Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik niet begrijp, is dat je je kinderen (toch zowat je kleine juweeltjes) niet deftig vastgespt in de auto. Oke, we hebben in de jaren 80 allemaal kofferbakritjes overleefd, maar dat is nu totaal not-done. Als ik nog maar het vermoeden heb, dat de kinderstoel bij de grootouders slecht gemonteerd staat, kijk ik het steeds volledig na. Het is het gewoon niet waard.

Klopt, het risico was in de jaren  wel 80 een stuk geringer.

@@Bompa

Je kan nog relatief gemakkelijk via binnenwegen tot op de R4 geraken (Beernem - Aalter - Bellem - Merendree - Drongen - R4)?

Da's een goeie tip, thx. Beernem-Knesselare-Ursel-Zomergem-Lovendegem was een optie, maar dan zit je met dat stuk N9 dat niet echt vlot.

Jouw tip is er mooi tussenin.

Langs Maria-Aalter en zo via Stratem naar Bellem is ook nog een optie. Dat stuk van Beernem naar Maria-Aalter tot Stratem ken ik bijna vanbuiten.

Geplaatst:

Wat ik niet begrijp, is dat je je kinderen (toch zowat je kleine juweeltjes) niet deftig vastgespt in de auto. Oke, we hebben in de jaren 80 allemaal kofferbakritjes overleefd, maar dat is nu totaal not-done. Als ik nog maar het vermoeden heb, dat de kinderstoel bij de grootouders slecht gemonteerd staat, kijk ik het steeds volledig na. Het is het gewoon niet waard.

Inderdaad.

Die dag op de A12. Darwin.

post-49-0-85469800-1399295499_thumb.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Klopt, het risico was in de jaren  wel 80 een stuk geringer.

Da's een goeie tip, thx. Beernem-Knesselare-Ursel-Zomergem-Lovendegem was een optie, maar dan zit je met dat stuk N9 dat niet echt vlot.

Jouw tip is er mooi tussenin.

Langs Maria-Aalter en zo via Stratem naar Bellem is ook nog een optie. Dat stuk van Beernem naar Maria-Aalter tot Stratem ken ik bijna vanbuiten.

Vanwaar kom je Beernem binnen?

In de regel kan je vanuit Beernem in 1 rechte lijn langs de vaart (even brug over in St. Joris) tot achteraan het industriepark Aalter rijden, dan gewoon door naar Bellem (doorheen) en via Hansbeke sta je snel in Merendree.

Dan is't gewoon doorsteken naar Drongen en je komt recht op de R4 uit.

Normaal ook een relatief verkeersluw traject (nu kan dat misschien beginnen tegenvallen :))

Gast Kraftrad
Geplaatst:

Inderdaad.

attachicon.gifIMG_4206.jpg

Tja, ... die mannen steken nog vast in de jaren 80 als t op veiligheid komt precies.

Gast wooter
Geplaatst:

Tja, ... die mannen steken nog vast in de jaren 80 als t op veiligheid komt precies.

Ook belgen hoor..

Enige tijd terug wuift er zo een vriendelijk kinneke vanuit een M3 die voor me rijdt naar mij. Aan de volgende lichten sta ik ernaast en vraag dat ze hunne kleinen toch eens vastmaken. Achter het stuur natuurlijk een buurvrouw van mijn ouders :D.

Geplaatst:

Tot wanneer je er een aanrijding mee hebt, dan ben jij wel de kindermoordenaar, in fout of niet!

Die mensen kunnen ze niet hard genoeg tegen zichzelf beschermen, ipv wat te staan flitsen zouden ze die mensen er beter eens uit filteren en even zwaar beboeten!

Gast wooter
Geplaatst:

Ik heb het niet volledig gehoord, hence het vraagteken.

De dame van het gerecht die aan het woord was verklaarde waarom ze het wel als vluchtmisdrijf beschouwden in dit geval.

Ik kan alleen maar bedenken dat er geen fysiek contact zou geweest zijn tussen beide auto's?

Een Turbo Rolfke als het ware.

Gast Kraftrad
Geplaatst:

Tot wanneer je er een aanrijding mee hebt, dan ben jij wel de kindermoordenaar, in fout of niet!

Die mensen kunnen ze niet hard genoeg tegen zichzelf beschermen, ipv wat te staan flitsen zouden ze die mensen er beter eens uit filteren en even zwaar beboeten!

Volledig akkoord maar 'k vrees dat in het huidige politieke klimaat alles wat snel kan gaan gelijk staat aan taboe en owee als je met een Duitse 'luxewagen' rijdt... . Zodoende liggen de prioriteiten daar.

Geplaatst:

Inderdaad.

attachicon.gifIMG_4206.jpg

Preventieve sterilisatie helpt voor tranen achteraf

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Linksrijders :facepalm:

Zowel gisteren en vandaag er fucking veel last van gehad.

Op het linkervak aan 90-95 km per uur "relax" rijden en stom kijken als je ze dan rechts voorbij gaat.

En als er dan een vrachtwagen op het rechtse vak rijdt ben je dan nog verplicht om er achter te blijven.

I HATE THAT!!!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vanwaar kom je Beernem binnen?

In de regel kan je vanuit Beernem in 1 rechte lijn langs de vaart (even brug over in St. Joris) tot achteraan het industriepark Aalter rijden, dan gewoon door naar Bellem (doorheen) en via Hansbeke sta je snel in Merendree.

Dan is't gewoon doorsteken naar Drongen en je komt recht op de R4 uit.

Normaal ook een relatief verkeersluw traject (nu kan dat misschien beginnen tegenvallen :))

Ik kom van aan de Wingensesteenweg.

Ik heb dat al eens geprobeerd langs de vaart, maar herinner me dat ik chance had dat ik niet te rap reed en wakker was of ik zat 't veld in aan die scherpe bocht van 90° waar de baan wegdraait, Zuidleiestraat. :D Ik kwam daar niets vermoedend "wiehoew, dit gaat vlot langs hier" aangestoven, heb toch even de klauwen mogen laten bijten :)

Ik denk dus dat ik daar ipv de brug over te steken (aan de Overleiestraat) dus beter langs dezelfde kant van de vaart gebleven was.

Maar op de kaart zie ik toch veel onderbrekingen hoor, zeker rond Bellem. Of is het een ander kanaal?

Geplaatst:

Ik zat gisteren in Wallonie, zalig was dat!!

Op een gegeven moment begon ik me te generen omdat ik op een bochtig weggetje tussen de bebouwing 90 was aan het geven, waar je toch alle hens aan dek moest zetten om de bochten te overzien enzo... En op die borden stond dus weldegelijk 90 als maximum snelheid...

Geplaatst:

Net de route eens afgefietst in streetview.

Fak, wat een speeltuin is dat zeg :lol:

bt :inlove:

@@PJH moet dit toch ook wel kennen?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou zo rijden richting Brussel:

https://www.google.be/maps/dir/51.1272758,3.3388457/Brussel/@51.0588368,3.4845127,11z/data=!4m29!4m28!1m20!3m4!1m2!1d3.4065463!2d51.1040772!3s0x47c342e5cfdfa477:0xc74e445d8861ea36!3m4!1m2!1d3.4347283!2d51.1060146!3s0x47c3429798e73761:0xb98ec557cdfdea44!3m4!1m2!1d3.5014189!2d51.1251571!3s0x47c3687fc6c5b26f:0x1397152c0ee43016!3m4!1m2!1d3.6559827!2d51.088962!3s0x47c3702fa413beed:0xf9b3cedc3e0245c3!1m5!1m1!1s0x47c3a4ed73c76867:0xc18b3a66787302a7!2m2!1d4.3517103!2d50.8503396!3e0

Kort samengevat -> Beernem, langs het kanaal naar Aalter, Dan naar Ursel, Dan naar Zomergem en voor Zomergem terug via het kanaal Naar de R4.

Geen file, hoe laat dan ook.

Geplaatst:

Is idd nog iets beter dan centrum Knesselare want daar rijden ze zich continu vast :)

Geplaatst:

Vandaag stak een motard zijn middenvinger naar mij op, wel met de wijsvinger er ook bij. Heeft dat iets te betekenen? @@wooter?

Moest invoegen op groot rond punt waarvan het midden nogal hoog ligt (snap niet waarom ze dat eigenlijk doen) en op het laatst zie ik een auto afkomen. Ik wil de vrachtwagen traag laten bollen, maar die fucking hill assist dacht er anders over en zet mij stil. Ik geef weer gas en wanneer het ding eindelijk in beweging komt komt er ineens een motard af. 

Op zich zat ik dus al op het rond punt, maar de remorque nog niet, en nu ook niet echt super snel, dus die kerel ervaarde het mss alsof ik hem afsneed. Wou mij ook nog langs binnen inhalen, maar 1 vaks rond punt en oplegger/trekker combinatie... Ik liet wel wat plaats, maar op zich toch onverantwoord. Toen die mij inhaalde gaf die mij dat teken. 

Gast wooter
Geplaatst:

Ik vermoed met de buitenkant hand naar je toe?

In België betekent dat naar mijn weten niets. In GB wel :).

Geplaatst:

Ik kom van aan de Wingensesteenweg.

Ik heb dat al eens geprobeerd langs de vaart, maar herinner me dat ik chance had dat ik niet te rap reed en wakker was of ik zat 't veld in aan die scherpe bocht van 90° waar de baan wegdraait, Zuidleiestraat. :D Ik kwam daar niets vermoedend "wiehoew, dit gaat vlot langs hier" aangestoven, heb toch even de klauwen mogen laten bijten :)

Ik denk dus dat ik daar ipv de brug over te steken (aan de Overleiestraat) dus beter langs dezelfde kant van de vaart gebleven was.

Maar op de kaart zie ik toch veel onderbrekingen hoor, zeker rond Bellem. Of is het een ander kanaal?

Euh...

Ik rij links van de vaart tot St. Joris en dan ga ik over de brug verder aan de rechterkant (dus Overleiestraat).

De vaart kan je maar volgen tot het industriepark Aalter (voorbij achterkant Bekaert (scheepskraan) in de Durmelaan rechtsaf).

Dan via de boerenbuiten naar Bellem en doorheen rijden (ben je al lang niet meer naast de vaart aan het rijden).

Gewoon die weg volgen tot je uitkomt waar vroeger café De Reisduif was (Hansbeke), daar rechtsaf en via het centrum van Hansbeke voor de sporen terug links (je kan ook direct na restaurant 't oud Gemeentehuis links afdraaien, dan snij je hoekje af).

Zo kom je terug over het water in Merendree, aan het kasteel rechtsaf en vervolgens Drongen volgen.

't is een fijne route en mogelijks één van de snellere/kortere opties, ik ken niet meteen alternatieven (omdat er ook geen nood aan is).

Als je wil, teken ik het wel es uit op Google Maps hoor...

Geplaatst:

Is idd nog iets beter dan centrum Knesselare want daar rijden ze zich continu vast :)

Kan je nu zelfs niet meer door?  :angry:

Mogen rondrijden daarnet, de sukkels geven geen omleiding en melden 't zelfs niet als je afdraait van de Knokkeweg...

Die verkiezingen is toch telkens een serieuze klucht voor de automobilist zne...

Geplaatst:

Als je van Maldegem komt richting Aalter kan je de eerste afslag (klein kruispunt) niet in, maar aan het grotere kruispunt (met lichten) kan je wel nog in, vorige week toch nog.

Geplaatst:

Euh...

Ik rij links van de vaart tot St. Joris en dan ga ik over de brug verder aan de rechterkant (dus Overleiestraat).

De vaart kan je maar volgen tot het industriepark Aalter (voorbij achterkant Bekaert (scheepskraan) in de Durmelaan rechtsaf).

Dan via de boerenbuiten naar Bellem en doorheen rijden (ben je al lang niet meer naast de vaart aan het rijden).

Gewoon die weg volgen tot je uitkomt waar vroeger café De Reisduif was (Hansbeke), daar rechtsaf en via het centrum van Hansbeke voor de sporen terug links (je kan ook direct na restaurant 't oud Gemeentehuis links afdraaien, dan snij je hoekje af).

Zo kom je terug over het water in Merendree, aan het kasteel rechtsaf en vervolgens Drongen volgen.

't is een fijne route en mogelijks één van de snellere/kortere opties, ik ken niet meteen alternatieven (omdat er ook geen nood aan is).

Als je wil, teken ik het wel es uit op Google Maps hoor...

Is niet nodig, ik zoek dat wel uit, je hebt het mooi beschreven, dankje.

Geplaatst:

Als je van Maldegem komt richting Aalter kan je de eerste afslag (klein kruispunt) niet in, maar aan het grotere kruispunt (met lichten) kan je wel nog in, vorige week toch nog.

*peut*

Not anymore :D

Geplaatst:

ok :)

Chance dat ik hier wat alternatieven gekregen heb van jullie!

Geplaatst:

Dàt, dat is waarheid.

Ik versta dat ook niet. Gewoon ontruimen.

Ergernis van gisteren: mijn alternatief om de werken in Drongen te omzeilen = vanaf Beernem naar Knesselare en dan richting de E34/N49 tot aan Linkeroever. Sinds vorige week.

Wat doen ze sinds vandaag: Op de E34/N49 werken thv Linkeroever :fp: :fp: :fp:

MINDER HINDER????

Wel, sorry beste bewoners daar in de buurt, jullie zullen ook even wat extra hinder ondervinden. En niet waar een plakkaat "uitgezonderd plaatselijk verkeer" staat, mij gaan ze niet vangen, maar op de lokale wegen in de buurt. "De liefkenshoektunnel is toch tolvrij". Juij! Een ommetoer van hier tot ginder om dan in Antwerpen Noord te gaan aanschuiven? Nee, bedankt.

En dan ligt Knesselare ook nog open heb ik deze namiddag gemerkt.

Geplaatst:

Daarstraks reed ik achteraan een treintje. Eerst 2 auto's, dan 2 oldtimer brommers/motors, zonder deftige verlichting en nummerplaat. De eerste vertraagt om een oprit op te draaien, die brommers gaan rechts voorbij zonder aarzelen. Die voor mij moet terug optrekken en dat wil echt niet lukken, ma echt niet hè! Duurde zonder overdrijven zeker 5s eer ik een versnelling merkte. Waarschijnlijk moest die eerst nog 3 vitessen terug.. Wou eerst nog inhalen maar aangezien ik bmw rij... Triest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid