Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om even terug te komen op die kwestie aan de afrit Geel-Oost (richting Antwerpen), dus niet Geel-West zoals Wooter dacht. Mocht iedereen niet aan slakkengangetje naar het licht kruipen zou er al de helft minder file staan en zou je gewoon kunnen uitvoegen op de afrit. 

Op alle normale (lees: niet drukke) afritten kies ik er ook voor om pas uit te voegen wanneer dat gepast is (soms, op een veilige manier, zo laat mogelijk) maar in dit geval (file die meer en meer structureel aan het worden is) lijkt me het veroorzaken van een file op het rechterrijvak gevaarlijker dan aan te schuiven op de pechstrook (cfr. de recente kettingbotsing van vrijdag daar in de buurt) gezien je op dat rechterrijvak geen stilstaand verkeer verwacht.

Dat er op de pechstrook niet gereden mag worden zonder geldige reden is nu eenmaal zo maar 'hardrijden' en rechts inhalen ook niet, en elk vlot chauffeur zou liegen als hij zegt deze twee laatste niet te doen. Voor mij is zo'n file in dit geval een deftige reden gezien ik me niet graag risicovol tussen zo'n rij slapende 'accordeonchauffeurs' te smijten, maar daar doet iedereen dan maar het zijne mee.

Geplaatst:

Ergernis en frustratie alom  :P

Mijne copain schiet af en toe eens uit z'n krammen deze keer :lol:

Schitterend, echt onbegrijpelijk hoe sommige mensen onderweg zijn. Redelijk wat bekende plaatsen in ieder geval, zelfs de straat van mijn ouderlijk huis. Is hij van Hasselt of eerder Beringen? Weet er iemand toevallig hoe dat liedje noemt rond 1:20?

Geplaatst:

Daarstraks nog de freins in voor een RR Sport die niet kon wachten tot het gigantisch lege gat achter mij.

Geplaatst:

:lolz:

Uwe maat moet dat rond punt in Hasselt maar langs de binnenkant nemen in 't vervolg. Veel minder ergernis ;)

Tja, verandert niks aan de zaak.

Toch ongelofelijk allemaal. Ben ik blij dat ik 90% van de tijd op de snelweg rijd, daar kom je dat soort fratsen alvast niet tegen, en linksrijders kan je altijd rechts voorbij.

Gast caoimhin
Geplaatst:

http://youtu.be/1Gqx-laaVV8

Ergernis en frustratie alom  :P

Mijne copain schiet af en toe eens uit z'n krammen deze keer :lol:

Bij die inhaalactie waarbij een Astra links wou afslaan lijkt de Astra wel geen pinkers te gebruiken. Mss daarom dat die ene toch een inhaalmanoeuvre inzette.

Die takelwagen is wel lachen :lol:

Geplaatst:

Toch ongelofelijk allemaal. Ben ik blij dat ik 90% van de tijd op de snelweg rijd, daar kom je dat soort fratsen alvast niet tegen, en linksrijders kan je altijd rechts voorbij.

Je kan daar twee dingen mee doen: ofwel je dagelijks in ergeren zodat je als je gepensioneerd bent niet meer met de auto wil (en kan) rijden. Voorbeelden legio.

Ofwel relativeer je dat, omdat je lichaam ontworpen is om in een auto te zitten, zodat je als je oud bent nog steeds kan genieten van autorijden.

Ik wil als oud peetje met de glimlach dergelijke fratsen kunnen weglachen :)

(en er zelf niet al te veel veroorzaken)

Geplaatst:

Maar ooit steek je toch eens op zo een oelewapper?

Geplaatst:

Tja, verandert niks aan de zaak.

Goh, mensen die rechts rijden op het ronde punt komen doorgaans niet naar links want dat zijn schrikschijters die daar niet durven komen. Die snijders op het filpmpje zijn er die wel dat linkervak durven nemen, maar eigenlijk incompetent zijn en niet weten hoe ze moeten uitvoegen. Als je zelf links rijdt heb je daar dus geen last van.

Daarnaast ben je op dat specifieke ronde punt ook veel sneller als je links houdt. Rechts staat er meestal een file van 5-10 auto's, links kan je gewoon doorrijden en in één beweging het ronde punt over.

