Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

:lol:

Vorige week ook enen die met zijn fiets in het donker met een pislichtje geen voorrang van rechts gaf. Had hem bijna niet gezien en verschoot, en toen ik naast hem reed zei ik hem met mijn rechterruit open dat voorrang van rechts ook voor fietsers geldt. Hij riep "en kunde gij nie een klein beetje redelijk zijn zevereire" Dat laatste woordje was er teveel aan, dus ik riep dat ik MISSCHIEN alleen maar redelijk zou zijn om hem niet uit te lachen op de rechtbank als hij de volgende keer tegen mij rijdt.

Enerzijds had de man wel een punt, voor mocht ik bewust mijn voorrang afgedwongen hebben van hem. Maar dat was niet zo en die belediging vond ik allesbehalve redelijk.

Geplaatst:

idd maar in belgië en Frankrijk werden ze verkocht als MR

MR2 klinkt niet zo goed in't frans....

En MR2 is er omdat bij de lancering van de eerste generatie nog sprake was van de MR4. Maar die is er nooit door gekomen... Ging dan met awd zijn.

Geplaatst:

Hij kwam vlak voor mij staan waarop ik plots een stap vooruit zette en boe riep. Kerel sprong een meter achteruit. 

:lol: schitterend 

Geplaatst:

aha, ik was wa sneller maar ziet er mij vinnig en snel uit :D

Is het ook, Tjeu heeft er een en daar heb ik ook al eens mee mogen sturen. Ergens in 2012 een mini ardennenrit mee gereden samen met denniske en gl3nn :-)

Vandaag was het serieus prijs bij een file op de N74

Nog voor er pijlen op de weg stonden om in te voegen waren er twee vrachtwagens en een camionnette die het nodig vonden om de halve tweede rijbaan te versperren, de laatste vrachtwagen reed zelfs zeer aggressief de tweede rijbaan vrijwel volledig op.

Alle drie ben ik met een serieus gangetje voorbijgereden. Ze waren er niet goed van. Stelletje apen. Het is nergens goed voor, asfalt ligt er niet voor niets.

Geplaatst:

Is het ook, Tjeu heeft er een en daar heb ik ook al eens mee mogen sturen. Ergens in 2012 een mini ardennenrit mee gereden samen met denniske en gl3nn :-)

Ja geen idee welke motor erin zit maar ging goed. Video staat online ;)

Geplaatst:

Vandaag was het serieus prijs bij een file op de N74

Nog voor er pijlen op de weg stonden om in te voegen waren er twee vrachtwagens en een camionnette die het nodig vonden om de halve tweede rijbaan te versperren, de laatste vrachtwagen reed zelfs zeer aggressief de tweede rijbaan vrijwel volledig op.

Alle drie ben ik met een serieus gangetje voorbijgereden. Ze waren er niet goed van. Stelletje apen. Het is nergens goed voor, asfalt ligt er niet voor niets.

Dat kan ik dus ook niet laten. Als ze zo de aap komen uithangen, dan móet ik er voorbij. Dat gaat dan niet eens meer om sneller zijn, maar uit principe.

Geplaatst:

Gisteren een bompa die ook vertrok uit een parkeerplaats en toen ik voorbij kwam met de moto met zijn lichten flikkerde. Gestopt, van de moto afgestapt, "goedenavond, is er een probleem?" -"Ja ik verschoot toen ge voorbij kwam!" - "ah, en wie van ons tweeën kwam uit een parkeerplaats?" -"ah ja, sorry" -"per sjans dat er niks ergs is gebeurt, goedenavond verder :)".

Geplaatst:

aha, ik was wa sneller maar ziet er mij vinnig en snel uit :D

Vrij zeker dat het @@Tjeu zijn ketel is. Hardtop en twee uitlaten. Maakte hij veel kabaal? Zal aan zijn Skytune liggen :) 

Is een 1.8 vierpitter met 140pk, kist weegt ergens tussen de 900 en 1000 kilo dus gaat wel lekker :D 

Vandaag in Oostende vond een voetganger dat ik voorrang moest geven omdat hij aanstalten maakte om de straat over te steken. Toen ik dat niet deed begon hij op mijn auto te kloppen, waarop ik stopte en vroeg wat zijn probleem was. Begon die nog wat meer te schelden dat ik hem moest voorrang verlenen omdat hij voetganger was. Wanneer ik hem vroeg waar het zebrapad was, zei hij dat een auto altijd voorrang moet verlenen aan een voetganger. Nog steeds mijn kalmte bewarend, vroeg ik hem waar dit in de wet stond? Hij zou me het me wel eens komen tonen. Ik hem gezegd dat zijn uitleg al even belachelijk was als zijn groene broek. Kerel ging helemaal door de rooie en tierde dat chauffeurs met een BMW allemaal agressievelingen zijn. Snerend zei ik hem:" zo weet je vanavond weer wat gepost op de site van HLN." Hij kwam vlak voor mij staan waarop ik plots een stap vooruit zette en boe riep. Kerel sprong een meter achteruit. Hij kwam terug dichter en toen heb ik hem gezegd, als je nu nog dichter kom ga ik je pijn doen. Toen hij bleef staan, ben ik terug in mijn auto gekropen waarop die kerel een foto van mijn auto nam. :fp:

Oostende :inlove:

:lol:

Vorige week ook enen die met zijn fiets in het donker met een pislichtje geen voorrang van rechts gaf. Had hem bijna niet gezien en verschoot, en toen ik naast hem reed zei ik hem met mijn rechterruit open dat voorrang van rechts ook voor fietsers geldt. Hij riep "en kunde gij nie een klein beetje redelijk zijn zevereire" Dat laatste woordje was er teveel aan, dus ik riep dat ik MISSCHIEN alleen maar redelijk zou zijn om hem niet uit te lachen op de rechtbank als hij de volgende keer tegen mij rijdt.

Enerzijds had de man wel een punt, voor mocht ik bewust mijn voorrang afgedwongen hebben van hem. Maar dat was niet zo en die belediging vond ik allesbehalve redelijk.

Ik heb het niet zo op met fietsers die wettelijk gezien in orde zijn omdat ze 'een' lichtje op hun fiets hebben dat zo ontieglijk klein is dat je het pas ziet eens je op een halve meter achter hen rijdt. Het eerste dat ik me kocht toen ik auto leerde rijden waren betere lichten voor m'n fiets. 

Geplaatst:

Vrij zeker dat het @@Tjeu zijn ketel is. Hardtop en twee uitlaten. Maakte hij veel kabaal? Zal aan zijn Skytune liggen :)

Is een 1.8 vierpitter met 140pk, kist weegt ergens tussen de 900 en 1000 kilo dus gaat wel lekker :D

Neen maakte niet zoveel lawaai maar mijn auto is binnenin dan ook heel stil dus moeilijk te zeggen.

Voor dat gewicht is dat idd de moeite, zelfde blok als in een Lotus Elise dan?

Geplaatst:
Mijn dagelijkse ergernis: De afrit Geel-Oost (richting Antwerpen) die elke morgen potdicht zit (soms 2 kilometer voor de afrit file op de pechstrook) maar waar mensen het vertikken van op de pechstrook aan te schuiven waardoor ze bijzonder gevaarlijke situaties creëren op het rechterrijvak door stil te staan in de weg van tegemoetkomend (vracht)verkeer aan respectievelijk 90 en 120 km/u om zich ergens tussen te wringen.

Ikzelf heb dit 1 keertje gedaan, op een rustiger moment, omdat ik zag dat er veel gaten in de file zaten. Ik was verder gereden tot waar de uitvoegstrook bijna eindigde om zo in te voegen. Dat was echter buiten de  agent in zijn anonieme wagen gerekend... De blauwe ledjes in de grille gingen gaan en ik mocht aan de kant gaan staan. Hij kon er begrip voor opbrengen gezien je normaal gezien ook niet op de pechstrook mag stilstaan maar dat het rechterrijvak opstroppen nog gevaarlijk was. Ik had eigenlijk moeten vragen wat ik dan best deed maar ik was al blij dat hij het hierbij gelaten heeft. Sindsdien voeg ik voor mijn eigen veiligheid op de pechstrook in, voor die paar minuten ga ik mijn leven niet riskeren.

Geplaatst:

En wat was de reden dat de agent u tegenhield? Wat had je verkeerd gedaan?

Zolang je geen volle lijnen over gaat, doe je niks mis. Om op de pechstrook aan te gaan schuiven en de afrit af te rijden moet je 2 volle lijnen over...

Geplaatst:

En wat was de reden dat de agent u tegenhield? Wat had je verkeerd gedaan?

Zolang je geen volle lijnen over gaat, doe je niks mis. Om op de pechstrook aan te gaan schuiven en de afrit af te rijden moet je 2 volle lijnen over...

Door een automobilist die plots wakker schoot kon ik niet in dat 'gat' invoegen en kwam ik naast hem uit op de uitvoegstrook, dat had die agent uiteraard gezien. :D

Het grappige is dat ik dagelijks bestuurders (dikwijls dezelfde) zie die met hoge snelheid dubbel uitvoegen, toen ik het die ene keer deed was dat allesbehalve met een rotvaart en voelde ik me schuldig ten opzichte van de andere bestuurders omdat ik zwaar in de fout ging. Maarja, some have all the luck, maar mij zie je het niet meer doen.

Geplaatst:

Hoog tijd dat die andere afrit daar terug open gaat, miljaar dat duurt...

Geplaatst:

Tja, ik dacht dat dat allemaal ging gedaan zijn tegen eind 2013?

Geplaatst:

Half februari, blijkbaar.

Schitterende timing, vanaf dan moet ik er regelmatig zijn. :ninja:

Geplaatst:

Mijn dagelijkse ergernis: De afrit Geel-Oost (richting Antwerpen) die elke morgen potdicht zit (soms 2 kilometer voor de afrit file op de pechstrook) maar waar mensen het vertikken van op de pechstrook aan te schuiven waardoor ze bijzonder gevaarlijke situaties creëren op het rechterrijvak door stil te staan in de weg van tegemoetkomend (vracht)verkeer aan respectievelijk 90 en 120 km/u om zich ergens tussen te wringen.

Ikzelf heb dit 1 keertje gedaan, op een rustiger moment, omdat ik zag dat er veel gaten in de file zaten. Ik was verder gereden tot waar de uitvoegstrook bijna eindigde om zo in te voegen. Dat was echter buiten de  agent in zijn anonieme wagen gerekend... De blauwe ledjes in de grille gingen gaan en ik mocht aan de kant gaan staan. Hij kon er begrip voor opbrengen gezien je normaal gezien ook niet op de pechstrook mag stilstaan maar dat het rechterrijvak opstroppen nog gevaarlijk was. Ik had eigenlijk moeten vragen wat ik dan best deed maar ik was al blij dat hij het hierbij gelaten heeft. Sindsdien voeg ik voor mijn eigen veiligheid op de pechstrook in, voor die paar minuten ga ik mijn leven niet riskeren.

Is het niet voordeliger voor u om er in Ham af te gaan, en wat binnendoor te kachelen? Ook geen plezante verbinding, maar misschien beter dan de dagelijkse ergernis.

Geplaatst:

Is het niet voordeliger voor u om er in Ham af te gaan, en wat binnendoor te kachelen? Ook geen plezante verbinding, maar misschien beter dan de dagelijkse ergernis.

Ik woon in Heppen en kan zonder problemen binnendoor via Ham/Tessenderlo/Veerle naar Westerlo rijden, maar in tijd zou het me niet veel schelen. Die ergernis is ondertussen al een gewoonte en valt met 5 minuten opstaan al te halveren of zelfs te vermijden. Bovendien hoop ik nu elke dag dat ze die gekken (ik geef toe dat doen ook geweest te zijn) die daar elke dag kunsten uithalen ook eens tussen het verkeer uitfilteren, anders gaan daar nog serieuze ongevallen gebeuren. Ik betrap mezelf en anderen erop dat naarmate het einde van de invoegstrook nadert ik mij 'breed' zet om van die stuntmannen te vermijden.

Nu blijft nog echter altijd de vraag wat je zou moeten doen als je volgens de letter van de wet wil rijden, jezelf laten doodrijden op het rechtervak of stilstaan op de pechstrook zonder 'ontsnappingsmogelijkheid' naast voorbijrazend verkeer.

Geplaatst:

Daarnet bijna geplet door een camionnette, moet hij normaal niet rechts blijven als hij ook rechts rijdt op het rond punt?

En dan fragment erna een pipo die zo maar ff op het ander rijvak stopt omdat er op de parking 20m verder iemand aanstalten maakt om eruit te rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=ydwzaTalUds

Geplaatst:

Dat laatste zou ik me nu niet direct druk in maken, dat eerste is wel degoutant - 't is niet dat hij een gigantische draaicirkel heeft.

Geplaatst:

Daarnet bijna geplet door een camionnette, moet hij normaal niet rechts blijven als hij ook rechts rijdt op het rond punt?

Volgens de letter van de wet wel. Maar diezelfde letter zegt ook dat je vanaf het linkervak niet naar rechts mag afslaan, maar dat je eerst op de rechter rijstrook moet voorsorteren.

Die dubbelvaksrotondes met 2 vakken om de rotonde te verlaten zijn dan ook niet compatibel met de wetgeving.

En dan fragment erna een pipo die zo maar ff op het ander rijvak stopt omdat er op de parking 20m verder iemand aanstalten maakt om eruit te rijden.

Slechte planning...

Geplaatst:

Volgens de letter van de wet wel. Maar diezelfde letter zegt ook dat je vanaf het linkervak niet naar rechts mag afslaan, maar dat je eerst op de rechter rijstrook moet voorsorteren.

Die dubbelvaksrotondes met 2 vakken om de rotonde te verlaten zijn dan ook niet compatibel met de wetgeving.

Alé dat wist ik zelfs niet

Geplaatst:

Die camionette; dat is in Erembodegem. Steevast prijs daar. Mensen moeten naar Gent of Aalst en hop, ze zijn weg.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die camionette; dat is in Erembodegem. Steevast prijs daar. Mensen moeten naar Gent of Aalst en hop, ze zijn weg.

idd, als je iets aan je linkerkant hebt van je auto en je hebt geen goesting om't zelf te betalen, is dat een ideaal rondpuntje....

Geplaatst:

Gisteren boel gemaakt met een Turk :lol:

Eerst schiet ie vanop zijn oprit de baan op voor mijn neus, en vervolgens begint hij verder te taffelen aan 40km/h (max snelheid daar is 70). Irritant, maar bon, ik maakte me er niet echt druk in. Even verderop is er een recht stuk waar je voorbij kan, het enige stuk waar je echt voorbij kan de volgende 3-4km, dus ik maak van de gelegenheid gebruik en ik ga er gewoon voorbij. Kous af denk je dan ...

Nope. Als ik hem voorbij ben, lijkt het alsof ie door een wesp gestoken is. Hij accelereert en komt in mijn gat hangen, wild over de weg zwalpend,  enkele keren komt ie zelfs links half naast me hangen, hoewel er geen plaats is om voorbij te steken. WTF?!

Ondertussen waren we in een dorpje waar je maar 50 meer mag, en vond ik het welletjes. Ik stop dus in het midden van mijn rijstrook met het idee ofwel gaat ie me voorbij en ben ik er vanaf, ofwel gaan we eens een klapke doen. Het is dus het tweede geworden :D

Kerel was in alle staten:"Ik heb kind op achterbank en jij vlieg mij voorbij!" en nog een hoop onzin. Heb hem dan kalm verteld dat hij 40 reed waar hij 70 mocht, en dat ik hem gewoon reglementair heb ingehaald en dat ik niks verkeerd gedaan heb. Dan was 't van "Ja maar ik was bezig met kind" ... 'k Zeg mja, wie zijn probleem is dat? Toen wist ie niet meer wat zeggen en was 't van "Kom rij maar door, ga maar weg, je hebt geluk dat je braaf bent!" Ok dan :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid