Bompa 17.784 Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Waarom gelukkig beletterd? En als je er tegenknalt (zeker als hij nog beweegt) zou je dan niet makkelijk in je recht verklaard worden (met filmpje)? Het sop is de kool wel niet waard natuurlijk. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Truckers durven dat ook wel eens. Mijn collega zit dan te roepen: rijd er maar tegen, 't is toch de mijnen niet Tja, binnenkort mag ik dat ook roepen, maar ik zou het toch niet alle drie maand gaan uitleggen bij m'n baas Quote
3000 1.080 Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Ja tot (zoals ik al een paar keer heb meegemaakt) er ene "polies" begint te spelen en het rijvak probeert te versperrenJa heb ik ook al eens gehad. Bestuurder in de Caddy zag me ganse rij voorbijsteken (aan de sluizen in Zeebrugge) en gaat met z'n auto rijden zodat de stippellijn mooi in't midden van z'n auto loopt, alletwee de vakken versperren dus. Ik trek eens met m'n lichten, 'k zie z'n ruitje open gaan en de middelvinger er uit komen Was echt een foto waard, die auto op twee vakken en de vinger Anyway. Als die kerel uitstapt en m'n spiegel er af schopt uit frustratie, ben ik vet met m'n 'in regel zijn'... Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Anyway. Als die kerel uitstapt en m'n spiegel er af schopt uit frustratie, ben ik vet met m'n 'in regel zijn'... Omver rijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Jaren geleden op de E314 sweet justice gezien... vrachtwagen had zich door de middenberm geboord en linker rijstrook was versperd... Held in een vrachtwagen dacht het verkeer te regelen en ging al geruime afstand op de twee vakken rijden om mij te blokkeren, en het resultaat is ook dat niemand je op de linker rijstrook blijft volgen en de file dus enkel langer wordt... Bon, claxonneren, lichten flitsen, geen avans... Maar blijkbaar was dat toch twee poliessen bij dat ongeval opgevallen want de trucker werd naar de pechstrook gewezen toen hij de versmalling passeerde . Maar ik heb ook tragische dingen meegemaakt... Dringende rit met een 100-ambulance, in een file sukkelen op de E313 en natuurlijk een pool of een andere lul in een camion die te laat door heeft dat hij niet alleen de drie aso's in personenwagens blokkeert, maar ook een gele cremecar met zwaailichten en sirene. En als het voor hem niet beweegt, dan kan hij niet uit de weg manoeuvreren... Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Dat komt dus idd meer en meer voor, mensen die (te) traag rijden en dan gaan versnellen eens je ze wil inhalen. Ben ik blij dat ik altijd wat vermogen onder mijn kont heb zitten zodat ik daar nooit moet aan toegeven Met mijn 318i moet ik voor de bocht al een gat laten vallen om dan in de bocht snelheid op te bouwen, voor de voorliggen proberen spotten of er een tegenligger af komt, om hem dan vlak na de bocht te verschalken! Uitdagend! Past ook perfect bij het BMW imago natuurlijk... Probleem is dat mijn vrouw dat na 1x al door had. Als ik nu een gat durf laten vallen voor een bocht ... Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Fiets in Antwerpen hebben precies voorrang op alles en iedereen, gisterenavond nog een fietser zonder enige verlichting bijna vol in mijn flank gehad. Ik had hem wel gezien maar ik had voorrang en uit principe ga ik niet stoppen, als hij ooit in een wagen knalt zal hij de wegcode er misschien eens op na slaan Waar ik ook het vliegend schijt van krijg is mensen die op de snelweg constant versnellen vertragen zonder reden, ik vraag mij soms af hoe moeilijk het kan zijn om een constante snelheid aan te houden Quote
Framfy 559 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Fiets in Antwerpen hebben precies voorrang op alles en iedereen 't Is waar wat je zegt hoor, maar het omgekeerde geldt nog veel meer. Auto in Antwerpen hebben precies voorrang op alles en iedereen, en dan vooral op fietsers. Als automobilist (en als fietser/voetganger) in 't Stad zie ik ook af en toe fietsers die ten onrechte denken voorrang te hebben. Maar als fietser in 't Stad word ik gemiddeld om de kilometer geconfronteerd met automobilisten die geen voorrang hebben, maar "denken" van wel (dé klassiekers: auto's die rechts af slaan, vertrekken uit een parkeerplaats, auto's die voorrang moeten geven aan het verkeer op de weg die ze willen oprijden en dat ook doen, nadat ze tot op het fietspad zijn gereden, ...) Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Als automobilist (en als fietser/voetganger) in 't Stad zie ik ook af en toe fietsers die ten onrechte denken voorrang te hebben. Maar als fietser in 't Stad word ik gemiddeld om de kilometer geconfronteerd met automobilisten die geen voorrang hebben, maar "denken" van wel (dé klassiekers: auto's die rechts af slaan, vertrekken uit een parkeerplaats, auto's die voorrang moeten geven aan het verkeer op de weg die ze willen oprijden en dat ook doen, nadat ze tot op het fietspad zijn gereden, ...) Ik kan je geen ongelijk geven, ik woon nu een groot jaar in A-pen en het viel me wel op dat iedereen een beetje lak heeft aan voorrang verlenen, maar fietsers eisen hun plaats vaak onterecht op. Als ik overal mijn voorrang nam waar ik mag dan reed ik iedere week met een vervangwagen Quote
Framfy 559 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Als ik overal mijn voorrang nam waar ik mag dan reed ik iedere week met een vervangwagen En ik was elke week dood. 2 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Vandaag mochten heel wat zondagsrijders blijkbaar eens buiten.Een of ander wijf die zich uit een zijstraat op de hoofdweg voor mij gooit en dan aan 30 naar de volgende straat(kleine 100m verder) tuft om daar in te draaien . Even wachten tot ik gepasseerd was kon ze blijkbaar niet, ookal reed er niemand achter mij Zo ergerlijk. Erna nog eens identiek hetzelfde waardoor ik 5 minuten stil stond aan een overweg.Om de dag compleet te make ook bijna omver gemaaid door een petje met een Toyota. Inhalen op een stuk met lichte bochten zonder deftig te kijken Had er geen fietspad geweest dan lag ik in het beste geval op spoed Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Vandaag mochten heel wat zondagsrijders blijkbaar eens buiten. Een of ander wijf die zich uit een zijstraat op de hoofdweg voor mij gooit en dan aan 30 naar de volgende straat(kleine 100m verder) tuft om daar in te draaien . Even wachten tot ik gepasseerd was kon ze blijkbaar niet, ookal reed er niemand achter mij Daarnet krak hetzelfde gehad met iemand die terugdraaide. Had hij het een seconde of 2 later gedaan denk ik dat heel z'n koffer weg had geweest omdat ik er vol had ingevlogen. Suicidal impatience noem ik dat. Maar soit, rij er maar keer in vanachter hé. "U had moeten kunnen stoppen meneer. U bent in fout meneer." Onrecht, ik kan er pisnijdig van worden. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Maar soit, rij er maar keer in vanachter hé. "U had moeten kunnen stoppen meneer. U bent in fout meneer." Onrecht, ik kan er pisnijdig van worden. Vanaf ik zie dat het gaat gebeuren laat ik mij bollen, in de remmen ga ik pas als ik merk dat ik er echt op ga zitten anders. Zo laat mogelijk dus, met wat geluk hebben ze dan door dat ze iets verkeerd doen. Niet de ideale manier natuurlijk. Moesten die snel/deftig optrekken naar 70 had ik niet eens moeten remmen denk ik, dan was laten bollen voldoende. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Welja, dat is dan vaak nog het ergste: die mensen trekken niet op. Ze tuffen rustig tot vierde vitesse en doen minstens een halve minuut over elke versnelling *__* Quote
Alexanderr 36.242 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Welja, dat is dan vaak nog het ergste: die mensen trekken niet op. Ze tuffen rustig tot vierde vitesse en doen minstens een halve minuut over elke versnelling *__* Klinkt als de nieuwe Porsche Cayenne S e-Hybrid 3 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Welja, dat is dan vaak nog het ergste: die mensen trekken niet op. Ze tuffen rustig tot vierde vitesse en doen minstens een halve minuut over elke versnelling *__*Bwa, tot in 4e, dan rijden die al 50 ofzo. Dat is al veel te snel hoor. 3e en 45 per uur is al snel en spannend genoeg. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Vanaf ik zie dat het gaat gebeuren laat ik mij bollen, in de remmen ga ik pas als ik merk dat ik er echt op ga zitten anders. Zo laat mogelijk dus, met wat geluk hebben ze dan door dat ze iets verkeerd doen. Niet de ideale manier natuurlijk. Moesten die snel/deftig optrekken naar 70 had ik niet eens moeten remmen denk ik, dan was laten bollen voldoende. Doe ik eigenlijk ook hoor. Ze mogen best weten dat ze hinderen. Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 2 weken geleden een situatie meegemaakt: Ik sta aan het stoplicht aan de linkerkant, met voor mij een politiecombi. Even verder moeten we ritsen. De combi ritst perfect in, ik wil ook in ritsen, maar opeens besluit het wijf rechts van mij met haar Toyota Yaris om op haar gas te trappen en het gat snel toe te rijden. En hoe die dan nog naar mij lachte toen die mij voorbij reed, dat wijf had er dus echt plezier in om mij te kloten hé Ik heb maar het risico niet genomen om te ritsen en mij achter haar aangesloten, terwijl ik mijn grootlichten en claxon eens goed gebruikte. Maar denk je dat die flikken iets deden? Niks, zero, 0. Dat terwijl de overtreding letterlijk en figuurlijk achter hun gat gebeurd En dan vorige week nog heb ik mij volledig moeten toesmijten omdat er iemand op het laatste moment besloot om vanuit stilstand op de weg te komen terwijl ik legaal 120 aan het rijden was. Ik moet wel zeggen dat mijn ABS prima zijn werk doet En dan vanochtend nog zo'n 5 fietsers gezien die zonder lichten aan het rijden waren op de weg, in de dichte mist. Ook behoorlijk levensmoe dan. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 18 februari 2015 Geplaatst: 18 februari 2015 Ik ben het zo ongelooflijk kotsbeu dat quasi niemand z'n plaats kent op de weg, namelijk zo ver mogelijk naar rechts. Altijd en overal hetzelfde liedje... Brussel-Leuven was weer twee dagen op rij met privé rijstrook. 3/4 rijdt op het derde van de vier rijvakken. Zelfs vrachtwagenchauffeurs, van wie je toch zou mogen verwachten dat ze weten wat ze doen, lijken het niet in de mot te hebben als de spitsstrook open is. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik heb maar het risico niet genomen om te ritsen en mij achter haar aangesloten, terwijl ik mijn grootlichten en claxon eens goed gebruikte. Maar denk je dat die flikken iets deden? Niks, zero, 0. Dat terwijl de overtreding letterlijk en figuurlijk achter hun gat gebeurd Oneigenlijk gebruik van lichten en geluidstoestellen is blijkbaar geen prioriteit voor de politie. Wees blij. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Ik ben het zo ongelooflijk kotsbeu dat quasi niemand z'n plaats kent op de weg, namelijk zo ver mogelijk naar rechts. Altijd en overal hetzelfde liedje... Brussel-Leuven was weer twee dagen op rij met privé rijstrook. 3/4 rijdt op het derde van de vier rijvakken. Zelfs vrachtwagenchauffeurs, van wie je toch zou mogen verwachten dat ze weten wat ze doen, lijken het niet in de mot te hebben als de spitsstrook open is. Let wel op dat wij het enige land zijn met een spitsstrook op de pechstrook. Denk dat daardoor wel al verwarring ontstaat. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 februari 2015 Auteur Geplaatst: 20 februari 2015 Let wel op dat wij het enige land zijn met een spitsstrook op de pechstrook. Denk dat daardoor wel al verwarring ontstaat. Huh? In Nederland toch ook? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Sla me dood, maar op de E40 is het geen doorlopende lijn hoor. En de auto's zijn quasi allemaal Belgen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Inderdaad, geen doorlopende lijn. En niemand rijdt daar op. Des te beter voor mij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.