Geplaatst:

Als er daar wat meer links zouden rijden, zou de afrit van de E313 niet zo vol zitten, en is meteen het probleem van op de vorige pagina opgelost!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik blijf dan toch nog relatief rustig in de auto als ik tiep zijnen maat bezig hoor :lol:

Ik vond het eigenlijk nog meevallen :lol: (lees: ik sakker minstens even hard)

Alleen dat blijven toeteren op die ene auto die zonder kijken de baan op draait zou ik niet gedaan hebben. Na één keer heb je je punt wel gemaakt.

Geplaatst:

Ik blijf dan toch nog relatief rustig in de auto als ik tiep zijnen maat bezig hoor :lol:

Maar ook dit ... dagelijkse situaties. Jammer genoeg.

Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik hem zo hoor vloeken  ^_^

Geplaatst:

Schitterend, echt onbegrijpelijk hoe sommige mensen onderweg zijn. Redelijk wat bekende plaatsen in ieder geval, zelfs de straat van mijn ouderlijk huis. Is hij van Hasselt of eerder Beringen? Weet er iemand toevallig hoe dat liedje noemt rond 1:20?

Hij woonde vroeger in Leopoldsburg maar nu woont ie samen met z'n vriendin ergens in de buurt van Hasselt. Liedje is Calling Elvis van de Dire Straits  ;)

Geplaatst:

Heerlijk filmpje. Die takelwagen. :lolz:

Echt een vreemd manoeuvre. Zonder vier pinkers of iets, gewoon efkes met die 8-tonner op je afkomen om dan boos te zijn op u omdat ge er voorbij wilt. Als ge geen duidelijke signalen uitstuurt dan heb je geen recht van spreken.

Geplaatst:

Daarom hou ik van mijn moto. Zo lenig dat ding, je kan iedereen aanspreken zonder te moeten manoeuvreren. Vrijdag nog ene die uit een parking kwam gereden zonder pinkers of iets, vlak voor mijn neus. Remmen toe, en ernaast gaan staan, helm open klikken en vriendelijk aanspreken.

En met zo een rooie helm komt er vaak 'sorry' uit aan de andere kant :D.

Geplaatst:

Ik vraag mij toch af waarom iemand zich zo hard zit te ergeren aan alles. Man zo vloeken en reageren. Ik lach daar gewoon eens mee en probeer die situaties eerder te vermijden /voorkomen door meer te anticiperen.

Geplaatst:

Ik vraag mij toch af waarom iemand zich zo hard zit te ergeren aan alles. Man zo vloeken en reageren. Ik lach daar gewoon eens mee en probeer die situaties eerder te vermijden /voorkomen door meer te anticiperen.

Hoeveel kilometers doe jij dagelijks?

Geplaatst:

Ik vloek minstens even hard. Toeteren doe ik eigenlijk nooit.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Volgens mij kom jij die situaties amper of niet tegen, anders zou je het beter begrijpen :D

Geplaatst:

Je moet een keer z'n andere dashcams bekijken. Daar is ie de sereniteit zelve.

Geplaatst:

Lijkt mij niet dat er in die situaties veel meer geanticipeerd kon worden. 

Geplaatst:

Ik rij 80000km jaarlijks, dagelijkse kost maar kan er me niet meer in opjagen. Anticiperen en verstandig rijden en jij blijft meestal uit de problemen.

Geplaatst:

Je kan heus niet op alles anticiperen. Zeker niet als je veel in de far-west rondrijdt. Maar in ruil krijg je wel ook vele andere dingen te zien: mooie dames, vriendelijke mensen, mooie zichten, nieuwe wegen die je nog niet kende....

Autorijden :inlove:

En zoals riskit het zegt: uit de problemen blijven is ook m'n doel geworden. Het is genoeg geweest, finaal is het 't allemaal niet waard. Blijven zingen is de boodschap.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je kan heus niet op alles anticiperen. Zeker niet als je veel in de far-west rondrijdt. Maar in ruil krijg je wel ook vele andere dingen te zien: mooie dames, vriendelijke mensen, mooie zichten, nieuwe wegen die je nog niet kende....

Autorijden :inlove:

En zoals riskit het zegt: uit de problemen blijven is ook m'n doel geworden. Het is genoeg geweest, finaal is het 't allemaal niet waard. Blijven zingen is de boodschap.

van da" zingen" krijg je koppijn(zeker als je zo 'goed' kan zingen als ik)

Geplaatst:

Hoeveel kilometers doe jij dagelijks?

Ik deed vroeger 50k per jaar ;)

Nu gelukkig veel minder :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid