Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen met een Partner/Berlingo hebben niets te bewijzen. Die staan standaard bekend als ergerlijke/trage/linkshangende/lullige/amateuristische chauffeurs. Amen.

Ik rij zelf met een Berlingo.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ai

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

En je hebt bevestiging van je rijstijl :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En je hebt bevestiging van je rijstijl :P

Super! Ik hou van bevestiging in mijn leven :inlove:

Geplaatst:

Heel vreemd vanavond. Ook lichtconcerten en claxons gehad van volk dat links zat te plakken. En tis nu niet alsof ze verschoten en niet wisten wat er achter en naast hen gebeurde, want ze vonden wel allemaal onmiddellijk hunnen claxon en faren.

En daarstraks nog een idioot die het ook niet begreep. Op een recht stuk taffelt iedereen aan 60 achter de voorste, en plots begint een minike in te halen en zoals verwacht moet er dan plots iemand links afslaan, dus mini in de freins en terug naar rechts. Tot daar aan toe. Ik met de moto voorbij en ik wist dat in de verte er een groot deken op de weg lag... Op een afstandje leek dat op een aangereden hert. Dus ik denk ik loop wat uit op dat treintje, dan kan ik netjes verder op het fietspad even parkeren en dat deken of wat het was verwijderen, want als je daar al inhalend of met de moto in sukkelt... Bon, is gevaarlijke nest en met de moto kan je dat al makkelijk opruimen. De laatste dagen zo bv al twee bakstenen op het midden van de weg opgeruimd, beats me hoe een baksteen op een rijbaan kan belanden Bon.

Ik geef dus door, en die mini volgen. Fuk. 100 meter voor dat deken rem ik af, pinker naar rechts en ik stop. Wie stopt er achter mij op het fietspad? Diene mini chauffeur met zo een ogen :shock: . Die dacht dus dat ik hem met mijne oranje helm aan de kant had gezet wegens zijn snelheid  :lolz:

Geplaatst:

Vanmorgen op de A2 richting Eindhoven. Ik zie in m'n rechterspiegel 2 motards afkomen, ik ga duidelijk naar links. De eerste moto rijdt me dan ook voorbij met bedankje. Maar die tweede op z'n Goldwing bleef gewoon langs me hangen in m'n dode hoek.  :huh: Goed dat ik er twee geteld had, of ik had 'm gesandwicht met een vrachtwagen.

Geplaatst:

Heel vreemd vanavond. Ook lichtconcerten en claxons gehad van volk dat links zat te plakken. En tis nu niet alsof ze verschoten en niet wisten wat er achter en naast hen gebeurde, want ze vonden wel allemaal onmiddellijk hunnen claxon en faren.

En daarstraks nog een idioot die het ook niet begreep. Op een recht stuk taffelt iedereen aan 60 achter de voorste, en plots begint een minike in te halen en zoals verwacht moet er dan plots iemand links afslaan, dus mini in de freins en terug naar rechts. Tot daar aan toe. Ik met de moto voorbij en ik wist dat in de verte er een groot deken op de weg lag... Op een afstandje leek dat op een aangereden hert. Dus ik denk ik loop wat uit op dat treintje, dan kan ik netjes verder op het fietspad even parkeren en dat deken of wat het was verwijderen, want als je daar al inhalend of met de moto in sukkelt... Bon, is gevaarlijke nest en met de moto kan je dat al makkelijk opruimen. De laatste dagen zo bv al twee bakstenen op het midden van de weg opgeruimd, beats me hoe een baksteen op een rijbaan kan belanden Bon.

Ik geef dus door, en die mini volgen. Fuk. 100 meter voor dat deken rem ik af, pinker naar rechts en ik stop. Wie stopt er achter mij op het fietspad? Diene mini chauffeur met zo een ogen :shock: . Die dacht dus dat ik hem met mijne oranje helm aan de kant had gezet wegens zijn snelheid  :lolz:

Hoe zo'n baksteen op de weg kan komen? Dat zijn die transportlullo's die hun lading niet afdekken en de weg besmeuren met aarde en brokstukken allerhande.

Geplaatst:

Vanmorgen op de A2 richting Eindhoven. Ik zie in m'n rechterspiegel 2 motards afkomen, ik ga duidelijk naar links. De eerste moto rijdt me dan ook voorbij met bedankje. Maar die tweede op z'n Goldwing bleef gewoon langs me hangen in m'n dode hoek.  :huh: Goed dat ik er twee geteld had, of ik had 'm gesandwicht met een vrachtwagen.

Goldwing :rolleyes:

Geplaatst:

Hoe zo'n baksteen op de weg kan komen? Dat zijn die transportlullo's die hun lading niet afdekken en de weg besmeuren met aarde en brokstukken allerhande.

Nee, die transportlullo was vrijdag... Ik rij op mijne moto en 70 meter van zo een camion af wordt ik gebombardeerd door klein puin.

Die bakstenen, dat komt volgens mij van flikkers met een Opel Kadett met erachter een scheve aanhangwagen.

Geplaatst:

Die bakstenen, dat komt volgens mij van flikkers met een Opel Kadett met erachter een scheve aanhangwagen.

Brocantiek Fernand die met z'n overladen remork naar het containerpark trekt op zaterdagmiddag.

Geplaatst:

Brocantiek Fernand die met z'n overladen remork naar het containerpark trekt op zaterdagmiddag.

merci hé

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

merci hé

Brocantiek Costermans dan  ^_^

Gast caoimhin
Geplaatst:

Moet het filmpje nog bewerken, maar deze ochtend op de E19 richtig R0 een motard die per se links wou invoegen om de bocht te nemen om dan aan 85 er door te gaan, net zo snel als de vrachtwagen 20 meter voor hem op het rechtse vak. Had zin om hem vooruit te duwen.

Geplaatst:

Vraagje:

kruispunt: voorrang van rechts, geen probleem. De meesten snijden daar wel hun bocht af waardoor ze op de 'tegenliggers' waarvoor ik stop (Kia) dreigen te botsen. Ik neem daar ruim rechts m'n bocht.

waar de fietser doorgelaten wordt: hier geldt volgens mij geen voorrang van rechts, want het is geen rijweg, het is een baantje dat uit het park komt, waar geen auto's mogen rijden (staan normaal paaltjes dacht ik). Ik had die fiets niet gezien, en dacht dat de Kia vertraagde voor die scherpe bocht (ook weer met slecht overzicht), maar die stopt ineens om die fietser door te laten. In zulke gasten hun gat rijdt ge dus he als je niet bij de pinken bent.

Vraag: is dit effectief geen voorrang van rechts? ('soort van' landweg: dus geldt niet, zou ik zeggen)

Geplaatst:

BMW-rijder :fp:

Je zag het al van ver gebeuren ... maar eigenlijk wel crazy, gast reed nog ong 80 op eerste vak terwijl de rest komt aangestoven ... het zijn dan de vrachtwagenchauffeurs :fp:

Daarom dat ik redelijk kort remde om alsnog plaats te maken, had anders niet veel zin. Maar een bedankje, neen hoor.

En het gaat door ..... :fp:

en dan verder de traditionele shit op deze wisselaar. Het is hier dat auto's die me in Nevele voorbijvliegen aan 160 ofzo, weer ingehaald worden door mij, terwijl ik nergens de maximum snelheid overschreden heb. Wel de rechts-niet-inhalen-regel.

Geplaatst:

En opnieuw ... 't zijn dan de vrachtwagenchauffeurs zeker? Hier heeft hij nog plaats, maar had z'n voorligger dichter gezeten, ik zou het niet verwonderlijk vinden dat hij de Peugeot toch opzij dwingt.

Al van ver zie je (moeilijker in deze Youtube-compressie, maar kom) dat zijn pinker aanstaat. Alles is vrij voor de Peugeot. Wat doet die? REMMEN. Ja, maak het die vrachtwagenchauffeur nog wat lastiger door extra lang naast hem te hangen....

En dan NOG niet opzij gaan ... Ik heb plaatsvervangende schaamte voor dergelijk gedrag.

Geplaatst:

Verharde weg...

Ja klopt wel, maar ik weet dat het een parkwegje is. Maar als 'vreemde' kan je dat misschien niet weten. Dus best steeds voorrang geven aan fietsers en bromfietsers volgens jou?

't Kan.

Geplaatst:

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik liever zo een fietser uit zo'n baantje onterecht voorrang verleen dan dat ik hem tegen mijn grille of op mijn capot heb plakken.

Geplaatst:

Ja absoluut, sowieso. Maar je kan ook gecontroleerd afdwingen :D

Geplaatst:

Ja absoluut, sowieso. Maar je kan ook gecontroleerd afdwingen :D

Dat is zoals mensen afdwingen je te laten ritsen. Daar kan ik nu eens furieus van worden als ze me moedwillig niet laten ritsen.

Gelukkig heeft mijn wagen wel een bepaald afdwingbaarheid gehalte :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het rare is: ik kom die altijd op de E314 tegen. Da's echt wel de mongolenautostrade bij uitstek.

Dat ligt aan de regio :D

BMW-rijder :fp:

Je zag het al van ver gebeuren ... maar eigenlijk wel crazy, gast reed nog ong 80 op eerste vak terwijl de rest komt aangestoven ... het zijn dan de vrachtwagenchauffeurs :fp:

Daarom dat ik redelijk kort remde om alsnog plaats te maken, had anders niet veel zin. Maar een bedankje, neen hoor.

En het gaat door ..... :fp:

en dan verder de traditionele shit op deze wisselaar. Het is hier dat auto's die me in Nevele voorbijvliegen aan 160 ofzo, weer ingehaald worden door mij, terwijl ik nergens de maximum snelheid overschreden heb. Wel de rechts-niet-inhalen-regel.

@@Bompa, overal mocht je daar rechts inhalen hoor... Alleen die laatste is misschien randje ;)

Geplaatst:

Laatste was inderdaad op zijn minst gezegd "wat onvoorzichtig".

Geplaatst:

Even een vraagje.

klik
Aan dit verkeerslicht stonden net een viertal auto's stil omdat het rood was en er kwam een ambulance met sirenes en zwaailichten aangereden.
De eerste auto reed voorzichtig door het rood licht om de ambulance door te laten aangezien hij nergens aan de kant kon gaan staan, maar hij deed dit wel voorzichtig en keek eerst of er geen auto's van rechts kwamen of trams ofzo.
De rest volgde en hierdoor kon de ambulance ook door, maar is dit nog strafbaar omdat je door het rood licht moet rijden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid