Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En bij tweevakssnelwegen zie je dat gedrag wat Bompa zegt ook... Daar kan je niet onnodig links rijden zonder na een kilometer iemand te ambeteren, dus na de zoveelste bumperklever ga je rechts... En dan nader je die camion maar je was in gesprek met je passagier, en oh shit oh shit en remmen en in de spiegels kijken en over de schouder want ze hebben helemaal geen idee wat er rondom hen is gebeurd tussen het moment dat ze naar rechts gingen en het moment dat ze terug naar links willen om die vrachtwagen voorbij te gaan...

Geplaatst:

Vroeger was is dagelijks geirriteerd op andere weggebruikers, nu erg zelden. Ondertussen bijna 6 jaar geleden met een dashcam beginnen rijden, raar maar waar waren er opeens veel minder incidenten om op te nemen. Je wordt meer bewust van je eigen rol want het staat erop.

Mijn recept: U vooral zelf nie te belangrijk vinden en uit de weg gaan voor geirriteerde chauffeurs, en geduld hebben met minder begaafde chauffeurs, en het rijden wordt al veel aangenamer. En natuurlijk afstand houden zodat je steeds de tijd hebt om rustig en voorspelbaar te anticiperen.

Een goed 2014 toegewenst in het leven en in het verkeer.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Mag gerust een sticky worden ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Sinds 1 december 126km gereden met de wagen en:

-Mensen die overdag nog altijd hun mistlichten aan rijden

-Mensen die geen voorrang van rechts kennen

-Mensen die hun officiële nummerplaat vooraan hangen en achteraan hun replica

Gast wooter
Geplaatst:

en geduld hebben met minder begaafde chauffeurs

Er zijn er verdorie veel van...

Geplaatst:

Gisteren in Elsene (op een plaats waar ik nog nooit geweest was). Ik stop aan een T kruispunt, kijk links en rechts en ik zie van rechts 4 man met een fiets afkomen, dus ik wacht effe om die door te laten. Achter mij een of ander Caddy achtig camionetteke direct aan het claxonneren. Die fietsers zijn voorbij en ik rijd naar links, met die andere op 1cm van mijn achterbumper. 50 meter verder vertraag ik om een parkeerplaats in te rijden, en die kerel vliegt langs mij, stopt half voor mijn auto, en begint direct vies te kijken. Ik heb gewoon gedaan alsof ik hem niet gezien had en mij geparkeerd. Uiteindelijk is hij doorgereden.

Wat bezielt zo een mensen vraag ik me dan af.

Geplaatst:

Deze morgen op de parking van het station heb ik eindelijk ontdekt waardoor de vrouw met de witte toyota rav4 zo slecht parallel achteruit parkeert. Telkens ze zich naast de voorste auto klaarzet, klapt ze haar elektrische spiegels in  :facepalm:

En dan is het meestal een kwestie van 5 keer heen en weer tegen de trottoir te bumpen, vooraleer ze 'recht' staat.. Chance dat ze haar achteruitkijkspiegel er niet van haalt.

en ja, t'is een blonde

Geplaatst:

Inderdaad, en áls hij dan toch bij het volgende kruispunt naar links moest, dan moest ie sowieso terug rechts invoegen want dat is hier: http://goo.gl/maps/x9MXf

Kwam van het stadspark richting stwg op gierle... 1tje links en 2 wagens rechts, kon er niet voorbij. In de verte komt er een combi met zwaailichten aan maar dan vinden ze de rechterrijstrook toch beduidend sneller... Zo er toch nog voorbij geraakt voor de combi er was.

Gisteren ook m'n voorrang wat agressiever gepakt aan de visbeekstraat, andere begon dan maar in m'n gat te plakken. Paar keer vertraagd tot 65.

Geplaatst:

Lichtconcert gekregen van een aixam die ik voorbij ging :lolz:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ouw pééke die belachelijk traag reed op de afrit Deerlijk.

Had dan de groene pijl naar rechts, maar snapte 't niet.

Reed iets verder gewoon door het rood. Niets geremd. Gewoon, vlam, door. Gelukkig was 't kalm op de weg.

Jammer dat 'k dat niet gefilmd heb of ik ging er mee naar de politie. Zo iemand moet niet meer in auto rijden.

Geplaatst:

Reed iets verder gewoon door het rood. Niets geremd. Gewoon, vlam, door. Gelukkig was 't kalm op de weg.

Jammer dat 'k dat niet gefilmd heb of ik ging er mee naar de politie. Zo iemand moet niet meer in auto rijden.

Op die afrit zie je heel snel of iemand kan rijden of niet  :P Gisteren een mini die de eerste bocht naar rechts gewoon op de pechtstrook nam en dan de bocht naar links zat ie ook helemaal verkeerd qua lijn. Ik heb mij ook al veel geërgerd daar, aan mensen die echt geen bocht kunnen/durven nemen..

Geplaatst:

Lichtconcert gekregen van een aixam die ik voorbij ging :lolz:

Dat zijn echt karrekes met inzittenden die ge ZO HARD met een dikke terreinkar (gelijk diene van Zweed) gewoon wilt opwachten op nadien doodleuk in de berm te duwen. :lolz:

Geplaatst:

Wij hebben mijn grootvader zaliger z'n auto afgenomen toen mijn neef 'm op ongeveer dezelfde plaatsen identiek dezelfde fouten zag maken. Te oud geworden.

Hij is pissekolerig geweest op ons en ik denk zelfs dat 'ie 't ons nooit heeft vergeven ... ook al wist 'ie érgens wel dat 'ie fratsen uithaalde.

Geplaatst:

Aixam moet je voorbijsteken en 20 per uur gaan rijden.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Op die afrit zie je heel snel of iemand kan rijden of niet  :P Gisteren een mini die de eerste bocht naar rechts gewoon op de pechtstrook nam en dan de bocht naar links zat ie ook helemaal verkeerd qua lijn. Ik heb mij ook al veel geërgerd daar, aan mensen die echt geen bocht kunnen/durven nemen..

Slaat ook op niets e. Als het uwen eerste keer is kende dienen bocht niet en neemde dat anders dan als ge hem elken dag neemt e. Ik kom er ook in aan 120 en vertraag naar 90, maar dat er veel naar 60-70 vertragen snap ik wel. Enigste ding dat ik mij afvraag: how the hell komt die mini in de eerste bocht op de pechstrook terecht? :P Dat eerste stuk kunde perfect aan 120km/h of sneller op uw eerste vak blijven. 't Is pas als ge aan + 100 de linksen bocht ingaat dat je u naar het linker vak moet smijten. Alle, denk ik toch, 't is al iets te routine achtig geworden voor te weten hoe ik hem pak. 

Wel grappig dat ik tijdens de spits niemand op dat linker vak staat voor naar rechts te gaan. 

Den afrit van Aalst naar Ninove, da is pas nen bocht waar ge u skills kunt testen. Get daar 3 types chauffeurs:

- degene die hem te rap nemen en sowieso scheef gaan. 

- degene die hem net snel genoeg nemen

- degene die tergend traag gaan zoals ik deed tijdens mijn L'ke . 

Aixam moet je voorbijsteken en 20 per uur gaan rijden.

En elke keer als ze u terug proberen inhalen wat extra gas geven :P. Ik heb al geleerd dat niet meer te doen. Ik haal ze in en ben weg, u laten opjagen door andere chauffeurs is altijd een slecht idee. 

Geplaatst:

Vorig jaar gebeurd, maar nu moest ik er even aan denken. Truckers die de sneeuw niet van hun camion vegen als het gesneeuwd heeft. Op de terugweg van het skiën, is er op de autoweg (90 per uur ongeveer)  een stuk ijs (20x30x10) van een camion die in de tegenovergestelde richting reed in onze grille gevlogen. Reultaat: nieuwe voorbumper en radiator mogen bestellen. Levensgevaarlijk, het had namelijk evengoed in de vooruit kunnen vliegen.

Geplaatst:

Ja da's echt levensgevaarlijk. Uitermate irritant als mensen het vertikken om de sneeuw van hun wagen te doen en zo met pakken sneeuw de autostrade oprijden. Dan hang je daar achter en vliegt er een gigantische brok sneeuw/ijs op uw kar.

Geplaatst:

Vorig jaar gebeurd, maar nu moest ik er even aan denken. Truckers die de sneeuw niet van hun camion vegen als het gesneeuwd heeft. Op de terugweg van het skiën, is er op de autoweg (90 per uur ongeveer) een stuk ijs (20x30x10) van een camion die in de tegenovergestelde richting reed in onze grille gevlogen. Reultaat: nieuwe voorbumper en radiator mogen bestellen. Levensgevaarlijk, het had namelijk evengoed in de vooruit kunnen vliegen.

Kun je mij even meedelen hoe ik sneeuw die op het dak van mijn frigo ligt er af haal?

Bij een bache duw ik langs binnen met een stok. Maar ook dan krijg je niet alles weg.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Een wonder dat die kerel er niet gewoon is tegen gereden.

Geplaatst:

Vorig jaar gebeurd, maar nu moest ik er even aan denken. Truckers die de sneeuw niet van hun camion vegen als het gesneeuwd heeft. Op de terugweg van het skiën, is er op de autoweg (90 per uur ongeveer)  een stuk ijs (20x30x10) van een camion die in de tegenovergestelde richting reed in onze grille gevlogen. Reultaat: nieuwe voorbumper en radiator mogen bestellen. Levensgevaarlijk, het had namelijk evengoed in de vooruit kunnen vliegen.

Hoe doe je dat, sneeuw van het dak van de oplegger af doen? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid