Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan ben ik maar een wegpiraat. Maar veel gaan ze niet kunnen filmen, want als ze flashen ga ik niet mijn boel toeslaan.

Same here, gewoon voorbijsteken en doorrijden. Zo'n remspelletjes zijn levensgevaarlijk

@TDJ: politie heeft dat van mij door de vingers gezien omdat die kerel effectief al 5km links aan het rijden was. De hogere snelheid was een andere zaak :P

Geplaatst:

dan ben jij een wegpiaat hé, in NL krijg je tenminste een boete voor linksrijden. Zouden ze hier beter ook eens doen ;)

Helaas telt de overtreding voor rechts inhalen zwaarder door.

Enkel in Duitsland heb ik ze zo al wagens langs de kant zien zetten.

Geplaatst:

Same here, gewoon voorbijsteken en doorrijden. Zo'n remspelletjes zijn levensgevaarlijk

@TDJ: politie heeft dat van mij door de vingers gezien omdat die kerel effectief al 5km links aan het rijden was. De hogere snelheid was een andere zaak :P

Ik ben daar in Nederland eens voor aan de kant gezet. In het kot van de nacht op een 3-vakssnelweg een eenzame middenstrookrijder voorbijgegaan langs rechts, aan 160 waar je 100 mocht :ninja:

Het is bij een waarschuwing gebleven, zowel voor de snelheid als voor het rechts inhalen, maar wel met de vermelding dat ze evengoed mijn rijbewijs hadden kunnen intrekken.

Puur goodwill van de smurf die je tegenkomt dus.

Geplaatst:

Dan is nog maar de vraag hoe politie op rechts voorbijsteken (al dan niet uitgevoerd tegen een hogere dan de toegestane snelheid) zal reageren. Een boete voor linksplakken zoals bij onze Noorderburen lijkt me zoals eerder gezegd wel een goede optie.

Goede optie akkoord. Maar zie je dat al uitgevoerd worden? Zelfde met die boetes voor mensen die niet willen ritsen, mooi in theorie maar in de praktijk zal daar toch nooit op gecontroleerd worden..

Geplaatst:

Als ik mij goed herinner kon een zeker Joeri die ook mooi nemen. In de beginjaren van youtube heb ik daar nog met zo => :blink: ogen zitten naar kijken.

met een bmw?

was gisteren dat filmpje nog aan het zoeken.

Geplaatst:

Bij mij vallen die LEDs nogal op hé, dus de ene maken direct plaats en anderen blijven express links rijden :D

idd valt me ook op.

ofwel zijn ze snel weg, ofwel blijven ze plakken.

die FL led's zijn :angry: van look :D

Geplaatst:

Straks is de wereld een Arubablauwe ( of was het nu een Mauritiusblauwe ) Audi armer  :cry:

Geplaatst:

Straks is de wereld een Arubablauwe ( of was het nu een Mauritiusblauwe ) Audi armer  :cry:

Niet erg als het een FWD is :lolz:

Geplaatst:

Xenon + angel eyes = véél sneller aan de kant dan simpele peertjes in een of ander Frans krel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Xenon + angel eyes = véél sneller aan de kant dan simpele peertjes in een of ander Frans krel.

Maakt geen zak meer uit anno 2013/2014.

Geplaatst:

Maakt geen zak meer uit anno 2013/2014.

Lol, ik merk het verschil toch echt wel hoor. Spreek voor jezelf.

Geplaatst:

Vorige week reed ik 's avonds achter een Audi, voldoende afstand en niet opdringerig. En bij de lichten sta ik ernaast en kijk ik even naast me en zie ik dat de bestuurder en passagier mij precies zitten aan te staren en dat waarschijnlijk al een tijdje. Soit, groen dus ik rij verder.. Beetje later had ik door waarom. Ik had mijn Gopro aan aan mn zijruit ( binnen ) gehangen en de Wifi ervan lag aan ( om mijn remote te gebruiken ) en dan pinkt er om de x-tal seconden een helder blauw LED'je  :P

Zal eens kijken om het af te leggen. Alhoewel...  :ninja:

Geplaatst:

Lol, ik merk het verschil toch echt wel hoor. Spreek voor jezelf.

Het zit in je hoofd ;) Ik heb 2 jaar 120d gereden zonder xenon, daarna 3 jaar 118d met xenon, en nu terug 120d zonder xenon. Ik merk écht geen verschil.

Vroeger hadden slechts enkele luxewagens xenon, en intimideerde dat nog maar tegenwoordig rijdt Janneke en Mieke rond met xenons en leds en maakt dat geen indruk meer.

Geplaatst:

Het zit in je hoofd ;) Ik heb 2 jaar 120d gereden zonder xenon, daarna 3 jaar 118d met xenon, en nu terug 120d zonder xenon. Ik merk écht geen verschil.Vroeger hadden slechts enkele luxewagens xenon, en intimideerde dat nog maar tegenwoordig rijdt Janneke en Mieke rond met xenons en leds en maakt dat geen indruk meer.

@@Beau komt misschien veel harder aangereden, of op andere tijdstippen, of hij rijdt constant met grootlicht.

Zoveel variabelen...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het zit in je hoofd ;) Ik heb 2 jaar 120d gereden zonder xenon, daarna 3 jaar 118d met xenon, en nu terug 120d zonder xenon. Ik merk écht geen verschil.

Vroeger hadden slechts enkele luxewagens xenon, en intimideerde dat nog maar tegenwoordig rijdt Janneke en Mieke rond met xenons en leds en maakt dat geen indruk meer.

Echt waar, de combinatie xenon + premiummerk zorgt in 80% van de gevallen voor dat wanneer ik aan 160 aangereden kom en achter een tuffer aan 120 beland dat die zich zo snel mogelijk uit de voeten wil maken. En ik vind niet dat er tegenwoordig overal xenon op zit. Zie nog érg veel gewone halogeen (?) lampen.

Geplaatst:

@@Beau komt misschien veel harder aangereden, of op andere tijdstippen, of hij rijdt constant met grootlicht.

Zoveel variabelen...

Mja, ik kan alleen maar mijn eigen ervaring meedelen van 60000km per jaar in diverse omstandigheden.

Het rare is dat mijn M3 (met gewone halogeen lampen) blijkbaar wel een intimiderend effect heeft, ik ben er nog niet uit dat dat komt doordat ie veel sneller accelereert, door de lage voorbumper met splitter, door de strakkere vering, of gewoon omdat ze denken "oei weer zo'n ****** in een oude BMW, ik zal maar rap opzij gaan"

Geplaatst:

Echt waar, de combinatie xenon + premiummerk zorgt in 80% van de gevallen voor dat wanneer ik aan 160 aangereden kom en achter een tuffer aan 120 beland dat die zich zo snel mogelijk uit de voeten wil maken. En ik vind niet dat er tegenwoordig overal xenon op zit. Zie nog érg veel gewone halogeen (?) lampen.

Xenon + premium. Jij denkt dat iemand in zijn spiegels kan zien als er 2 xenon koplampen aankomen dat die op een "premium" kar zitten?

:lol:

Wat ik wel (veel) heb ondervonden, en @@Wax-it.be heeft het zelf meermaals mogen ondervinden, zowel als chauffeur als passagier, is dat zo ne rode kanonskogel met nen dikke spoiler op het effect heeft van Mozes die de zee doet open gaan. Wat was me dat :lol: Het contrast met de Megane kon niet groter zijn.

Geplaatst:

Xenon + premium. Jij denkt dat iemand in zijn spiegels kan zien als er 2 xenon koplampen aankomen dat die op een "premium" kar zitten?

Zeker in 't donker niet.

En al die kermisverlichting, da's ook opbod tegenwoordig he. Zelfs een stomme Clio heeft standaard al van die felle LEDs vooraan als dagrijlichten.

Geplaatst:

:lol:

Wat ik wel (veel) heb ondervonden, en @@Wax-it.be heeft het zelf meermaals mogen ondervinden, zowel als chauffeur als passagier, is dat zo ne rode kanonskogel met nen dikke spoiler op het effect heeft van Mozes die de zee doet open gaan. Wat was me dat :lol: Het contrast met de Megane kon niet groter zijn.

Als ik er achter beland en die kijkt in zijn spiegel ziet hij maar al te snel dat het om een BMW gaat he.

Geplaatst:

Als ik er achter beland en die kijkt in zijn spiegel ziet hij maar al te snel dat het om een BMW gaat he.

Juist ja ... als het donker is ....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid