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid