Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Familiale verzekering aanspreken van die vrienden hé ... welke kleine mag nu in godsnaam kleuren in een auto???

1) Familiale zal niet lukken: op dat moment stond die kleine onder jouw toezicht, valt dus onder jouw BA Gezin, en niet die van haar ouders.

Gezien een BA-verzekering schade aan derden veroorzaakt, en jij geen derde bent tegenover jezelf, zal er ook geen tussenkomst zijn.

2) Mijn gasten mogen ook in hun boekskes prutsen als we op reis gaan, weliswaar alleen met wateroplosbare stiften en kleurpotloden.  Je kunt ze moeilijk alleen met DVD, iPad of leesboekje braaf houden.

Food & drinkpolicy is dan weer heel strikt: water only.

Opvoeding is echter heel belangrijk: ze weten dat de auto proper moet zijn, want het is papa's werkplek.  Als je dan eens een school-pool-ritje doet, als ze op uitstap gaan met de klas...  Ik erger me kapot: twintig keer moeten vragen om de gordel aan te doen, en te laten (tot een brake-check een definitieve oplossing biedt), vette vingers op de ramen, vuile voeten op de achterkanten van de voorstoelen (en soms ook op zetels achteraan), drankblikjes opentrekken, ik moet er iedere keer ook op denken om het kinderslot weer in te schakelen, en de vergrendeling van de ramen: tweede leerjaar, en toch aan de klinken trekken terwijl je aan het rijden bent... Onze dochters hebben zich nooit losgemaakt uit hun stoeltje, kinderslot heeft nooit opgestaan,...

Education. Zwaar onderschat, zoveel gemak achteraf.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ja, of "waar jij je druk om maakt, 't is niet kapot, toch? Met een schuursponsje gaat dat uit".

Alhoewel ze wel weten dat m'n auto spic en span moet zijn. Want op een bepaald moment kwamen we van het strand en wou de dochter instappen en zei de mama wel dat ze haar schoenen heel goed moest uitkloppen eer ze instapte.

Ze zijn niet van kwade wil hoor, maar denken gewoon totaal anders op dat vlak.

Ik heb zo ooit eens mijn auto uitgeleend aan een zeer goeie vriend van me toen ik op reis was.

Hij heeft toen met een schuursponsje wat vogelkak verwijderd, omdat hij hem netjes wou terugbezorgen. Dat was nogal een matte plek.

Kar was einde lease, teruggegeven, niets van gehoord, case closed. :D

Geplaatst:

toen waren het nog de goeie leasetijden :)

Geplaatst:

Nu niet meer?

Nu verdienen ze meer aan de kosten bij aflevering dan aan heel de leaseperiode samen :D

Geplaatst:

Nu verdienen ze meer aan de kosten bij aflevering dan aan heel de leaseperiode samen :D

idd, zelfs steenslag wordt genoteerd, vroeger ni

in de good old days, kreeg je een firmaslet en kostte dat 2Xniks, nu betaal je je paars(doordenkertje) aan VAA, en ieder krasje wordt achteraf dubbel en dik aangerekend

bij ons zijn ze zelfs overgestapt naar aankoop omdat "t de laatste keer te gortig werd qua achteraffactuur(en de auto was proper en in goede staat)

Geplaatst:

idd, zelfs steenslag wordt genoteerd, vroeger ni

in de good old days, kreeg je een firmaslet en kostte dat 2Xniks, nu betaal je je paars(doordenkertje) aan VAA, en ieder krasje wordt achteraf dubbel en dik aangerekend

idd

Geplaatst:

Ik was uiteraard weer in fout hé ipv dat mevrouw eens uit haar doppen kijkt. Op video niet meer zichtbaar maar ze reed dan nog bijna op haar voorligger omdat ze zo wild de grote baan op reed :D

"Gi onnozel kalf vent" :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

"Gi onnozel kalf vent" :D

Volgens mij was het 'ja gy, onnozel kalf' :D

En ook die 'fuck, wuk e da me gy vint' was zalig.

En volledig terecht! Wat een mongolen rijden er eigelijk rond...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

daarnet op vtm nieuws weer een filmpje over verkeersagressie.

2 bestuurders staan op de pechstrook te vechten. hun wagens?..................................................

idd 2 bmw's. :lolz:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De laatste tijd vooral aan het ergeren aan mensen die hun pinkers niet gebruiken. 

Geplaatst:

Vandaag viel het me op hoeveel mensen er met hun tf of aanverwante bezig zijn.

Het is schan-da-lig.

Geplaatst:

Dat snap ik ook echt niet.

Ik zondig er zelf ook wel tegen, maar alleen in de file. Voor de rest handsfree.

Voor de rest twee ver-schrik-ke-lij-ke linksplakkers vandaag.

De ene heeft links achter me gehangen van Geel tot Zandhoven. Daar kon 'ie ineens wél naar links, maar enkel en alleen omdat hij de afrit moest hebben.

En alsof dat nog niet genoeg was, deed hij dat ook nog over de volle/gestreepte lijn (volle links, dus mag niet), en op het allerlaatste moment (= volle bak in de remmen op het linkervak, tussen twee vrachtwagens in en gààn).

Om even de clichés te bevestigen: C4 Picasso met een gehandicaptensticker op de achterruit. Mentaal, neem ik aan.

Gast wooter
Geplaatst:

In de file is dat ge-GSM ook een ramp hoor. Als je dat achter een camion gaat doen, tot daar aan toe, maar op het linkervak of middenvak is gewoon dik asociaal.

Geplaatst:

Altijd op het rechtervak in de file!

En het ding gaat onherroepelijk terug aan de kant als er terug vaart in komt. 9/10 is bellen ook achter een vrachtwagen.

Geplaatst:

Dat snap ik ook echt niet.

Ik zondig er zelf ook wel tegen, maar alleen in de file. Voor de rest handsfree.

Voor de rest twee ver-schrik-ke-lij-ke linksplakkers vandaag.

De ene heeft links achter me gehangen van Geel tot Zandhoven. Daar kon 'ie ineens wél naar links, maar enkel en alleen omdat hij de afrit moest hebben.

En alsof dat nog niet genoeg was, deed hij dat ook nog over de volle/gestreepte lijn (volle links, dus mag niet), en op het allerlaatste moment (= volle bak in de remmen op het linkervak, tussen twee vrachtwagens in en gààn).

Om even de clichés te bevestigen: C4 Picasso met een gehandicaptensticker op de achterruit. Mentaal, neem ik aan.

Jan, ik denk dat je links en rechts dooreen haalt....

ff herhalen: leg je handen plat op tafel & links is waar je duim rechts zit & rechts is waar je duim links zit....

Geplaatst:

De tweede links moet inderdaad rechts zijn, zoiets gebeurt al eens in een bui van frustratie. :D

Geplaatst:

Vorige week: E19, 3 rijvakken, weinig verkeer, auto op de middenstrook, met L erop. Ik ga links voorbij en kijk eens, en jawel het was een jongeling met (ik vermoed) de papa ernaast.

goed bezig :fp:

Geplaatst:

'Het rechtse rijvak is voor de vrachtwagens.'

't Is om zot van te worden. Met stip mijn grootste frustratie onderweg.

Geplaatst:

Mijn goesting om de pechstrook te gebruiken is nooit groter.

Geplaatst:

Deze ochtend.

1. geen knipperlicht gebruiken om naar derde vak te gaan

2. eindeloos zicht op eerste vak

3. ik rijd op cc en mini vertikt het om naar derde vak te gaan. Ok, hij moet niet MAAR DAT HIJ DAN OOK NIET VERTRAAGT .... om dan weer te versnellen :fp: Ik moest dus remmen. (juist wissel van videofragment vandaar een secondje kwijt)

Geplaatst:

En deze was er eentje die zijn tf belangrijker vond.

Geplaatst:

Vandaag ook zo ééntje waar ik het al 100% zeker van wist toen ik er nog een stuk achter zat.

Rechts aan het rijden, minstens 100 meter achter een vrachtwagen, en om de 5 seconden gingen de remlichten aan... :fp:

En jawel hoor, lulijzer in de hand.

Geplaatst:

Ongelooflijk hoeveel mensen dat inderdaad zeggen ...

Of: "die andere moet maar remmen" bij het opdraaien vanuit een zijweg op een hoofdbaan.

Ach, ik laat het niet aan m'n hart komen, meestal kan ik er toch direct voorbij (zonder ook maar te toeteren of gebaren te maken), het lichtconcert dat ik er dan meestal bijkrijg neem ik er maar bij.

Gelukkig zijn er ook nog positieve verkeerservaringen!

Geplaatst:

Deze vanmiddag zien parkeren. Hoe asociaal kan je je zetten.

DB1E7A2E-5647-4B23-B343-0AF4E9AEB065.jpg

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid