Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren belachelijk druk op de E17 A'pen-Gent (rond 15u30). Constante rij vrachtwagens en vanaf die inhaalden, iedereen naar 't 3e vak met de nodige accordeon-remmanoeuvres tot gevolg. Mijn ergernis: tussenafstanden. Iedereen plakt daar op z'n voorligger, waardoor je niet meer naar 't 3e vak raakt. Een vrouw aan 't stuur achtte 't zelfs nodig om op 1 meter van mijn bumper te komen rijden :facepalm:. Heb mijn veiligheidsafstand dan maar vergroot, ik mag er niet aan denken dat die serieus denkt dat mocht ik ook op 5-10m van mijn voorligger rijden en we moeten plots remmen ze met haar 1m tussenafstand voldoende heeft. Ben dan maar wat op 't 1e en 2e vak gaan rijden. Je verliest wat plaatsen als een vrachtwagen aan 't inhalen is, maar eens de weg terug vrij is haal je al die oelewappers terug in (ze laten je wel niet terugkomen op 't 3e vak door hun bumper-plak-gedrag). Zal ooit wel 's eindigen in een fameuse kettingbotsing :(

De E17 is gewoon een rampautostrade. Gisteren moest ik van Rotterdam naar Zedelgem. De enige autostrade waar ik écht veel tijd heb verloren is de E17. Ik haat die baan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tegenwoordig lijkt het of niemand nog een bocht kan nemen zonder die af te snijden over mijn vak.

Vreemd genoeg meestal aan lichten. Pippo's die links af moeten en de neiging hebben om eerst naar rechts te zwalken.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Remmen.... Nog zoiets. :fp:

Anticiperen is een onbekend woord voor velen. Remlichten zien staat gelijk aan zelf per definitie de rem moeten aanraken.

Echt, word ik zot van. En dan remmen ze nog veel te hard ook, om dan een gat van 50m te laten vallen waar de helft van de middenstrook rijdende wagens gaat inrijden omdat ze ook graag eens links willen rijden.

Geplaatst:

Het valt mij de laatste tijd ook op hoe slecht mensen rijden op kleine baantjes....

...En ze rijden dan wel maar 30km/h in de bocht, maar toch snijden ze af over de witte lijn.

Bij ons hebben de kleine baantjes geen witte lijn. :(

Geplaatst:

Bij ons hebben de kleine baantjes geen witte lijn. :(

Baantje waar ik over spreek heeft enkel een witte lijn in de bochten, met het achterliggende idee dat mensen dan aan hun kant blijven en niet op mekaar botsen. Ik kan het op google maps laten zien, maar toen de google auto er passeerde stonden de lijnen er nog niet :)

http://goo.gl/maps/pH5xd

Geplaatst:

Hun bocht bestaat dan meestal uit een aantal bochten. 

:lolz: zo echt van die hoekjes nemen

Geplaatst:

@janvkn, blijf jij altijd op jouw kant van de baan als op zo'n wegeltje onderweg bent? Jij snijdt toch ook wel eens bochtje zeker? Maar ik vermoed dat je snelheid dan boven 30 km/h ligt. Hell, zelfs met mijn bus durf ik dat (als de omstandigheden gunstig zijn, maar dat spreekt voor zich).

Edit: ik voeg er meteen aan toe dat dit niet hetzelfde is als de angsthazen waar je het over had.

Geplaatst:

Als daar een witte lijn staat blijf ik aan mijn kant en pas ik desnoods mijn snelheid aan dat ik niet hoef te snijden. Die lijnen staan daar meestal ook met een reden (namelijk een onoverzichtelijke bocht).

Daarbuiten, met een overzichtelijke bocht zonder lijnen durf ik best te snijden ja.

Geplaatst:

Dat bedoelde ik natuurlijk.

En even géén ergernis: ik kom op mijn dagelijkse trip naar Brussel geen enkel stoplicht tegen. Go figure!

Geplaatst:

Ik kan ze niet tellen op twee handen. En als ik voor eentje sta, sta ik voor ze allemaal <_< kendet?

Geplaatst:

Niet alleen heb ik maar 2 lichten, maar ook nog eens 65 km drievakssnelweg waarvan 40km geen kat op het linkervak komt.

Geplaatst:

Ik kan ze niet tellen op twee handen. En als ik voor eentje sta, sta ik voor ze allemaal <_< kendet?

Jep, de rode golf... Al die slimme automatiseringstechniek en algoritmen, maar toepassen op verkeerslichten? Abahwaaromdadde? Gelukkig zie ik heel af en toe wel een "slimmer" kruispunt.

Geplaatst:

Jep, de rode golf... Al die slimme automatiseringstechniek en algoritmen, maar toepassen op verkeerslichten? Abahwaaromdadde? Gelukkig zie ik heel af en toe wel een "slimmer" kruispunt.

het is dat : iedereen weet dat je het mobiliteitsprobleem en de ecologie errond gaat aanpakken door constant voor een rood licht te gaan staan.

Geplaatst:

Probleem is politiek: ervoor zorgen dat alle verkeer vlot gaat, betekent het openbaar vervoer nog meer benadelen.

Geplaatst:

Gisteren heb ik ook nog eens autsnelweg gedaan. Ik ergerde me vooral aan dat hysterisch "gerem" terwijl ik praktisch even snel vertraag met gewoon gas lossen (veel wrijvingsverliezen van de aandrijflijn en rolweerstand waarschijnlijk). En dan onder uw voeten krijgen van uw vrouw dat ge niet remt. Van miserie 100 gaan rijden op het 1e vak. Traag maar veel meer op het gemak, af en toe eens bijsturen om op de baan te blijven...

Wat ben ik op zulke momenten blij dat ik 's morgen om 5u30 de baan op kan en maar 10km binnendoor moet. Idem 's avonds om 21u

(laatst droomde ik van magnetische bumpers maar allemaal van dezelfde pool zodat je zonder brokken iemand een duw in de rug kan geven als ze vlak voor uw neus vlug de baan op schieten om dan vast te stellen dat de 2e en 3e versnelling kapot is)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik sta er maar voor 5 als ik wa malchance heb. Tot in Antwerpen centrum vind ik dat best meevallen.

Geplaatst:

het is dat : iedereen weet dat je het mobiliteitsprobleem en de ecologie errond gaat aanpakken door constant voor een rood licht te gaan staan.

Daarvoor hebben ze de start-stop uitgevonden zeker? Alleen hebben mijn oude krellen dat niet :)

Geplaatst:

Probleem is politiek: ervoor zorgen dat alle verkeer vlot gaat, betekent het openbaar vervoer nog meer benadelen.

Gisteren naar het sportpaleis getuft met de tram van Melsele tot sportpaleis. Totale reistijd (van Laarne tot Sportpaleis): 1u20 min. Plots wist ik weer waarom ik zo fan was van het openbaar vervoer. Al die tijd die je hebt (om u te irriteren aan drummende mensen, oude tramstellen, erbarmelijk comfort, ...)

Geplaatst:

Gisteren naar het sportpaleis getuft met de tram van Melsele tot sportpaleis. Totale reistijd (van Laarne tot Sportpaleis): 1u20 min. Plots wist ik weer waarom ik zo fan was van het openbaar vervoer. Al die tijd die je hebt (om u te irriteren aan drummende mensen, oude tramstellen, erbarmelijk comfort, ...)

Echt. Heb dat ook één maal gedaan. Ging met vrienden naar het sportpaleis; auto op de parking in Melsele en dan met de tram. Never, never, never, never again. Gelijk een sardienenblik volgepropt en elke halte er nog bijproppen. Bijna japanse scenario's. Om dan ter plekke te moeten aanschuiven om die trap op te geraken. En in het terugkeren nog veel erger. Meer dan een uur moeten aanschuiven om de tram op te geraken. En vervolgens opnieuw in een veel te oude en dikke boezem gepropt worden. Nee bedankt.

Laat mij maar in alle comfort een parkeerplaatsje zoeken aan de overkant van de brug. 10 min wandelen en je bent er. Lekker echt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hehe, toen vorige week bleek dat de Diabolo-lijn geen volk aantrekt, wist ik ook waarom :) 1 keer de trein genomen om op reis te gaan en de heenrit ging met de auto nadat 2 treinen waren afgeschaft, en de terugrit bestond uit een half uur in Zaventem station wachten tot de trein vertrok hoewel er een trein stond toen we op het perron aankwamen maar die was al toe en moest nog 10 minuten wachten om te vertrekken. En natuurlijk komen we dan een half uur te laat aan om vervolgens onze ruime verbinding te missen en dan maar op een boemelding uit 1950 naar huis te rijden. Dat doen we dus ook geen tweede keer meer, inclusief het sleuren van onze koffers omdat de enige lift in Leuven enkel voor handicappéees is.

Geplaatst:

Deze avond weer wat moraalridders... Kom af op het linkervak en er rijd een Partner achter een Golf die aan het linkskleven is, op het middenvak ook iemand die niet weet waarom er nog een rijstrook is. Ik beslis om die op het middenvak langs rechts in te halen in de hoop om zo nog voor die Golf op het linkervak te gaan maar dat lukte niet want hij ging eindelijk opzij toen ik op het middenvak zat. Daarna ga ik tamelijk kort op de Partner naar het linkervak omdat ik al wat geïrriteerd was en wou doorrijden, kerel blijft gewoon op het linkervak hangen en heeft zeker 3 keer zijn rem aangetikt, TERWIJL DE 2 ANDERE RIJSTROKEN VRIJ WAREN!  :fp:  

Ik wou 'm langs rechts pakken en toen ging hij natuurlijk ook naar rechts, had wat geanticipeerd en kon direct terug naar links waardoor hij niet meer kon opschuiven. Daarna nog getrakteerd op een lichtconcert, hij heeft zeker nog 10x zitten pharen :fp: Toen ik de afrit nam zat hij terug achter mij dus die kerel heeft mij zeker willen volgen en probeerde nog naast mij te komen hangen maar ik ging richting Kortrijk en hij richting Brugge.

Wat wil men dan bewijzen op zo'n moment? Dat ik veiliger moet rijden? Dat hij al 120 aan het tuffen is en dat iedereen dat dan maar moet doen?  :roll:

Geplaatst:

Wat wil men dan bewijzen op zo'n moment? Dat ik veiliger moet rijden? Dat hij al 120 aan het tuffen is en dat iedereen dat dan maar moet doen?  :roll:

Mensen met een Partner/Berlingo hebben niets te bewijzen. Die staan standaard bekend als ergerlijke/trage/linkshangende/lullige/amateuristische chauffeurs. Amen.

• Vind ik leuk 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid