Ga naar inhoud

'k Heb m'n wagen volgeladen...


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

was gewoon een vraag, omdat ik nog steeds wat terughoudend ben om jitse op de baan te laten fietsen. (hij wordt er 5 eind dit jaar). zal voor volgend jaar worden vermoedelijk, want we wonen op een nogal drukke straat zonder fietspad en dan zo'n halve parkeervakken (je weet wel half op het voetpad half op straat vakken van steeds 2 wagens).

mochten we rustiger wonen of een fietspad hebben had ik het al geprobeerd denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onze rijdt al dikwijls eens alleen op de baan hoor (alleen als met haar eigen fiets en wij erbij natuurlijk).

 

Zaterdag bvb reed zij en haar broer mee met de fiets terwijl ik ging lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijven je surfspullen altijd bovenop je caravan liggen?

Ik zou namelijk willen herbeginnen met windsurfen, maar mijn spullen hebben de jaren opslag niet overleefd (plank is zacht, zeilen zijn krokant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijven je surfspullen altijd bovenop je caravan liggen?

Ik zou namelijk willen herbeginnen met windsurfen, maar mijn spullen hebben de jaren opslag niet overleefd (plank is zacht, zeilen zijn krokant)

 

Jup, sinds we de caravan hebben liggen die daarop en blijven daarop. Let wel dat mijn caravan in een vorstvrije stalling staat! En zeilen zitten in surfbox dus extra isolatie en mijn formula gaat met zak en al in de caravan tijdens de winteropslag.

 

Denk niet dat ze onder de 10 graden gaan...

 

Plank zacht, welke was het. 

Zeilen worden idd zeer broos achter een tijd, maar dat heb je ook als je ze gebruikt natuurlijk :D

 

@@Naish Is uwe achterbumper herspoten? :P

 

Ja, maar op de foto is die vooral heel vuil :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plank was/is een Topclass customboard.  Made in Roeselare :D.  Zeilen zijn NorthSails Prisma, Neilpryde Race,...  monofilm heette dat destijds,  Die kostten toen stukken van mensen, en knisperen nu kapot als je al maar naar kijkt :(.

 

Mijn oudste dochter (wordt bijna 12) wil dit ook wel eens proberen, en dan kan de papa misschien ook weer eens het water op. 

'k Heb nog mijn eerste plank liggen (bij mijn ouders, onder 10 kg stof): een Klepper 360, en als ik goed zoek, zal ik wel ergens mijn 4.0 m²-zeiltje met bijhorend tuig ook wel vinden (TopSails, ofzo, amper gebruikt om te surfen, wel om te speedsailen, destijds)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

Nog een windsurfer hier op het forum @@gTa :D

 

De shop in roeselare ken ik en ben ik ook nog geweest... Is wel verleden tijd ondertussen.

 

Prisma, ik heb nog steeds een spectro in gebruik maar in 6.0 en dus zelden gebruikt wegens te klein :ninja:

In het voorjaar een 2.5 gekocht voor de zoon die 8 is en er mee aan het beginnen is. Maar ik heb thuis nog 2 mistral equipes liggen die wel goed zouden zijn om te leren, maar ik kan niet alles meenemen natuurlijk. Heb nu al 3 planken mee. Dus ben ik voor volgende zomer aan het zien om een zwaard te maken dat ik op 1 van mijn planken kan plaatsen ;)

 

Mocht hij er volledig in weg gaan, dan zou ik eens kijken voor zo'n kids board voor hem. Maar surfmateriaal gaat naar Spanje vanaf volgende zomer en dus enkel nog daar gebruikt worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, een goedweer-surfer noemde men dat vroeger.

 

Een Mistral Equipe, waar is de tijd, zalige boten, gingen voor niets in plané, en bleven gaan.  Op het Veerse Meer heb ik destijds veel gasten met race-slalomplankjes het nakijken gegeven hiermee.  Grote lap erop, en go !

 

De eigenaar van de shop was een kennis, Erik Plouvier, ondertussen ook al jaren niet meer gezien of gehoord. Die deed dat achter zijn uren, in het dagelijkse leven gaf die les.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo meteen een goedweer surfer hoor. Het is enkel het probleem dat ik hier in BE niet veel tot surfen kom wegens tijdsgebrek. Dus ik kan maar surfen op vakantie en als we naar NL gaan.

En gezien die 2 dingen gaan vervangen worden door vakantie in Spanje ga ik mijn materiaal daar in mijn garage leggen...

 

Idd, heb nog meegedaan aan die 8-uren races op het Veerse met mijn equipe en 7.4 (toen maximum).

 

Nu liggen die dingen te vergaan op de zolder met nog een paar andere planken en zeilen. Ik geef nu het nakijken met mijn formula met 11.8 of 9.5 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

die wedstrijden heb ik ook nog meegevaren, fantastische ambiance altijd aan de wal.

 

11,8 ?  Serieus ?  Gaat men nu zo groot ?  Destijds had er iemand in de club een 9 m² en dat was al freaking groot.  Die zette dat op zo'n antieke, holle, Olympische plank.

 

Ik had een 6,5 m² Prisma op mijn slalomraceplankje, voor (toen !) 85 kg, en dat ging al redelijk ferm.  Onder de drie, vier beaufort moest ik er wel niet mee buitenkomen.

 

Ooit eens een 7,2 op een Bic Allegro (needle) gezet, was ook wel fun - rechtdoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel veranderd hoor...

 

Ik surf 9.5 tot een 5 bft tegenwoordig... 

Dit jaar 7bft blijven hangen aan de 7.8...

 

Die 11.8 is ideaal voor heel weinig wind, maar heeft als nadeel dat hij ook heel snel te groot is ;) De 9.5 is voor mij meest gebruikte zeil :D

Ik waterstart daarmee alsof het een 6.0 is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow, ik ben inderdaad niet meer mee.  Ik zag vorige zomer ook van die extreem brede, maar toch heel korte planken (aan het Lago Maggiore), met een vrij grote vin achterop (bijna ter grootte van een zwaard).

Tiga had ooit een poging gedaan in die richting, maar dat was dan stilletjes verdwenen.

 

tot 5, 6 Bft ging ik met een 6,5 m².

7 Bft ==> 5,5 m² en de meesten gingen toen nog kleiner.  Ik bleef altijd relatief lang met een grotere oppervlakte gaan, ik had immers mijn gestalte die dan in mijn voordeel sprak (in tegenstelling tot bij weinig wind).

8 à 9 Bft. is eerder zeldzaam, en daarvoor had ik ook niet het ideale materiaal: mijn slalomplank waaide weg van onder mijn voeten, en een wavesurfer ben ik nooit geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 8 a 9 houdt het voor mij ook op hoor... Ik ben meer speedsurfer en dan wordt het allemaal wat te gevaarlijk ;)

 

Idd planken zijn veel veranderd... Mijn formula waar ik van spreek is 2.30 lang en 1m breed... Daaronder zit een vin van 70 cm ;)

Alle planken (niet wave exemplaren) hebben een tendens naar korter, breder en vooral veel volume langs achter.

 

Gaan super goed, maar relax surfen doe ik nog steeds op mijn iets klassiekere tussenboard ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hier dit weekend ook eens een paar fotos van de koffers van mijn autos zetten. 'k Vrees wel dat er nogal gaan lachen. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Surfer's Paradise kan beestig zijn bij (zeer zeldzame) OZO. En de club zelf is prachtig, dat clubhuis: heerlijk. Maar ik had dat niet nodig, ik kon er van genieten als ik er was, maar het was gewoon leuk meegenomen.

 

En elk moet z'n goesting doen wanneer 'ie wil, vind ik. Ik was altijd een lonely surfer. Me against the elements. Ik zat vaak als enige op 't water, zowel op de zeldzame hoogdagen (als iedereen "de perfecte spot" aan 't uitchecken was bleef ik soms op de hometown club of ging ik net de 'andere kant' uit om lege plekjes te vinden) als op de allertriestigste dagen. Ik herinner me dat ik koppig stortvlagen uit zat, zittend op de neus van m'n plank, 1 km 't zeegat in, op een spiegelvlak gedrenchte zee in de hoop dat het daarna wel weer zou aantrekken. Ik heb ook enkele keren 't sop gekozen terwijl de flikken of de strandwachters me probeerden tegen te houden omdat het te hard waaide. Ik ben een keer staande gehouden door 3 flikken en met enkele wijsvingers en matrakken en luid geroep aangemaand om geen stap dichter bij zee te zetten, dus dan maar alles weer afgetuigd en naar Vrouwenpolder gereden (fantastische rollers daar bij 8+). Ik ben nog bloedend op m'n kop van 't water afgekomen omdat ik de hagelstenen wou trotseren, tot die klootzakken het nodig vonden om meerdere cm groot te worden en in de harde wind messcherpe projectielen te worden. Ik ben nog op de wake van de containerschepen wezen waven aan de uitkant van Zeebrugge. Ik ben nog op m'n eentje van Heist naar Westkapelle gevaren. Kort daarna gezocht naar begeleiding om van Sal naar Boa Vista te varen maar dat expliciet verboden geweest, dan maar zelf aan begonnen tot ik na een kwartier varen absoluut niet meer wist in welke richting ik moest (zag nauwelijks nog van waar ik kwam en waar ik heen moest lag achter de horizon). Van el yaque naar coche gevaren en daar beseffend dat dat eigenlijk niet zo ver was en we meer wilden, het briljante idee opgevat om rond coche te gaan en zo door te steken naar het venezolaanse vasteland ... tot we 't daar met de zeeflikken aan de stok kregen (voor nueva sparta heb je geen visum nodig, voor venezuela zelf wel, en blijkbaar was de zee by surfboard een populaire drug route voor toeristen).

 

Heerlijk :inlove:

 

Beste herinneringen heb ik aan een noordwesterstorm van steady 7, soms 8 (pieken van geen 9) op een koude novemberdag (tijdens de week), er was absoluut niemand op de dijk, op het strand of op het water. Slalommateriaal opgetuigd (ondanks monsters van noordzee-rollers) en met de 5.5 speed aan 't peren geweest gedurende uuuuren, helemaal alleen, niks te zien rondom me behalve de zee (en de windmolens op de muur van zeebrugge). Geen één keer gecrasht, blijven gaan, laydowns planten in de golfdalen aan 40+ per uur, telkens 2-3 verdiepingen op & af doorheen de zee (windswell van 2+ en swell van 3+ combined), lekker warm ingeduffeld in m'n semidry, met helmpje op, en de handen compleet numb bevroren.

 

Alone against the world. :fight:

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

^

Fuck wat een zalige herinneringen zijn dat jong. Ik heb nog maar van het topje van de ijsberg geproefd wat windsurfen betreft. Maar als ik dit lees moet ik dringend meer tijd vrijmaken  :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge al uit uw studententijd zijt + als ge niet zeer radicaal voor een surtersleven kiest: don't even try. Dat vergt zo gigantisch veel tijd, pffff. Absoluut niet te combineren met een normale job en een gezinsleven. Vooral omdat ge niet kiest wanneer ge gaat surfen: de natuur kiest dat voor u. De keren dat ik mensen teleurgesteld/kwaad/vies/nukkig/... gekregen heb omdat ik afspraken verzette omdat 't waaide, shit. 'k Zou 't zelfs niet meer willen, nu (dat zo los/egoïstisch omspringen met afspraken). 't Erge is vooral dat dat altijd zeer kort vooraf is dat ge dan af moet bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is meteen ook de reden dat het surfen bij mij verwaterd is geraakt: verbouwen bij mjn ouders, trouwen, appartement opdoen, opleidingstraject op het werk, nieuwe job, nieuwe opleidingen, bouwgrond zoeken, bouwen, kindje, huis opdoen, tuin aanleggen, nog

kindje, huis verder afwerken, 2014...

Tijdens mijn studententijd was surfen quasi een fulltime bezigheid : surfen, werken om surfspullen te kunnen kopen, surflessen geven, surfclub meehelpen besturen,...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid