Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe stom kan je godverdomme zijn.

ik hoop dat je de Peug bedoelt?

Geplaatst:

En of.

Geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om meteen naar links te gaan...

Geplaatst:

Ook leuke signalisatie want je komt van een baan waar je 90 mag, op een baan waar net tevoren een bord staat dat je 70 mag, maar je invoegt na dat bord dus dat dat van daar terug 90 is...

Maar zo zie je dat met zo een video er toch nog een risico komt: laat je dit zien aan 10 man, gaan er 7 zeggen dat je nogal hard reed...

Geplaatst:

Alles goed afgelopen met de verzekering dan?

ja,verzekering werk heeft  aan boekhouder laten weten dat er geen vrijstelling is wegens geen discussie

Geplaatst:

Daarstraks Visbeekstr in Vosselaar

Heb een butsje van een onverlaat boven m'n linkervoorwiel, heb er al eens aangedacht om er m'n neus op dat punt ervoor te steken.

Gelukkig is het een rustig kruispunt maar als je langs het diepvenneke verder rijdt en aan de T naar rechts draait...

Geplaatst:

Vandaag wat kilometers gebold. 't Is zondag, dus yep you know the drill. Plus: 't is vakantie dus de zenuwachtig rijdende vertegenwoordigers zijn nu privé met het gezin op baan = jengelende kinderen + koopjesbeluste echtgenote in de auto = nog meer gestresst. Even wachten tot de snellere auto je voorbij is, vooraleer zelf in te halen? Ho maar! Rechter rijvak ("Da's voor de camions!") gebruiken, nu het rustig is op zondag? Ho maar! Leven en laten leven, dus andere weggebruikers die iets doen wat je zelf niet zou doen, gewoon laten passeren en je er niet aan ergeren? Ho maar!

Shit, ik ben blij dat ik niet vaak met de auto moét rijden, en kan kiezen wanneer en naar waar ik rijd. :oops:

Geplaatst:

Daarstraks (rond 23:00) op de ring van Turnhout reden er drie auto's in mijn buurt waarvan:

- eentje links bleef plakken aan 60km/h

- eentje een Johnny/tjoener was met twee verblindend felle witte led balken *achteraan* op zijn auto

- eentje aan het rode licht ineens zonder reden links voorsorteerde terwijl ik daar net aan kwam (rechts stond er helemaal niemand)

Allemaal op zich niet zo erg, maar 't is die je m'en fous instelling die me zo stoort en het feit dat 3 van de 3 auto's die ik op dat stukje tegenkwam er toch nog in slagen om me te ambeteren.

Geplaatst:

Kom dan maar eens in en rond Toronto rijden, waar niemand zich iets aantrekt van pinkers, dimlichten, mistlichten, richting aangeven, voorrang, rood licht en een doordachte keuze van een rijvak. Iederen massaal op het midden en linkervak, en als je langs rechts wil, is er altijd wel iemand die je coupeert. Aan de lichten kan je beter rechts voorsorteren, want op het linkervak zit het traagste verkeer. Wat wil je, met een meerderheid van zwarten en indiers achter het stuur.

Geplaatst:

Vandaag wat kilometers gebold. 't Is zondag, dus yep you know the drill. Plus: 't is vakantie dus de zenuwachtig rijdende vertegenwoordigers zijn nu privé met het gezin op baan = jengelende kinderen + koopjesbeluste echtgenote in de auto = nog meer gestresst. Even wachten tot de snellere auto je voorbij is, vooraleer zelf in te halen? Ho maar! Rechter rijvak ("Da's voor de camions!") gebruiken, nu het rustig is op zondag? Ho maar! Leven en laten leven, dus andere weggebruikers die iets doen wat je zelf niet zou doen, gewoon laten passeren en je er niet aan ergeren? Ho maar!

Shit, ik ben blij dat ik niet vaak met de auto moét rijden, en kan kiezen wanneer en naar waar ik rijd. :oops:

Ik zeg het anders; ik ben blij dat ik daar dagelijks middenin zit: ik ben daar redelijk immuun tegen geworden :D

Gisteren op zondag was ik privé op de baan, met m'n rustige kinderen + op wandelen beluste echtgenote in de auto = uitkijken naar dagje Ardennen en relax. Veel rechts voorbij kunnen steken, zonder tekens te doen, noch met eigen lichaam, nog met verlengstuk ervan, genaamd auto. En af en toe kreeg ik wat kerstverlichtingsgewijs geknipper van grootlichten, maar daar was ik blij om. Het is dan ook kerstperiode, sfeer!

:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kom dan maar eens in en rond Toronto rijden, waar niemand zich iets aantrekt van pinkers, dimlichten, mistlichten, richting aangeven, voorrang, rood licht en een doordachte keuze van een rijvak. Iederen massaal op het midden en linkervak, en als je langs rechts wil, is er altijd wel iemand die je coupeert. Aan de lichten kan je beter rechts voorsorteren, want op het linkervak zit het traagste verkeer. Wat wil je, met een meerderheid van zwarten en indiers achter het stuur.

Kom dan maar eens in Palermo rijden: niemand gebruikt zijn pinkers (ook niet op de autostrade om van rijstrook te wisselen), iedereen zit te claxxoneren, voorrang van rechts bestaat niet, iedereen parkeert waar hij wil, en vaak wordt er ook dubbel geparkeerd waarbij een auto dan dus gewoon op de rijbaan staat en er dus files ontstaan. Bovendien kan niemand deftig parallel parkeren: ze rijden allemaal met hun voorkant eerst in de parkeerplaats, waardoor de achterkant half uitsteekt op het straat. En ik heb er is op gelet, auto's zonder blutsen rijden daar niet rond. Vrij stresserend dus om met een huurwagen door te rijden :P

Geplaatst:

G,edde gij iet tegen vertegenwoordigers?

<_< <_< <_< <_<

ik zal nooit meegaan met mijn koopjesbeluste vrouw en dochter, die mogen alleen winkel in winkel uit, is nie goe voor mijn leidingen en als ik mee moet, dan moet zij maar rijden

ik gebruik de rechterrijstrook want dat is meestal de vlotste omdat pipo's die in de week als ambetantenaarken op hunne bureau zitten enkel in't midden en links rijden en nog nooit nie gehoord hebben van een achteruitkijkspiegel want die is in beslag genomen door hun koopjesbeluste vrouw om de jengelende kinderen in't oog te houden eenmaal ze haar triplelaagschmink heeft goegeplamuurd

Geplaatst:

G,edde gij iet tegen vertegenwoordigers?

<_< <_< <_< <_<

ik zal nooit meegaan met mijn koopjesbeluste vrouw en dochter, die mogen alleen winkel in winkel uit, is nie goe voor mijn leidingen en als ik mee moet, dan moet zij maar rijden

ik gebruik de rechterrijstrook want dat is meestal de vlotste omdat pipo's die in de week als ambetantenaarken op hunne bureau zitten enkel in't midden en links rijden en nog nooit nie gehoord hebben van een achteruitkijkspiegel want die is in beslag genomen door hun koopjesbeluste vrouw om de jengelende kinderen in't oog te houden eenmaal ze haar triplelaagschmink heeft goegeplamuurd

Pipo's die in de week als ambetantenaarke op hunne bureau zitten (trust me, ik heb er ne hele nest onder mij, en helaas ook erg veel collega's) gaan in het weekend met de train, joch. :D

En, los van het feit dat ik niks tegen vertegenwoordigers heb (de wereld bestaat vandaag de dag nu éénmaal uit stereotypen) zag ik toch inderdaad wel al enkele video's van jouw dashcam die me doen besluiten dat m'n beeldspraak inderdaad niet helemaal verkeerd was. :D

Ik rijd mijn ketel ook zo rechts mogelijk, en haal daarbij ook (te) vaak rechts in, wat eigenlijk niet mag. Vroeger reageerde men daar bijna niet op, vandaag de dag zijn er veel meer die wél "kwaad" reageren dan er zijn die niks doen. :cry:

Geplaatst:

Daarstraks (rond 23:00) op de ring van Turnhout reden er drie auto's in mijn buurt waarvan:

- eentje links bleef plakken aan 60km/h (ben hem rechts voorbij gegaan)

- eentje een Johnny/tjoener was met twee verblindend felle witte led balken *achteraan* op zijn auto

- eentje aan het rode licht ineens zonder reden links voorsorteerde terwijl ik daar net aan kwam (rechts stond er helemaal niemand)

Allemaal op zich niet zo erg, maar 't is die je m'en fous instelling die me zo stoort en het feit dat 3 van de 3 auto's die ik op dat stukje tegenkwam er toch nog in slagen om me te ambeteren.

Aha! Links rijden op de ring omdat ze 3 kruispunten verder links af moeten.

Geplaatst:

Aha! Links rijden op de ring omdat ze 3 kruispunten verder links af moeten.

Inderdaad, en áls hij dan toch bij het volgende kruispunt naar links moest, dan moest ie sowieso terug rechts invoegen want dat is hier: http://goo.gl/maps/x9MXf

Geplaatst:

Pipo's die in de week als ambetantenaarke op hunne bureau zitten (trust me, ik heb er ne hele nest onder mij, en helaas ook erg veel collega's) gaan in het weekend met de train, joch. :D

En, los van het feit dat ik niks tegen vertegenwoordigers heb (de wereld bestaat vandaag de dag nu éénmaal uit stereotypen) zag ik toch inderdaad wel al enkele video's van jouw dashcam die me doen besluiten dat m'n beeldspraak inderdaad niet helemaal verkeerd was. :D

Ik rijd mijn ketel ook zo rechts mogelijk, en haal daarbij ook (te) vaak rechts in, wat eigenlijk niet mag. Vroeger reageerde men daar bijna niet op, vandaag de dag zijn er veel meer die wél "kwaad" reageren dan er zijn die niks doen. :cry:

daarom ook dat ik reageerde met een ander stereotype ;):P

maar eerlijk gezegd, ik begin die flikkerlichten van die middenstrookplakkers te begrijpen...

die ecokrellen zijn zo gemaakt dat je een vals gevoel van snel optrekken hebt, ze vallen dood(die ecokrellen hé) eenmaal je rond de 105 zit, en dan zit er geen rek meer in, dus rechterstrook is een nogo want je hebt geen reserve om naar 't middenvak te gaan en dan kom je regelmatig nog een groter ecokrel tegen die maar 100 haalt en dezelfde gedachtengang heeft als die eerste ecokrelrijder op da middenvak en dan moet diene eerste naar links en dan komt er zo'n gestresseerde vertegenwoordiger aan, die constant peert met zijn ecokrel waardoor die 107,5 haalt en dus begint te duwen na een kwartier(tijd die hij nodig heeft om in de zone gekend als bumperkleven te komen)

en dan komen de vette forumbakken eraan die wel nog sneller kunnen dan 110 en die worden dan versleten als wegpiraten, zeker omdat die dan 't enorme gat zien op da rechtervak..... :roll: :roll:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik schreef 'train' :fp:

Mjah, ik snap gewoon niet dat mensen écht niet willen (want dat is het toch écht) op de rechtervak rijden. :rolleyes:

Geplaatst:

Ik schreef 'train' :fp:

Mjah, ik snap gewoon niet dat mensen écht niet willen (want dat is het toch écht) op de rechtervak rijden. :rolleyes:

isset nie HET rechtervak?

tijd dat je in verlof gaat, straks een gestresseerde ambtenaar op baan.... :lol:

Geplaatst:

Het hangt er volledig vanaf hoe je jezelf in het verkeer gedraagt. Ik vind het belangrijk niemand achter mij te hinderen, dus probeer als het mogelijk is zoveel mogelijk sneller verkeer door te laten. Bijgevolg geraak ik geïrriteerd door volk dat me moedwillig hindert door niet uit de weg te gaan.

Heel wat andere mensen rijden met een vergelijkbare gedachtengang op de baan, in die zin dat ze vinden dat ze ook recht hebben op op de baan te rijden, maar dat ze geen verantwoording hebben af te leggen aan sneller verkeer, en dus liever hun eigen ding doen. Onozel in het midden van de snelweg gaan rijden is zo een vorm, en valt uit te leggen in verschillende categorieën gaande van "jamaar seffens ga ik weer een vrachtwagen inhalen" tot "ik mag toch mijn rijvak kiezen?". Zelden dat ik met iemand anders mee rij, maar vaak zie je ze zichzelf nestelen op het middenvak en versnellen/vertragen met hun voorligger, zonder moeite te doen om in te halen. Het is een erg passieve manier van autorijden, en sommige mensen vinden dit veel relaxer dan onnodig continu van rijvak moeten wisselen. Het volk dat reizen op de trein heerlijk vind, want daar heb je heel die stress van inhalen niet.

En het is ook puur omdat ze niet met het verkeer bezig zijn. Als je in NA achter een linksplakker gaat grootlichtschijnen zie je ze wakker schieten en ruimte maken, dus ze weten wel dat de linker rijbaan de passing lane is, maar ze kijken niet in hun spiegels en zijn niet bewust van hun locatie op de rijbaan... En dat verklaart bv ook vaak het onbewust vertragen en versnellen...

Geplaatst:

isset nie HET rechtervak?

tijd dat je in verlof gaat, straks een gestresseerde ambtenaar op baan.... :lol:

't is zot! al die fouten!

En ik rijd met de tram naar 't werk nowadays, dus mijn geestestoestand heeft geen in vloed op andere verkeersdeelnemers :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het hangt er volledig vanaf hoe je jezelf in het verkeer gedraagt. Ik vind het belangrijk niemand achter mij te hinderen, dus probeer als het mogelijk is zoveel mogelijk sneller verkeer door te laten. Bijgevolg geraak ik geïrriteerd door volk dat me moedwillig hindert door niet uit de weg te gaan.

Heel wat andere mensen rijden met een vergelijkbare gedachtengang op de baan, in die zin dat ze vinden dat ze ook recht hebben op op de baan te rijden, maar dat ze geen verantwoording hebben af te leggen aan sneller verkeer, en dus liever hun eigen ding doen. Onozel in het midden van de snelweg gaan rijden is zo een vorm, en valt uit te leggen in verschillende categorieën gaande van "jamaar seffens ga ik weer een vrachtwagen inhalen" tot "ik mag toch mijn rijvak kiezen?". Zelden dat ik met iemand anders mee rij, maar vaak zie je ze zichzelf nestelen op het middenvak en versnellen/vertragen met hun voorligger, zonder moeite te doen om in te halen. Het is een erg passieve manier van autorijden, en sommige mensen vinden dit veel relaxer dan onnodig continu van rijvak moeten wisselen. Het volk dat reizen op de trein heerlijk vind, want daar heb je heel die stress van inhalen niet.

En het is ook puur omdat ze niet met het verkeer bezig zijn. Als je in NA achter een linksplakker gaat grootlichtschijnen zie je ze wakker schieten en ruimte maken, dus ze weten wel dat de linker rijbaan de passing lane is, maar ze kijken niet in hun spiegels en zijn niet bewust van hun locatie op de rijbaan... En dat verklaart bv ook vaak het onbewust vertragen en versnellen...

Aanvullend, en ik heb hier de uitleg al ooit eens gedaan, zie ik het volgende ook vaak:

Men rijdt op het eerste vak. Met vanalles bezig, waaronder praten of zelfs alleen maar verzonken zijn in eigen gedachten. Maar vooral niet in de spiegels kijken. En ineens, bam, een camion voor hun neus aan het opdoemen. Langs geen kanten weten hoe de rest van de situatie is op de andere rijstroken, kijken ze ineens krampachtig en paniekerig in hun spiegels. En zelfs over hun schouders, want ze weten niet wat in hun dode hoek zit omdat ze nooit keken de laatste vijf minuten.

Stressituatie 1. Ze kunnen niet voorbij, want er komen heel de tijd auto's af op het tweede. Stressituatie 2. Ze komen dan naar dat tweede vak.  Comfortzone. Rust. Gemak. Hoogstens wat remmen. Liefst elke keer. Maar toch niet naar 't derde of terug naar 't eerste, dat eerste, zo een ambetant vak, je geraakt daar niet af.

Dus reden twee is het niet kijken in de spiegels. Want bij rechtdoorrijden denken ze dat niet nodig te hebben :fp:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid