Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

neen, maar goeie vraag wel, ik zou namelijk ook twijfelen om het te doen als dat een kruispunt is met een rlc die flitst op overschrijden van de stoplijn... leg het maar uit als er een bonnetje in je bus zit, zoveel dagen/weken nadien... :-/

Geplaatst:

Dat is in principe strafbaar. Een ambulance die prioritair rijdt mag de verkeersregels overtreden, jij niet.

De vraag is of het effectief vervolgd zal worden ... die kans lijkt me klein, gezien flitspalen pas vanaf 30km/h reageren en een agent die het ziet zoiets wellicht niet zal opschrijven.

Geplaatst:

Daarnaast is er ook rechtspraak waarbij er in zo'n gevallen vrijgesproken werd, voor zover niet het hele kruispunt overgestoken werd.

Geplaatst:

Nood breekt wet.

Ik zie het probleem niet. Net zoals je in dat geval ook het trottoir mag oprijden.

Geplaatst:

Dat is in principe strafbaar. Een ambulance die prioritair rijdt mag de verkeersregels overtreden, jij niet.

De vraag is of het effectief vervolgd zal worden ... die kans lijkt me klein, gezien flitspalen pas vanaf 30km/h reageren en een agent die het ziet zoiets wellicht niet zal opschrijven.

Is dat altijd 30 km/u, ook voor roodlicht flitsers?

Want heb zo ooit eens aan een kruispunt in Mechelen een verwarde bestuurder weten vertrekken aan't rode licht om rechtsomkeer te maken. 5m na vertrek was de flitspaal daar om 'em vast te leggen...

Gast caoimhin
Geplaatst:

In Mechelen heb ik zo ook al iemand weten geflitst te worden.

Geplaatst:

Iets zalig meegemaakt daarnet.

ik sta in de file op de noordlaan in dendermonde. politie is het verkeer aan het regelen aan een school wat verder. langs rechts staan wel 20auto's te wachten om bij in te voegen en van links (tegenovergestelde richting) staan er ook een paar te wachten om die straat aan de overkant in te rijden. (de vrachtwagen voor mij stond in hun weg) onze baan komt terug in beweging en hoffelijk als ik ben wacht ik even om de overkant door te laten. (anders staan die toch weer een half uur te wachten) natuurlijk "profiteren" de anderen ervan om vlug in te voegen. geen probleem voor mij, maar ik ga er ook geen 20 voor laten. dus na een wagen of 2 zet ik mij weer stilletjes in beweging. ééntje die van de overkant (die nog doormocht van mij,) kwam schiet kennelijk in paniek ofzo want die begint direct met zijn middenvinger te zwaaien, terwijl hij voorbij komt (net zoals zijn 2 zoontjes in de wagen) :blink: ik wuif eens vriendelijk terug.

die ziet dat en begint het teken te doen van kom maar kom, ik doe dat dan maar mooi terug. die ziet dat en komt zot, idem als zijn zoontje vanachter. dus wat doet die, die stopt midden op de baan. zijn koffer nog voor mij, doet zijn deur open en stapt uit. ik heb dan gewoon vriendlijk gezwaaid en naast hem doorgereden. mijnheer stond daar midden op dat kruispunt te zwaaien, met zeker 30man op hem staan kijken. (de file achter mij, de wagens van links en rechts en de fietsers die hij blokkeerde)

sommige mensen.... :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat is altijd zielig als de kinderen het gedrag van de ouders beginnen na-apen.

Tijd terug reed ik achter een auto met mijn motorfiets, en plots zie ik uit de passagierskant een plastieken fles gezwierd worden, die natuurlijk botst op het wegdek en terug omhoog springt, en mijn motorfiets raakt. Twee bochten verder rijdt die mens een inrit in, en ik stop voor aan de inrit. Die nieuwe belg komt natuurlijk van "waddist?!" en ik zeg vriendelijk dat ik het niet fijn vind om met zijn vuilnis bekogeld te worden. Die man begint daar van "oe, da komt niet van mij ze slimme" en ik zeg "sja, van wie dan wel, want het komt uit uw zijruit"... Die gaat aan zijn zoontje vragen met een air van zoontje-doet-zeker-niks-mis, en zoontje zegt "sorry papa maar ik heb dat flesje uit de auto gegooid".

Hij was plots veel vriendelijker :D.

