Gert-Jan 416 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik daag je uit om dat eens te proberen op een paar opritten op de E40. Je gaat ofwel tegen de vangrail zitten of tegen een brugpijler Stopt de pechstrook daar dan abrupt? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Stopt de pechstrook daar dan abrupt? soms wel ja, levensgevaarlijk Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 soms wel ja, levensgevaarlijk Inderdaad levensgevaarlijk zoiets, only in BE Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Loppem : geniet van je volle 50m invoegstrook! 3 Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Loppem : geniet van je volle 50m invoegstrook! Even opgezocht op google maps, wat is me dat voor iets? Eerst een scherpe bocht en dan zo een korte invoegstrook Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 vroeger was de E40 een 2-vaks. En nu is die 3-vaks. Past net op de brug, maar dan is er geen oprijstrook meer. Vroeger was de oprit richting Oostende in Jabbeke eentje zonder oprijstrook, de brugpijler stond in de weg. Dus een gat zien en invoegen (gelijk op vele steenwegen nog altijd). Nu hebben ze daar gelukkig die brugpijler verzet. Quote
Philken 154 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 in Loppem kan je beter, komende van Brugge, iets verder rijden 't rondpuntje rond en dan de oprit nemen voor de autostrade ik snap niet dat ze dat daar niet verplichten(nie dat ik 't zelf doe....) onlangs nog een slimme voor mij die de bocht aan nog geen 40 pakt en dan op't eind van de invoegstrook stopt omdat 'm nie dierf invoegen en dan stak hij zijn auto in achteruit.... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ik herinner me nog levendig de situatie met m'n beige V70, afgesproken aan de carpoolparking in Loppem met een collega-cursist, om naar Gent te rijden. De klassieke vraag: wie rijdt? Waarop ik dikwijls al eens durf te zeggen: "ik want ik rijd graag en voel me veiliger als ik zelf rijd en dat heeft niks met jou te maken" of iets in die aard. Drie minuten later nemen we die oprit en komt er een vrachtwagen af die niet aan de kant wil gaan, terwijl hij kan, ik probeer nog alles te geven, maar geraak er niet en moest dan echt alles blok toesmijten om net niet tegen de vangrail te zitten. De brave man vroeg terecht of het wel degelijk veiliger was 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Hier maak ik me wel eens schuldig aan, moet ik heel eerlijk toegeven. Zelfs bij het oprijden van een autostrade. De gevallen waar ik me eraan erger: verlaten van de Antwerpse ring richting E313, daar moet je even je rijstrook houden, voor velen te veel gevraagd. Of van de E40 de Brusselse ring op (Sint-Stevens-Woluwe), daar kunnen ze ook vaak geen paar honderd meter wachten. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Zelfs daar, Jan, zelfs daar. Deze ochtend nog in Antwerpen. Ik haat het om tussen die twee lijnen gevangen te zitten als er op de vakken rechts van mij geen verkeer is, dat voelt ook aan als middenvakplakker. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Mja, toch wacht ik tot het eerste stukje asfalt. Ik zet me als het kan meteen al uiterst rechts (naast de spitsstrook), omdat je anders die van links er tussen moet laten. Me vandaag trouwens aan de 100 gehouden, toch ook maar vervelend om dan de vrachtwagens voorbij te gaan. Die uiteraard verspreid rijden over de 3 rechtervakken. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 't Is daar eigenlijk wel een zootje he. Weven en beven in Borgerhout, flitsen en titsen net ervoor. Op de afrit het juiste vak kiezen en als er geen oprijden vanuit Borgerhout direct de spitsstrook nemen (lekker handig ). Als dat niet gaat, sukkelen tussen de lijnen, inderdaad links laten invoegen, en dan max 100 en eigenlijk best wel meer kunnen en willen. Om dan in Ranst ook nog een paar maneuvers te moeten verdragen. Zo Belgisch wel Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 En dan lekker allemaal 90 taffelen tot in Herentals, ook al rijden er rechts slechts een paar vrachtwagens met telkens een paar 100 meter ertussen (en ik). Daarmee vergeleken is de E40 toch wel een verademing. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Dat is waar, buiten vrachtwagens rijdt er niemand rechts. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 En dan lekker allemaal 90 taffelen tot in Herentals, ook al rijden er rechts slechts een paar vrachtwagens met telkens een paar 100 meter ertussen (en ik). Daarmee vergeleken is de E40 toch wel een verademing. Ik moet eens tellen hoeveel volk ik rechts inhaal, en hoeveel links, als ik met de motorfiets ben. Ik denk dat dat makkelijk een factor 10 moet zijn. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Zou me niks verbazen. Waar de E314 de E40 vervoegt, gaat het ook vaak sneller op de twee rechtervakken. Terwijl je enkel naar rechts mag opschuiven. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 En dan lekker allemaal 90 taffelen tot in Herentals, ook al rijden er rechts slechts een paar vrachtwagens met telkens een paar 100 meter ertussen (en ik). Daarmee vergeleken is de E40 toch wel een verademing. klopt Hebben wij ergens een mailadres van "de automobilistenbond"? Die gasten worden altijd geciteerd, maar hoe je ze contacteert ... Ik wil al lang eens een deftig schrijven doen. Eventueel gesteund door enkele anderen hier. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Geplaatst: 5 februari 2014 Hier maak ik me wel eens schuldig aan, moet ik heel eerlijk toegeven. Zelfs bij het oprijden van een autostrade. Idem hier ... het is vaak ook veiliger om meteen in te halen wanneer je goed overzicht hebt (bv. bij het uitkomen van een bocht), dan braafjes te wachten tot je streepjes hebt, en 100 meter minder plaats om in te halen. Quote
Vandie 16 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Even opgezocht op google maps, wat is me dat voor iets? Eerst een scherpe bocht en dan zo een korte invoegstrook Ik heb daar de eerste keer dat ik opreed ook stilgestaan :s. Ik had toen net mijn rijbewijs en net op het moment dat ik opdraaide en snelheid maakte, had ik enkel en alleen maar vrachtwagens naast me... versnellen of vertragen ik kon geen kant op en die muur kwam maar dichter... Levensgevaarlijk die boel!! Ik wil niet weten hoe een vrachtwagen daar veilig opdraait.... Want er is daar vlakbij een transportfirma. Quote
Vandie 16 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 In navolging van mijn reactie in de coyote systems: Ik erger me de laatste tijd enorm aan allerlei werken. Er wordt een baan afgesloten voor een maand of drie. Ik denk bij mezelf "yeah eindelijk gaan ze die baan eens fiksen". De baan gaat dan terug open. Euh WTF Hebben ze gedurende die periode gewoon om de 50 meter een wegversmallingen gemaakt om het verkeer te vertragen. Overal zetten ze dan nog van die stomme oranje paaltjes voor mensen te ambeteren. In Roeselare hier hebben ze er volgens mij een hele camion gratis gehad bij één of andere spaaractie van een supermarkt!! Ook het constant verlagen van allerlei snelheidslimieten op verschillende plaatsen. Ik wil gerust toegeven dat die snelheden nuttig zijn overdag, maar 's nachts... Komaan zeg, ik zeg niet dat ik 40+ wil gaan. Gewoon 20+ zou al veel aangenamer zijn. En met de trajectcontroles die ze willen doen op gewestwegen... Ik hou me hart vast. Veel mensen rijden 'snachts: documentenvervoer (tnt night, wij , Seris , gazettemannen, industriële bakkers enz... , Dit wordt echt een groot probleem in de toekomst, want chauffeurs zijn meestal betaald per km en altijd maar trager en trager rijden is niet goed voor de portefeuille van een chauffeur. Dus extra kosten voor de werkgever om alle plaatsen te kunnen leveren. Dus weer duurdere prijzen voor de klant in kwestie... Ik zou graag daar toch eens met zo'n hoge verkeerspietje willen praten over dit onderwerp. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Ik zou graag daar toch eens met zo'n hoge verkeerspietje willen praten over dit onderwerp. Die slaapt dan hé, die gasten missen elk gevoel met de werkelijkheid en hebben wss enkel een fiets Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Dacias, de paupermobiel bij uitstek die denken dat ze alles mogen 1 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 ook wel dwaas dat hij zo gaat rijden met een duidelijk herkenbare politiewagen achter hem. die bumpers kunnen niet nog meer High-Vis zijn Als ge de persoon ik kwestie zou kennen zou ge daar niet van verschieten ik denk dat @@Bouncing Bullet en @ wel weten wie ik bedoel Soit hij heeft de pv ontvangen, ik heb mijn geld van hem gekregen benieuwd hoe dat verder gaat aflopen nu. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.