JanC 7.873 Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Is ook om zot van te worden als je aan komt gereden, het licht op groen ziet springen en vervolgens verwacht dat die 5 auto's nét vroeg genoeg weg zullen zijn om bv. in derde te kunnen blijven. Uiteindelijk kan je er donder op zeggen dat je terug in eerste moet vertrekken. Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Of het moment dat je juist tot stilstand komt voor een rood licht en het dan net op groen springt.... Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Of het moment dat je juist tot stilstand komt voor een rood licht en het dan net op groen springt.... Terwijl je in jezelf denkt "van zodra ik stil sta springt het op groen". Yup, hatelijk Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Altijd in NL, omdat je daar alleen groen hebt als je traag rijdt Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Die moest naar rechts ofzo en jij reed in zijn weg? Ofwel heb je hem bang gemaakt met al je luchtverplaatsing! Ofwel haat hij belgische vrachtwagenbestuurders. Ben je nonchalant naar links beginnen afwijken? Is 2vaks naar 2vaks. Ik haal hem dus in, ga weer naar rechts en wat verder steek ik richtingaanwijzer op naar links en smijt die zich naast mij. Dus em kon eens ingevoegd ook naar links gaan zodat ik ook plaats had. Gezien ik mijn claxon niet vond, ben ik langzaam maar zeker opgeschoven ja. 1 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Misschien rijdt CAS met poolske ploatn Ik hang enkel serieus het varken uit als ik met Franske ploatn rij. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Ook uit die HLN pagina: Gromper: Ik betaal voor 3 vakken dus ik rijd waar ik wil. Enkel rechts rijden is al even onnozel als de voorrang van rechts!! :fp: 2 Quote
3000 1.080 Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Naar het linkervak gaan is zoals naar de grote wc gaan. Je doet je ding (voorbijsteken/kakken) en dan keer je terug van waar je komt (zo ver mogelijk naar rechts/de zetel). Je blijft toch ook nie op't wc zitten als je gedaan hebt? Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Naar het linkervak gaan is zoals naar de grote wc gaan. Je doet je ding (voorbijsteken/kakken) en dan keer je terug van waar je komt (zo ver mogelijk naar rechts/de zetel). Je blijft toch ook nie op't wc zitten als je gedaan hebt? Net zoals bij rijden... Met smartphone in de hand... 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Bedankt, nu weet ik eindelijk hoe kokend bloed voelt! Een mens zou godverdomme van minder moordlustig worden. Ze mogen mij ook 'es uitleggen hoe je je bedreigd kan voelen door 2 cowboys als er een paar honderd meter tussen zit? Je kan er hier de gortige vettige egoisten zo uit pikken! De mannen voor wie 120 km pu MAXIMUM onbestaande is! De Uit de weg want de grootste (varkenskop) is hier en IK wil voorbij! Je leest het in de stijl waarin hun reacties geschreven zijn! De mannen die je achter een vrachtwagen blokkeren en je niet meer op het middenrijvak laten! Mensen blokkeren achter een vrachtwagen en sneller dan 120 rijden. Je moet het maar kunnen! Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Het gebruik van de matrixborden is blijkbaar voor heel wat mensen lastig. Deze middag was er een ongeval gebeurd aan het UZ Gent, net aan de wisselaar waardoor zowel de E17 als het stuk naar de E40 over 1 rijstrook moest (of zelfs de pechstrook op de E17). Toch zie je nog pummels doorrijden voorbij de pijlen naar rechts, voorbij het kruis tot aan de ambulance die er staat. Resultaat nog trager verkeer, terwijl die eigenlijk gewoon vlot zouden kunnen ritsen Achja. Gisteren ook nog gemerkt dat mijn automatische ruitenwissers niet altijd gekoppeld zijn met de lichten. Voor mij lijkt het logisch dat de lichten automatisch aangaan als de wissers opstaan. Blijkbaar vindt Ford van niet Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Voorbij de pijlen mag, voorbij het kruis niet. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Voorbij de pijlen mag, voorbij het kruis niet. Dat weet ik, gaat me vooral over het kruis Ik voeg zelf maar in vanaf de pijl. Quote
Jupke 11.095 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Gisteren ook nog gemerkt dat mijn automatische ruitenwissers niet altijd gekoppeld zijn met de lichten. Voor mij lijkt het logisch dat de lichten automatisch aangaan als de wissers opstaan. Blijkbaar vindt Ford van niet Bij pug ook enkel als het hevig regent, als ze constant werken dus. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Bij pug ook enkel als het hevig regent, als ze constant werken dus. Bij mij soms, maar ik zit met nanolex op mijn ruiten dus de wissers werken al veel minder. Meestal zet ik ze zelf aan, maar nu had ik ze terug naar automatisch geswitcht. Bleven eerst branden maar ze zijn dan uitgegaan, toen ik dat merkte terug aangezet. Ik weet wel niet hoelang ik al rondreed zonder lichten Ik ga er eens achter vragen of ze dat niet kunnen/willen aanpassen bij het onderhoud. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Is gekoppeld aan een lichtsensor en niet aan de regensensor, wat normaal is. Bij mijn ford had ik dat vroeger ook voor bij bv mist. Sensor zegt dat er nog genoeg licht is en doet dus de lichten niet aan. Voordeel is wel dat je bij ford,nog kan zien dat je lichten aangaan aan de dashboard verlichting en icoontje. Bij de audi momenteel heb je binnen niets van herkenning of je lichten nu branden of niet. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 Is gekoppeld aan een lichtsensor en niet aan de regensensor, wat normaal is. Bij mijn ford had ik dat vroeger ook voor bij bv mist. Sensor zegt dat er nog genoeg licht is en doet dus de lichten niet aan. Voordeel is wel dat je bij ford,nog kan zien dat je lichten aangaan aan de dashboard verlichting en icoontje. Bij de audi momenteel heb je binnen niets van herkenning of je lichten nu branden of niet. Ik merkte het ook door het ontbreken van het lichten icoontje. Wat de sensor betreft, dat het gekoppeld is aan de lichtsensor is ergens te begrijpen. Maar dan staat die niet goed afgesteld. Wanneer het regent en serieus mistig is dan geeft die niets. Daarom zou je die eenvoudig kunnen koppelen aan de ruitenwissers (in een vaste stand of vanaf een bepaalde ingestelde snelheid). Al blijft het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de bestuurder. Ik was in fout door mijn lichten van aan naar auto te verzetten. Had ze op aan moeten laten natuurlijk Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Goh, mijn knopje stond 5j op automatisch, en nu met de audi ook. Maar zoals geschreven kon je bij de ford gemakkelijk zien of ze nu branden of niet door de dashboardverlichting te checken. Iets dat bij audi dus steeds brand. Soms kijk ik in de weerkaatsing van de voorligger of ze nu branden of niet Quote
Bouver 36 Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Goh, mijn knopje stond 5j op automatisch, en nu met de audi ook. Maar zoals geschreven kon je bij de ford gemakkelijk zien of ze nu branden of niet door de dashboardverlichting te checken. Iets dat bij audi dus steeds brand. Soms kijk ik in de weerkaatsing van de voorligger of ze nu branden of niet Bij onze 2010 Audi is zo als de knopjes van de airco/temperatuur/mmi verlicht zijn, dan branden de lichten buiten ook. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Bij onze 2010 Audi is zo als de knopjes van de airco/temperatuur/mmi verlicht zijn, dan branden de lichten buiten ook. mijn mmi heeft geen lichtjes en de knopjes van de airco branden enkel als hij opstaat. ik kan het wel zien aan mijn gps. als hij van dagscherm op nachtscherm springt. Quote
Challazer 4.459 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Ik denk dat je het ook aan je lichtknop zelf kan zien @@tuscani daar zou een lichtje moeten branden als je lichten aanliggen. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Vandaag heb ik mij vooral geërgerd aan de staat van het wegdek op sommige plaatsen en de vuiligheid op de baan. Daarnet tijdens een ritje met de moto een put te laat gezien en nu heb ik last van mijn onderbuik/nieren Verder ook de bumperklevers achter mijn moto terwijl ik netjes 75 reed op de teller, ga mij dan toch voorbij De knalgroene Citroën Mehari die ik tegenkwam maakte wel veel goed, grappig om te zien. De wederzijdse thumbs-up deed ook wel goed Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Daar moet je toch echt koekerond voor zijn om dat niet te begrijpen. Er hangt zelfs een gigantische groene pijl boven om de 500 meter. De echte begrijpen 't wel: groene pijl is knallen. Bij een ongeval is een rood kruis doorrijden met een "ik weet van niks" look. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Het gebruik van de matrixborden is blijkbaar voor heel wat mensen lastig. Deze middag was er een ongeval gebeurd aan het UZ Gent, net aan de wisselaar waardoor zowel de E17 als het stuk naar de E40 over 1 rijstrook moest (of zelfs de pechstrook op de E17). Toch zie je nog pummels doorrijden voorbij de pijlen naar rechts, voorbij het kruis tot aan de ambulance die er staat. Resultaat nog trager verkeer, terwijl die eigenlijk gewoon vlot zouden kunnen ritsen Achja. Gisteren ook nog gemerkt dat mijn automatische ruitenwissers niet altijd gekoppeld zijn met de lichten. Voor mij lijkt het logisch dat de lichten automatisch aangaan als de wissers opstaan. Blijkbaar vindt Ford van niet Guilty, 9 op de 10 kom je dan aan het ongeval en is alles netjes geregeld door de brandweer met kegels die het verkeer geleiden naar het andere vak. Ik rij daar ook niet als een zot, maar gewoon iets sneller dan de strook naast mij. Waarom 1 km snelweg verloren laten gaan. Die pummels in het verkeerscentrum zijn soms echt achterlijk. Hoe lang duurt het ook vaak niet op de Antwerpse Ring tot ze terug de snelheid die je perfect zou kunnen rijden gaan projecteren op die matrixborden. Neen, kom, laat 't maar op 50 staan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.