Ga naar inhoud

Opvolger: Audi S6 C7 Avant of BMW F11 M550d

43 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kies jij?

• Audi S6 C7 Avant
      25
    • BMW F11 M550d
      18

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Thuis ze aan 't uitkijken voor eventueel een opvolger van de S6, ik vind dat ze opnieuw voor de S6 moeten gaan (never change a winning team) aangezien 't enigste wat aan de huidige tegen zat was het buitensporige verbruik soms. De nieuwe S6 doet op dat vlak een heel stuk beter (AutoGids kwam tijdens hun - stevige - testrit op een gemiddeld verbruik uit van een 12l/100km, terwijl ze met de vorige aan 20l zaten), is een pak mooier (als je 'm in een donker kleur bestelt) en we zijn eigenlijk heel blij van onze huidige.

Maar de ///M550d is ook op tafel gekomen, aangezien deze fiscaal (70% aftrekbaar ipv. 50% bij de S6) interessanter is.

Al vind ik de 5 ook een prachtige wagen, toch gaat mijn (Audi) hart nog wat sneller te keer bij het zien van de S6 + nog 't belangrijkste: benzine > diesel!

Dit deed me denken om hier ook eens een poll aan te maken, aangezien ik wel benieuwd ben naar jullie keuze én dat - los van deze vorige gegevens - op zich dit wel een relevante poll is.

Nog even wat info voor de mensen die onder een steen leven:

Audi S6 C7 Avant

4l V8 met twee turbo's (3993cc)

420pk (309kW) bij 5500tpm en 550Nm

0 tot 100km/h in 4,9 seconden

en een gemiddeld verbruik van 9,7l/100km (benzine!)

Oja, de CO² uitstoot bedraagt nog 227g/km

c475730072012113423_7.jpg

BMW F11 M550d

3l zes-in-lijn met drie turbo's (2993cc)

381pk (280kW) bij 4000tpm en 740Nm

0 tot 100km/h in 4,9 seconden

en een gemiddeld verbruik van 6,4l/100km (diesel welliswaar)

Oja, de CO² uitstoot bedraagt nog 169g/km

c891117062012173905_5.jpg

Met dank aan Knokke voor de foto's! :D

Geplaatst:

Hmm, lastig.

Ik vind de 5 er beter uitzien en is natuurlijk ook de meer rationele keuze, maar een V8 benzine laten staan voor een diesel als het niet echt moet, zou ik niet doen.

Een 550i touring dus voor mij B)

Geplaatst:

Een 550i touring dus voor mij B)

Velen snappen hier het concept van een poll ook niet!

Tjah, lastige keuze. Vind zo'n S6 wel vet met zo'n V8 maar die 5 is mooier. Ik ga dus voor een Ferrari 599 GTO :)

Geplaatst:

Dacht wel dat je dat ging zeggen :)

Uit de rest van mijn post kan je wel afleiden dat ik dus waarschijnlijk voor de S6 zou gaan.

Geplaatst:

Hoh ja behalve een veetje geluid en de toeren vd benzine heeft de motor vd s6 geen enkel pluspunt.

De s6 is leuk als je hem echt hoort (milltek en co) of als je bakken koppel hebt. Maar de 5 is mooier, goedkoper en ook koppelrijk.

Ik weet wat gekozen! Behalve als RS ook een optie is :P

Geplaatst:

Ik vind de achterkant echt niet mooi van de nieuwe A6.

En zo'n 5Reeks met M-pack is echt prachtig.

En dat de 550 fiscaal voordeliger is en zuinger is mooi meegenomen.

Eerste keer dat ik diesel boven benzine verkies. Voor mij de 5.

Geplaatst:

F11 550i mooier dan de Audi en geen diesel.

Geplaatst:

Phoe, moeilijk te vergelijken hé.

Zoals hierboven al gezegd, als het mogelijk is de S6, maar BMW heeft dan wel enkele troeven die in deze tijden moeilijk te negeren zijn, natuurlijk...

Hart zegt S6, verstand M550d.

Geplaatst:

Hoeveel km's worden er jaarlijks gedaan?

De S6 heeft er nu 177.000km en ie is van 02/07, dus pakt een dikke 30.000km op jaarbasis.

Maar hij wordt de laatste tijd wel minder gebruikt, doordat de Touareg meer gebruikt wordt en gewoon ook omdat er hier thuis minder gereden wordt.

Geplaatst:

Alpina D5 ipv M550d?

Nog niet eens zo een slecht idee.

Geplaatst:

550i graag

En anders alsnog de 550D. Simpelweg omdat de Audi te klinisch is, zelfs als S6

Geplaatst:

Als je bij Audi wilt blijven idd een 3.0 TDI BiTurbo, al verschillende keren mee gereden, en dat is een machtig dikke bak ! Ook dat geluid is mega ziek voor een diesel !

http://www.bavariamotors.be/index.php?id=12&c=486

Maar een M550d is natuurlijk ook magnifiek, en ik zou daar voor kiezen...

Geplaatst:

De S6 heeft er nu 177.000km en ie is van 02/07, dus pakt een dikke 30.000km op jaarbasis.

Maar hij wordt de laatste tijd wel minder gebruikt, doordat de Touareg meer gebruikt wordt en gewoon ook omdat er hier thuis minder gereden wordt.

30.000 km zou ik zeker voor een diesel gaan

Deze A6 die Challazer hier voorstelt = :inlove:

Geplaatst:

Als je bij Audi wilt blijven idd een 3.0 TDI BiTurbo, al verschillende keren mee gereden, en dat is een machtig dikke bak ! Ook dat geluid is mega ziek voor een diesel !

http://www.bavariamo...php?id=12&c=486

Maar een M550d is natuurlijk ook magnifiek, en ik zou daar voor kiezen...

In de plaats van ons hier een 3l diesel aan te smeren zou je beter eens maken dat er een nieuwe S6 in jullie showroom staat! ;)

Geplaatst:

Uit jouw poll de 550d, maar persoonlijk ook liever de A6 3.0 biturbo avant :inlove:

Geplaatst:

benzine > diesel.

En daarmee is alles gezegd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nog even wat info voor de mensen die onder een steen leven:

:lolz:

Spast. :D

Alpina D5 ipv M550d?

Dan moet Spillies z'n ganse Quattro-betoog in de vuilbak smijten? :)

Zelf vind ik de Alpina ook nog dat ietsje meer hebben en zou ik ook eerder deze kiezen.

In deze poll alsnog de M550d, niet alleen vanwege het fiscale, maar op de nieuwe S6 zou ik rap uitgekeken zijn denk ik. :oops:

Geplaatst:

Ik zou in jullie geval voor de S6 kiezen.

M550d is veel te cool voor jullie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in