Dawud 4.616 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 had zijn kinderen hun gordel aan? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Daar heb ik niet op gelet hoor. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Nog zoiets vervelend: mensen die koste wat het kost links willen staan aan de lichten. Zelfs al sta je zelf als enige rechts, zij komen links van je staan, ook als het pas rood geworden is en ze oorspronkelijk nog achter je reden. Dat er wel eens iemand zou kunnen aankomen die normaal gezien alleen maar even z'n gas moet lossen als het groen wordt, snappen ze blijkbaar niet. 2 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Ik doe dat toch ook hoor, in het bijzonder als mijn vertrouwen in de vlotheid van die bestuurder niet al te groot is 2 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Ik doe dat toch ook hoor, in het bijzonder als mijn vertrouwen in de vlotheid van die bestuurder niet al te groot is Idem hier. Ik ben toch altijd eerst weg. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Ondanks mijn minder aantal pk's klopt dat nog steeds. Het is verwonderlijk hoe traag sommige mensen zijn, die moeten toch echt niet graag rijden en niet bezig zijn met het rijden. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Het gaat er niet over dat je sneller weg bent dan die rechts, het gaat erover dat degene die eventueel aan 90 per uur aankomt zich altijd zal moeten inhouden als het licht op groen springt en er daar iemand staat. Ik zet me rechts, gaat het niet vlot genoeg, dan steek ik 'm later wel voorbij. 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Fuck that man, hoffelijkheid ok maar ik ga mezelf niet @@DenDuvel aandoen om het een ander makkelijker te maken. 9/10 zetten andere mensen zich toch links en de volgende kilometer heb je dan twee rijtjes die mooi naast mekaar aan een slakkengang optrekken, en zit je rechts gevangen. 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Nee, voor jou is dat geen verbetering. Quote
Philken 154 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Fuck that man, hoffelijkheid ok maar ik ga mezelf niet @@DenDuvel aandoen om het een ander makkelijker te maken. 9/10 zetten andere mensen zich toch links en de volgende kilometer heb je dan twee rijtjes die mooi naast mekaar aan een slakkengang optrekken, en zit je rechts gevangen. idd, daarstraks nog gedaan met mijn(overbeladen) remorksen achter de 316d, diene scenic vond 't dan ook nodig om met zijn lichten te flikkeren als't groen werd kon 'm nog nie mee met de 316d met remork, bleef wel consistent links rijden, volgende lichten stond meneer scenic nog altijd links Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Maar ik weet dat wel JanC, maar dit is een van de weinige keren dat ik in het verkeer zeg "de pot op, ik sta hier en trek uw plan". 1 Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Het gaat er niet over dat je sneller weg bent dan die rechts, het gaat erover dat degene die eventueel aan 90 per uur aankomt zich altijd zal moeten inhouden als het licht op groen springt en er daar iemand staat. Ik zet me rechts, gaat het niet vlot genoeg, dan steek ik 'm later wel voorbij. Achter een BMW zet ik me er rechts achter. Is het een Berlingo dan zet ik me er links naast. De gemiddelde mens heeft een reactietijd op groen licht dat het niet mooi meer is.. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Hangt er een beetje vanaf. Als het heel rustig is durf ik er wel achter gaan staan, omdat ik dan toch onmiddellijk er voorbij kan indien nodig. Maar als je in uw spiegel ziet dat er nog auto's afkomen die sowieso nog voor het rood gaan staan, dan zet ik mij al links. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Ik had het vanavond ook vlaggen, vlot links aan het rijden maar wordt rood en de trage pipo die achter een andere trage pipo rijdt komt van rechts gewoon naar links zodat hij ook als eerste kan vertrekken Quote
Phil 12.513 Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Hangt er een beetje vanaf. Als het heel rustig is durf ik er wel achter gaan staan, omdat ik dan toch onmiddellijk er voorbij kan indien nodig. Maar als je in uw spiegel ziet dat er nog auto's afkomen die sowieso nog voor het rood gaan staan, dan zet ik mij al links. Idem. Ik had het vanavond ook vlaggen, vlot links aan het rijden maar wordt rood en de trage pipo die achter een andere trage pipo rijdt komt van rechts gewoon naar links zodat hij ook als eerste kan vertrekken Hatelijk. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Die camionette; dat is in Erembodegem. Steevast prijs daar. Mensen moeten naar Gent of Aalst en hop, ze zijn weg. Da en da zwevend rond punt boven den E40 richting Wetteren komende van Zottegem, altijd prijs daar. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Het wordt gewoon pure waanzin op de weg. Gisterenavond rijd ik van Aalst tot Melsbroek op de autostrade, cruisecontrole op een rijbewijsvriendelijke snelheid.....; - Ergens rond Affligem een camionette op het middenvak die zomaar zijn knipperlicht naar links aansteekt maar niet naar derde band gaat terwijl er op de eerste rijstrook niemand rijdt, ik rem dus, maar camionette komt niet, op het moment dat ik hem voorbij ga doet hij een rambeweging..... snap totaal niet wat die mens bezielde, een soort superflik uithangen of zo? Natuurlijk een lichtconcert van jewelste. Niet te geloven eigenlijk. - Nemen we de bocht in Groot-Bijgaarden, daar hangt een Audi vrij traag links en ik ga niet eens heel snel langs rechtsvoorbij, kerel begint gas te geven, te flikkeren en in mijn gat te hangen terwijl hij onophoudelijk blijft flashen. Ok op dat moment werd het me ook wel even te veel en heb ik de plotse stop truuk toegepast en even mijn remmen toegepitst. Dat probleem was opgelost. - Daarna op de baan naar huis het klassiek probleem van de hooggeplaatste Xenons op mijn camionette: ene die van ver zijn grootlichten op stak, heb dan even lang de mijne even opgezet Dat laatste begrijp ik wel, zoals reeds gezegd is dat gewoon niet meer gezond die spots op die wagen. Blijkbaar voelen heel wat mensen zich supercop op de baan en beslissen ze zelf om de "orde te handhaven". Ik heb op geen enkel ogenblik enige agressie uitgestraald, noch gereden als een gek...... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Eén constante: onverdraagzaamheid. Dat wordt meer en meer een probleem in de toekomst. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Blijkbaar voelen heel wat mensen zich supercop op de baan en beslissen ze zelf om de "orde te handhaven". Ik heb op geen enkel ogenblik enige agressie uitgestraald, noch gereden als een gek...... Klopt, was gisteren heel druk op de E40 en ook een Mercedes voor me die express op de rem ging staan en dan aan 100km/h op het linkervak bleef rijden. Naast hem ook iemand dus kon niet voorbij, nuja kalm gebleven en 3km verder is em toch vrijwillig opzij gegaan. Precies alsof ze het willen uitlokken maar laat ze maar doen, vanaf nu wordt alles gefilmd Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Die werken in Oostende aan de konterdambruggen. Help! en dat voor slechs 3,5 maand lang. Ik denk dat ik nog liever zwem naar de overkant. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Tegen maximaal 15 km per uur een rotonde nemen, bang dat hun auto anders omvalt Quote
Gast TDJ Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Ok op dat moment werd het me ook wel even te veel en heb ik de plotse stop truuk toegepast en even mijn remmen toegepitst. Dat probleem was opgelost. Dat heb ik ondertussen afgeleerd, ik los nu gewoon het gas of zet mijn CC enkele km/u lager bij bumperklevers. Te bedenken dat ik vroeger ook 'op' anderen hun bumper plakte, dat heb ik ook afgeleerd. Het is veel relaxter rijden en de hardnekkige, onnodige, linksrijders zullen het toch nooit leren. Waar er plaats is en waar zij niet opzij gaan haal ik gewoon rechts in, gisteren zo nog gedurende een kilometer of 7 rechts gereden aan 120 km/u terwijl ze op het linkervak accordeon aan het spelen waren. Verstand komt met de jaren zeker? Autorijden. Quote
Gast TDJ Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Tegen maximaal 15 km per uur een rotonde nemen, bang dat hun auto anders omvalt Zijn dat diezelfde als waar een rotonde volledig leeg moet zijn alvorens ze oprijden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.