Geplaatst:

Iets zalig meegemaakt daarnet.

ik sta in de file op de noordlaan in dendermonde. politie is het verkeer aan het regelen aan een school wat verder. langs rechts staan wel 20auto's te wachten om bij in te voegen en van links (tegenovergestelde richting) staan er ook een paar te wachten om die straat aan de overkant in te rijden. (de vrachtwagen voor mij stond in hun weg) onze baan komt terug in beweging en hoffelijk als ik ben wacht ik even om de overkant door te laten. (anders staan die toch weer een half uur te wachten) natuurlijk "profiteren" de anderen ervan om vlug in te voegen. geen probleem voor mij, maar ik ga er ook geen 20 voor laten. dus na een wagen of 2 zet ik mij weer stilletjes in beweging. ééntje die van de overkant (die nog doormocht van mij,) kwam schiet kennelijk in paniek ofzo want die begint direct met zijn middenvinger te zwaaien, terwijl hij voorbij komt (net zoals zijn 2 zoontjes in de wagen) :blink: ik wuif eens vriendelijk terug.

die ziet dat en begint het teken te doen van kom maar kom, ik doe dat dan maar mooi terug. die ziet dat en komt zot, idem als zijn zoontje vanachter. dus wat doet die, die stopt midden op de baan. zijn koffer nog voor mij, doet zijn deur open en stapt uit. ik heb dan gewoon vriendlijk gezwaaid en naast hem doorgereden. mijnheer stond daar midden op dat kruispunt te zwaaien, met zeker 30man op hem staan kijken. (de file achter mij, de wagens van links en rechts en de fietsers die hij blokkeerde)

sommige mensen.... :lol:

Damn... :D

Geplaatst:

Mensen in de tegenrichting die nog schaamteloos een rood licht pakken terwijl ik op het kruispunt wil afdraaien omdat de andere kant groen gaat krijgen. Ik zet ze gewoon vast tegenwoordig. Ik zie dat, ik zet aan en dan blijf ik even voor hen staan. Laat hen dan maar het kruispunt ontruimen, ik ben weg :P

Nog iets meegemaakt onlangs, nu we het hier toch over gebaren hebben. Ik sta voor een eeuwigdurend rood licht. Voor mij staat een mooie sjonniebak. Het wordt EIDENLIJK groen, sjonnie blijft staan. Ik wacht even geduldig. Ik wacht. Ik wacht. Ik wacht. Ik word ongeduldig en ik claxonneer. Meneer schiet wakker en doet teken naar mij dat ik wat moet kalmeren  <_<  <_<  <_<  Really...? Ben er dan maar links naast geschoten, even kort gestopt en eens gekeken zo van "dwaze mens" en dan maar gaan lopen. Voor sjonnie helemaal marginaal zou gaan doen en uit zijn auto springen om in een furie te schieten.

Geplaatst:

Mensen in de tegenrichting die nog schaamteloos een rood licht pakken terwijl ik op het kruispunt wil afdraaien omdat de andere kant groen gaat krijgen. Ik zet ze gewoon vast tegenwoordig. Ik zie dat, ik zet aan en dan blijf ik even voor hen staan. Laat hen dan maar het kruispunt ontruimen, ik ben weg :P

Ik heb er zo eens een in mijn flank gekregen. Op de linkerrijstrook stopten de tegenliggers, op de rechterrijstrook kwam er nog een door het rood gevlamd toen ik afsloeg.

Geplaatst:

Ik heb er zo eens een in mijn flank gekregen. Op de linkerrijstrook stopten de tegenliggers, op de rechterrijstrook kwam er nog een door het rood gevlamd toen ik afsloeg.

En hoe heb je kunnen bewijzen dat het rood was? Zonder getuigen en met een tegenpartij die liegt sta je daar mooi.

En denk er aan dat je vaak niet kan zien wat de lichten van de vermeende roodlichtrijder zijn. Met zo een groene ontruimingspijl kan je verwachten dat ie rood heeft, maar je kan niet zeggen dat ie rood heeft...

Geplaatst:

En hoe heb je kunnen bewijzen dat het rood was? Zonder getuigen en met een tegenpartij die liegt sta je daar mooi.

En denk er aan dat je vaak niet kan zien wat de lichten van de vermeende roodlichtrijder zijn. Met zo een groene ontruimingspijl kan je verwachten dat ie rood heeft, maar je kan niet zeggen dat ie rood heeft...

Ik had gelukkig de getuigenis van de persoon die op de linkerrijstrook gestopt was voor het rode licht. Heb die mens onmiddellijk aangesproken, omdat ik wist dat het woord tegen woord zou kunnen zijn.

Daarnaast heeft de domme neger die in mijn flank knalde er zichzelf ook ingeluld in zijn verklaring aan de politie. Het was iets als "Het werd oranje en ik remde, maar ik begon te schuiven en kon niet meer stoppen"

Geplaatst:

Sjans met die getuige. Ik reed enkele jaren geleden achter een Audi in Nederland, die klapte in de zijflank van een kruisende auto die het rode licht had genegeerd. Ah bon, voor ons was het groen... Zonder mijn getuigenis was dat ook ieder eigen schade geweest...

Geplaatst:

Sjans met die getuige. Ik reed enkele jaren geleden achter een Audi in Nederland, die klapte in de zijflank van een kruisende auto die het rode licht had genegeerd. Ah bon, voor ons was het groen... Zonder mijn getuigenis was dat ook ieder eigen schade geweest...

Hoe het qua schadevergoeding uiteindelijk opgelost geweest is weet ik niet, de negers waren ook niet verzekerd en waren met niks in orde. Dat probleem was voor de leasingmaatschappij, zelf heb ik er nadien niks meer van gehoord.

Geplaatst:

Moet deugd gedaan hebben, zo ne keer een goei botske :P

Geplaatst:

Ik heb trouwens weer twee mooie diepe krassen erbij op mijn schoon (momenteel vuil) rood koetswerk. Oorzaak ongekend. Ik haat parkeren in 't Stad. 

Geplaatst:

Nog iets meegemaakt onlangs, nu we het hier toch over gebaren hebben. Ik sta voor een eeuwigdurend rood licht. Voor mij staat een mooie sjonniebak. Het wordt EIDENLIJK groen, sjonnie blijft staan. Ik wacht even geduldig. Ik wacht. Ik wacht. Ik wacht. Ik word ongeduldig en ik claxonneer. Meneer schiet wakker en doet teken naar mij dat ik wat moet kalmeren  <_<  <_<  <_<  Really...? Ben er dan maar links naast geschoten, even kort gestopt en eens gekeken zo van "dwaze mens" en dan maar gaan lopen. Voor sjonnie helemaal marginaal zou gaan doen en uit zijn auto springen om in een furie te schieten.

Ook deze laatste week voorgehad. 90% kans dat ze beginnen smsen met hun gsm tussen hun pollen en het hoofd naar beneden geknikt.

Ik heb ook geduldig 6-7 seconden gewacht (en da's echt pokkelang) om dan eens kort te claxonneren om de persoon in kwestie er op attent te maken dat 'ie voort moet rijden. Ik kreeg ook de middenvinger samen met wat getier en zware gestes die mij deden geloven dat ik een zot op de baan was. :) 

Geplaatst:

Ook deze laatste week voorgehad. 90% kans dat ze beginnen smsen met hun gsm tussen hun pollen en het hoofd naar beneden geknikt.

Ik heb ook geduldig 6-7 seconden gewacht (en da's echt pokkelang) om dan eens kort te claxonneren om de persoon in kwestie er op attent te maken dat 'ie voort moet rijden. Ik kreeg ook de middenvinger samen met wat getier en zware gestes die mij deden geloven dat ik een zot op de baan was. :)

Ja zo typisch dat ze dan de schuld nog op jou steken.

Geplaatst:

Paar dagen geleden reed ik 's avonds op de E17 en had een opel vectra in het oog die redelijk bizar reed, van rijstrook veranderen waar het niet nodig was en wat me het meest ergerde, op het middenvak blijven natuurlijk. Was ook een beetje een tjoeningkar, incl tribal stickers en dergelijke  ^_^ Terwijl ik hem aan het inhalen ben, kijk ik eens naar binnen. Zat een jong meisje in, met haar hoofd naar beneden gericht, met een wit licht die op haar gezicht scheen, druk bezig op haar gsm dus, te sms'n  :fp:

Ik kon er echt niet tegen en blijf gewoon links van haar hangen ( er kwam niemand achter ) en begin te claxxoneren. Geen gezever, 10 seconden heb ik mijn claxon ingehouden terwijl ze haar blik niet van haar gsm wendde... Toen keek ze op en keek ze me aan van 'wat is uw probleem gast?'

Ben dan doorgereden en dan begon ze met haar grootlichten te trekken achter ik  :noparty:

"Sommige mensen...."  

Geplaatst:

Dat is toch super zalig.

Je staat 2de in de rij en je ziet dat die voor u niet aan het opletten is (gsm, radio, etc.) Je wacht tot wanneer het groen wordt en 1miliseconde erna ga je op je claxon staan. Kerel/of mevrouwtje heeft dus geen idee of het nu al 1 miliseconde of 10 seconden groen is dus ze vertrekken meestal vollebak of excuseren zich naar u :lolz: 

@@Simoni zo onlangs in de slappe lach gebracht  :lol:

• Vind ik leuk 2
Gast caoimhin
Geplaatst:

Zo ooit iemand weten geflitst worden. Trok door het verschieten heel snel op en werd 100m na het kruispunt geflitst, zone 30 :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heb zo eens ruzie gehad bij het ritsen, mannetje van de watermaatschappij die op het linkervak alles ophield. Even verder bij de oprit van d snelweg moest ik iets instellen (riempje van mijn helm niet vastgemaakt ofzo) en die man dacht dus dat ik hem opwachtte, en ging er dan op de snelweg tegen +150 vandoor :). Netjes met zijn firmakar voorbij de multanova :D.

Geplaatst:

Me daarstraks geweldig verschoten bij het oprijden van de E40 in Brugge (komende van de E403).

Het bord gemist dat aangaf dat de oprit van 2 rijstroken naar 1 versmalt, en er was geen markering op het wegdek voorzien.

Vol over het verdrijvingsvlak moeten schieten om m'n inhaalactie half af te maken, en gelukkig meteen naar het rechtse rijvak kunnen overgaan, en tot m'n verbazing zelfs geen licht- of claxonconcert gehad.

Terwijl ik me wel degelijk schaamde voor m'n onoplettendheid...

Maar zo'n klein bord, verdorie, je mist dat snel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid