Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Bedankt gTa, dit bord zocht ik al lang.

Vlug even afdrukken om in m'n voortuin neer te planten :D

Hond van de buren maakt er precies ook een hobby van om in ons voortuintje te komen schijten.

Geplaatst:

Ik heb de drol van de hond van een van de mensen uit onze wijk eens aan zijn eigen voordeur gelegd. Had nog net gezien dat hij zijn hond in ons (toen nog) gras liet lopen.

Maar meestal zie je de drol achteraf liggen en weet je niet van wie zijn hond het is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Geen ergernis, maar ik kwam deze vanmorgen voor mij tegen  :)

post-50-0-09175700-1396505710.jpg

Geplaatst:

Ware het niet van de bluts in de deur, 'k dacht dat je mijn vrouw gespot had.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren avond rij ik met de Mini nog snel richting AH om wat inkopen. Voor zij die het kennen de Gentse baan tussen Eine en Oudenaarde.

Het is daar de laatste jaren van 90 naar 70 naar 50 gegaan omdat er teveel mensen langs die baan zijn gaan bouwen.

Anyway, ik rij in het centrum (jaja :D) van Eine achter een witte RCZ, kerel doet 30 a 35 ... fair enough we rijden door het centrum dus no worries. We komen uit het centrum op die baan en hij "versnelt" naar 45 a 50. Ik twijfel wat en blijf er toch achter want ben niet gehaast.

300m verder staat er echter een bord "u rijdt xxx". Er komt op de teller 48 te staan voor meneer voor mij. Om een of andere reden vindt hij dat NOG te snel en vertraagt naar 40 op dat bord ... 

Op dat moment vond ik het welletjes en ga er rustig voorbij. er kwam voor mij dan 56 op dat bord te staan. Krijg ik daar wel geen getoeter en geflikker naar mijn kop van die RCZ  :wacko:  :wacko:  :wacko: Heeft dat zo een minuut lang gedaan terwijl hij zachtjes wegzakte want ik reed dan 55 op teller ...

Wat bezielt die mensen toch? Soms heb je echt zin om te stoppen en eens uitleg te vragen want dit gaat er toch ECHT wel over IMHO.

Als je mensen voorbij knalt kan ik het soms nog verstaan, maar dit ... WTF! Wat een frustratie moet daarin zitten?  :angry:

Geplaatst:

Kijk, dit weekend gelijkaardig, en al kom ik het veel tegen dat ik ze negeer tegenwoordig, deze keer toch nog eens uitgestapt. Was al zeer lang geleden ondertussen.

Een oude pee in een al even oude 205. Je mag er 50, reed 30. Ik steek voorbij aan 50. Natuurlijk hetzelfde: koplampen knipperen.

Opnieuw, met de glimlach ernaartoe. Zit daar te roepen in zijn auto, maar ik doe teken dat ik hem niet hoor. Hij doet zijn ruit open met de draaier, en zegt "gulder riedt ier ollemoale te zjiere".

Ik zeg tegen hem dat hij 30 reed en je 50 mag, maar 't was geen avance, hij beweerde bij hoog en laag dat hij 50 reed.

"k goa joen oangeevn bie de fliekn" zei hij. Waarop ik spontaan zei "doe maar, we gaan samen. Om 't er 't eerst tot ginder?"

En weer begon hij te roepen dat iedereen daar te rap rijdt enz enz.

Ik heb hem gezegd dat ik hem ging aangeven voor uitlokken van verkeersagressie wegens het geknipper met zijn grootlichten. Maar hij was al op automatische piloot of in een of andere extase en bleef maar herhalen "ollemoale te zjiere, veel te zjiere!!!".

:fp:

't Is dus gewoon geen avance, dat uitstappen. :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

't Is dus gewoon geen avance, dat uitstappen. :D

Je moet het gewoon ineens tegoei aanpakken

46.jpg

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

filmer rijdt ook een pak te hard maar wtf met die linksrijder :lolz:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Geplaatst:

filmer rijdt ook een pak te hard maar wtf met die linksrijder :lolz:

filmer reed mooi achter de linksrijder aan 40/u, om er veilig voorbij te gaan ben ik idd wel eventjes boven de 50 gegaan

Geplaatst:

En géén lichtconcert gekregen? :)

Geplaatst:

En géén lichtconcert gekregen? :)

neen,maar Hyacinth was wel hare vent serieus de wind van voren aan't geven...

Geplaatst:

Zeer waarheidsgetrouw, ritsen in Vlaanderen:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

"k goa joen oangeevn bie de fliekn" zei hij. Waarop ik spontaan zei "doe maar, we gaan samen. Om 't er 't eerst tot ginder?"

:lolz: Zalig antwoord.

Spijtig dat er zoveel onverdraagzame mensen op de baan zijn, als je je al druk gaat maken voor zo een zaken is het al erg geworden.

Geplaatst:

Het is eenvoudig de punten waar mensen denken dat ze te snel passeren... Bij mij in de straat hebben er ook al twee geklikt, en ik weet sowieso dat je de bocht niet aan 70 moet pakken of je vliegt het decor in, en toch wil er iemand flitscontroles.  En even verder in het midden van een veld :D.

Kom kom, da gaat tegen 70. :ninja: Verantwoord is t nie echt, maar 90 lukt ook nog ('s nachts, das t enig moment da ge tegenliggers "ziet" afkomen - nie dat er 's nachts veel verkeer is hier, ma toch :ninja: :ninja: :ninja: )

Geplaatst:

Hond van de buren maakt er precies ook een hobby van om in ons voortuintje te komen schijten.

Veel ander voortuintjes kan da beest daar ook nie kiezen he. :biggrin::lol:

Gast wooter
Geplaatst:

Ja OK als ge echt wilt gaat dat aan 70 en zelfs 90 maar gezond is anders :) Een buur die net zijn auto parkeert en ge zijt allebei dood :)

En dat beest zoekt het wel uit, want dat voortuintje ligt achter onze garage en voor ons huis, dus aan straatkant niet te zien en ook niet te bereiken (muurtje en poortje) maar dat beest gaat door het bosje :)

Morgen is't opening van onze nieuwe overburen. Ben curieus, ze zijn vanavond nog aan het werk om het ding af te krijgen :).

Geplaatst:

Wordt weer lachen dan, parking is er eigenlijk genoeg vanachter, alleen geen kat die da weet. :)

Geplaatst:

Range Rover Sport die rotonde wil afrijden en zelfde afslag moet hebben als ik, moet wachten op een fietser met kind achterop die rond gaat. De afslag is breed genoeg om met 2 in te voegen naast elkaar, verder versmalt het. Range sneed dat stuk af zodat niemand normaal naast hem kan invoegen. Range koos de binnenbaan en ik voor één keer de buitenbaan, ik zie dat hij nog moet wachten voor die fietser en neem de afslag een stukje over het fietspad snijdend.

Vies dat die vent was, lichten flikkeren, mij proberen voorbij gaan op een parkeerstrook, gesticuleren... Not impressed m'n windnet naar beneden gedaan, konden we wat staren in de spiegel enz.

Verkeer gaat stapvoets en hij ziet z'n kans en komt naast mij hangen met z'n ruitje open

-"Dat was dus wel een man met kind!"
Ik:"Ik heb die gezien. :) trouwens ge kunt daar met twee invoegen vent"
-"Och jong rijdt door"

:lolz:

Eigenlijk wel erg, hoe vies kan je nu zijn omdat je één plaats verliest op een rotonde en hoe bekrompen moet je zijn om dan nog het non-argument van die zwakke weggebruiker te gebruiken...

Edit: hier dus, range stond iets meer naar links dan die rijschoolauto https://www.google.be/maps/@51.017002,3.664314,3a,75y,252.74h,73.5t/data=!3m4!1e1!3m2!1suxL4WDpRTo2cudjrVn9bAQ!2e0

Geplaatst:

Je link doet iets raars ik zit midden in de oceaan

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

't zal dan zijn visnet geweest zijn dat hij naar beneden deed?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Nen Range is dan ook een beetje ne boot. [emoji1]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ritsen, het blijft gigantisch moeilijk voor sommigen :inlove:. Pepe met zijn S40 heeft deze morgen bijna zijn stuur opgegeten denk ik en maar zitten mekkeren tegen meme.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid