Wouter 210 Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 Constant probleemloos DE autobahn fahren, en dan de grens binnenkomen in Nederland, waar je direct geconfronteerd wordt met linksplakkers, die pas na meermalig seinen naar rechts gaan, of helemaal niet. Man man, heb er zo een paar gehad, 2-vaks autosnelweg, auto rechts rijdt 120, diegene die "inhaalt" op 't linkervak 120,1km/h, ga er dan over of blijf er achter.. jezus. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 Constant probleemloos DE autobahn fahren, en dan de grens binnenkomen in Nederland, waar je direct geconfronteerd wordt met linksplakkers, die pas na meermalig seinen naar rechts gaan, of helemaal niet.Man man, heb er zo een paar gehad, 2-vaks autosnelweg, auto rechts rijdt 120, diegene die "inhaalt" op 't linkervak 120,1km/h, ga er dan over of blijf er achter.. jezus. Die NL sticker staat bij onze oosterburen dan ook voor Nür Links Quote
Phil 12.486 Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 In DE is er toch een inhaalverbod voor vrachtwagens van 6u tot 19u ofzo?Wat ik me afvraag.. Hoeveel seconden zouden die mannen winnen door een paar camions in te halen? Over een afstand van 500km is vrachtwagen 1 die 91km/h rijdt, 4min sneller op bestemming dan vrachtwagen 2, die 90km/h rijdt...:rolleyes: Ik denk dat dat is om de saaiheid te doorbreken. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 Ik denk dat dat is om de saaiheid te doorbreken. Adaptive cruise control is a bless Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Adaptive cruise control is a bless Leuk, dan vallen er nog meer in slaap. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Ik ben de tel kwijt geraakt, maar ik zit zeker boven de ZESTIG! 60!!! Rechts voorbijgestoken, deze ochtend, tussen Gent en Antwerpen. Erg, erg, erg. En géén énen, maar dan ook geen énen die nadien naar 't eerste ging of reageerde. Alsof 't allemaal maar normaal was. En ik reed 120, alleen bij een inhaalmaneuver wat doorgeduwd, omdat men dikwijls gas bijgeeft als men een auto rechts ziet passeren. Verschillende keren dus hele plukken van egoïsten, 5 op 't derde en 5 op 't tweede, gewoon met gemak voorbij op 't eerste. Maar top of the bill: gasten die hun sigarettenpeuk voor mijn neus op straat gooien. ACHT stuks. Over heel de dag. Gewoon knal voor m'n neus he, die van een paar auto's verder heb ik dan nog niet geteld. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 In DE is er toch een inhaalverbod voor vrachtwagens van 6u tot 19u ofzo?Wat ik me afvraag.. Hoeveel seconden zouden die mannen winnen door een paar camions in te halen? Over een afstand van 500km is vrachtwagen 1 die 91km/h rijdt, 4min sneller op bestemming dan vrachtwagen 2, die 90km/h rijdt...:rolleyes: Het is gewoon irritant dat die andere net dat tikkeltje trager rijdt. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 irritante kloot voor mij gehad deze ochtend.. eerst rijden als een zot in het centrum van welle, 70-80 per uur... constant laten zakken en dan planché weer weg. En dan komen we op een 70 baan en meneer begint exact 50 te rijden. Tot ie een plakaat van bebouwde kom tegenkomt en dan begint ie weer te planken, een keer denderleeuw centrum buiten op de baan naar de snelweg (stukken 70-90) weer exact 50 (en niet voorbijkunnen, bekan in mijn stuur gebeten) Op de snelweg bleef ie op de eerste band rijden en ik zag vrachtwagens 'm inhalen... zo ne zot Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 m'n collega zei vandaag dat iemand aan het jojo'en was met mij Ikke: "wat?" Toen legde ze uit dat er enen al van als we vertrokken waren tot 80 km verder al heel de tijd voor en achter ons gereden heeft (op de autosnelweg). Door het gesprek had ik dat net niet in de gaten, vandaar m'n verstomming. Guess what...: een zilvergrijze zafira met een oude peet erin. Cliché's, ... ze worden zo vaak bevestigd. Quote
walter 4.427 Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 In DE is er toch een inhaalverbod voor vrachtwagens van 6u tot 19u ofzo?Wat ik me afvraag.. Hoeveel seconden zouden die mannen winnen door een paar camions in te halen? Over een afstand van 500km is vrachtwagen 1 die 91km/h rijdt, 4min sneller op bestemming dan vrachtwagen 2, die 90km/h rijdt...:rolleyes: Ik heb zelf ook nog even met de vrachtwagen gereden, inderdaad voor de tijdswinst moet je het niet doen. Maar niets lastiger dan een ganse tijd een paar km/u te traag er blijven achter hangen. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 Ik heb zelf ook nog even met de vrachtwagen gereden, inderdaad voor de tijdswinst moet je het niet doen. Maar niets lastiger dan een ganse tijd een paar km/u te traag er blijven achter hangen. Daar kan ik wel inkomen ja;) Toch vind ik dat ze maar moeten inhalen als er 3 of meer vakken zijn.. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Geplaatst: 1 december 2011 Ik heb zelf ook nog even met de vrachtwagen gereden, inderdaad voor de tijdswinst moet je het niet doen. Maar niets lastiger dan een ganse tijd een paar km/u te traag er blijven achter hangen. En een kilometer verder hang je achter een andere ... Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 That's a first ! Net telefoontje gekregen over het rijgedrag van onze mini daarnet op de E17 Die mens belt mij op en het verhaal gaat als volgt: hij: "ja .... bij WAX-IT ?" Ik: "ja, wat kan ik voor u doen ?" hij: "ik heb hier net een mini op de E17 zien rijden met een ongehoord rijgedrag ! Echt krapuleus wat die kerel uitstak ! ECHT KRAPULEUS !" ik: "euhhhhh" hij: "het is geen reclame voor uw zaak !!! Echt krapuleus!" (ik weet niet wie het is en waarover het gaat, ik dacht eerlijkgezegd eerst dat het om iemand ging die we kennen en de mini had zien rijden en wat met mijn voeten wou spelen, genre Alexanderr") dus ik vraag : "mag ik weten met wie ik spreek ?" hij: "NEE !! " en hij legt neer. Letterlijk 2 min later komt Simoni binnen. ik: "zeg, net een telefoontje gekregen over uw rijgedrag op de E17" hij: "ah, ik weet al wie het is, iemand met een C3" Blijkt dus dat die kerel de hele tijd links hing aan 125 op teller. Toen er plaats was rechts heeft Simoni zich op het rechter vak gezet en er rustig voorbij gereden. Kerel kon het niet hebben en is in Simoni's gat gaan boren en constant met zijn lichten knipperen. Simoni heeft daarop gewoon even zijn 4 pinkers aangezet om hem te bedanken voor dit mooie gebaar. Had ik dit bovenstaande nu 2 min eerder geweten kon ik tenminste een degelijke discussie aangaan met die persoon. Wat was nu zijn doel ? Stoom aflaten voor iets dat gebeurt is door zijn vervelend rijgedrag ... Ik ga me iig wapenen voor de volgende keer zodat ik voorbereid ben ... Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 (aangepast) Moh echt eh... Als ze dan toch de wet willen toepassen, moeten ze hem volledig toepassen. Ik reed daarnet op de E40 vanuit Brussel. In Merelbeke wil ik de afslag nemen naar de R4, dus ik zet me opzij, en van zodra de afrit begint, ga ik naar rechts en neem ik die. Een trees in een andere V50 rijdt op het rechterbaanvak van de snelweg tegen 95, en aangezien de afrit lang genoeg was, deed ik nog rustig zo'n 110. Uiteraard, zo'n 300 meter verder, net wanneer ik ter hoogte van haar achterdeur ben, steekt ze haar pinker en komt ze naar rechts. Ik wist niet dat je een claxon zooooo diep kon indrukken. :$ 2 december 2011 aangepast door DenDuvel Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 Straf idd! (want gebeurd is met een 'd' ) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 aan de afrit van dezelfde E40 in Brugge (wissel met de A17) heb je dat ook. Je ziet de traditionele middenvakplakker, en ineens, 2km voor de afrit gaan ze naar 't eerste vak. Dan weet je 't al, die moeten er af, en dan kunnen ze daar wel rijden hoor. En liefst veel te vroeg. Ze vertragen achter een kamion en steken geen pinker uit. Ik kom dan af, sneller, nader, en ga mét knipperlicht naar rechts naar de afrit, en dan ineens draaien ze ook af. Ze hebben dus niks in de gaten van wat rond hen gebeurt, en draaien dan nog af zonder pinker. Ook al wéét ik dat ze zullen de afrit nemen, sorry, maar die krijgen echt geen plaats van me. Ze konden trouwens al lang die kamion nog voorbijgestoken zijn, op 800 m van een afrit kan je met gemak nog een kamion voorbij, 2km is te gek. Quote
Phil 12.486 Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 (aangepast) Vanmorgen op de Ring van Brussel naar het linkse vak uitgevoegd om wat minder vlot verkeer voorbij te steken maar had door m'n slaapkop te laat gezien dat er iemand wat vlotter aankwam (I know, had ik niet mogen doen). Toevallig een haarloze heethoofd van het iets donkerdere type in een Golf 6 aan m'n been natuurlijk, lang flashen, gegesticuleer en getoeter mogen aanzien/-horen en daarna bijna van de weg geramd (kerel had in de linkse flank al serieuze schade dus ik denk niet dat het de eerste keer was). Daarna terug kunnen voorbij geraken en nog wat uitgedaagd maar het verder daarbij gelaten, we moesten dezelfde afrit nemen en net voor hij z'n weg verderging heeft hij toch nog eens geprobeerd een tikje opzij te geven, onverbeterlijk zo'n gasten. Op de E19 terug veel links- en middenvakkers, maar amper plaats om deftig in te halen dus blijf je er wat hopeloos achter hangen... 2 december 2011 aangepast door Phil Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 14 auto's langs rechts voorbij gegaan deze avond op de E19 tussen oprit Wilrijk en afrit Mechelen-Noord. Niet te schatten! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 Deze ochtend kom ik uit de bakkerij, stap in, steek m'n motor (dus lichten) aan, parkeert daar een C-klasse voor mij en heeft nog 20m vrije plaats voor zich. Die ZET ZICH OP 2m VAN MIJ! Nu, op zich nog niet zo erg, 'k kan wel aan m'n stuur draaien, maar ik verstond dat niet. Als ik dat zou doen, wacht ik even tot die man achter mij zou wegrijden vooraleer ik me achteruit zet, en als ik geen tijd heb, zou ik me parkeren, maar niet zo dicht, zeker met zo veel plaats voor me. Maar op de koop toe stapt dienen oed'n tjok nog uit en KOMT TUSSEN ZIJN EN MIJN AUTO naar 't trottoir gewandeld. Sorry, maar in 't manoevreren heb ik wel eens gas gegeven zodat ik hem bijna klem reed. Dan werd hij wakker. Dat ik dan nog eens ging wachten op hem, vergeet het. Hij stond dan nog eens zodanig scheef dat ik scheef moest wachten om uit te rijden, kijkt een andere mens die in de straat passeert kwaad naar mij omdat ik zo schuin sta te wachten Ik voelde me 't kind dat overal valselijk de schuld van kreeg Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 En dan verschieten ze da ge met gierende banden ergens wegscheurt... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 inderdaad. Ware het niet dat de deur van de bakkerij open stond, ik had het ook hier gedaan. Mijn vrouw begrijpt dat niet, maar 't is zo een opluchting ... maar 't ging niets opgelost hebben want die egoïstische eenzaat wist niet eens wat hij fout deed. Quote
xit 10 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 That's a first ! Net telefoontje gekregen over het rijgedrag van onze mini daarnet op de E17 M.a.w. 3 overtredingen: inhalen langs rechts, overschrijden toegelaten snelheid en gebruik van 4 richtingaanwijzers zonder gevaar op de weg. Quote
xit 10 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 want die egoïstische eenzaat wist niet eens wat hij fout deed. Wat deed 'ie dan fout? 2 meter tussen jouw wagen en de zijne en je hebt moeite om uit je parkeerplaats te raken? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 ja jong, 'k heb dat niet liggen afmeten he. Hij stond er dicht tegen, zodat ik er niet in 4x uit kon. 'k Had 't wel gepeist dat ik die 2m niet mocht zetten, da's inderdaad een halve auto en voldoende om er in 1x uit te geraken. Ik parkeer dikwijls op een halve meter voor en achter me, dus 25 cm aan elke kant, dus je moet je geen zorgen maken dat hij toch ver genoeg stond. En als men zegt "ga je daarin geraken?" klinkt het vooral als een uitdaging voor me en meestal lukt het dan ook. En voor de andere mierenneukers: in sé deed hij niks verkeerd. Hij overtrad geen enkele wet. Ik weet het. Quote
xit 10 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 En voor de andere mierenneukers Hoezo? Zijn er nog andere? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.