Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin
Geplaatst:

Het gaat niet om schuld, het gaat erom dat je soms een ongeval kan vermijden ook al is het een ander die er schuld aan heeft.

Ik beweer natuurlijk iets anders??

Geplaatst:

Het is natuurlijk overdreven, en natuurlijk moet je niet als een zot afkomen, maar je kan dan evengoed gaan zeggen "rijdt overal 30, dan gebeuren er minder ongelukken". Neen, kijk goed uit uw doppen, dan gebeuren er minder ongelukken. En dat geldt in dat filmpje voor beide chauffeurs. De oorzaak van dat accident ligt IMO niet aan de snelheid van die ene wagen, maar wel aan het feit dat chauffeur van de stilstaande wagen een inschattingsfout maakt (of niet goed genoeg kijkt), en de andere chauffeur niet oplettend is. Als je dergelijke situatie ziet dan minder je inderdaad vaart, want je ziet het zo gebeuren.

Het filmpje gaat dan ook niet over de oorzaak, maar over het gevolg. De oorzaak kan die organisatie worst wezen.

Geplaatst:

Men zou inderdaad ook wel eens meer op de oorzaak mogen hameren: voorangsnegatie kills.

Je kan zelf wel marge nemen en je snelheid matigen, maar verstokte voorangsnegators gaan dan evengoed de gewoonte kweken om nog nipter voor je in te draaien, ah ja want die kan toch stoppen.

Dat zie je goed sinds het overal 70 en trager is geworden. Er wordt veel korter voor je ingedraaid dan toen het nog een "kwaai baan" was en er 90 (en vaak harder) werd gereden, want toen hadden ze effectief schrik om zoiets te doen.

Geplaatst:

voorangsnegatie kills.

Dat zou pas een goede campagne zijn!

Negeerders kunnen ze aanpakken. Inschattingsvermogen kan helaas niet zomaar aangeleerd worden, en laat dat nu net de grote boosdoener zijn bij de meeste ongevallen.

Mocht de zakenman van het filmpje 10km/u trager gereden hebben zat hij nog altijd in de flank van de oprijdende auto. En uitwijken was ook geen gedacht want dan zat hij er ofwel frontaal op, of ergens tegen een boom..

Dus de situatie van in het filmpje is misschien toch niet zo goed gekozen om de boodschap duidelijk te maken ( voor wij die alles overanalyseren dan toch )  :)

Geplaatst:

Ik vind dat die met zijn hemd en das teveel een consultant moet voorstellen.

Waarom toch? :(

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind dat die met zijn hemd en das teveel een consultant moet voorstellen.

Waarom toch? :(

Ja en die arme werkmens zijn hemd is gekrompen in de was  :lol:

Ik vind het ook wel belachelijk dat het stereotype weer aangewakkerd wordt van de zakenman die te snel rijdt en de 'onschuldige' werker omver rijdt.. Misschien te vergezocht, maar t'is toch wel weer zo. Mocht het een vrouw zijn met haar kind die de afstand verkeerd inschatte, ging het ook ambras zijn.

Geplaatst:

Ik vind het jammer dat er geen BMW in het filmpje voorkomt.

Credibiliteit².

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja en die arme werkmens zijn hemd is gekrompen in de was  :lol:

Ik vind het ook wel belachelijk dat het stereotype weer aangewakkerd wordt van de zakenman die te snel rijdt en de 'onschuldige' werker omver rijdt.. Misschien te vergezocht, maar t'is toch wel weer zo. Mocht het een vrouw zijn met haar kind die de afstand verkeerd inschatte, ging het ook ambras zijn.

moest zijn schoonmoeder vanachter gezeten hebben, het zou ook minder commotie geven.

ze konden evengoed een 20tonner de baan laten opkomen. effect is hetzelfde

Geplaatst:

moest zijn schoonmoeder vanachter gezeten hebben, het zou ook minder commotie geven.

Ik betwijfel of het effect hetzelfde is als er een 20tonner aan 110km/u in uw flank zit  :noparty:

Gast caoimhin
Geplaatst:

Ik betwijfel of het effect hetzelfde is als er een 20tonner aan 110km/u in uw flank zit  :noparty:

Dat staat er niet :)

Geplaatst:

Ik daag je uit om dat eens te proberen, je haalt het niet hoor :D

Ik heb indertijd zo een geldtransport ingehaald met een sprinter. Ze deden nogal agressief...

Geplaatst:

Ik heb indertijd zo een geldtransport ingehaald met een sprinter. Ze deden nogal agressief...

nu lukt dat niet meer, die stomme jeep houdt de rest even op terwijl de andere doorrijdt :noparty:

Geplaatst:

Dat staat er niet :)

Excuses. AM is een goede leerschool voor dt-fouten EN begrijpend lezen.

Geplaatst:

nu lukt dat niet meer, die stomme jeep houdt de rest even op terwijl de andere doorrijdt :noparty:

Toen ook. Maar ik zat er al van Brussel achter ( viaduct Vilvoorde) en had er genoeg van. Ben er mooi voorbij gegaan en mijn tocht aan 140 verder gezet. Ineens komt er zo een land cruiser naast mij hangen.

Deed teken dat het rustiger mocht. Ik tik eens op mijn ingebeeld polshorloge om duidelijk te maken dat het lang genoeg geduurd heeft maar die mannen kwamen met hun wapens buiten hangen... En deden wat rambewegingen.

Ik rij dus mooi voort op de pechstrook, want ik moest rechts houden, maar 140 leek mij nu eenmaal mooi. Ondertussen al verder en verder van die transport wagen. Kerel reed wss privé met een BMW want beon dan zijn remmen voor mij te testen.

Vraag mij af wat het nut daar van is... Deden nog teken dat het mij ging kosten. Nooit iets van gehoord...

Geplaatst:

Als een groot ego u tegenkomt, is het ook altijd ambras he CAS  :roll:

Even de therapeutische deel van dit topic aanspreken.

2 ergernissen vandaag.

Deze morgen reed ik in de spits terug naar huis om de kinderen naar school te voeren. 70 op een verbindingsweg tussen 2 dorpen. Ik nader op een tuffer in een Ford Fiesta. Zachtjes laat ik het gas los om niet te moeten remmen. Toen ik naderde op 20m (gokje) ging plots het mistlicht 2x aan en uit. Zal wel een slecht contact of slechte massa geweest zijn zeker? Durft al wel eens voorkomen op die oude Fords...

En daarnet een hele tijd achter een Polo gereden die remde zonder te vertragen. Bocht: even de rem aantikken. Tegenligger, even de rem aantikken, 100m verder een overstekende fietser, even de rem aantikken, asverschuiving van de rijweg, even... 

Stom, maar ik werd er helemaal gek van omdat ik eerst ook remde en merkte dat ik veel terrein verloor. 

Gast wooter
Geplaatst:

Ben zo eens twee keer gecoupeerd geweest + remtesten door zo een jeep zonder geldtransport in de buurt omdat ik 120 reed op GPS en ze vonden dat te snel.

Probleem was wel dat ik met een moto reed...

Jammer genoeg toen geen camera aan boord.

Geplaatst:

LOL, dan kijk je ook wel even raar op zeker? 

Die gasten wanen zich precies meer. Ze moesten door hun remmen schieten verdikke. Met die Pontiac's was de kans misschien groter dan nu met die Landcruisers. Snap totaal niet waarop dat een LC moet zijn? Pantsering?

Geplaatst:

Die transporten zijn hatelijk, vaak gehad op terugweg van Brussel. Die reden dan nog meestal richting Kortrijk. 2 inhaalmogelijkheden: op de buitenring afslaan richting A12, en zo terug op de ring komen. Als dat niet gelukt is: afrit Aalst. Als dat niet lukt, dan is 't cruise control op 120 en die salami wat opjagen door te dicht te rijden naar z'n goesting.

Geplaatst:

Geladen rijden ze soms maar 100... Vroeger iedere vrijdag hetzelfde liedje. Haasten om er toch nog voor te zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vandaag trouwens 7X een oude vent in pug 206 ingehaald. Iedere keer als m mij inhaalde sneed die mij af. De 6de x ben ik aan het inhalen en versnelt die als ik er bijna over ben.

Was in UK, dus meestal zijn ze daar niet lastig, maar gezien 2 vaks baan begon er toch file achter mij te ontstaan. Ik ga dus naar links, op een meter van hem.

Daarna smijt die zijn boel dicht voor mij... En ja, daarna nog eens ingehaald. Waarom blijven die dan niet gewoon achter... Lekker eco runnen.

Geplaatst:

Geladen rijden ze soms maar 100... Vroeger iedere vrijdag hetzelfde liedje. Haasten om er toch nog voor te zijn.

Zijn die Vario's zo tam dan?

Vandaag trouwens 7X een oude vent in pug 206 ingehaald. Iedere keer als m mij inhaalde sneed die mij af. De 6de x ben ik aan het inhalen en versnelt die als ik er bijna over ben.

Was in UK, dus meestal zijn ze daar niet lastig, maar gezien 2 vaks baan begon er toch file achter mij te ontstaan. Ik ga dus naar links, op een meter van hem.

Daarna smijt die zijn boel dicht voor mij... En ja, daarna nog eens ingehaald. Waarom blijven die dan niet gewoon achter... Lekker eco runnen.

Heb je getoeterd, geflikkerd, gevloekt en obscene gebaren gemaakt?

Geplaatst:

Ik maakte gisteren aan het Sint-Pietersplein een onintentionele driftbeweging op de natte en gliberige kaseien.
Ik vang de auto op, geef wat gas bij om een gevaarlijke slingerbeweging te voorkomen. (er liep niemand, gelukkig!)

Alleen jammer dat zo'n pipo van Ivago in tegengestelde richting met z'n camionette dacht dat hij een BMWegmisbruiker op heterdaard betrapt had en me tot stilstand dwong aan het punt waar we kruisten.

Dan nog eens gezellig kille blikken uitgewisseld, het was een Gentse Turk, alvast goed geïntegreerd in de Vlaamse cultuur denk ik dan.

Geplaatst:

Die heeft wat? U tot stilstand gedwongen? 

Geplaatst:

Als een camionette u tot stilstand kan dwingen, heb je niet hard genoeg gereden.

Geplaatst:

Als een camionette u tot stilstand kan dwingen, heb je niet hard genoeg gereden.

Ik voel een reactie van CAS komen...  B)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid