Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om het af te leren :http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140107_00916889

Die beelden die gemaakt zijn voor dat stukje reportage. Zijn die "journalisten" dat nu gaan uitlokken op de ring? Met opzet traag gaan rijden op het linkse vak, eens toeteren enzo. Zielig als je zo beeldmateriaal moet verzamelen.

Fak ik word misselijk van het VTM-nieuws!

Geplaatst:

Om het af te leren :http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140107_00916889<br /><br />Die beelden die gemaakt zijn voor dat stukje reportage. Zijn die "journalisten" dat nu gaan uitlokken op de ring? Met opzet traag gaan rijden op het linkse vak, eens toeteren enzo. Zielig als je zo beeldmateriaal moet verzamelen.<br />Fak ik word misselijk van het VTM-nieuws!

<br /><br />VTM :fp:
Geplaatst:

Breek mijn mond niet open Bert :-)

Geplaatst:

je kan nooit full pull door dat laatste bochtje voor je de snelweg weer opmoet, imho onmogelijk

Mietje.

richting gent is het met een FWD audi zeker niet te doen :D

been there, done that, almost got the vangrails :D

Mietje.

Richting Brussel bedoel je. Richting Gent acht ik het echt wel mogelijk.

Ahdadorekikgeirnse.

Dan moet je voor de bocht al beginnen insturen :ninja:, anders ga je idd in de vangrail zitten :)

Dat, ofwel eventjes pinker naar rechts, vakje Dendermonde gebruiken, pinker naar links en terug naar oprit. Gaat lekker hoor. :ninja:

Duizenden keren genomen, heel die afritten- en oprittenboel.

Zelfs eens als passagier met mijn fretter tegen een voorzetel geflikkerd nadat we tegen de achterkant van een camion knalden die afrit Ninove zijn vak verliet (nu is dat daar 1 vak net voor de N45, vroeger 2).

Van Ninove naar oprit richting Gent, die eerste grote bocht idem: "dat is hier nen fijnen bocht" en slipperdeslip we waren weg :D

Toch blijft het een fijn stukje bochtenwerk.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Wie heeft er zijn camera al aangegeven bij de privacycommissie? :D

Geplaatst:

Zie HLN , direct Kaat eens naar de kinderopvang doen met de beemer

Vuile agressieveling!

Dat ge nog buiten durft komen, nozem!

Geplaatst:

Pharen werken nog.

Geplaatst:

"BMW-rijders zijn echt de meest agressieve chauffeurs"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00918050  :lolz:

‘Geen verrassing’, zegt Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB in Het Laatste Nieuws. ‘BMW heeft een sportief imago en maakt zelf reclame voor zijn agressieve look. Bovendien hebben die wagens meer pk’s.’

Meer pk's = een agressieve bestuurder? En zo'n kortzichtig tuig zetelt dan in een 'mobiliteitsorganisatie' en moet uitspraken doen voor de pers..

Het gaat erover de laatste tijd qua speculaties en ongegronde uitspraken.

Geplaatst:

Even copy/pasten wat ik daar elders al over had geschreven:

Ik vind zaken als linksplakken, voorrangsnegatie, weigeren te ritsen, nodeloos traag rijden, flashen als je ingehaald wordt, onaandachtig rijden ... agressiever dan snel rijden, en dat zijn toch vooral dingen die ik bestuurders van auto's van "mindere" merken zie doen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Van Ninove naar oprit richting Gent, die eerste grote bocht idem: "dat is hier nen fijnen bocht" en slipperdeslip we waren weg :D

Als ik mij goed herinner kon een zeker Joeri die ook mooi nemen. In de beginjaren van youtube heb ik daar nog met zo => :blink: ogen zitten naar kijken.

Geplaatst:

"BMW-rijders zijn echt de meest agressieve chauffeurs"

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00918050  :lolz:

Meer pk's = een agressieve bestuurder? En zo'n kortzichtig tuig zetelt dan in een 'mobiliteitsorganisatie' en moet uitspraken doen voor de pers..

Het gaat erover de laatste tijd qua speculaties en ongegronde uitspraken.

Ik vind Maarten een zeurende nicht die de laatste tijd wel meer kortzichtige en speculatieve uitspraken doet. Alles past in het kraam van "politiek correct", er moet zelfs niet over nagedacht zijn. 

Ik vind zaken als linksplakken, voorrangsnegatie, weigeren te ritsen, nodeloos traag rijden, flashen als je ingehaald wordt, onaandachtig rijden ... agressiever dan snel rijden, en dat zijn toch vooral dingen die ik bestuurders van auto's van "mindere" merken zie doen.

100% mee eens. Je kan perfect snel rijden met de nodige voorzichtigheid en marge. Ik krijg dat niemand uitgelegd...

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ligt dan ook geregeld zeer vettig maar 't zijn leuke bochtjes rond afrit Aalst :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Helemaal gelijk. Probleem is dat, zoals in de reportage van VTM, de meeste mensen ( mijn vriendin zelfs ook, hoeveel ik het haar ook probeer duidelijk te maken ) het agressief vinden als je achter een linksplakker rijdt en eens met je lichten flasht als hij niet aan de kant wil gaan.. 

En welke auto's gaan dat het meeste voorhebben, dat ze gehinderd worden door een linksplakker? Daar zullen ongetwijfeld veel BMW's of Audi's tussen zitten, omdat dat nu eenmaal vlottere auto's zijn dan de doorsnee golf of 3-pitter. En als een linksplakker nu eenmaal niet aan de kant gaat, vind ik eens flashen meer dan normaal. Wat moet je anders doen?

Het gevolg daarvan is dat de bekrompen linksplakker zich dan aangevallen zal voelen en in de toekomst nog meer BMW's zal hinderen, want ze zijn immers allemaal dezelfde  :roll:

BMW bestuurders zijn het slachtoffer hier  :D

Geplaatst:

Als ik eens met een andere auto op de baan ben, merk ik ook dat er door de andere weggebruikers anders op gereageerd wordt. Men is hoffelijker en men laat je bijvoorbeeld veel gemakkelijker invoegen. De keerzijde is dan wel dat je veel minder linkervakgeloofwaardigheid hebt (of überholprestige, zoals @@gTa dat graag uitdrukt) en je een stuk lager in de pikorde staat op de snelweg.

Geplaatst:

Toen ik van een A3 naar een V50 ging, mocht ik ineens overal tussen. Er werd niet meer getoeterd en gelichtflikkerd. Met een Touran is het helemaal hemels!

Als ik nog maar zou denken aan dezelfde toeren uit te steken met de 1-reeks van m'n madam, ben ik al crapuul.

Geplaatst:

Bij mij vallen die LEDs nogal op hé, dus de ene maken direct plaats en anderen blijven express links rijden :D

Geplaatst:

Niet vergeten aangeven bij de privacycommissie.

Of wat?

Gast caoimhin
Geplaatst:

En als ik achter een linksplakker hang dan zet ik mijn pinker op. Of rijd ik er gewoon langs rechts voorbij indien vlot mogelijk.

Geplaatst:

Of rijd ik er gewoon langs rechts voorbij indien vlot mogelijk.

dan ben jij een wegpiaat hé, in NL krijg je tenminste een boete voor linksrijden. Zouden ze hier beter ook eens doen ;)

Gast caoimhin
Geplaatst:

Dan ben ik maar een wegpiraat. Maar veel gaan ze niet kunnen filmen, want als ze flashen ga ik niet mijn boel toeslaan.

Geplaatst:

Dan ben ik maar een wegpiraat. Maar veel gaan ze niet kunnen filmen, want als ze flashen ga ik niet mijn boel toeslaan.

Dan is nog maar de vraag hoe politie op rechts voorbijsteken (al dan niet uitgevoerd tegen een hogere dan de toegestane snelheid) zal reageren. Een boete voor linksplakken zoals bij onze Noorderburen lijkt me zoals eerder gezegd wel een goede optie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid