Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

lampjes voor voor enachter in dashboard en ze gaan ook automatisch af na uitschakeling van motor... Leek me logisch? Mijn oude Astra had dit ook...

Geplaatst:
lampje in dashboard voor de achterste

lampje in schakelaar voor achterste

lampje in schakelaar voor voorste

Ken je wagen :inlove:

;)

Je hebt gelijk :$

En ze gaan uit nadat je het contact afgelegd hebt!

Voorste mistlichten begruik ik eigenlijk nooit, tenzij mistig en pikdonker. Vind dat ook maar lelijk, spierwitte xenons en dan van die gele mistlichten.

Maar nu vraag ik me eens temeer af waarom er in godsnaam mensen met mistlichten rijden (ook de achterste) bij klaarlichte dag...

Geplaatst:

Vroeger met de E39 reden we wel eens met de voorste aan, ook bij niet mist weer :$

Fak, stond dik in de AC Schnitzer voorbumper

Nu voorste storen me minder, dan de achterste zeker met de dimmende spiegels van tegenwoordig..

Geplaatst:
Je hebt gelijk :$

En ze gaan uit nadat je het contact afgelegd hebt!

Voorste mistlichten begruik ik eigenlijk nooit, tenzij mistig en pikdonker. Vind dat ook maar lelijk, spierwitte xenons en dan van die gele mistlichten.

Maar nu vraag ik me eens temeer af waarom er in godsnaam mensen met mistlichten rijden (ook de achterste) bij klaarlichte dag...

LED dagrijlichten icm Xenons zijn wel mooi :D

Geplaatst:
Pfff het verkeer is toch geen pretje merk ik nu ik aan het leren rijden ben.

Fietser die in de tegengestelde richting rijdt in een "sens unique" juist wanneer ik indraai => schrik van mijn leven en alles toe kunnen gooien.

Bumperklevers, hangt die L daar dan godverdomme zo onduidelijk of is dat voor expres :x

En ook iets waar ik me verschrikkelijk hard aan opjaag zijn mensen die enorm traag ergens indraaien of hun oprit oprijden...

Over die paarden ben ik het ook eens, gevaarlijk ! Onlangs is mijne kameraad bijna vertrappeld door zo een beest toen we erlangs door fietste.

Ik ken de situatie niet, maar het komt wel geregeld voor dat fietsers in 2 richtingen door een éénrichtingsstraat mogen.

Geplaatst:
Awel!!!!! Nu begrijp ik waarom er meer en meer chauffeurs rechts voorbijsteken!

Ik doe sinds vorige maandag elke dag de baan Oudenaarde-Gentbrugge en elke dag kom ik dus thuis met een frustratie!

F.... it! Als ik de volgende keer zonder probleem (en veilig!) rechts kan voorbijsteken, dan doe ik het!

Neem maar lekker deel aan de AM-way of driving :D

Er zijn er hier een aantal die er ook wat op letten en soms eens tellen hoeveel ze er zo voorbijgaan op een bepaald traject... Recordje voor mezelf is net geen 100 rechts ingehaald tussen Gent en Brugge op de E40...

Geplaatst:
Nooit begrepen trouwens waarom:

a) de voorste mistlampen niet automatisch uitgeschakeld nadat het contact wordt afgelegd (net zoals achterste)

B) waarom er geen verklikkerlampje voorzien is voor de voorste mistlichten (net zoals de achterste)

BMW beide.

Een onverlaat deze morgen deed me mijn ergernis herinneren: mensen die aan het rode licht staan, waar het lichtjes bergop loopt, en niet op hun rem (of desnoods handrem voor de sukkelaars) blijven staan, maar continue op de koppeling hangen te wiebelen.

Aargh. En dan verschieten dat hun koppeling op is na 50k km.

Geplaatst:
BMW beide.

Een onverlaat deze morgen deed me mijn ergernis herinneren: mensen die aan het rode licht staan, waar het lichtjes bergop loopt, en niet op hun rem (of desnoods handrem voor de sukkelaars) blijven staan, maar continue op de koppeling hangen te wiebelen.

Aargh. En dan verschieten dat hun koppeling op is na 50k km.

Die mensen vinden van zichzelf dat ze erg goeie chauffeurs zijn, want ze kunnen perfekt op de koppeling balanceren :D

Geplaatst:
Die mensen vinden van zichzelf dat ze erg goeie chauffeurs zijn, want ze kunnen perfekt op de koppeling balanceren :D

ik denk dak da moest doen voor mijn rijexamen... :lolz:

Geplaatst:

Ergernis van de dag: bestelwagens op het linkerrijvak. Vind het gewoon ambetant dat ik dan niets zie.

Geplaatst:
Ergernis van de dag: bestelwagens.

Hangen ze achter u, dan zijn ze altijd aan 't duwen. Ongeacht je eigen snelheid.

Hangen ze voor u, dan zijn dat altijd de exemplaren die menen dat je die bordjes langs de kant van de weg moet delen door 2.

Geplaatst:

Oude knarren en vrouwen die 's morgens tegen 55 over de baan tuffen waar 90 is toegestaan, blijf dan gewoon van de baan af... :wanker:

Geplaatst:
Ik ken de situatie niet, maar het komt wel geregeld voor dat fietsers in 2 richtingen door een éénrichtingsstraat mogen.

Maar daar niet.

Geplaatst:

Ik moet elke dag van Schoten naar Kallo rijden. Vandaag ging ik eens langs de liefkenshoektunnel rijden. Bleek er een stuk autostrade na de liefkenshoek was afgesloten. Kon ik helemaal terug rijden naar antwerpen om zo via de konijnenpijp te gaan. dan nog eens 2x tol kunnen betalen:roll: om dan 1.45u onderweg te zijn ipv 30min.

Geplaatst:

Aaargh

Opritten van autostrade's waarbij de voorligger tergend traak optrekt.

Om dan op te merken dat wanneer er moet ingevoegd worden, ze nog niet gekeken hebben waar ze tussen moeten, en even snel rijden als de vrachtwagen naast hen.

En vaak moeten ze versnellen om die ene vrachtwagen voorbij te geraken. Tegen dat allemaal correct is uitgevoerd, is de invoegstrook gedaan....

Personen in wagens die een hemelse schrik hebben, of die niet willen omkijken als je hen iets duidelijk wilt maken op een vriendelijke manier.

Ik steek een wagen voorbij waarbij ik merk dat de pharen opstaan. Dus vertraak ik rechts, terwijl ze me eeuwig op de middenbaanvak rijdend, voorbij steekt.

Ik versnel tot op haar hoogte en claxoneer eens. 1 keer, 2 keer, 3 keer, geen reactie. Beide handen op't stuur en niet durven omkijken.

Na de 4e keer kijkt ze heel twijfelend om, waarbij ik teken doe dat haar pharen opstaan.

Geen reactie. Ik zet er mij weer voor, nog steeds die pharen aan. Even mistlicht op en af.... Niks van.

Why oh why!

Geplaatst:

Erg he ...

Ik heb zo eens een madammeke achter mij gehad aan het rode licht die haar lichten niet had opstaan terwijl het stikkedonker was. Ik zet even mijn vier pinkers aan, en doe mijn lichten uit en weer aan. 1 keer, 2 keer, 3 keer ... Geen reactie ... Ik ben dan maar uitgestapt om het te zeggen, ik zou namelijk niet willen dat ze een ongeval zou veroorzaken zo. Toen ik uitstapte zag ik haar in paniek naar het vergrendelknopje van de deur grijpen :lolz:

Gast caoimhin
Geplaatst:

Daarnet dacht ik een primeur gezien te hebben, een wagen die zelf rijdt en stuurt. Tot er plots weer een hoofd naar boven kwam, mevrouw had wss iets laten vallen en ging dat even gaan oprapen. Dat ze ondertussen half over de pechstrook aan het rijden was is normaal natuurlijk :fp:

Geplaatst:
Erg he ...

Ik heb zo eens een madammeke achter mij gehad aan het rode licht die haar lichten niet had opstaan terwijl het stikkedonker was. Ik zet even mijn vier pinkers aan, en doe mijn lichten uit en weer aan. 1 keer, 2 keer, 3 keer ... Geen reactie ... Ik ben dan maar uitgestapt om het te zeggen, ik zou namelijk niet willen dat ze een ongeval zou veroorzaken zo. Toen ik uitstapte zag ik haar in paniek naar het vergrendelknopje van de deur grijpen :lolz:

Mja, een E36 waar iemand uitstapt met lang haar... Ik zou m'n auto ook sluiten:ninja:

(waarschijnlijk met de daily but you get the point:D)

Geplaatst:
Aaargh

Opritten van autostrade's waarbij de voorligger tergend traak optrekt.

Om dan op te merken dat wanneer er moet ingevoegd worden, ze nog niet gekeken hebben waar ze tussen moeten, en even snel rijden als de vrachtwagen naast hen.

En vaak moeten ze versnellen om die ene vrachtwagen voorbij te geraken. Tegen dat allemaal correct is uitgevoerd, is de invoegstrook gedaan....

Personen in wagens die een hemelse schrik hebben, of die niet willen omkijken als je hen iets duidelijk wilt maken op een vriendelijke manier.

Ik steek een wagen voorbij waarbij ik merk dat de pharen opstaan. Dus vertraak ik rechts, terwijl ze me eeuwig op de middenbaanvak rijdend, voorbij steekt.

Ik versnel tot op haar hoogte en claxoneer eens. 1 keer, 2 keer, 3 keer, geen reactie. Beide handen op't stuur en niet durven omkijken.

Na de 4e keer kijkt ze heel twijfelend om, waarbij ik teken doe dat haar pharen opstaan.

Geen reactie. Ik zet er mij weer voor, nog steeds die pharen aan. Even mistlicht op en af.... Niks van.

Why oh why!

Ik heb het aan Bert ook al vaak gezegd: een groot bord achteraan de auto zou wel leuk zijn. Af en toe eens de rol van verkeerspolitie spelen.

Nu, als er iemand naar mij een teken doet over iets dat hem/haar niet aanstaat, dan zwaai ik gewoon eens terug. :hello:

Geplaatst:
Erg he ...

Ik zou ook niet op mijn gemak zijn ze!

Geplaatst:
Mja, een E36 waar iemand uitstapt met lang haar... Ik zou m'n auto ook sluiten:ninja:

(waarschijnlijk met de daily but you get the point:D)

:lol:

't Was toen inderdaad toevallig met de E36 :$

Geplaatst:

Gisteren tussen Leuven en Brussel, 2 camions naast elkaar aan het inhalen. Op de drie rijstroken links ervan drie wagens aan min of meer dezelfde snelheid. Een muur van wagens , ondanks het geduw van achterliggers heeft het een eeuwigheid geduurd vooraleer het verkeer weer vlot ging...:stupid:

Geplaatst:
Gisteren tussen Leuven en Brussel, 2 camions naast elkaar aan het inhalen. Op de drie rijstroken links ervan drie wagens aan min of meer dezelfde snelheid. Een muur van wagens , ondanks het geduw van achterliggers heeft het een eeuwigheid geduurd vooraleer het verkeer weer vlot ging...:stupid:

Voor mijn part mogen ze het inhalen van vrachtwagens door vrachtwagens verbieden in de week, overdag.

Dat is soms echt niet te doen. Zeer dense verkeer waarbij iedereen zo 110-120 rijdt. Als er dan plots een vrachtwagen een andere gaat inhalen, dan duurt het echt een eeuwigheid vooraleer het verkeer terug "vlot" kan verlopen.

Ergerlijk!

Geplaatst:

In DE is er toch een inhaalverbod voor vrachtwagens van 6u tot 19u ofzo?

Wat ik me afvraag.. Hoeveel seconden zouden die mannen winnen door een paar camions in te halen? Over een afstand van 500km is vrachtwagen 1 die 91km/h rijdt, 4min sneller op bestemming dan vrachtwagen 2, die 90km/h rijdt...:rolleyes:

Geplaatst:
In DE is er toch een inhaalverbod voor vrachtwagens van 6u tot 19u ofzo?

Wat ik me afvraag.. Hoeveel seconden zouden die mannen winnen door een paar camions in te halen? Over een afstand van 500km is vrachtwagen 1 die 91km/h rijdt, 4min sneller op bestemming dan vrachtwagen 2, die 90km/h rijdt...:rolleyes:

Het rijdt wel een pak minder vermoeiend dan constant op de achterkant van diezelfde vrachtwagen te kijken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid