Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"Oh een BMW! Laat ik me maar snel naar de rechter rijstrook begeven zodat deze haastige rijder van dat premium automobiel zijn weg kan verder zetten"

said nobody ever.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dan nog. Het zijn niet allemaal autofreaks die aan de vorm van de koplampverlichting kunnen zien over welk model het gaat.

Geplaatst:

"Oh een BMW! Laat ik me maar snel naar de rechter rijstrook begeven zodat deze haastige rijder van dat premium automobiel zijn weg kan verder zetten"

said nobody ever.

Tja. Ik zeg alleen maar wat ik zelf ervaar. In vergelijking met mijn oud krel, of de Renault waarmee ik vroeger soms reed is dat verschil gigantisch. Of het dan al dan niet door het merk komt laat ik in het midden, maar de xenons hebben er sowieso iets mee te maken.

Geplaatst:

Tja. Ik zeg alleen maar wat ik zelf ervaar. In vergelijking met mijn oud krel, of de Renault waarmee ik vroeger soms reed is dat verschil gigantisch. Of het dan al dan niet door het merk komt laat ik in het midden, maar de xenons hebben er sowieso iets mee te maken.

Dat is omdat die Renault helemaal geen linkerbaanvakgeloofwaardigheid heeft.

Geplaatst:

ivm  uit de weg gaan: met de 3reeks: 1/2 gaat zonder aandringen uit de weg

met de scenic waar ik 't genot had om 1,5 week mee te rijden(3000km): ze gingen veel vlotter uit de weg, probleem was dan wel dat da kraam nie meer rapper kon om dan voorbij te raken.... :fp: :fp:

laatste 1,5 week met een nieuw eendje 116d efficient dynamics gereden(2000km): veel minder beweging naar rechts , twas precies wa wilde gij met je 'willen maar ni kunnen' mobiel :huh:

Geplaatst:

Dat is omdat die Renault helemaal geen linkerbaanvakgeloofwaardigheid heeft.

Ah, dan plots gaan ze wel doorhebben welk merk het is? Je spreekt jezelf tegen. :D

Geplaatst:

Wat ik wel (veel) heb ondervonden, en @@Wax-it.be heeft het zelf meermaals mogen ondervinden, zowel als chauffeur als passagier, is dat zo ne rode kanonskogel met nen dikke spoiler op het effect heeft van Mozes die de zee doet open gaan. Wat was me dat :lol: Het contrast met de Megane kon niet groter zijn.

Haha, dat was idd epic. Ik denk niet dat ik veel hem moeten vertragen eens ik met die kar op cruising speed ben, ik kan me zelf niet meer herinneren dat er ooit iemand zich nog voor mijn neus gegooid heeft ... Beste kar ooit 8)

Geplaatst:

Wat ik wel (veel) heb ondervonden, en @@Wax-it.be heeft het zelf meermaals mogen ondervinden, zowel als chauffeur als passagier, is dat zo ne rode kanonskogel met nen dikke spoiler op het effect heeft van Mozes die de zee doet open gaan. Wat was me dat :lol: Het contrast met de Megane kon niet groter zijn.

moet heerlijk zijn
Geplaatst:

De Audi A5 was daar wel heer en meester in toen hij uitkwam. Ik denk dat het een van de eerste was met de LED's vooraan en daar ging men ook wel snel voor aan de kant :)

Geplaatst:

Als ik eens met een andere auto op de baan ben, merk ik ook dat er door de andere weggebruikers anders op gereageerd wordt. Men is hoffelijker en men laat je bijvoorbeeld veel gemakkelijker invoegen. De keerzijde is dan wel dat je veel minder linkervakgeloofwaardigheid hebt (of überholprestige, zoals @@gTa dat graag uitdrukt) en je een stuk lager in de pikorde staat op de snelweg.

Nee, hoor. Ik schrijf dat met een hoofdletter. <_<

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Het zit in je hoofd ;) Ik heb 2 jaar 120d gereden zonder xenon, daarna 3 jaar 118d met xenon, en nu terug 120d zonder xenon. Ik merk écht geen verschil.

Vroeger hadden slechts enkele luxewagens xenon, en intimideerde dat nog maar tegenwoordig rijdt Janneke en Mieke rond met xenons en leds en maakt dat geen indruk meer.

ik verschoot me gisterenavond een bult toen ik in liedekerke wou afrijden.

ik ga nog een seat voorbij (nieuwe leon) die op het eerste vak zit, en als ik er voor hang, zie ik dat die full LED lichten heeft. wist niet dat ze dat op "basis"modellen ook als optie hadden. mooi maar precies overdone op de seat.

Geplaatst:

Echt waar, de combinatie xenon + premiummerk zorgt in 80% van de gevallen voor dat wanneer ik aan 160 aangereden kom en achter een tuffer aan 120 beland dat die zich zo snel mogelijk uit de voeten wil maken. En ik vind niet dat er tegenwoordig overal xenon op zit. Zie nog érg veel gewone halogeen (?) lampen.

Mijn ervaring is dat het vooral de bestuurders van een premiumauto zijn die hiervoor gevoelig zijn.

Voor mijn Laguna gingen ze veel moeilijker aan de kant dan voor mijn S80. Nochtans zijn ze gelijkwaardig op het gebied van accelleratie en rijd ik er ook hetzelfde mee

Geplaatst:

En ik ben EINDELIJK verlost van alle zever rondom mij :)

Dat was echt niet te doen met de V70, en m'n collega vond net hetzelfde. Rechts inhalen met de V70 werkte als een rode lap op een stier. Ik doe net hetzelfde met de XC60 en slechts 1 of neem nog 5% reageert eens. Met de V70 was dat zeker de helft.

Idem voor andere situaties. Bv, ietske korter invoegen voor de ingehaalde. Met de V70 steevast ambras, nu nooit. Ik merk duidelijk een verschil. Op de gewone wegen rijd ik nu wel een stuk rustiger maar op de autosnelweg rijd ik identiek hetzelfde. En toch.

Ook geen gasten meer die ineens vertragen naast mij omdat ze bang zijn :D

En vandaag sinds lang toch wel een ergernis gehad. Kruispunt met lichten, twee even brede vakken, dicht bijeen, en links is met groene afslagpijl, boven het vak hangend en links op een paal. Rechts is rechtdoor, boven het vak een volledig rood-oranje-groen-licht en idem rechts op een paal. Linkse pijl staat op rood, 5 auto's staan te wachten. Voor mij groen licht en voor me rijdend een Skodakoekedoosmonovlumeimitatieintklein, vertragend naar de lichten toe, remmen tot 20/u en dan ineens oranje en die pipo rijdt verder en ik sta ervoor.

Op zulke momenten twijfel je écht of ze het met opzet deden. Maar laten we het houden dat klakkepé eventjes te veel informatie voor zich heen kreeg.

Geplaatst:

Als ik mij goed herinner kon een zeker Joeri die ook mooi nemen. In de beginjaren van youtube heb ik daar nog met zo => :blink: ogen zitten naar kijken.

Bij ons was het met een Ford Orion 1.6D met slappe vering :D

Geplaatst:

Zoiets?

http://www.streetfire.net/video/bmw-e36-m3-joeri-aalst-mdriftpower_40895.htm

Dat kan met een A3 ook wel denk ik.

WTF, Streetfire bestaat nog ofzo? Krijg plots flashbacks :)

=> http://www.streetfire.net/video/flamethrower-on-mitsubishi-starion-turbo_42996.htm

Bij ons was het met een Ford Orion 1.6D met slappe vering :D

Zwijgt, daar, in exact die bocht heb ik mijn eerste lift-off-oversteer ervaring meegemaakt met een Volvo 440... Trauma van jewelste, maar ik heb er iets positiefs mee gedaan!  :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met wat rijdt jij nu?

Geplaatst:

Ik heb een degoutante auto. Die ML zijn xenons schijnen constant in de mensen hun spiegels, zelfs de achteruitkijkspiegel. Zo een BMW remstoten gedoe heb ik al twee keer meegemaakt, mensen die hun grootlichten achter me aansteken of flikkeren is wekelijks.

Wreed ambetant. Een voordeel is dat de meesten wel snel uit de voeten zijn vanwege mijn storend gedrag. Heb al eens gevraagd de lichten (zo van die zelfregelende) bij te regelen maar ze staan "goed", ook bij de technische keuring staan ze goed. Ongelooflijk eigenlijk dat dat toegestaan is.

Los van dat, akkoord dat een auto met dikke spoiler een Mozes effect heeft, ook meermaals opgevallen. Je rijdt met zo een ding bescheiden (afstand houden etc....) en mensen gaan heeeeeel gemakkelijk uit de weg.

Wat je ook meermaals meemaakt: Voor jou zie je een agressief rijdende chauffeur (meestal met een BMW dus :D), die rijden plots als "lammetjes" als je met zo een type wagen afkomt. Even gedaan met macho spelen.

Geplaatst:

Gisteren ook toevallig gezien. Pijnlijk...

Geplaatst:

Ik heb een degoutante auto. Die ML zijn xenons schijnen constant in de mensen hun spiegels, zelfs de achteruitkijkspiegel. Zo een BMW remstoten gedoe heb ik al twee keer meegemaakt, mensen die hun grootlichten achter me aansteken of flikkeren is wekelijks.

Wreed ambetant. Een voordeel is dat de meesten wel snel uit de voeten zijn vanwege mijn storend gedrag. Heb al eens gevraagd de lichten (zo van die zelfregelende) bij te regelen maar ze staan "goed", ook bij de technische keuring staan ze goed. Ongelooflijk eigenlijk dat dat toegestaan is.

Los van dat, akkoord dat een auto met dikke spoiler een Mozes effect heeft, ook meermaals opgevallen. Je rijdt met zo een ding bescheiden (afstand houden etc....) en mensen gaan heeeeeel gemakkelijk uit de weg.

Wat je ook meermaals meemaakt: Voor jou zie je een agressief rijdende chauffeur (meestal met een BMW dus :D), die rijden plots als "lammetjes" als je met zo een type wagen afkomt. Even gedaan met macho spelen.

Dat komt omdat je lichten hoger staan. Ik merk dat op de mijnen ook. Mijn vrouw reed voor mij en ze klaagde er ook van, echter, alles staat goed geregeld. Is ook logisch, dat als je lichten hoger staan, en je lichtbeeld ongeveer hetzelfde moet blijven, dat je dan op de grens wat last genereert. Bij vrachtwagens staan de lichten daarom ook relatief laag.

Zot campagnefilmpje :o  

http://youtu.be/bvLaTupw-hk

Maar wel realiteit. Heb het al twee maal mogen ondervinden in werkelijkheid. Bam, ineens voor je neus, remmen had geen zin.

Typisch voor onze pampermaatschappij!

:fp:

Jouw uitspraak geeft me het gevoel dat je niet inschat dat dat effectief zo is, en dat een ongeval altijd je eigen schuld is.

Geplaatst:

Typisch voor onze pampermaatschappij!

Wat heeft dat nu te maken met pampermaatschappij  :) ?

Het roept gewoon op tot defensief rijden, waar op zich niets mis mee is. Wij doen het allemaal al. Hoeveel is het nog niet gebeurd dat je kan inschatten van 'Ge gaat zien, die gast gaat nu van rijvak veranderen zonder te kijken'?

Maar toegegeven, ik ga nu niet beginnen vertragen als ik een kruispunt nader voor het geval een idioot door het rode licht rijdt.. 

Gelukkig reed de zakenman niet in een BMW of het gepeupel had weer reden tot opstand.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Een ongeval is niet altijd je eigen schuld.

Het gaat niet om schuld, het gaat erom dat je soms een ongeval kan vermijden ook al is het een ander die er schuld aan heeft.

• Vind ik leuk 6
Gast caoimhin
Geplaatst:

Wat heeft dat nu te maken met pampermaatschappij  :) ?

Het roept gewoon op tot defensief rijden, waar op zich niets mis mee is. Wij doen het allemaal al. Hoeveel is het nog niet gebeurd dat je kan inschatten van 'Ge gaat zien, die gast gaat nu van rijvak veranderen zonder te kijken'?

Maar toegegeven, ik ga nu niet beginnen vertragen als ik een kruispunt nader voor het geval een idioot door het rode licht rijdt.. 

Het is natuurlijk overdreven, en natuurlijk moet je niet als een zot afkomen, maar je kan dan evengoed gaan zeggen "rijdt overal 30, dan gebeuren er minder ongelukken". Neen, kijk goed uit uw doppen, dan gebeuren er minder ongelukken. En dat geldt in dat filmpje voor beide chauffeurs. De oorzaak van dat accident ligt IMO niet aan de snelheid van die ene wagen, maar wel aan het feit dat chauffeur van de stilstaande wagen een inschattingsfout maakt (of niet goed genoeg kijkt), en de andere chauffeur niet oplettend is. Als je dergelijke situatie ziet dan minder je inderdaad vaart, want je ziet het zo gebeuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid