Ugeken 11.761 Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Deze morgen was er een boerenpummel met een Antara achtig spul niet content, ik heb alles gezien: een vuist, een middenvinger, een vinger tegen de slaap, en dan is hij aan de lichten ook nog uitgestapt om mij te komen melden dat ik een aap ben . Aanleiding: ik rij af in Gistel, wil invoegen (richting Ichtegem) en zie die kerel het gat proberen dicht rijden met de voorligger. Ik wil netjes ritsen, maar dat stuk onbenul was overtuigd dat hij zeker voorrang had. Heb hem laten weten dat hij dan maar tegen mijn auto moest rijden en we daarna nog eens gingen klappen. Hij is al blazend weer ingestapt - kalf. En dat alles omdat hij mij moest voor laten. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Ik heb daarstraks zitten pharen naar een kieken dat me geen voorrang gaf. Achteraf zag ik de nieuwe belijning. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Wel een straffe stoot meegemaakt met een Flik. Die had een of ander pilleke gepakt wat was dat. Mega gefrustreerde opgenaaide mens. Had ik nu een dashcam gehad die was zijn job kwijt denk ik. Ik draai aan de stoplichten de steenweg op. Rustig achter een camionette aan legale snelheid. Komt daar ne flik (op een enduro moto met zwaailicht) afgevlogen !!! Ni normaal. En ja hij komt naast mij staan aan de volgende lichten. Hij: "awel manneke wat is dat allemaal zo vertrekken met piepende banden en aan illegale snelheden" Ik: " euh wat zegt u ik reed doodnormaal" Hij: (uiterst agressief) ge reed veel te snel, we gaan eens een pv opmaken si. Ik: "wat is uw naam"? Hij: "waarom" Ik : "wel roep maar een andere brigade op want ik wens mijn verhaal aan die mannen te doen" Hij: (totaal naast de kwestie) als ge wilt racen moede op circuit gaan ipv hier de man uit te hangen. Ik (tja open goal): dat doe ik ook man (op een gedicideerde manier), hoe zit dat gaan we die pv nu nog opstellen. Nog wat gescheld en weg was hij. Spijtig dat je voor zo een zaken ook geen klacht kan indienen. Onbeleefd, onbeschoft, vals beschuldigen en geen pv willen opstellen. Locatie de put van Diegem richting Machelen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 @@Ugeken - Dat is daar echt schering en inslag. Vind ik in zijn geheel een mottige afrit. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 @bt merci zal mijn nieuwe route worden voor in de zomer. Dagjestoeristenfile op de e40 1 Quote
bt. 7.577 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Aangezien het misschien nog meer mensen tot voordeel kan strekken: dit is de route in detail uitgetekend https://maps.google.be/maps?saddr=beernem&daddr=51.1407382,3.3318549+to:51.1327703,3.3419061+to:Overleiestraat,+Knesselare+to:Durmelaan,+Aalter+to:Bellem,+Aalter+to:Mariahove,+Mariahovelaan,+Bellem+to:Vaartstraat,+Nevele+to:Dosweg,+Nevele+to:Langenakker,+Nevele+to:Beekstraat,+Ghent+to:Binnenring-Drongen,+Ghent&hl=en&sll=51.062976,3.657417&sspn=0.094398,0.154324&geocode=FTlfDAMdmPoyACnzCXpRRVvDRzGtD0df1FMrgQ%3BFYJYDAMdDtcyACldP2zxSFvDRzGUruDkDSHqDA%3BFWI5DAMdUv4yACm5ZDe8UlvDRzGlKyHF8dlHAw%3BFbX9CwMdwLszACmlLKeiOkPDRzGu_u1CwRFGZg%3BFUzSCwMdOLs0ACm7Wzo3ImjDRzFBXfcCCfWcmA%3BFTSMCwMdVUM1ACk9ESTS_mjDRzGd_lUOpPZtWw%3BFWSHCwMdMVI1ACG3wuIucM54qymRLLD-VGjDRzG3wuIucM54qw%3BFTZ-CwMdL981ACkLqDExJmnDRzEeYAudlhgbaw%3BFY9eCwMdcEM2AClP7fF22m7DRzGJmbmmvmli1A%3BFVtPCwMdf7w2ACmnZ60C-m7DRzHAtOW-AvXnKw%3BFZ09CwMdz643ACn9Y2Ia2nHDRzEEKArjAg9RhQ%3BFUi8CgMdiz04ACnlqwbhKnLDRzEr1i00TbGzwQ&oq=binnenrin&mra=ls&via=1,2&t=m&z=11 2 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Daarnet naar de dienst intern toezicht van de betreffende politiezone gebeld. Overste is in verlof gaat terug bellen maar de politieman aan de telefoon wist direct over "wie" het ging. Dat zegt dus al veel..... 8 Quote
ICM 24.887 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Daarnet aan de kant gezet tijdens een routinecontrole. Agent vraagt rijbewijs en boorddocumenten. Had net de nieuwe groene kaart meegepakt van op bureau, dus dat zat wel goed. Vol trots zeg ik: 'aub, spiksplinternieuw' Kaart bleek echter nog niet geldig , dus hij vroeg de vorige. Ik roefel door de papieren, haal de andere groene kaart uit, blijkt die van 2012 te zijn... Een geluk dat ik die nieuwe mee had of het ging schoon zijn. Nu zag hij dat het gewoon over een ontbrekend papiertje ging en heeft het zo gelaten. HET KAN OOK ANDERS DUS 1 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Tuurlijk kan het anders onlangs ook controle waren topgasten. Uiteindelijk is het zoals een bedrijf , voetbalploeg, een groep mensen. Overal zitten frusto's en mensen die hun boekje te buiten gaan. Aan telefoon alvast goed ontvangen en met begrip. Ik kan me voorstellen dat het korps ook niet van zulke macho's moet hebben. Dat men nijdig of jaloers is daar leer je mee leven. Maar respect voor mekaar vind ik essentieel. Machtsmisbruik verwerpelijk. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 De laatste keer vroegen ze of ik iets van alcohol had gedronken, antwoordde ik volgens mijn maat met 'Nog niet, nee'. Ik moest niet blazen en mocht direct doorrijden. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Mijn broer kwam enkele weken geleden een controle tegen. Doet zijn raampje open. Agent aan zijn raampje was een zwaantje waar ie een paar weken tevoren een koers mee samen had gereden. "Alles goed?" -"Jaja, met u?" -"Goed eh, rij maar door" Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Even mailtje ter bevestiging gestuurd. Ik zou zo een zaken beter zo laten (wie weet wat haal je op je hoofd, zonder dat je er een "voordeel" bij doet, in tegendeel), anderzijds als we ons allemaal zomaar laten "doen" waar eindigt dat dan. Een politieagent is er om orde te handhaven en de burgers te beschermen. Zo 1 individu dat de cowboy uithangt en denkt de buurt te moeten terroriseren.....en het is nu niet dat er in de zone Vilvoorde geen andere prioriteiten zijn (criminaliteit, moslim terroristen etc...) Geachte heer, mevrouw, Hierbij nog een een korte bevestiging van het, aangename, gesprek van deze ochtend. Graag spreek ik met de officier intern toezicht naar aanleiding van een feit dat gisterenavond plaatsvond met één van jullie collega’s. Ik heb alle respect voor de job van politieagent, zeker in jullie zone, en heb nooit problemen met politie noch met (zware) verkeersovertredingen. Echter na een nachtje slapen wou ik melding maken van totaal ongepast, agressief en (in mijn ogen) onregelmentair gedrag van één van jullie manschappen. Ik kan me voorstellen dat jullie al veel kritiek krijgen, anderzijds is het niet goed voor de rest van jullie ploeg als iemand zich als een cowboy gaat gedragen en zijn frustraties mag botvieren omdat hij een uniform draagt. Verder wens ik de zaak niet op te kloppen maar enkel melding maken van het voorval. Met vriendelijke en respectvolle groeten 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Als die flik het al afbolt omdat jij nog maar zijn naam vraagt is dat al het bewijs dat hij niet aan zijn proefstuk toe is Enja veel kans dat ze je nu even extra in het oog gaan houden maar je hebt gelijk dat je dit doet! Gelukkig was hij alleen want anders mag je het zeker vergeten, die gasten kunnen zeggen wat ze willen en een rechter gelooft hun blindelings! Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Het enige recht dat je hebt is vragen om uw verhaal te laten optekenen door een brigade van de federale politie of een andere politiezone. Wat ik ook zou gedaan hebben. Direct een pv van je eigen kant laten opstellen in zulke situaties. 1 Quote
PJH 21.020 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Ik ga flik worden en uw kraam vorderen voor dringende opdracht in Zeeland/Eifel elke keer ik u zie rijden 1 Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Eergisteren een geval van passieve verkeersagressie meegemaakt. Voor de gentenaars: van aan de kortrijksepoortstraat tot in oudburg(voor outsiders, een rit van ruwweg 3km) zat er een grijze berlingo voor me, letterlijk aan een tergend traag tempo van 10 tot 20km/h te rijden. Ik zag hem constant in zijn achteruitkijkspiegel kijken en bij iedere poging om hem in te halen (in de kortrijksepoortstraat reeds, aan de opera, in de Hoogstraat én in de burgstraat) ging hij volledig naar links, tot op het gevaarlijke toe. Bovendien heeft hij de hele rit geen enkele keer gepinkt en diverse keren geen voetgangers overgelaten aan het zebrapad (wat ik wel deed maar al gauw zat ik weer achter hem). Wat zou een +- 40-jarige man bezielen om zoiets te doen? Ik deed niets fout of opvallend, dus aan mijn (rij)gedrag kan het niet gelegen hebben. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Een BMW Berlingo bestaat (bij mijn weten) (nog) niet BWS: één uitleg = verzuurd Quote
exacorta 14 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Nu het toch over tegenhouden en controles gaat..Ik heb een tijdje geleden moeten blazen, maar op een ander soort toestel dan bij een normale alcoholcontrole. Zonder contact met de mond, net zoals je een kaars uitblaast.Is dat een nieuw soort test voor drugscontrole? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 BWS rijdt met een zwarte dikke BMW. Even bij de les blijven, Bompa! Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Nu het toch over tegenhouden en controles gaat.. Ik heb een tijdje geleden moeten blazen, maar op een ander soort toestel dan bij een normale alcoholcontrole. Zonder contact met de mond, net zoals je een kaars uitblaast. Is dat een nieuw soort test voor drugscontrole? Is een controle voor ze u op het gewoonlijke toestel laten blazen. Quote
exacorta 14 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Nochtans niet moeten doen.Vroegen ook niet achter rijbewijs of papieren, alleen even zo blazen en mocht meteen doorrijden. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Nochtans niet moeten doen. Vroegen ook niet achter rijbewijs of papieren, alleen even zo blazen en mocht meteen doorrijden. Omdat je niet gedronken had hé, das zo'n snuffelaar Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.