Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar moet je toch echt koekerond voor zijn om dat niet te begrijpen. Er hangt zelfs een gigantische groene pijl boven om de 500 meter.

maxresdefault.jpg

Geplaatst:

Het wordt van te voren via matrixborden aangekondigd: "spitsstrook E313 open". Er staan pijlen op de dynamische borden. Er is een onderbroken lijn. Sommige auto's rijden er ook effectief. Hoe kan je dat niet zien? Hoe overleven zo'n mensen in de wereld?

Geplaatst:

Heb toch de indruk dat ze in Antwerpen beter gebruikt worden.

Na Brussel lijkt iedereen in paniek als ze denken dat die strook enkel naar de eerstvolgende afrit leidt, en achteraf lijken ze het ook niet meer te durven proberen. :fp:

Geplaatst:

Huh? In Nederland toch ook?

6014180441_f5ab8e8022_z.jpg

Blijkbaar, maar meestal toch ook links? Buiten de banen enkel voor vrachtverkeer.

Nu, persoonlijk vind ik het bij ons ook duidelijk. Maar ik zie toch veel dat als je er op rijd met de vrachtwagen en je haalt een andere rechts in, ze het dan pas door hebben.

Geplaatst:

Op de E40 hebben ze het dan nog niet door.

En camions rijden op die E40 ook voornamelijk op het 2e vak. Auto's aan 100 op het derde vak. De rest inhalend aan 110 op het uiterste linkse vak.

Geplaatst:

Het wordt van te voren via matrixborden aangekondigd: "spitsstrook E313 open". Er staan pijlen op de dynamische borden. Er is een onderbroken lijn. Sommige auto's rijden er ook effectief. Hoe kan je dat niet zien? Hoe overleven zo'n mensen in de wereld?

middenvak. Ze zijn te herkennen omdat ze meestal met berlingo-achtige toestanden rondrijden. Gebruiken zelden hun spiegels en rijden met wisselende snelheid : tussen de 100 en de 130 : 100 als ze voor je smijten en 130 als jij ze voorbij wil rijden.

Geplaatst:

tussen de 100 en de 130 : 100 als ze voor je smijten en 130 als jij ze voorbij wil rijden.

True :lol:

Geplaatst:

De E40 was gisteren ook weer erg.

1) links rijden terwijl 1ste & 2de vrij is voor de volgende 300m

2) allemaal op het middenvak met 10 achter elkaar en niemand op het 1ste vak

Geplaatst:

Ergernissen in het verkeer, ik? In Brussel centrum? Nooit!

't Is een beetje zoals ik zeg dat ik 30 keer per dag stop met roken, wel 150 keer per dag stop ik even met me te ergeren aan die doek voor, achter of links/rechts van me.

Geplaatst:

Die comments over dat linksrijden zijn weer hilarisch hé. Ik zou wekelijks een filmpje kunnen vullen met situaties waar er rechts ECHT niemand rijdt hoor.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2229704/2015/02/24/Ergert-u-zich-ook-zo-aan-linksrijders.dhtml?show=react

En ergens staan om te flitsen is idd minder lastig dan boetes te geven aan links/middenvaks rijders

Dit is toch een normaal fenomeen rechts rijd het vol met vrachtwagens dus ga je op het linkse baanvak tegen 120 km rijden je mag toch niet harder. Degene die harder willen rijden moeten naar een circuit gaan.

Ik rijd altijd op het middenvak en als het niet anders kan op het linkervak,zeker niet op het rechtervak want dat is levensgevaarlijk.

Met al die vrachtwagens moet je wel in het midden rijden en als deze dan ook nog gaan inhalen, ben je wel verplicht links te rijden.Ik vind het levensgevaarlijk tussen al die cowboys van camions te gaan rijden.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tussen al die cowboys dan nog! 

Zondag haal ik één in met de vrachtwagen in Lille, wat verder wil ik dus ook richting A1 Parijs nemen en steek mijn richtingaanwijzer op naar links. Kerel dat ik al ingehaald had haalt op dat moment mij in en begint te claxoneren. 

Lijkt mij nu niet dat ik iets verkeerd doe? Mag toch mijn richtingaanwijzer gebruiken? Kerel neemt dus ook de A1, alleen blijft die naast mijn trailer rijden... Al claxonerend. Links helemaal vrij, ik reed ervoor sneller als hem en ondanks dat ik aan het versnellen ben blijft die op dezelfde plaats naast mij... Is wss dan ook zo iemand dat op HLN gaat zetten dat we allemaal cowboys zijn. Maar eens zien hoe ze zelf rijden... 

Geplaatst:

Dat wordt leuker als je zelf een dashcam hebt.

Het aantal dashcams stijgt per dag... Ik denk dat we langzaam op een punt komen dat je niet meer zonder kan, omdat de tegenpartij er wel eentje heeft...

Geplaatst:

2 weken geleden een situatie meegemaakt: Ik sta aan het stoplicht aan de linkerkant, met voor mij een politiecombi. Even verder moeten we ritsen. De combi ritst perfect in, ik wil ook in ritsen, maar opeens besluit het wijf rechts van mij met haar Toyota Yaris om op haar gas te trappen en het gat snel toe te rijden. En hoe die dan nog naar mij lachte toen die mij voorbij reed, dat wijf had er dus echt plezier in om mij te kloten hé  :fp:  Ik heb maar het risico niet genomen om te ritsen en mij achter haar aangesloten, terwijl ik mijn grootlichten en claxon eens goed gebruikte. Maar denk je dat die flikken iets deden? Niks, zero, 0. Dat terwijl de overtreding letterlijk en figuurlijk achter hun gat gebeurd  :fp:

Ik veronderstel dat er tussen de combi en de Yaris nog een auto reed die niet van links kwam, anders was de dame wel degelijk in haar recht.

Geplaatst:

Dat wordt leuker als je zelf een dashcam hebt.

Het aantal dashcams stijgt per dag... Ik denk dat we langzaam op een punt komen dat je niet meer zonder kan, omdat de tegenpartij er wel eentje heeft...

Waarom zou je niet meer zonder kunnen als de tegenpartij er eentje heeft? Tis nu niet dat daar ineens iets anders opstaat eh

Geplaatst:

Net wel. Op de andere staat alles behalve hijzelf (muv zijn tussenafstand en rijstrook).

Geplaatst:

Tussen al die cowboys dan nog! 

Zondag haal ik één in met de vrachtwagen in Lille, wat verder wil ik dus ook richting A1 Parijs nemen en steek mijn richtingaanwijzer op naar links. Kerel dat ik al ingehaald had haalt op dat moment mij in en begint te claxoneren. 

Lijkt mij nu niet dat ik iets verkeerd doe? Mag toch mijn richtingaanwijzer gebruiken? Kerel neemt dus ook de A1, alleen blijft die naast mijn trailer rijden... Al claxonerend. Links helemaal vrij, ik reed ervoor sneller als hem en ondanks dat ik aan het versnellen ben blijft die op dezelfde plaats naast mij... Is wss dan ook zo iemand dat op HLN gaat zetten dat we allemaal cowboys zijn. Maar eens zien hoe ze zelf rijden... 

Die moest naar rechts ofzo en jij reed in zijn weg?

Ofwel heb je hem bang gemaakt met al je luchtverplaatsing!

Ofwel haat hij belgische vrachtwagenbestuurders. 

Ben je nonchalant naar links beginnen afwijken?

Geplaatst:

Die comments over dat linksrijden zijn weer hilarisch hé. Ik zou wekelijks een filmpje kunnen vullen met situaties waar er rechts ECHT niemand rijdt hoor.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2229704/2015/02/24/Ergert-u-zich-ook-zo-aan-linksrijders.dhtml?show=react

En ergens staan om te flitsen is idd minder lastig dan boetes te geven aan links/middenvaks rijders

Bedankt, nu weet ik eindelijk hoe kokend bloed voelt!

Een mens zou godverdomme van minder moordlustig worden.

Ze mogen mij ook 'es uitleggen hoe je je bedreigd kan voelen door 2 cowboys als er een paar honderd meter tussen zit?

Geplaatst:

Bedankt, nu weet ik eindelijk hoe kokend bloed voelt!

Een mens zou godverdomme van minder moordlustig worden.

Ze mogen mij ook 'es uitleggen hoe je je bedreigd kan voelen door 2 cowboys als er een paar honderd meter tussen zit?

Een kalf voelt zich nooit op zijn gemak tussen cowboys

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Misschien moeten we ze ervan zien te overtuigen dat ze pistolen noch lasso's bij zich hebben.

Geplaatst:

Soms droom ik ervan dat iedereen op exact hetzelfde moment vertrekt wanneer een verkeerslicht op groen springt en zo meer dan 4 auto's kunnen doorrijden alvorens het terug oranje wordt.

Maar nee, ze moeten hun gsm nog wegleggen, start/stop meuk activeren, de juiste versnelling kiezen en als een slak vertrekken. Pas wanneer de eerste vertrokken is gaat de 2de exact hetzelfde gaan doen.. :angry:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid