Joske 922 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Mensen die voorgesorteerd staan om links af te slaan aan een rood licht en dan zonder waarschuwing toch rechtdoor rijden. Over de volle streep terug naar de rijstrook "rechtdoor" en nog zeggen dat het mijn schuld is dat hij tegen mijn auto rijdt. Velg getoesjeerd en achterbumper links op de hoek zal opnieuw gespoten moeten worden. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Mensen die gewoon niet kunnen wachten tot de volle lijn is overgegaan in een streeplijn, altijd en overal zie je ze. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Mensen die gewoon niet kunnen wachten tot de volle lijn is overgegaan in een streeplijn, altijd en overal zie je ze. Mensen die overal trager rijden dan toegelaten, overal zie je ze 2 Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Mensen die overal trager rijden dan toegelaten, overal zie je ze Gisteren reed een voorligger 70 km/u waar je 90 mocht. Dit deed ze daarnaast ook in de daarop volgende zone 70 (goed zo) en zone 50 (minder goed). Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik kwam een paar dagen geleden iemand tegen die warempel 30 km/u reed in een stuk waar je inderdaad maar 30 mag! Behalve dat iedereen daar met 50 en harder door gaat, en dat je dat tot voor een paar maanden ook mocht, en dat dat dus absoluut geen probleem is, behalve voor de wetgever dan. Heb je ooit al eens 30 per uur gereden? Niet in een steegje in Brussel, maar op een doorgaande weg. Je moet dat eens doen, zeker op een zondagavond na 20u. Dat is traaaaaaaaaag. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik kwam een paar dagen geleden iemand tegen die warempel 30 km/u reed in een stuk waar je inderdaad maar 30 mag! Behalve dat iedereen daar met 50 en harder door gaat, en dat je dat tot voor een paar maanden ook mocht, en dat dat dus absoluut geen probleem is, behalve voor de wetgever dan. Heb je ooit al eens 30 per uur gereden? Niet in een steegje in Brussel, maar op een doorgaande weg. Je moet dat eens doen, zeker op een zondagavond na 20u. Dat is traaaaaaaaaag. Ik ken je niet, maar puur afgaande op wat ik de laatste tijd lees lijk je een bijzonder verwaande kerel. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik ken je niet, maar puur afgaande op wat ik de laatste tijd lees lijk je een bijzonder verwaande kerel. Ik ken hem wel, en je hebt 100% gelijk. 3 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Gisteren is een kameraad van mij tegengehouden geweest met zijn auto door de snelwegpolitie. Ze volgde hem vanaf het sportpaleis tot het vliegveldje van Hoevenen. Ze hielden hem tegen voor rechts inhalen en niet pinken en ze hebben pieken gezien van 230. heeft mij dan gebeld of ik wil komen betalen met mijn visa voor hem want die mannen van de politie zeiden dat dat moest. het was slechts 275 € omdat ze geen snelheid konden meten. Kan da zomaar? en wordt daar rekening mee gehouden op de rechtbank? Hij moet voorkomen voor 130 te rijden in een zone 70. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 heeft mij dan gebeld of ik wil komen betalen met mijn visa voor hem want die mannen van de politie zeiden dat dat moest. het was slechts 275 € omdat ze geen snelheid konden meten. Kan da zomaar? Als Belg meteen moeten betalen met je VISA voor een boete? Lijkt me heel sterk hoor, heeft hij een PV ontvangen? Had hij openstaande boetes of misschien taks niet betaald? Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Als Belg meteen moeten betalen met je VISA voor een boete? Lijkt me heel sterk hoor, heeft hij een PV ontvangen? Had hij openstaande boetes of misschien taks niet betaald? taksen zijn betaald voor zover ik weet en er staan ook geen boetes open, behalve een rechtzaak die nog moet komen. van die pv weet ik niet. zal wel zeker . ik kwam alleen aan, heb betaald aan die mannen (reden met zo'n A4 2,7tdi), heb een ticketje gekregen met de politiezone op en ben doorgegaan. kerel had nog ook aan die flikken gevraagd of ze moeite hadden om hem te volgen Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Heel bizar verhaal, zeker als het geen anonieme wagen was. Ik heb nog nooit meteen moeten betalen in België. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik vond dat ook maar raar. ben nu wel nog nooit tegengehouden geweest dus ik zou het niet weten. verschiet er ook van dat die mocht verder rijden eigenlijk. 200+ rijden op de ring, rechts inhalen, niet pinken. lijkt me toch redelijk straffe toeren. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Heel bizar verhaal. Ik denk dat je kameraad in't zak is gezet. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Heel bizar verhaal. Ik denk dat je kameraad in't zak is gezet. Ik vrees het ergens ook maarja officiële wagen en betalen met VISA? Als je 200 rijdt op de ring kom je er normaal niet zomaar mee weg hoor tenzij het maar 10sec was. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik vrees het ergens ook maarja officiële wagen en betalen met VISA? Als je 200 rijdt op de ring kom je er normaal niet zomaar mee weg hoor tenzij het maar 10sec was. Nee, dan nog stellen ze een PV op en hoor je er later wel van. Met Visa betalen heb ik nog nooit gehoord. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Nee, dan nog stellen ze een PV op en hoor je er later wel van. Hoeveel was je boete? :D Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Hoeveel was je boete? :D 550 en 16 dagen wandelen. Weliswaar na een passage van mijn dossier langs de rechtbank. Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 is dat niet gewoon geweest omdat ze geen snelheid hebben kunnen meten? meteen minnelijke schikking om die rechts-inhalen-zonder-aangeven overtreding te kunnen vorderen? ook wel dwaas dat hij zo gaat rijden met een duidelijk herkenbare politiewagen achter hem. die bumpers kunnen niet nog meer High-Vis zijn Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 is dat niet gewoon geweest omdat ze geen snelheid hebben kunnen meten? meteen minnelijke schikking om die rechts-inhalen-zonder-aangeven overtreding te kunnen vorderen? Normaal niet, dan sturen ze dat gewoon op. Kijk gewoon op dat papier wat erop staat en bel desnoods naar de politie hé, heel raar verhaal! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Mensen die gewoon niet kunnen wachten tot de volle lijn is overgegaan in een streeplijn, altijd en overal zie je ze. Hier maak ik me wel eens schuldig aan, moet ik heel eerlijk toegeven. Zelfs bij het oprijden van een autostrade. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Hier maak ik me wel eens schuldig aan, moet ik heel eerlijk toegeven. Zelfs bij het oprijden van een autostrade. Soms moet je wel als ze van plan zijn om zich aan 70km/h voor een vrachtwagen te gooien Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Soms moet je wel als ze van plan zijn om zich aan 70km/h voor een vrachtwagen te gooien Ik wacht dan tot ze naar links gaan en dan trek ik op tot 120-130 alvorens in te voegen, eruit leren doen ze niet maar het is wel veiliger voor mij. Veel mensen hebben trouwens ook schrik precies van het einde van de invoegstrook, alsof er een onzichtbare muur staat. 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik wacht dan tot ze naar links gaan en dan trek ik op tot 120-130 alvorens in te voegen, eruit leren doen ze niet maar het is wel veiliger voor mij. Veel mensen hebben trouwens ook schrik precies van het einde van de invoegstrook, alsof er een onzichtbare muur staat. Ik daag je uit om dat eens te proberen op een paar opritten op de E40. Je gaat ofwel tegen de vangrail zitten of tegen een brugpijler Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.