Ga naar inhoud

Volvo lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die 2.5 atmo blokken klinken gewoon waanzinnig goed!! Je koopt dat voor een appel en een ei maar als je dat hebt ingeschreven ben je al te veel geld kwijt aan taksen en BIV vind ik :(

Uw pa heeft smaak :D

Veel kilometers?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die 2.5 atmo blokken klinken gewoon waanzinnig goed!! Je koopt dat voor een appel en een ei maar als je dat hebt ingeschreven ben je al te veel geld kwijt aan taksen en BIV vind ik :(

Veel kilometers?

Nee, kist had maar 180k km denk ik toen we hem wegdeden :D

Ik weet nog goed dat als we aan het school moesten wachten op de ouders om ons af te komen halen, hoorde ik hem altijd al van ver aankomen. Dat is zo'n typisch geluid, heerlijk.

Geplaatst:

klopt, hebben een zeer speciaal geluid. Haal je er met je ogen toe uit.

De huidige V70 veel kilometers?

Geplaatst:

klopt, hebben een zeer speciaal geluid. Haal je er met je ogen toe uit.

De huidige V70 veel kilometers?

Net geen 200k of net erover. Pa denkt daar nooit meer vanaf te geraken, en dat hij hem voor export naar Afrika gaat moeten verpatsen :D 200k is niks voor die blokken.

Geplaatst:

Als hij wilt wil ik daar wel weinig voor geven hoor :D

Geplaatst:

Als hij wilt wil ik daar wel weinig voor geven hoor :D

Not gonna happen :D

Geplaatst:

Nonkel probeert hem wel in zijn "oude" XC90 te krijgen. 2008-2009 model denk ik, deze kleur, maar ben niet zeker, het trekt er toch op :D

IMG_7615.jpg

Met dit interieur:

2014-Volvo-XC90-rear-interior-seats.jpg

185k gelopen, ik dacht dat hij er nog 10k voor wilde

Geplaatst:

Ook weinig geld voor veel kar, maar je moet liefhebber zijn.

Veel kilometers?

Onze S60 blijf ik ook nog altijd massa's mooi vinden. Alleen jammer dat de 2.4 benzine vanaf S60 / V70 II zo "gedempt" zijn op ralenti en lage toeren. Komt door de kat onderandere.

Als onze uitlaat ooit versleten is denk ik toch eens skytune te overwegen.

Vanaf 3000 t/m pas komt die typische brom weer naar boven, maar dan is ie er wel helemaal :inlove:

M'n zoon rijdt dan ook liever met mij dan met mijn vrouw mee in onze S60 :D

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Sinds gisteren terug de trotse eigenaar van 5 cilinders :inlove:

Het is een dieseltje...maar 't spel is redelijk underdog :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

:party:

fotoots en speccies gaarne, da's nogal uiteraardheid

Geplaatst:

Sinds gisteren terug de trotse eigenaar van 5 cilinders :inlove:

Het is een dieseltje...maar 't spel is redelijk underdog :D

Waarom kom je posten in het Volvo-topic dat je een Benz 300GD gekocht hebt? :inlove:

Edit: oeh of is het een superhard getunede W123 300 turbodiesel met +300pk en driftsetup? :inlove:

Geplaatst:

Waarom kom je posten in het Volvo-topic dat je een Benz 300GD gekocht hebt? :inlove:

Edit: oeh of is het een superhard getunede W123 300 turbodiesel met +300pk en driftsetup? :inlove:

Nee het is effectief wel een Volvo....Helaas FWD dus geen driftkraam...:)

Geplaatst:

Ja, met mijn laatste zin wou ik je op dat vlak een beetje plagen. :D  

Geplaatst:

Ja, met mijn laatste zin wou ik je op dat vlak een beetje plagen. :D

En dat doe je goed...want de 16" bandjes weten op deze moment langs geen kanten geen blijf met het koppel....:(

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tof! Mijn deelneming!

(Al klinkt zo'n vijfpitter écht wel lekker.)

Geplaatst:

:party:

fotoots en speccies gaarne, da's nogal uiteraardheid

Voor Bompa doe ik dat met plezier :)

Het is dus een 2003 V70 2.4d worden. Standaard 130pk, maar deze zou net geen 200pk hebben en zo'n 470Nm.

Compleet dus in bompa-look op 16" alu....niks opvallend :)

Eigenlijk vrijwel geen opties :D

Zelfs geen leder...

Ow ja, 307.000km op de teller maar we weten allemaal dat dat geen probleem is voor een Volvo.

Bak schakelt enorm soepel en fijn. Eens je op tempo bent en draait de kraan open gaat dat spel wel vrij hard vind ik :)

Souplesse van die 5 cilinder is fantastisch....vanmorgend -1°C, starten, geen blauwe wolk of wat dat ook en blok draait direct zacht.

Geen hoop dieselgekletter ofzo....nee gewoon direct het gevoel van een warme motor die aangenaam draait.

post-226-0-33783400-1448269586_thumb.jpg

post-226-0-76115900-1448269590_thumb.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Tof! Mijn deelneming!

(Al klinkt zo'n vijfpitter écht wel lekker.)

Ja qua sound is dit echt wel fantastisch! Zelfs al laat je die doorsleuren naar 4 à 4500toeren...dan voel je een hoop macht los komen :)

Misschien toch overwegen om de uitlaat beetje aan te passen....:)

Geplaatst:

Ah ja, de gierige pin dat ik ben....uiteraard is het een lichte vracht :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voor Bompa doe ik dat met plezier :)

Het is dus een 2003 V70 2.4d worden. Standaard 130pk, maar deze zou net geen 200pk hebben en zo'n 470Nm.

Compleet dus in bompa-look op 16" alu....niks opvallend :)

Eigenlijk vrijwel geen opties :D

Zelfs geen leder...

Ow ja, 307.000km op de teller maar we weten allemaal dat dat geen probleem is voor een Volvo.

Bak schakelt enorm soepel en fijn. Eens je op tempo bent en draait de kraan open gaat dat spel wel vrij hard vind ik :)

Souplesse van die 5 cilinder is fantastisch....vanmorgend -1°C, starten, geen blauwe wolk of wat dat ook en blok draait direct zacht.

Geen hoop dieselgekletter ofzo....nee gewoon direct het gevoel van een warme motor die aangenaam draait.

De mooiste. Al kan die ervoor wel op hetzelfde schavotje staan qua looks. De recentere V70 is absoluut zo knap niet.

200 horses = juuu. :party:  En die romigheid en souplesse is echt om van te smullen, ja.

Manuele bak of automaat?

Enjoy!

Geplaatst:

Een facelift met OEM xenon had wel lekker gevonden maar wat ik deze betaald heb kan je niet echt veel eisen stellen :D

Vanavond na m'n werk ermee naar de keuring, spannend :D

Geplaatst:

Er zit een beetje RRD in ons allemaal. Maar gelukkig niet te veel. :D

Geplaatst:

Ik zie nu pas je vraag, het is een manuele bak.

Een automaat met die kilometerstand en 470Nm begin ik niet aan :)

Geplaatst:

Niet zelden zijn automaten sterker dan manuele bakken.

Maar ze kosten doorgaans ook (veel) meer om te herstellen/vervangen, ja.

Geplaatst:

Bij (dat model) Volvo toch niet, is hier al meermaals besproken dat de automaten minder goed te chippen zijn, dus dat men het koppel dan beperkt.

Geplaatst:

Niet zelden zijn automaten sterker dan manuele bakken.

Maar ze kosten doorgaans ook (veel) meer om te herstellen/vervangen, ja.

Je kan doen wat je wilt, maar de gemiddelde automaat is gaar eens je naar de 250.000km gaat.

Veel hangt ook van je rijstijl af uiteraard.

Spreek je vaak je vermogen aan, trek je aanhangers, blijf je je pedaal op de grond houden als hij schakelt, enz enz...

M'n broer heeft 350.000km gereden met z'n automaat (E61 525d LCI) maar dat was een pure autostrade auto en werd nooit mee getrapt, dus die had geluk.

Op't einde was daar ook wel degelijk het beste af.

Het enige wat bij mij kan mis gaan is de koppeling/vliegwiel....een automaat is altijd zo duur in revisie...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid