Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Syntigo? NMBS? :D

Dat eerste, nog nooit van gehoord.

NMBS, die zitten toch aan het Zuidstation?

Geplaatst:

Das discipline, heb daar geen last van.

Ik had dan vaak ook het probleem dat de Carrefour en Delhaize dicht waren tegen dat ik thuis was, dus even snel verse groenten halen zat er niet altijd in. Tegenwoordig zijn die tot 20:30 open, dus is dat minder een probleem.

Geplaatst:

Ik had dan vaak ook het probleem dat de Carrefour en Delhaize dicht waren tegen dat ik thuis was, dus even snel verse groenten halen zat er niet altijd in. Tegenwoordig zijn die tot 20:30 open, dus is dat minder een probleem.

Vroeger toe om 19u, tegenwoordig open tot 20u en vrijdagavond zelfs 21u. Feest!

Geplaatst:

Dit weekend op de E19 richting Antwerpen met de M5 op linker vak rijdend aan 130. Komt er even een Skoda roomster geval tussen gesmeten om een vrachtwagen in te halen. Hij blijft hardnekkig linksrijdend de volgende 10km.

Gaat deze eindelijk opzij dat ik kan inhalen, ik blijf er even naast hangen om teken te doen zijn spiegels een open te klappen. Natuurlijk straal vooruit blijven kijken, voegt deze direct terug achter mij in om in mijn gat te hangen. Als ik dan de raam open doe en wijs naar de spiegels heeft hij het door... We zijn nu al 13km verder....

Gisteren met de Vito, rijd er links van mij op de leien in Antwerpen een vorige generatie vito. Ik zit halverwege zijn camionette en die komt gewoon baar rechts. Claxonneren zoveel je wil, toch alles kunnen dichttrappen om al geen geblutste camionette te hebben.

Geplaatst:

Dit weekend op de E19 richting Antwerpen met de M5 op linker vak rijdend aan 130. Komt er even een Skoda roomster geval tussen gesmeten om een vrachtwagen in te halen. 

Tja ...

Geplaatst:

Ik zal de beelden mss nog eens uploaden :)

Klein autootje die 40 rijdt waar je 50 mag. Ik had eens geluk want iedereen begon die in te halen :party:

Dan begint degene voor mij aan zijn actie en ik wilde meegaan maar het ging te gevaarlijk worden. Meneertje gaf iedere keer gas bij tot 85km/h om de auto die hem wilde inhalen blok te rijden. Dat is in mijn ogen veel gevaarlijker dan ergens te snel te rijden hoor. Uiteraard kreeg iedereen dan een lichtconcert en ging hij weer 40km/h rijden :fp:

Heb hem dan zelf ingehaald en hij reed met zijn standlichten en mistlichten aan, gewone lichten waren wss een optie denk ik.

Geplaatst:

:)

Weet je wat ik nu denk? zouden die gasten dat expres doen om ons te kl*ten?

En ... zouden wij dat dan ook niet beginnen doen als we gepensioneerd zijn?

Ik zie het hier al gebeuren: "het grote ik heb er weer eentje gekloot"-topic, vol met filmpjes van wij gepensioneerden die onze paybacktime van ons leven hebben :lol:

(alleen ... ik ben niet zo haatdragend, dus 't zou wat wringen, maar 't idee is wel leuk)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je een aanloopje neemt en een auto hebt met een beetje koppel houdt die je toch van zijn leven niet achter je, als hij maar 40 rijdt?

Geplaatst:

Als je een aanloopje neemt en een auto hebt met een beetje koppel houdt die je toch van zijn leven niet achter je, als hij maar 40 rijdt?

Tuurlijk niet, maar er kwam een bocht aan dus ik ging die voor me niet meer volgen hoor. Ik ben er nadien zonder problemen over gegaan maar toont nog maar eens wat er allemaal rondrijdt en toch maar blijven beweren dat de enige oorzaak van ongevallen overdreven snelheid is hé.

Geplaatst:

Dat komt dus idd meer en meer voor, mensen die (te) traag rijden en dan gaan versnellen eens je ze wil inhalen. Ben ik blij dat ik altijd wat vermogen onder mijn kont heb zitten zodat ik daar nooit moet aan toegeven  <_<

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Inderdaad, dat maak ik de laatste tijd ook meer en meer mee. Als ik dan met de 318d op stap ben is het toch altijd effe rekenen of je erover zult raken of niet.  Met de megane vermogen genoeg, dan is het toch veel relaxter om zo'n kerels in te halen.

Geplaatst:

Daarnet een pummel in een X1. Op een rotonde moet hij zich er tussen wringen, om dan de volle 100m verder te vertragen naar 20km/u voor een groen licht  :huh: Hierdoor ik voor het oranje en dus rood  :angry: Rij ik erna verder zie ik een hele file, in de verte die X1. 30 waar ge 50 moogt, dan 50 waar je 70 mag. Iedereen draait af aan een splitsing behalve ik en die X1. Bolt die 50 verder, wil ik inhalen en versnelt die en stuift weg. IDIOOT!  :facepalm:  :wanker:

Geplaatst:

Zo had ik ook vandaag aan de afrit Torhout eentje voor mijn neus, komende van Brugge. Wil afslaan naar rechts, ik zie een paar auto's afkomen, en denk "als die nu gas geeft, kan ik ook nog mee".

Verdomme, kerel zet niet aan.

OM DAN TOCH INEENS VOOR DIE AUTO'S TE KRUIPEN!!!!

Die moeten remmen, ik achter die drie ... aan 70 want pipo nummer 1 wil niet harder, je mag er 90.

:fp:

Het is alle dagen feest :)

Verder heb ik ondertussen weer een aantal stoten op film, zal ze nog posten op het einde van de week, eerst morgen en overmorgen nog een 600-tal km afmalen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Daarstraks steek ik een rijtje auto's voorbij op een gewestweg, en kan nadien een paar kilometer vlot en ongestoord verder rijden. Heerlijk :inlove:

Dan kom ik aan een verkeerslicht, en helaas staat daar een lange rij aan te schuiven. Na meer dan een minuut daar staan te wachten, komt de "aanvoerder" van het rijtje auto's dat ik voorbijgestoken had daar op zijn gemak aangetuft. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik hem al gniffelen, zo van:"haha, je hebt toch niks gewonnen door in te halen". Dan zet het rijtje voor mij zich traag in beweging, en net als ik door het groen rij springt het op oranje. Ik dus door het groen, achterligger kon wachten, want hij had natuurlijk niet netjes aangesloten.

=>

hqdefault.jpg

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Vandaag weer een mooie.

Ik rijd op de Antwerpse ring op het linker rijvak. Snelheid wordt door de matrixborden beperkt tot 90km/h.

Plots moet ik alles dichtgooien voor de wagen voor mij die hard afremt met de pechlichten aan.

Bij stilstand staat voor hem een Audi met daarvoor een polo. Verder een lege baan?

Stapt er een blonde trien uit die polo en begint een preek te steken tegen die Audi...

En dat allemaal op het linker rijvak van een autosnelweg....

Geplaatst:

Tegenwoordig ook dagelijks boze blikken gekregen. In de Natiënlaan (einde N49) in Knokke zijn er werken, en gaat het van twee naar 1 vak. En dan gaat iedereen veel te vroeg op het vrije vak, en rij ik dus een auto of 30 voorbij tot aan de versmalling, want zo is de wet...

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/2022-art12bis

De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.

Geplaatst:

Vandaag weer een mooie.

Ik rijd op de Antwerpse ring op het linker rijvak. Snelheid wordt door de matrixborden beperkt tot 90km/h.

Plots moet ik alles dichtgooien voor de wagen voor mij die hard afremt met de pechlichten aan.

Bij stilstand staat voor hem een Audi met daarvoor een polo. Verder een lege baan?

Stapt er een blonde trien uit die polo en begint een preek te steken tegen die Audi...

En dat allemaal op het linker rijvak van een autosnelweg....

De hersencellen van die mensen kan je eenvoudig op 1 hand tellen, ale man :fp:

Tegenwoordig ook dagelijks boze blikken gekregen. In de Natiënlaan (einde N49) in Knokke zijn er werken, en gaat het van twee naar 1 vak. En dan gaat iedereen veel te vroeg op het vrije vak, en rij ik dus een auto of 30 voorbij tot aan de versmalling, want zo is de wet...

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/2022-art12bis

Dat zie je echt overal. Als je Gent binnen rijdt aan de Weba is dat net hetzelfde. Daar kan je ook een hele rij inhalen.

Maar dat is goed voor u, zo kan je mooi naar het einde rijden en staan er toch een heel pak minder auto's voor u :D

Geplaatst:

Ik zeg het, van alle wetten van de laatste 10j vind ik dat de mooiste die België gecreëerd heeft.

90% blijft angstig op dat eerste vak, wij kunnen alles vanaf toen LEGAAL voorbijsteken, en dat ze het eens wagen te reclameren :lol:

Er is niet veel veranderd sindsdien, alleen hebben we alle rechten gekregen.

Mochten ze dat nu ook eens doen met rechts inhalen .... wishful thinking....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja tot (zoals ik al een paar keer heb meegemaakt) er ene "polies" begint te spelen en het rijvak probeert te versperren.

Gelukkig was ik met een (beletterde) auto van Wax-it op stap de 2 laatste keren dat ik het heb voorgehad en toen ik pechstrook + fietspad heb gebruikt om erlangs te geraken :ninja:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Truckers durven dat ook wel eens.

Mijn collega zit dan te roepen: rijd er maar tegen, 't is toch de mijnen niet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid