Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Maar inderdaad, ook in Duitsland wordt er minder en minder het rechtervak gebruikt. Allemaal de schuld van "NL" (nur Links) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Brussel is een kutstad om in te rijden. Is er iemand die er zich vrijwillig in begeeft? Volgende keer toch terug met de trein. Ik vind van niet. Ik heb leren rijden in Brussel, da's altijd een beetje thuiskomen. @@Corneel en @@gewoon ik hebben recent 10% meegemaakt van mijn Brusselse rijstijl Brussel = brousse. Overleven. De zwaksten sterven. Néém je voorrang of je bent de oen nummer één. Dwing je plaats af of je bent ze kwijt. Claxonneer niet en reageer niet op geclaxonneer tenzij even een sorry-handje. Blijf altijd voorzichtig. Heb respect voor andersgekleurden. Dat zijn zowat de basisregels. En dan wordt Brussel plezant. Héél plezant Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Ik vind van niet. Ik heb leren rijden in Brussel, da's altijd een beetje thuiskomen. @@Corneel en @@gewoon ik hebben recent 10% meegemaakt van mijn Brusselse rijstijl Brussel = brousse. Overleven. De zwaksten sterven. Néém je voorrang of je bent de oen nummer één. Dwing je plaats af of je bent ze kwijt. Claxonneer niet en reageer niet op geclaxonneer tenzij even een sorry-handje. Blijf altijd voorzichtig. Heb respect voor andersgekleurden. Dat zijn zowat de basisregels. En dan wordt Brussel plezant. Héél plezant Heb ik toegepast. Wel 2 keer verkeerd voorgesorteerd en enkele 100'en meters busstrook genomen Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Dus me wat denken aan Antwerpen tussen Schijnpoort en Koningsplein Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Ik vind van niet. Ik heb leren rijden in Brussel, da's altijd een beetje thuiskomen. @@Corneel en @@gewoon ik hebben recent 10% meegemaakt van mijn Brusselse rijstijl Brussel = brousse. Overleven. De zwaksten sterven. Néém je voorrang of je bent de oen nummer één. Dwing je plaats af of je bent ze kwijt. Claxonneer niet en reageer niet op geclaxonneer tenzij even een sorry-handje. Blijf altijd voorzichtig. Heb respect voor andersgekleurden. Dat zijn zowat de basisregels. En dan wordt Brussel plezant. Héél plezant De Brusselse rijstijl is mij niet vreemd, maar pas die enkel daar toe. In feite gewoon, mes tussen je tanden en gaan. En aangezien ik altijd met de betere tjoekenbak onderweg ben, kan ik op de meeste bewoners hun sympathie rekenen. Recent 's avonds dwars door Molenbeek gereden, geen problemen gehad. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Heb ik toegepast. Wel 2 keer verkeerd voorgesorteerd en enkele 100'en meters busstrook genomen Oh, da's redding nummer 1: doen alsof je BXL niet kent, en zo een beetje het schuldig schaapje uithangen Dus me wat denken aan Antwerpen tussen Schijnpoort en Koningsplein mmmnneee. Antwerpen is nog iets meer gestructureerd. Bxl is soms echt wirwar. Maar BXL heeft wel ook zo veel mooie plaatsjes die je pas ontdekt door zo een dwars door BXL te doen. Ik zou daar echt nog willen wonen. Ik meen dat. Niet overal, maar toch hier en daar .... Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Wat een gezever over Brussel. In Brussel volg je gewoon het verkeersreglement. Niks mes tussen de tanden. Het enige probleem, maar dat heb je in elke stad die je niet kent, is dat je jezelf serieus in nesten kan rijden als je de kruispunten niet kent en te veel vakken naar rechts zit om ergens links te geraken bv en dan krijg je getoeter natuurlijk. Mooi voorbeeld is dat gigantisch kruispunt aan het Zuidstation. Als je het daar niet kent en je zit daar om 16h in een fout vak ... nou nou ... Eens je je weg daar kent en weet in welk vak je moet zitten zodat je 2 kruispunten verder niet in de shit zit is er uiteindelijk niks anders aan dan rijden in gelijk welke andere stad. En hoe drukker hoe gemakkelijker, want dan sta je toch gewoon stil Uiteindelijk is elke stad waar je je weg niet kent gewoon kut om te rijden. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik ken Brussel niet. Ben door de stad van VUB (afspraak voormiddag) naar Zuid(afspraak namiddag) gereden. Op zich dat ging allemaal goed. Maar 's avonds van Zuid naar snelweg zonder enig kennis van Brussel was toch wel raar. Maar als ik jullie zo hoor, heb ik het er nog voortreffelijk vanaf gebracht. Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 In Brussel rij je gewoon assertief, niet twijfelen, niet taffelen. Als je ergens tussen moet, en er is een gaatje, rij er in, en blijf rijden. Als ze toeteren, laat het, steek gewoon even een 'sorry'-handje op, als je echt geflaterd hebt, en jaag je niet op (dat doen die 'echte' Brusselaars ook niet). Oei, dat had Bompa al min of meer gezegd... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 In Brussel rij je gewoon assertief, niet twijfelen, niet taffelen. Als je ergens tussen moet, en er is een gaatje, rij er in, en blijf rijden. Als ze toeteren, laat het, steek gewoon even een 'sorry'-handje op, als je echt geflaterd hebt, en jaag je niet op (dat doen die 'echte' Brusselaars ook niet). Oei, dat had Bompa al min of meer gezegd... Zo rij ik in Antwerpen ook eerlijk gezegd ... Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Zo rij ik in Antwerpen ook eerlijk gezegd ... Ik vind Brussel toch nog wel anders dan Antwerpen. Ik rij graag in Brussel, ik heb het valse gevoel dat er veel meer mag. Dat gevoel had ik ook in de Balkan, heerlijk. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik vind Brussel toch nog wel anders dan Antwerpen. Ik rij graag in Brussel, ik heb het valse gevoel dat er veel meer mag. Dat gevoel had ik ook in de Balkan, heerlijk. Ik heb nog niet veel in Brussel centrum gereden maar ik rij meestal zo, vrij assertief maar wel vaak dank u handjes gooien (wat bij veel mensen echt veel goed maakt blijkbaar). Ik hou wel van om in drukke steden te rijden, net zoals in Rome, dat was echt Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik heb het gevoel dat men in Antwerpen "valser" rijdt. Je hebt het er veel rapper aan de stok met iemand. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik haat Antwerpen. In Brussel gaan ze u al eens afsnijden met de vrachtwagen want ze willen voor u zijn. Maar verder heb je er eigenlijk geen last van. Je ziet wel dat ze weten met wat ze bezig zijn. In Antwerpen... Denk dat het rijbewijs bij een pakje boter daar nog van toepassing is. 0 inzicht maar wel direct van hun tam maken. Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Eentje van afgelopen weekend Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Uw eigen rijvak? Ik doe weinig autosnelweg maar tegenwoordig begin ik zelfs al een beetje blij te worden als ik dit zie. Gewoon rustig verder tuffen aan 130 op teller zonder te moeten veranderen van vak! Het 1e vak is het nieuwe 3e! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Eentje van afgelopen weekend Hoe was het in Engeland? 3 Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Helaas... Maar dan ben je uiteraard wel de mongool/arrogante zak die rechts aan het inhalen is, inclusief de nodige grootlichten die getrokken worden Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 spreekt toch voor zich. Iedereen weet toch dat het eerste vak uitsluitend voor vrachtwagens is. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Helaas... Maar dan ben je uiteraard wel de mongool/arrogante zak die rechts aan het inhalen is, inclusief de nodige grootlichten die getrokken worden Er staat BMW op mijn koffer, dan raak je daar aan gewoon. Serieus, als het snelheidsverschil niet groter is dan 10 a 20 kmh, valt het geflikker meestal mee. Quote
de messias 884 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Eentje van afgelopen weekend Is dat op dat stuk met trajectcontrole tussen Wetteren en Erpe-Mere? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Serieus, als het snelheidsverschil niet groter is dan 10 a 20 kmh, valt het geflikker meestal mee. Dat is he, mensen worden niet zozeer kwaad als je iets gevaarlijks doet maar als je ze doet verschieten. Je moet ze gewoon rustig laten dutten achter het stuur. 2 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Is dat op dat stuk met trajectcontrole tussen Wetteren en Erpe-Mere?Leek mij ook, ter hoogte van mijn geboortedorp. Quote
de messias 884 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik ben daar ook gestopt met zo rechts mogelijk te rijden. Als ik 124 op cruise control op het rechtse vak rijd is er altijd wel een mongool die mij per ongeluk insluit aan 125km/h achter een vrachtwagen, of iets dergelijks. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.