CMon 503 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Vandaag ook zo ééntje waar ik het al 100% zeker van wist toen ik er nog een stuk achter zat. Rechts aan het rijden, minstens 100 meter achter een vrachtwagen, en om de 5 seconden gingen de remlichten aan... En jawel hoor, lulijzer in de hand. Hier net hetzelfde. Eentje die haar haar een minuut lang aan het goed leggen was. Als je d'er zo hopeloos uitziet zou ik gewoon thuisblijven. Zwalpen en constant remmen. Zeer ambetant op een baan waar je er niet voorbij kan. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 En deze was er eentje die zijn tf belangrijker vond. Je zou hun dat moeten kunnen opsturen. Das er toch echt over... Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Wat moeten we zien? Staat nog niet geparkeerd en volgens mij heeft m dat vak er naast nodig om weg te geraken. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 diene brommer die bij de fietsenstalling staat ipv van op een parkeervak? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 diene brommer die bij de fietsenstalling staat ipv van op een parkeervak? Klaag je? Goed, ik zal me volgende keer op een parkeervak zetten. Eens zien hoe lang het duurt alvorens een automobilist komt klagen Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 ik zal er in het vervolg een smilie achterzetten. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 heb je de route van 29/6 al eens gereden? ik ben zinnens ze eens op voorhand te rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Dwars door de Vlaamse ardennen?! Wat doe jij daar? Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Dwars door de Vlaamse ardennen?! Wat doe jij daar? uw geheugen is precies een zeef. we hebben het er al eens over gehad, ik ben sponsor en rij al 10j mee met een koerscommissaris. normaal doe ik altijd eens een verkenning op voorhand, kwestie van de baan wat te kennen. dus mocht jij ze ook nog willen/moeten doen, wil ik altijd wel achter uw blauwe trein postvatten, als jij bv wel de route in je gps kan krijgen. (zonder verplichting natuurlijk, gewoon mocht je het doen, is het leuker met 2) Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik heb de route al in mijn GPS En dacht dat je je opwachting maakte in een andere koers Wil jij misschien soms mijn duo zijn op 6 september in de Brussels Classics? Wanneer heb je tijd om mijn blauw geval bij te houden? Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 29ste dwars door de vlaamse ardennen is het. ik rij in verschillende koersen mee, maar deze is de eerste dit jaar, en in augustus normaal nog een stuk of 3, 4. mij gelijk als het na 20u is. (maar nogmaals het is zonder verplichting, anders ging ik aan mijn broer vragen of hij even copiloot wilt spelen) 6september is een zaterdag dus dat zal niet lukken spijtig genoeg. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Dat snap ik ook echt niet. Ik zondig er zelf ook wel tegen, maar alleen in de file. Voor de rest handsfree. Zelfs in de file vind ik het een hatelijk gebruik. Als BT niet op staat en ik ben vertrokken: dikke pech, ik ben niet bereikbaar. Ik maak er een punt van om mijn GSM niet uit mijn broekzak te halen als ik aan het rijden ben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Hier een stout filmpje... Die gast in zijn Mercedes zat dus op Facebook of zo, onnodig aan het remmen terwijl hij bijna een vrachtwagen voorbij is, waarachter een Peugeot ook moet remmen, net als ik naderde. En dat inhalen was niet netjes, maar denk eraan dat een motorfiets de grootte van een voordeur nodig heeft om te kunnen passeren... Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 De volgende dag zit die vent dat weer te doen hoor.. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Deze ochtend een serieuze wtf ... Ik rijd hier de baan op, een auto of drie voor mij, daar nog voor een camionette en daarvoor een donkerblauwe opligger en truck die bijzonder bijzonder traag optrekt. Ik steek de vier voertuigen voorbij en voeg in tussen vrachtwagen en camionette. Camionette maakte plaats voor me, want hij had dit in de gaten (wou immers ook voorbij maar zag dat ik aankwam). Ik voeg dus net achter die vrachtwagen in omdat de zichtbaarheid wegvalt wegens de bocht. Die vrachtwagenchauffeur remt kort en doet pinker links/rechts/links/rechts/links/rechts en aansluitend alarmknipperlichten, en remt nog 2x. Ik moest dus extra hard remmen. Ik had al een vermoeden, maar twijfelde nog ... Achter de flauwe bocht naar links, wil ik dan die vrachtwagen voorbij, en er komt een tegenligger, maar normaal zou dat geen probleem geweest zijn. Vrachtwagen gaat naar links waardoor ik dus rem en het helemaal niet meer zal halen, en terug moet invoegen achter de vrachtwagen. En opnieuw: heel kort remmen, en pinkerconcert. Ik zet me er schuin achter, zodat ik zicht heb voorbij de vrachtwagen, zulke gekken wil ik achter mij ipv voor mij. Kerel doet zijn raam open, leunt naar buiten en kijkt achterom en doet tekens dat ik zot ben ... w ... t.... f...! Ik doe het "kalmaan"-gebaar met mijn platte hand en negeer verder, maar was er niet meer gerust in. Ik steek van zodra ik kan voorbij maar verwachtte me aan een nieuw maneuver. Maar hij bleef gesticuleren uit zijn raam en ik negeerde verder, maar liet me voor hem wel uitbollen. Op dat moment is die camionette daar die voorbijstak, en ook mij inhaalde (ik was aan het uitbollen) en camionette knipperde eens links-rechts, stak duim omhoog naar mij, gaf me duidelijk steun. Heb dan maar verder de gek achter mij genegeerd. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Inhalen is een overtreding van de 3e graad. 3 Quote
toere 16.928 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Vooral traag inhalen, dringend uw auto tunen @Bompa 1 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Hier een stout filmpje... Die gast in zijn Mercedes zat dus op Facebook of zo, onnodig aan het remmen terwijl hij bijna een vrachtwagen voorbij is, waarachter een Peugeot ook moet remmen, net als ik naderde. En dat inhalen was niet netjes, maar denk eraan dat een motorfiets de grootte van een voordeur nodig heeft om te kunnen passeren... Kijk jij 3x naar links uit ongeloof of omdat je het op beeld wou?Zou hetzelfde doen trouwens. Hatelijk zo mannen. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Vandaag trouwens een ingevoegd tussen mij en de vrachtwagen voor mij terwijl ik maar 20m liet. Heb nummerplaat of zelfs derde remlicht nooit kunnen zien. Toch eens geclaxoneerd toen. Leven wss beu. Later zit ik op een invoegstrook met pinker op naar links. Lijkt mij veel voorkomend op een invoegstrook. Op eerste vak een in zijn fiesta aan het bellen. Zit met trekker voor hem, remorque naast en achter hem. Ineens gaat die naar rechts ziet mij de laatste cm toch rijden, want ja, met 4m hoogte over een afstand van 17m zit je nu eenmaal in de dode hoek en ramt mij dus net niet. Nog steeds niet door dat mijn pinker op staat. Hem dan maar geholpen. Later op viaduct in gentbrugge hetzelfde. Middenvakker die niet naar links wil. Audi achter haar al opgeschoven maar zij vertikt het. Maak dus beweging dat ik naar middenvak ga en claxoneer eens kort. Paniek al om... Wss nu op het flair forum in de ergernissenthread aan het posten hoe een camioneur zonder pinken naar links ging en haar niet eens gezien heeft. Dan zelfs even getoond hoe ze op het derde terecht komt. Maar denk niet dat het veel zal uitmaken. Bleef op het middenvak ook al moest ze richting Oostende... Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Later op viaduct in gentbrugge hetzelfde. Middenvakker die niet naar links wil. Audi achter haar al opgeschoven maar zij vertikt het. Maak dus beweging dat ik naar middenvak ga en claxoneer eens kort. Paniek al om... Wss nu op het flair forum in de ergernissenthread aan het posten hoe een camioneur zonder pinken naar links ging en haar niet eens gezien heeft. Dan zelfs even getoond hoe ze op het derde terecht komt. Maar denk niet dat het veel zal uitmaken. Bleef op het middenvak ook al moest ze richting Oostende... Tis niet omdat gij uw pinker opzet dat zij maar uit de weg moet gaan hé. (ik zou het uiteraard wel doen, maar dat is iets anders.) 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.