Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Doaune die iemand aan de kant zetten OP het fietspad, terwijl er een paar 100m verder een parkeerstrook is. :angry:

Geplaatst:

Wie zegt dat?

Artikel 43bis. Fietsers in groep

43bis.1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

MOGEN

Ach sappristie.

Je hebt gelijk.

Geplaatst:

Idd, vanaf 15 man mag je altijd op de weg rijden met de fiets.

Geplaatst:

Ik gebruik iCoyote EN ik reset de boordcomputer. Beide zijn het altijd met elkaar eens :)

Geplaatst:

Het rondpunt aan de Euroshop in Maldegem hebben ze speciaal heraangelegd zodat de auto's voorrang hebben op de fietsers, om dus te zorgen dat de auto's sneller van het rondpunt weg zijn, en toch blijft 75% van de automobilisten spontaan vertragen/stoppen om voorrang te geven aan de fietsers... :fp:

Geplaatst:

Het rondpunt aan de Euroshop in Maldegem hebben ze speciaal heraangelegd zodat de auto's voorrang hebben op de fietsers, om dus te zorgen dat de auto's sneller van het rondpunt weg zijn, en toch blijft 75% van de automobilisten spontaan vertragen/stoppen om voorrang te geven aan de fietsers... :fp:

Ik ken dit rondpunt niet specifiek, maar ik let daar doorgaans toch ook mee op (lees: eerst oogcontact maken en zien wat de fietser van plan is). Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik moedwillig een fietser omver gereden heb, ook al was ik in mijn recht. Daarnaast is de wet ook redelijk ambigu over wie nu juist voorrang heeft in zo'n situatie, ook al staat er voor de fietsers een omgekeerde driehoek.

Geplaatst:

Lijkt me niet abnormaal daar. Btw, het is toch een klassieke rotonde zoals er duizenden zijn...

Geplaatst:

Als ik met mijn fiets al met 1 voet aan de grond stil sta moet je niet meer gaan stoppen é

Geplaatst:

ik rij 99,9% van de tijd op het fietspad

Als je maar 2 keer per jaar fietst telt dat niet.

Geplaatst:

Als je maar 2 keer per jaar fietst telt dat niet.

Ik fiets, bij momenten, wel meer dan dat hoor ;)

Geplaatst:

Gisteren stond er een M650d op de gehandicaptenparking, invalidekaart mooi zichtbaar.

Was net geld in de meter gaan steken toen ze terugkwamen... Snobber en Chichi.. Zonder krukken of rolstoel. Overduidelijk mentaal gehandicapt!

Geplaatst:

Dat soort heeft er voor gezorgd dat vele die terecht zo'n kaart hebben al scheef bekeken worden. Degoutant.

Geplaatst:

Overduidelijk mentaal gehandicapt!

Regio Aalst? :D

En een M650d bestaat niet. Get your facts straight!

Geplaatst:

Hing op de zijkant hoor... Een witte cabrio

Geplaatst:

Was in maastricht

Geplaatst:

Die trein Hollanders op de middelste rijstrook :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren stond er een M650d op de gehandicaptenparking, invalidekaart mooi zichtbaar.

Was net geld in de meter gaan steken toen ze terugkwamen... Snobber en Chichi.. Zonder krukken of rolstoel. Overduidelijk mentaal gehandicapt!

dure auto + gehandicaptenkaart = klaar om veroordeeld te worden door tomski :)

Geplaatst:

Sorry, sossenmode gaat soms onverwacht aan :D

Geplaatst:

Inderdaad toch mee oppassen hoor. M'n overbuur heeft voor zijn vrouw ook een mindervalidenkaart, en er is aan beide ook niets te zien.

Maar zijn vrouw heeft in haar jeugd een ongeval gehad en haar gehele heup is naar de wip. Kan maar 300 stappen zetten bij wijze van spreken, en dan begint ze pijn te krijgen die alleen maar erger wordt. Dan is elke stap uitgespaard een hulp.

Geplaatst:

Mijn oma heeft iets aan haar hand en heeft ook een gecaptenkaart daarvoor. :ninja:

Geplaatst:

Dat soort heeft er voor gezorgd dat vele die terecht zo'n kaart hebben al scheef bekeken worden. Degoutant.

Toch niks mis mee als chichi nu toevallig hun levensstijl is? Leven en laten leven, je weet niet wat de reden is voor de kaart maar weet wel dat je waarschijnlijk niet wil wisselen van gezondheidssituatie ;) Ook al zie je er niks van.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Vanmorgen wielertoerist in de Overpoortstraat die niet wist wat voorrang van recht inhoudt.

Wat een mongool, en dan nog roepen ook... Had ik bewust m'n voorrang genomen en een metertje verder de baan opgedraaid, hij lag over m'n motorkap...

Misschien zit het tussen mijn twee oren, maar ik heb zo de indruk dat Ridley rijders erger zijn dan andere wieleramateurs.

Geplaatst:

Toch niks mis mee als chichi nu toevallig hun levensstijl is? Leven en laten leven, je weet niet wat de reden is voor de kaart maar weet wel dat je waarschijnlijk niet wil wisselen van gezondheidssituatie ;) Ook al zie je er niks van.

Ik zei dat met een paar (2) gevallen in het achterhoofd van mensen die ook x% invalide verklaard zijn en dat in mijn ogen totaal niet zijn. Maar goed, ik ben geen dokter dus ik snap uw punt wel. 

Dat frustreert mij op zich niet zo erg. Het is erger mensen te kennen die ooit aangereden zijn, waarvan de nek en de onderrug versleten is met alle gevolgen vandien en waarvan de dokter vindt dat ze niet invalide zijn. Die willekeur, daar word ik gek van als ik er aan denk. 

Ik doe mijn best om niet op het uiterlijk te oordelen want vaak ken je de situatie niet of enkel van horen zeggen.

Enfin...

Geplaatst:

Hart-patiënten manken ook niet. En toch kunnen sommigen maar 100 m stappen zonder totaal buiten adem te zijn.

Langs de andere kant: ieder systeem zal zijn profiteurs hebben.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jaloers omdat jij zo geen kaart hebt ja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid