Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jama de grootlichten en bumperkleven kan je niet wijten aan de flik eh :D

Wegdek en perceptie :D

Hij reed in de weg!

Geplaatst:

Ik heb me vanmorgen geërgerd aan drie pipo's die botsauto wilden spelen op de E19 Antwerpen-Brussel. Tien minuten verscheten omdat er een paar prut in hun ogen hadden. Ze moeten nog wat dichter op elkaar rijden. Ah nee, da's juist. Dat hadden ze geprobeerd.

Geplaatst:

Deze morgen nog eens hoerechance gehad...

Een hele rij auto's achter een bus die net een paar scholieren had opgeladen. Het spel komt terug op gang, en halverwege de rij is er iemand die links moet afslaan dus er valt een gat. De auto slaat links af, en ik zie mijn kans om met de motorfiets 2 auto's in te halen die traag optrekken. Plots, net ter hoogte van de kruising slaat de laatste van de twee wagens links af, vlak voor me... De auto remt, ik ontwijk de linkervoorflank, sjans!

De auto blijft even twijfelen op het midden van de baan, en ik kan keren. In de auto zit een madam, lijkbleek... "Ik had u niet gezien!!" zegt ze, en ik wijs er ook op dat ook haar pinker niet aan stond dus ik helemaal niet kon anticiperen - behalve natuurlijk niet inhalen...

Bon, volgens de letter van de wet zou ik wel in gelijk gesteld zijn, maar daar ben je vet mee als je schade rijdt... Sjans weer...

Geplaatst:

Voila, anticiperen was het niet... Bon, je anticipeert daar wel op maar probeert het risico af te wegen op basis van wat je ziet, en die tweede auto sloot netjes aan en remde ook niet, dus ik had geen enkele indicatie dat ie me ging couperen. Maar goed, tot op welk niveau kan je nog redelijk anticiperen? Ik bedoel maar, tegenwoordig moet je ook al anticiperen dat mensen van een oprit voorrang opeisen, en een rotonde opvliegen, en dat voetgangers en fietsers overal voorrang opeisen...

Geplaatst:

Ik vrees dat je niet in je recht was hoor, met pinker of zonder. Je doet beide een maneuver, dus als het erop is, is het elk eigen kosten.

Geplaatst:

Ik vrees dat je niet in je recht was hoor, met pinker of zonder. Je doet beide een maneuver, dus als het erop is, is het elk eigen kosten.

Fout.

Geplaatst:

Als ik ze had gepakt achteraan op de wagen, dan had ze kans gehad, maar als ik iets zou geraakt hebben was het echt op de pinker linksvoor, wat aangeeft dat ik al naast haar reed toen zij haar richtingsverandering inzette... Dan nog zonder pinkers... Enkel mijn camera stond nog niet aan, maar zelfs met een camera die uit staat maar aan mijn helm hangt spreken mensen echt niet veel meer tegen :). Maar haar pinker stond écht niet op, anders was ik niet er voorbij gegaan...

Geplaatst:

Inderdaad, anders kan je nooit meer inhalen want de bestuurder die je inhaalt zou ineens zijn auto wel eens naar links kunnen gooien.

Geplaatst:

Ik denk dat ik zelfs gelijk zou hebben gekregen. Maar ook veel pijn...

Geplaatst:

Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen.

Dat is zo, maar je schreef dat hij niet in zijn recht was.

Geplaatst:

Oh ja ik heb er ook nog eentje van gisterenavond. In het centrum van Kasterlee staat een oude zwarte Berlingo in een zijstraat klaar om de hoofdweg op te draaien, alleen heeft hij zijn lichten niet aan (het is intussen 19u 's avonds, dus pikdonker). Hij draait na mij de baan op, en in de duisternis zie ik hem echt amper in mijn spiegels. Ik zet een paar keer mijn vier knipperlichten aan om hem te waarschuwen: geen reactie. Uiteindelijk nog eens geprobeerd door mijn mistlamp een paar keer aan en uit te zetten ... toen had hij het eindelijk door en deed hij zijn lichten aan, alleen was zijn linkse koplamp kapot. Clichés :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@@wooter was zijn manoeuvre reeds gestart, dus hij was in zijn recht.

Dan moet je toch eerst een getuige strikken die dat kan bevestigen?

Geplaatst:

Oh ja ik heb er ook nog eentje van gisterenavond. In het centrum van Kasterlee staat een oude zwarte Berlingo in een zijstraat klaar om de hoofdweg op te draaien, alleen heeft hij zijn lichten niet aan (het is intussen 19u 's avonds, dus pikdonker). Hij draait na mij de baan op, en in de duisternis zie ik hem echt amper in mijn spiegels. Ik zet een paar keer mijn vier knipperlichten aan om hem te waarschuwen: geen reactie. Uiteindelijk nog eens geprobeerd door mijn mistlamp een paar keer aan en uit te zetten ... toen had hij het eindelijk door en deed hij zijn lichten aan, alleen was zijn linkse koplamp kapot. Clichés :inlove:

Berlingo. Dat alleen al zegt genoeg  :P

Geplaatst:

Dan moet je toch eerst een getuige strikken die dat kan bevestigen?

Het feit dat de deuk op de linkervoorflank zou geweest zijn, is al getuige genoeg.

Geplaatst:

Het feit dat de deuk op de linkervoorflank zou geweest zijn, is al getuige genoeg.

Akkoord. Als ze afgedraaid staat tijdens en na het ongeval dan?

Geplaatst:

De deuk geeft de plaats aan van waar zij zit wanneer ik haar passeer, en aangezien ik haar al voorbij gereden ben en ze linksvoor geraakt zou zijn, kan je dan aannemen dat ze haar richtingsverandering pas inzet als ik al haar voorbij reed. En dan ga je in de wetgeving, en daar staat dat mensen die van richting veranderen voorrang moeten geven aan al het verkeer dat de weg volgt die ze wil verlaten. Ergo: ze is in fout.

Met een aanrijding achteraan zou ze kunnen opperen dat ze al aan het indraaien was en ik dan pas begon in te halen, en dan ben ik in fout.

Geplaatst:

Ik ben mee nu  :)

hou je dan maar goed vast of je valt nog van Wooter zijnen brommer

Geplaatst:

een getunde astra cabrio voor mij op de oprit. beiden gaan we gezwind de bocht door om dan het eerste vak op te rijden, ik schuif direct door naar het 2de vak om hem voorbij  te gaan en mijnheer schuift voor mijn neus ook op. terwijl heel de autostrade leeg was :roll:  ik terug naar rechts om  hem dan maar langs daar voorbij te gaan.

en zover ik kon zien achter mij bleef die dus op het middenvak rijden. sommige mensen......

Geplaatst:

Ook al meegemaakt met zo'n "tjoening" bak. Ik ging direct naar de 3e rijstrook, waarop hij op het laatste ook naar links kwam. Enigste probleem was dat mijn voorwiel al naast zijn deur zat!

Heb alles mogen toesmijten of twas "boem".

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid