Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kom, we slaan hem invalide!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Waarom heb je het niet gefilmd en naar hln.be gestuurd, tomski? :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb uitgerekend hoeveel seconden het mag duren en ik tel.

:D

tisniewaarhoor

Net eens aan 124 gemiddeld doorgereden. Ik verwacht geen post. Maar als er komt, laat ik het weten! Als er geen komt, 126 eens proberen. Maar volgens mij moet 128 wel lukken. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Net eens aan 124 gemiddeld doorgereden. Ik verwacht geen post. Maar als er komt, laat ik het weten! Als er geen komt, 126 eens proberen. Maar volgens mij moet 128 wel lukken. 

Ik rijd als sinds het begin 127 en nog niets gehad dus don't worry :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zou de foutmarge daar ook 6kmh zijn? Of groter? Lijkt me net dat ze vanwege een tijdsmeting juister kunnen.

Geplaatst:

Er zit sowieso 6% marge op, dus tot 127,7km/h werkelijk gereden zit je safe. Dan nog een beetje tellerafwijking, en je kan er wellicht aan 130 doorrijden zonder boete.

Geplaatst:

De ene teller is de andere niet he. GPS-snelheid zou iets universeler zijn. Maar dan nog.

Laat maar iets weten CAS! Heb al lang dat idee gehad op de viaduct op de E17 ook :D

Geplaatst:

Zou de foutmarge daar ook 6kmh zijn? Of groter? Lijkt me net dat ze vanwege een tijdsmeting juister kunnen.

Een radarmeting heeft in werkelijkheid ook een veel kleinere foutenmarge hoor (ik dacht zelfs minder dan 1km/h). Het is een wettelijke bepaling die stelt dat de afwijking maximaal 6% of 6km/h mag zijn die ervoor zorgt dat deze marge gehanteerd wordt, dus ik zie niet in waarom ze dat bij een trajectcontrole anders zouden doen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De ene teller is de andere niet he. GPS-snelheid zou iets universeler zijn. Maar dan nog.

Klopt, maar de afwijking is altijd naar boven. Dus 130 op de teller kan 127,128 of 129 zijn maar nooit harder dan 130. 

Geplaatst:

Klopt, maar de afwijking is altijd naar boven. Dus 130 op de teller kan 127,128 of 129 zijn maar nooit harder dan 130. 

teller & gps is bij mij hetzelfde op zomerbanden. Op winterbanden scheelt het wel 5-6km/h aan 125 teller

Geplaatst:

Ik reken enkel met effectieve snelheid. Flitspalen passeer ik aan 128. Geen probleem. Meeste zouden pas vanaf 130 werken en ik dacht sommige van 134. Is eens op de radio geweest. Anders gaan ze teveel af. Maar met die digitale is dat mss veranderd.

Geplaatst:

Ik rijd als sinds het begin 127 en nog niets gehad dus don't worry :)

Camionet was begrensd op 124 :D Nu een mee die 165 loopt. Hopelijk alle flitsers en palen gezien...

Geplaatst:

teller & gps is bij mij hetzelfde op zomerbanden. Op winterbanden scheelt het wel 5-6km/h aan 125 teller

Je winterbanden hebben een andere maat?

Als je banden slijten, zou je marge trouwens ook nog eens naar boven moeten gaan 

Geplaatst:

Ik doe ook 124avg volgens gps, nooit problemen. Al 1 keer 126 gedaan ook en niks

Geplaatst:

Ergernis: rotondes met meerdere vakken. Als je dan op het binnenvak zit durf je nog niet deftig rijden want die mensen op het buitenvak zwalpen de helft van de tijd het binnenvak op. Is dat nu zo moeilijk? :fp:

Geplaatst:

Ergernis: rotondes met meerdere vakken. Als je dan op het binnenvak zit durf je nog niet deftig rijden want die mensen op het buitenvak zwalpen de helft van de tijd het binnenvak op. Is dat nu zo moeilijk? :fp:

Of dan rij je langs de binnenkant omdat je rechtdoor moet, en komt er aan de eerstvolgende oprit eentje op het buitenste vak naast jou opgereden zodat jij bij jouw afrit er niet af kan.

Geplaatst:

Gaat dat niet enkel over mobiele toestellen?

Nee over meettoestellen algemeen, onafhankelijk van welke methode ze gebruiken. Dus ook flitspalen en trajectcontrole opstellingen.

Ik heb trouwens al een trajectcontrole boete gehad, en daar was netjes de 6km/h marge afgetrokken (85km/h gemeten, boete berekend op 79km/h), dus in de praktijk wordt die richtlijn nog steeds gewoon gehanteerd. Het is uiteraard mogelijk dat ze dit in de toekomst nog gaan aanpassen, maar aangezien de wettelijke grond waarop ze dit hebben ingevoerd nog altijd dezelfde is, zie ik dat niet meteen gebeuren.

Geplaatst:

Niet geheel waar. Bij de Mercedes rij ik sneller dan de teller me zegt.

Geplaatst:

Je winterbanden hebben een andere maat?

Als je banden slijten, zou je marge trouwens ook nog eens naar boven moeten gaan 

Yep zijn 18"

Geplaatst:

Yep zijn 18"

Maakt niet uit he, je bandhoogte moet dat normaal compenseren. Afwijking van 2% op de omtrek is toegestaan maar je teller gaat van 120 naar 125, is bijna 5%?
Geplaatst:

2% op de omtrek is verschillend van 2% in snelheid. (omtrek mag 2% kleiner zijn of 1,5% groter)

Geplaatst:

Ik had dat ook op m'n V70 met verschil zomer- winterbanden. En als je dan het theoretisch verschil berekende, klopte dat niet echt maar de werkelijkheid was wel dat ik met winterbanden zo goed als geen afwijking had, en op zomerbanden 5km/u op 120km/u.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid